Schimbare viteze, In treapta de viteza superioara
![]() ![]() ![]() |
Schimbare viteze, In treapta de viteza superioara
crn |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|||
cornel_t |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Accelerezi dupa ce ambreiajul e cuplat total, adica dupa ce ai "eliberat" pedala de ambreiaj daca nu vrei sa se lase cu o schimbare prematura de disc de ambreiaj.
|
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
crn |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
Merci!
|
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|
eminescu0 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 September 04 From: Colentina, inima strazii ![]() |
hmmm... curios, pe mine la scoala de soferi m-a invatat sa apas acceleratia cand ambreiajul este pe la jumatate, deci sa-l tin practic patinat foarte foarte putin. asltfel inneci masina.
sa inteleg ca e incorect si ca procedand astfel uzes mai mult ambreiajul ? This post has been edited by cmandrei: 24 Feb 2006, 16:11 |
--------------------
Reno
Megane
I hatch If you can't convince 'em, confuse 'em.
|
|
cornel_t |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai inteles bine; poate respectivul instructor vroia sa te invete plecarea de pe loc, ca n-are nici o logica sa turezi motorul inainte de cuplarea totala a cutiei de viteze cu motorul in treptele de dupa a 1 a, si marsarier.
|
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
eminescu0 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 September 04 From: Colentina, inima strazii ![]() |
mi=am amintit asta seara in trafic de topicul asta si am zis sa fiu atent la felul in care fac schimbarile. nu tin ambreiajul patinat, deci nu turez inutil motorul, dar nici nu-l ridic pana la capat pentru ca se inneaca... e undeva la mijloc, imi ies niste schimbari line, fara ghionturi.
|
--------------------
Reno
Megane
I hatch If you can't convince 'em, confuse 'em.
|
|
tomi87 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
Daca nu vrea sa moara motorul, atunci se lasa complet ambreiajul inainte de a accelera, dar la unele masini trebuie sa-i dai PUTINA putere in plus, dar nu exagerat.
Am si eu o intrebare oarecum legata de acest lucru: cum sa convingi pe cineva sa nu mai porneasca de pe loc la 2000-2500 rpm? ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cornel_t |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Solutie: urmatoarea masina sa o cumpere cu cutie automata, rata de succes = 100%
![]() |
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
ii spui persoanei cat costa un cauchouc si un kit de ambreiaj
![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
tomi87 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
Am uitat sa mentionez ca nu "arde cauciucurile", din afara nu se vede ca nu porneste in mod obisnuit. Sunt doua variante:
-tine acceleratia la 2500 si asa da drumul treptat la ambreiaj, sau -accelereaza treptat dar nu lasa complet ambreiajul, astfel motorul se tureaza dar masina nu ajunge decat la jumatatea vitezei pe care ar atinge in treapta I. Sunt chestii de incepator pe care nu te-ai astepta sa le faca un om care conduce de 10 ani. Singura scuza momentana e ca n-a condus mult masina noua si merge asa cum s-a obisnuit pe batranul R5 (dar si la aceea facea figura asta din cand in cand). (conduce "dupa ureche") Bine, va spun: e vb de tatal meu... ![]() This post has been edited by tomi87: 24 Feb 2006, 16:42 |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
Ge0rge |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 23 February 06 ![]() |
Eu sunt mega incepator si va cer sfaturi...
Cum este mai bine sa pleci de pe loc? la cate turatii ar trebui sa schimb in a II ? Nu stiu ce tot fac dar cand trec din a VI in a III tot da in nas si nu stiu ce tot gresesc Practic la schimbarea vitezelor ar trebui sa iau piciorul de pe acceleratie si dupa ce las ambreiajul de abia atunci sa accelerez? Nu dati cu parul in mine...am luat de o luna carnetul...si de 3 zile masina, si totusi nu vreau sa ii fac rau Multumesc |
--------------------
EX Clio Symbol 1.4
Astra H Enjoy+ 1.6 115Hp
2007 Buy Date: 10.04.2006
Sell Date: 19.02.2007 |
|
octav_ |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 846 Joined: 16 September 05 From: Bucuresti ![]() |
La plecarea de pe loc turezi putin motorul si in acelasi timp eliberezi ambreiajul. Treapta a II-a o poti schimba cand ajungi pe la turatii de ~2500 RPM. Este bine pentru masina ta, fiind inca in rodaj sa nu depasesti 3000 RPM. La schimbarea vitezelor eliberezi acceleratia, schimbi treapta si apoi cand dai drumul la ambreiaj accelerezi.
|
--------------------
Clio
RS 197
2009 2.0 16V
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#13
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
george: la schimbarea in treapta inferioara se recomanda dubla debreiere, pentru prelungirea vietii ambreiajului.
oricum, e total nerecomandat sa dai drumul brusc la ambreiaj. esti in treapta suprioara, calci ambreiajul, schimbi treapta si apoi eliberezi mbreiajul usor. cand incepe sa se tureze motorul, astepti putin(1s) pana se stabilizeaza putin turatia si apoi eliberezi pana al capat (tot usurel)... |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
razvi |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 November 05 ![]() |
QUOTE(cornel_t @ Feb 23 2006, 12:53 AM) Accelerezi dupa ce ambreiajul e cuplat total, adica dupa ce ai "eliberat" pedala de ambreiaj daca nu vrei sa se lase cu o schimbare prematura de disc de ambreiaj. Personal ridic usor piciorul de pe ambreiaj in timp ce accelerez usor (totul se intampla in 2-4 secunde), incat sa se faca trecerea lin dintr-o viteza in alta, fara sa sughite motorul. Daca eliberez ambreiajul imediat atunci sare masina cand schimb viteza datorita diferentelor de turatie, daca il eliberez incet fara sa accelerez ajung cu turatia mult sub 1500 si incepe sa duduie motorul ca e prea mica turatia. E evident ca patinand ambreiajul il solicit mai mult, intrebarea e daca se stie ca modul asta de schimbat duce inevitabil la defectiuni ale ambreiajului sau doar il solicit mai mult si atat. sandman_> in cartea tehnica scrie ca la vehiculele moderne debraierea dubla a devenit inutila. Ge0rge> Eu nu schimb din superioara in inferioara decat cand imi scade turatia pe la 1200 si vad ca e nevoie sa incetinesc in continuare. Ambreiaj, schimb in jos, ridic usor piciorul de pe ambreiaj si accelerez usor simultan (din nou, totul ia cateva secunde). Daca vad ca va fi nevoie sa accelerez, doar calc ambreiaj si ridic usor in timp ce accelerez, fara sa mai schimb in jos. Nu stiu cat de buna e metoda, dar imi asigura un mers lin, fara hopuri, salturi si alte lucruri. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji dCi
80CP 2005
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#15
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
razvi: daca recitesti pasajul, acolo scrie ca nu mai este NECESARA dubla debreiere. (probabil pentru ca ai sincroane si alte chestii). incearca sa schimbi cu dubla debreiere, respectiv fara, in ambele cazuri eliberand ambreiajul brusc.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Herbas_ |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 06 ![]() |
Foarte multi soferi mai "batrani" au problema turatiei la plecare pana se obisnuiesc cu masina de generatie noua... tata a strambat din nas cand am ridicat piciorul drept si am plecat de pe loc fara acceleratie. El era obisnuit k la VW-ul Transporter sa tureze generos...bine masina era destul de grea si motorul TD de ~65cp era destul de lenes...mai ales dupa 300 000km.
|
--------------------
Ford
Fiesta
2003 Coupe Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD) Ford Fiesta 1.4 tdci (in service) |
|
sandman_ |
![]()
Post
#17
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
acela nu cred ca e td. nu se nici macar sdi.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Herbas_ |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 06 ![]() |
Cea cu care am plecat fara folosirea acceleratiei nu era VW-ul
![]() |
--------------------
Ford
Fiesta
2003 Coupe Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD) Ford Fiesta 1.4 tdci (in service) |
|
sandman_ |
![]()
Post
#19
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
tdi din 95 nu are doar 64CP. poate 64kW(90CP).
Am si eu un Transporter T4 din 95, cu motor diesel aspirat(1,9) Si mie imi place sa plec fara aceleratie, daca e gheatza/zapada pe jos. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Herbas_ |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 06 ![]() |
nu era TDI...ci 1.9 TD de 50KW inmultit cu ~1.3 rata de conversie in cp venea 65...
|
--------------------
Ford
Fiesta
2003 Coupe Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD) Ford Fiesta 1.4 tdci (in service) |
|
sandman_ |
![]()
Post
#21
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
ok, ok, te cred. Insa mi se pare foarte putin pentru un turbodiesel.
Revenind la topic, fiecare conduce cum s-a obisnuit. Daca ai invatat acum 40-50 de ani sa accelerezi la 3k rpm pentru a pleca de pe loc, e normal sa o faci si la o masina care nu are nevoie de asa ceva. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
razvi |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 November 05 ![]() |
QUOTE(sandman_ @ Apr 23 2006, 12:31 PM) razvi: daca recitesti pasajul, acolo scrie ca nu mai este NECESARA dubla debreiere. (probabil pentru ca ai sincroane si alte chestii). incearca sa schimbi cu dubla debreiere, respectiv fara, in ambele cazuri eliberand ambreiajul brusc. O sa incerc la schimbat in sus, din ce am citit, la schimbat in jos e mai complicat si exista riscul sa strici cutia. ![]() |
--------------------
Renault
Symbol Fidji dCi
80CP 2005
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#23
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
daca faci dubla debreiere n-o strici. daca nu faci, o soliciti. insa daca faci cum am spus eu (alternativa) intra in actiune sincronul. pana la urma, ca sa franezi, e mai bine sa folosest frana propriu-zisa. Stiu ca e mai "sexy" sa faci dubla debreiere si farna de motor, dar e mai eficient cu frana de picior; de asemenea, mult mai ieftin sa schimbi discurile+placutele, decat sa skimbi cutia/ambreiajul
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Andrei16Valve |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 9 June 06 From: Bucuresti ![]() |
off: CUM se face mai exact aceasta dubla debreiere?
on: eu cand plec turez motorul cam pana la 1500-1750 de ture cam asta e intervalul dar mai am si momente cand ajung la 3000 fara sa vreau ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2004 Expression Michael Schumacher ist Weltmeister! x7!
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#25
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
la schimbarea in treapta inferioara:
esti in t4 la 1500 rpm si vrei sa schimbi in t3, ceea ce ar duce la 2000 rpm (de ex.) calci ambreiaj, scoti din viteza, dai drumul la ambreiaj, dai spritz (turezi motorul pana la 2000rpm), calci ampbreiajul, bagi in t3, dai drumul la ambreiaj (nici brusc, nici ca la plearea de pe loc) la schimbarea in treapta superioara: t3/2000rpm -> t4/1500rpm calci ambreiaj, scoti din viteza, eliberezi ambreiaj, astepti sa scada turati la 1500, calci ambreiaj, bagi in t4, eliberezi ambreiaj in general, la schimbarea in superioara nu prea e nevoie e dubla debreiere |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
DUBLA DEBREIERE:
Cu manevra asta dureaza schimbarea vitezelor mai mult si in oras e cam chinuitoare. Am incercat sa folosesc la Clio si mi-am dat seama ca n-am timp. Presupunem ca schimbam treptele "in sus", sa zicem din a 2-a in a 3-a. Scoti schimbatorul din a 2-a, il lasi la pct mort, ELIBEREZI Complet ambreiajul pentru o fractiune de secunda, apoi il apesi si introduci schimbatorul in treapta superioara. Presupunem ca schimbam treptele "in jos', sa zicem din a 3-a intr-a 2-a. Scoti schimbatorul din treapta a 3-a, il lasi la pct mort, si eliberezi ambreiajul pt o fractiune de secunda. Apesi iar ambreiajul si, apesi putin acceleratia (nu inteleg prea bine) si cuplezi apoi in a 2-a. La schimbarea "in jos" n-am inteles cum e cu apasatul acceleratiei, nu mi-a iesit manevra deloc, asa ca am preferat sa nu mai ating acceleratia. Care e explicatia la dubla debreiere. Cand apesi ambreiajul ca sa schimbi viteza, automat turatia motorului scade la relanti. Lasand apoi schimbatorul la punctul mort, motorul nu mai e cuplat cu transmisia, nici cu cutia de viteze (ambreiajul fiind apasat). Eliberand ambreiajul, motorul va fi cuplat cu cutia de viteze, dar, motorul avand o turatie mica in acel moment, va determina incetinirea pinioanelor din cutia de viteze, acestea rotindu-se pana atunci cu o viteza mult mai mare. Pinioanele fiind incetinite, schimbarea vitezelor se va face mai lejer. Eu am experimentat dubla debreiere si am constatat ca masina intra ceva mai usor in viteze, dar, repet, este mai incomod pentru sofer si nepractic in trafic urban. Se pare ca am postat in acelasi timp cu sandman. This post has been edited by Laurentziu83: 28 Jun 2006, 09:21 |
--------------------
.
.
.
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#27
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Turatia nu scade la ralanti pentru ca tu apesi acceleratia, iar acceleratia o apesi ca sa duci TU motorul la turatia la care se atinge viteza de deplasare din momentul respectiv in treapta inferioara, nu il duce ambreiajul...
In WRC, inainte sa se introduca cutiile secventiale, dubla debreiere se facea pe franare, tehnica numita heel-toe(sau varf-calcai), astfel pilotul apasand simultan 3 pedale cu 2 picioare (ca atatea i-a dat D-zeu). |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Cazul schimbarii "in sus".
Spuneam ca turatia scade pana la relanti la schimbarea vitezelor deoarece nu mai ating acceleratia si "scot" din viteza. Cutia de viteze mai are o anumita "inertie" pana sa scada turatia pinioanelor sale, de aceea este folosit motorul (aflat la relanti) pentru a le infrana si a determina apoi o schimbare mai lina. La schimbarea "in jos" n-am reusit inca sa ma sincronizez cu "spritul" acceleratiei, mai am de lucrat. |
--------------------
.
.
.
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#29
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
La schimbarea in sus nu prea ai nevoie de dubla debreiere. In timpul in care mesteci in cutie scade turatia motorului cam cat ai nevoie...
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
kiel |
![]()
Post
#30
|
![]() Arkan Group: Members Posts: 47 Joined: 12 November 06 ![]() |
Cand schimb din 2 in 3 se aude un zgomot, un fel de scartait. Care e motivul, e normal?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 airbag lateral spate, climatronic
2006 lux privilege
- XX 2X TXX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:26 |