Sfat achizitie Megane 4 1.5 EDC
![]() ![]() ![]() |
Sfat achizitie Megane 4 1.5 EDC
Oax |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 25 September 21 ![]() |
|
||
--------------------
Opel astra
Astra J
2015
|
|||
marius80_eugen |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut EDC 6 trepte , nu stiu daca tu te referi tot la 6 trepte sau spui 7 , de genul 6+1. Exista si EDC7 , de ultima generatie , dar asta inseamna ca masina este mult mai noua , parca dupa 2018, ceea ce inseamna ca masina este peste 12.000 euro .
Personal nu am fost multumit de EDC si nu as mai cumpara niciodata o EDC cu 110CP. Sub 150 CP pur si simplu nu merita automata. Se misca ok la turatii mici , DAR nu are dinamica unei cutii manuale. Daca tu vrei sa o folosesti 100 km/zi numai in oras inseamna ca faci Uber sau genul si NU recomand automata pe genula sta se servicii pt ca este o cutie fara intretinere , tu faci repede km , adica te apropii repede la o schimbare de kit , care poate depasi 2000 de euro . In oras va avea de suferit si motorul , pentru ca diesleul nu va avea timp sa isi faca regenerarile cum vrea, apoi depunerile sunt mai multe si mai mari , iar cutia este OBSEDATA de a schimba repede treptele si te trezesti ca majoritatea timpului tu mergi cu 1300-1400 de ture. As recomanda aceasta masina NUMAI la cei care merg mult in afara ( peste 75% ) , impreuna cu CRUISE-ul adaptiv (distronicul) este o masina foarte relaxanta si economica. Cutia poate fi testata numai in anumite service-uri Renault care au tester de cutie special, altfel cu cel normal NU poate sa obtina informatiile detaliate. Acel procent si chiar mm de uzura nu este decat statistic , in realitate nu se masoara NIMIC fizic. Apoi uzura poate exista , dar trebuie sa fie cat mai apropiata uzura discului 1 fata de discul 2 . Daca exista difrerente mari de uzura intre ele , ea in timp se mareste si mai mult si apar smucituri si probleme de functionare , inclusiv erori in bord. Daca este vorba de EDC6 , nu este o cutie cu intretinere , adica NU se schimba uleiul la ea decat odata cu kitul de ambreiaj si este o cutie USCATA. Daca este vorba de EDC7 sau alte variante mai noi de care nu stiu si sunt cutii umede , atunci se schimba uleiul din cutie + filtrul cam la 90k km, dar asta se speciufica in cartea de intretinere a masinii . Eu stiu ca pe 110CP sunt doar cutii uscate , pentru ca sunt mai ieftine. La cele de 130 si 160 CP sunt cutii umede si suporta mai multi CP si cuplu . Deci eu iti recomand o cutie manuala daca faci multi km si mai ales daca ii faci in oras , iar daca faci multi km , nu stiu de ce sa cauti o masina cu km putini ... pentru ca tu ii faci in max 2 ani ... tu trebuie sa cauti o masina cat mai ieftina , cu peste 180k km , cu cutie manuala , pe care sa o schimbi eventual dupa 2-3 ani. Nu uita ca , daca fostul proprietar nu a schimbat kitul de ambreiaj , il vei schimba tu . Nu crede in minuni pentru ca si manualele si automatele , cam pe la 200k km se schimba kitul . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Oax |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 25 September 21 ![]() |
Initial ma refeream la cele 2 tiuri de cutii, cu 6 si 7 viteze, insa intre timp am aflat si eu ceea ce mi-ai spus tu.
Explicatia pe care mi-ai oferit-o face sens pentru mine si pot sa spun ca ai dreptate. Ma mai uitam la masini hybrid: Toyota Auris sau Citroen DS5, insa m-am gandit mai bine si parca tot benzina+gpl parca ar merita mai mult. Ceva recomandari? Sa caut o masina cu GPL din fabrica sau sa iau eu o masina ok pe care sa montez o instalatie? Iti multumesc! |
--------------------
Opel astra
Astra J
2015
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Suntem cam offtopic cu GPL-ul pe aici , dar iti spun ca NU merita 0,9 tce + GPL. Daca masina a avut din fabrica GPL , pana la peste 150k km e pe duca acel motor . Daca tu o iei pe la 150k km si ii pui , pe la 200k km incepe sa crape diverse.
Problemele incep cu pornirea la rece , apoi check engine prin bord incepand cu sondele lambda , apoi cu catalizatorul , apoi cu mers neregulat si avand multe chefuri in functie de ce GPL bagi. Am incercat pe 2 masini si ambele au facut figuri, deci ori iti asumi un 0,9 tce doar benzina , de genul CLio break sau Logan sedan , ori treci la diesel 1.5. Vezi ca pe 0,9 doar benzina si/sau GPL se simte rau greutatea , deci nu recomand MCV + gpl sau altele break, pur si simplu consuma rau. Consum 0,9 tce pe Clio si Logan numai benzina intre 7,5 si 8% cu A/C pornit mereu. Daca te gandesti la MEgane 4 1.33 tce sa pui gpl , mai bine ii pui tu si macar 1-2 ani nu vor fi mari probleme, dar costa si masina e grea si nu iesi prea ok cu consumul per total. De la 1100 kg un logan la 1350-1400 kg Megane 4 break cu GPL ... e diferenta ! Deci daca nu vrei sa ai probleme si vrei o masina economica si fiabila , un M4 1.5 110Cp este de ajuns , dar sa fie break , nu HB pt ca e prea mica si nici sedan , turcism ! DS5 am testat , exterior incredibil , masina grea , interior incredibil, motorizari si cutii de kko ! Auris nu merita , M4 e 2 clase peste ! This post has been edited by marius80_eugen: 26 Sep 2021, 20:20 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Bayek |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 19 March 19 ![]() |
E foarte bina cutia automata, nu are sens sa-ti iei manuala (deci, are sens, nu face sens). Cutia manuala nu se mai poarta, in plus EDC-ul de la Renault e o cutie recunoscuta pentru fiabilitate.
|
--------------------
Renault
Megane
Sedan Intens TCe 140 EDC GPF
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 05:15 |