Schimb ulei, ELf competition - excellium
![]() ![]() ![]() |
Schimb ulei, ELf competition - excellium
ssilviu |
![]()
Post
#871
|
||
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|||
cristi.r |
![]()
Post
#872
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Multumesc ! O iau ca pe un compliment.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#873
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Multumesc cristi.r ptr. raspunsurile pertinente si argumentate.
Asa cum am spus mai sus, caut un ulei bun caruia sa nu mai fiu nevoit sa ii pun si un aditiv suplimentar datorita numarului mic de km ai motorului. Vazand ce mi-ai spus despre molibdenul care reduce zgomotul, spune-mi daca nu te superi, ce parere ai despre red line 0w40 care stiu ca ar avea molibden organic in compozitie. Spun de 0w40 ptr ca 5w40 este mult mai gros decat elful folosit pana cum si a carui vascozitate am luat-o ca etalon asa orientativ. Vreau sa dau jos elful pus acum in iunie prin decembrie ptr ca iarna trecuta nu mi-a placut deloc cum a facut motorul la pornire in diminetile geroase adica tacanea metalic ceea ce sugera o ungere defectuoasa. In concluzie cum apreciezi estericul red line 0w40 fata de liqui moly 0w40 (PAO)ptr. motorul meu? |
--------------------
renault
megane II
- NT 72 MAN
2008 lux privilege 1.5 105cp
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#874
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Din discutiile avute cu unul pe nume David Granquist de la RedLine, 5w40-ul are mai multi dispersanti de cenusa. Asta e un lucru bun, daca vorbim de masina pe care o ai in semnatura. El zice ca n-ar fi nicio problema cu vascozitatea. Si inclin sa-l cred, deoarece este ulei esteric, cu molecula polara, care efectiv se lipeste de metal, caz in care, nu prea mai iese din locurile in care intra. Uleiul PAO, oricat de bun ar fi el la ungere si la disiparea caldurii, cam fuge de metal si este imperios necesara adaugarea de ulei mineral in compozitie, evident, intr-un anumit procent. La capitolul asta Liqui_Moly si Ravenol fac cea mai mica "magarie" cu mixtura asta. In rest, citeam undeva ca pana si Motul pune ulei HC in compozitie si destul de mult.
Cred ca si eu o sa pun asa ceva la schimbul viitor, acum am avut o super-oferta la 0w40 si m-am incantat. Insa, pot sa garantez ca acest 0w40 este o alegere buna. This post has been edited by cristi.r: 3 Jul 2013, 07:54 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
r3nault |
![]()
Post
#875
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 29 September 12 ![]() |
Tot de la David citire, noul Redline 5w40 (http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&pcid=21) nu mai are acei, multi, dispersanti de 'soot', de aici disparitia normelor CJ-4, E9 in noul Redline 5w40. L-au orientat spre benzina acum, probabil din cauza cererii. Ramane un ulei CF excelent pentru diesel, dar in normele CF. Nivelurile de aditivi din noul Redline 5w40 sunt: zinc = 1225 ppm, fosfor = 1350 ppm, molibden = 600 ppm, TBN = 10, sulfati de cenusa = 1, 2%.
|
--------------------
Renault
Laguna 3 1.5 dci
2007 Expression Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață! |
|
DMP |
![]()
Post
#876
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 2 Jul 2013, 22:44) ... Treaba cu aditivii "mai de actualitate" este cam cu cantec din mai multe puncte de vedere. Aditivii se consuma primii, iar ceea ce ramane la "bataie" este baza acestuia. Parca altfel vorbesti cand iti ramane PAO in motor si altfel cand iti ramane ulei mineral ... Pe de alta parte, uleiurile sintetice PAO/POE nu au nevoie de cine stie ce aditivi in afara celor de curatare/anticoroziune. Plus ca acei aditivi "de actualitate" au fost introdusi din cauza inaspririi normelor de depoluare, pentru a compensa lipsa ZDDP-ului, esential pentru ungerea unui motor. Personal, tot pe un ulei mai vechi (ca si specificatii) as merge. Si mai e o treaba: specificatiile "de actualitate" costa. Si cam mult. Asa ca producatorii prefera sa puna specificatii noi doar la ceea ce scot nou pe piata, in conformitate cu normele actuale. Insa nu inseamna ca uleiul cu norma A3/B4-04 este mai prost decat A3/B4-10. Trebuie sa te mai gandesti si la motorul tau, cand a fost conceput si scos prima data pe piata si ce cerinte avea la ora aceea ... ... Cam in ideea asta am pus ghilimelele respective. Pentru ca un pachet de aditivi pus pentru a indeplini norme mai noi peste o baza mai slaba, in special cu mult HC, te cam lasa cu fundul in balta dupa ce faci vreo 8.000 - 9.000 km cu uleiul respectiv. Insa, si uleiurile facute cu baze cu mult PAO au pretul destul de ridicat si nu stiu daca faci mare branza punand un astfel de ulei in niste motoare care, oricum, duc lejer peste 300.000 km cu uleiul recomandat de producator. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#877
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(r3nault @ 3 Jul 2013, 09:27) Este foarte posibil sa ai dreptate, deoarece au schimbat formulele de curand... Insa acele valori scrise de tine oricum sunt foarte mari si aproape imposibil de regasit intr-un ulei european. Asta imi arata mie, cel putin, ca si dispersantii de cenusa sunt inca mai multi decat iintr-un ulei "normal", si cu mult peste ceea ce cere un motor ca DCi-ul. Chiar nu poti compara un astfel de motor cu unul de camion in privinta cenusii produse. Ca idee, sunt posesori de TDI-uri care au pus la treaba acest ulei si n-au reusit sa-i arate limitele. Iar TDI-ul, daca mai este si PD, trage tare de ulei, mai ales pe partea actionare mecanica a injectoarelor. Insa toti, la unison, au ramas surprinsi de curatenia pe care o mentine uleiul esteric in motor. QUOTE(DMP @ 3 Jul 2013, 09:42) Insa, si uleiurile facute cu baze cu mult PAO au pretul destul de ridicat si nu stiu daca faci mare branza punand un astfel de ulei in niste motoare care, oricum, duc lejer peste 300.000 km cu uleiul recomandat de producator. In anumite conditii, de utilizare moderata. Ia sa mergi cu un diesel mai mult cu turatii de peste 3000-3500 de ture sa vezi cum mai e ... Cel putin pe drumurile virajate de prin podisul Transilvaniei (ex de ruta: Brasov-Sighisoara-Tg. Mures-Cluj-Zalau) cam este nevoie sa te tii dupa altii sau faci depasiri viguroase de TIR-uri. Ca nu mergi tot timpul pe acolo, si asta e adevarat ... Dar gandeste-te ca dieselul cere obligatoriu HTHS-ul minim 3,5. Este cam ca uleiurile long-life si teapa pe care o iau multi utilizatori de asa ceva. Stii care-i partea proasta ? Ca un ulei "recomandat de producator" de norme mai noi ajunge sa coste cat unul PAO, cu specificatii mai vechi. Pachetul de aditivi (aia "de actualitate" de care ziceai tu) ajunge sa fie cu mult mai scump decat uleiul in sine. LM toptec 4200 5w30 costa mai mult decat 0w30 PAO, asta ca un exemplu. This post has been edited by cristi.r: 3 Jul 2013, 09:41 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#878
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 2 Jul 2013, 21:44) 1.Iar de 10w40 nu mai zic, este o crima pentru cam orice motor ceva mai nou, indiferent de ce pareri o sa auzi. 2.Iarna, 10W40-ul e marmelada. 1.daca este crimă imi poti spune care sunt problemele produse de folosirea acestui ulei? Ce probleme apar in timp, la cât timp ori la câți km? 2.iarna dacă avem mai mult de -33? |
--------------------
------
------
------
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#879
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
2. Nu trebuie sa fie -33*C. Tin minte foarte bine senzatia la -20*C cu Elf 10W40 in Solenza, intr-o iarna. Parca pornisem aerul conditionat si toti consumatorii, asa de greu se misca masina. De atunci folosesc numai 5W40.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
r3nault |
![]()
Post
#880
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 29 September 12 ![]() |
@cristi.r: Daca David nu a mintit (si sigur nu a facut-o), acestea sunt cantitatile de aditivi. Este foarte bine aditivat RL5w40, dar nu mai are pachetul de dispersanti necesar EGRurilor 'agresive' si intervalelor de, sa spunem, 30.000km. In rest, am subliniat, cred ca este cel mai bun CF din uleiurile studiate de mine. Eu am RL5w40 CJ-4 (mi-am facut si rezerve cand am vazut ca au schimbat formularea) si este, clar, un ulei exceptional la un pret pe masura. CJ-4 avea SAsh 1% si nu avea molibden, dar dispersanti la greu. Eu merg mult pe an, schimb la 25-30.000 si CI-4+ sau CJ-4 sunt preferate.
@Mihai: stiu ca e greu de crezut cand ai bagat non-stop numai 10w40, dar 10W40 este crima pentru turbina iarna, subliniez iarna. |
--------------------
Renault
Laguna 3 1.5 dci
2007 Expression Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#881
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu stiu ce intelegeti voi din crima, dar eu inteleg ca ucide turbina. Eu nu am auzit de turbina stricata de 10w40 iarna. Voi ati auzit?
Vad ca pe topicul asta parca suntem la stirile de la ora 5. E crima, e nenorocire, isi dau cu parerea tot felul de pseudospecialisti, dar se pierde din vedere fix ce e mai important. Efectele concrete asupra posesorilor masinii. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
argon |
![]()
Post
#882
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am desfacut capaculd e al culbutori la mai multe motoare ce au mers cu 10w40 si nu era gram de namol, unde anume trebuie cautat, sa aflu si eu.
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
r3nault |
![]()
Post
#883
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 29 September 12 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 3 Jul 2013, 11:21) Nu stiu ce intelegeti voi din crima, dar eu inteleg ca ucide turbina. Eu nu am auzit de turbina stricata de 10w40 iarna. Voi ati auzit? Vad ca pe topicul asta parca suntem la stirile de la ora 5. E crima, e nenorocire, isi dau cu parerea tot felul de pseudospecialisti, dar se pierde din vedere fix ce e mai important. Efectele concrete asupra posesorilor masinii. 'Crima' este doar un cuvant care atrage atentia. Poate iti place mai mult asa: un ulei 10W40 nu unge atat de mult motorul pe cat il unge un 5w40, care la randul lui nu-l unge pe cat il unge un 0w40... LA TEMPERATURI SCAZUTE. Poate videoclipul urmator te ca lamuri: ... daca-l urmaresti pana la capat bineinteles. |
--------------------
Renault
Laguna 3 1.5 dci
2007 Expression Ești prost și vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Ești cel mai prost? Aprinde și stopul de ceață! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#884
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Ok, si daca nu unge la fel de mult ce inseamna pentru mine ca proprietar de masina? Putin imi pasa ce se intampla sub capota. Cum resimt eu acest lucru ca proprietar de masina? Ca doar gandul ca sub capota nu mi se unge motorul la maximum posibil tehnologic in lumea asta, nu ma deranjeaza cu nimic.
Vreau sa obtin de la voi niste efecte concrete, care sa ma afecteze pe mine direct. Gen, consuma cu 5% mai mult motorul sau nu mai tin motorul 1 milion de km, ci doar 800.000 km. In primul caz evident ca ma afecteaza, dar in al doilea exemplu, daca cifrele stau ca in exemplu, putin imi pasa. M-am facut bine inteles ori iar va inecati ca tiganul la mal cu explicatiile tehnice? Daca va plac cifrele pot sa va dau urmatorul studiu de caz. Fac reviziile cu ulei 10w40 timp de 200.000 de km, din 20k in 20k. Uleiul ma costa doar 750 de lei. Daca as folosi ulei 0w40 sau ce ulei fandosit vrei voi, din 10k in 10k, as avea o cheltuiala de 1500 de lei. Plus manopera de inca 250 de lei Diferenta de 1000 de lei, eu de unde o recuperez? Consuma mai putin masina? Am prelungit durata de viata a unei componente care ar fi picat in astia 200.000 de km? Practic, de ce sa dau banii pe un ulei mai scump, daca pot lua ieftin si economis 1000 de lei? This post has been edited by ssilviu: 3 Jul 2013, 12:40 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Sosocj |
![]()
Post
#885
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 22 November 12 ![]() |
mama dar ce ulei iei tu de te costa 750 de lei? cati litri iti intra? 40?
|
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16v
- CJ-90-SOA
2003
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#886
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(r3nault @ 3 Jul 2013, 12:09) @Mihai: stiu ca e greu de crezut cand ai bagat non-stop numai 10w40, dar 10W40 este crima pentru turbina iarna, subliniez iarna. Mai bine las-o asa... fiecare cum doreste. Vad ca nimeni nu ti-a cerut explicatii la chestia asta. Iarna, la pornire si ceva timp dupa aceea, 10W40-ul nu trece prin filtrul de ulei !!! Renault insusi a dat nota interna ca sa se schimbe vascozitatea sau tipul filtrului dupa ce au constatat ca, in goana lor dupa micsorarea costurilor de servisare (micsorare pentru ei, nu pentru client, ala tot atata plateste), constatau ca filtrul de ulei este degeaba la temperaturi negative. Dar vad ca nimeni nu zice nimic de acea nota, este deja pe internet discutia, parca pe loganclub, sper sa nu ma insel. Sunt in discutie doua tipuri de filtre, cu supape de by-pass diferite, etc .... Renault spune in nota aia ca se va schimba ori tipul de filtru, cu supapa care deschide mai tarziu (la presiune mai mare), ori tipul de ulei, in sensul folosirii unui ulei mai subtire. Iar 0w40-ul este recomandat de producator pentru porniri usoare pe timp de iarna. Scrie negru pe alb treaba asta. QUOTE(argon @ 3 Jul 2013, 12:24) Am desfacut capaculd e al culbutori la mai multe motoare ce au mers cu 10w40 si nu era gram de namol, unde anume trebuie cautat, sa aflu si eu. Aia este faza "terminala". Data viitoare sa desfaci un carter si sa pui niste poze. 10W40-ul este foarte bogat in ceea ce este denumit generic "wax", adica o materie care efectiv se lasa, sau se aduna/aglomereaza in ulei, din cauza reactiei cu oxigenul din aer. 10w40-ul este un ulei mineral, nici macar nu este hidrocracat in totalitate si imbogatit cu ceva corectori de vascozitate. In contact apa/umezeala se formeaza namolul (sludge) si, din aceste doua elemente (wax/sludge), iti apar acele pete mai inchise la culoare pe piesele din zona culbutorilor, de exemplu. Am vazut de atatea ori chestia asta si stiu despre ce vorbesc. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#887
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(Sosocj @ 3 Jul 2013, 13:45) Tu ai citit ce am scris? 750 de lei inseamna 10 schimburi de ulei in 200.000 de km. Vad ca pseudospecialistii nu sunt in stare sa raspunda la niste intrebari simple. Plin de patipieevici pe aici ![]() This post has been edited by ssilviu: 3 Jul 2013, 12:58 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
ionita123 |
![]()
Post
#888
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Totusi de ce prima recomandare in cazul motorului meu este 5w40 si nu 0w40?
Renault recomanda si 0w40, pe oil boutique apare si 0w40 la renault, este mai subtire si mai potrivit ptr iarna, indeplineste si acesta norma MB 229.5?.... Sa fie de vina compozitia diferita la 0w40 fata de 5w40? |
--------------------
renault
megane II
- NT 72 MAN
2008 lux privilege 1.5 105cp
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#889
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Explicatia ar fi, intrucatva, simpla. 5w40-ul are un puct de curgere de cat ? Parca -45 sau cat, ca nu mai stiu. Asta il recomanda pentru majoritatea climatelor, in afara de cele foarte reci. Chiar daca mai pui vreo 10-12 grade la acea valoare (cum fac unii - tin cont ca alea sunt valori de stand, care difera un pic de realitate), tot iesi bine. Probabil ca din cauza dispersantilor de cenusa, asa cum zicea sobolanul ala de la RedLine. "Sobolan" in sensul bun, nicidecum peiorativ, adica mi-l inchipui cu niste ochelari pe nas, stand toata ziua intr-un laborator, cu eprubetele in mana si facand experimente
![]() Chiar acel David, mi-a recomandat 5w40-ul exact din acest motiv. Stie ca daca e diesel, are cerinte un pic mai speciale, iar 0w40-ul este orientat mai mult spre benzina. Insa, tinand cont ca este un esteric cum nu mai face nimeni, tind sa cred ca nu faci o greseala daca-ti pui asa ceva in motor. Oricum, daca faci drumuri multe si scurte prin oras iarna, trebuie sa-l schimbi mai repede. PS: vezi ca 0w40-ul este "la oferta" in butic... cam slaba "oferta", insa probabil mai bine asa decat deloc. This post has been edited by cristi.r: 3 Jul 2013, 14:21 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#890
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Sa inteleg ca 0 w40 disperseaza mai prost cenusa ca 5w40?
Daca asi pune 0 w40 in decembrie si sa fac in continuare schimburile in decembrie an de an ca sa am uleiul proaspat la debutul temperaturilor scazute ce se poate intampla rau fata de varianta cu 5w40? Repet, 5w40 mi se pare extrem de gros totusi ! |
--------------------
renault
megane II
- NT 72 MAN
2008 lux privilege 1.5 105cp
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#891
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Uite ce mi-a zis mie omul:
The 5W40 is a full/high SaPS oil, 1% sulfated ash, 1175 ppm phosphorus and 5000 ppm sulphur, 100 ppm moly. The 0W40 contains 1% sulfated ash, 1200 ppm phosphorus and 5000 ppm sulphur, 950 ppm moly. The 0W40 could be used and would be a good choice for very low temperature start up without a block heater, otherwise the 5W40 would be preferred as it contains additional soot dispersion. Cred ca este edificator... Citind inapoi, observ ca sunt ceva diferente intre ce mi-a scris mie si ce i-a scris colegului de mai sus. Au mai redus fosforul si au crescut molibdenul la 5w40, chipurile sa-l faca mai "european". Nu cred ca e gros, deoarece, ti-am spus, este ulei esteric care se comporta cu totul altfel intr-un motor. Ti-am mai spus, asta e motivul invocat de el, ca e diesel. In rest, nu cred ca gresesti punand 0w40. Daca ar fi s-o mai intoarcem o data pe toate partile, problema ar arata cam asa: la kilometrajul masinii tale si pentru linistea ta, poti pune linistit 0w40. Iar ca sa fiu un pic rautacios, te intreb asa: stii care sunt vascozitatile la rece/operationala la 10w40-ul despre care se vorbeste pe aici si cu care dci-ul merge "excelent" ? ![]() Iar cu schimbul inainte de iarna, procedezi foarte-foarte bine !!! Este cea mai buna solutie. This post has been edited by cristi.r: 3 Jul 2013, 14:44 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#892
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Elf 5w40 evolution sxr vascozitate la 40 grade celsius 82,2 mmcubi/s
Red line 5w40 97 centistokes = 97 mmcubi/s Nu-i cam mare diferenta? Red line 0w40 86 centistokes adica mai apropiat de valoarea elfului folosit pana acum. Nu spun ca valoarea pe care o are elful e cea necesara ptr ca nu o stiu, ci doar am comparat ce am avut in motor cu valorile noi. E gresit ce am spus? |
--------------------
renault
megane II
- NT 72 MAN
2008 lux privilege 1.5 105cp
|
|
ritter |
![]()
Post
#893
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.169 Joined: 17 February 10 ![]() |
Frate, nici aia dupa forum Lamborghini nu discuta despre atatea uleiuri cum faceti voi. Nu uitati ca pe Megane sunt motoare conceptie de peste 10 ani, nu le mai analizati atata....ca tot de Megane raman, si tot atatia km dureaza indifferent cat este % de nu stiu ce sulf sau mai stiu eu ce...
|
--------------------
Fost Renault
Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V
2007 Sport Dynamique
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#894
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Asta incercam si eu sa le zic. Dar ei ne dau filmuletele cum se comporta uleiul la -35 de grade. E adevarat, masinile noastre se intalnesc foarte des cu temperatura asta. Suntem noi niste habarnisti, ce stii tu, nu ne putem ridica la nivelul expertilor, asa cum nici ei nu pot sa se coboare sa dea niste explicatii pe intelesul muritorilor de rand.
This post has been edited by ssilviu: 3 Jul 2013, 17:42 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cristi.r |
![]()
Post
#895
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(ionita123 @ 3 Jul 2013, 16:13) E gresit ce am spus? Nu este deloc gresit ce-ai spus, atata ca masuratorile "nu pusca" cu realitatea intotdeauna. Sau, ca sa fim mai exacti, este vorba de capacitatea de a-si mentine proprietatile in timp. Valvoline 5w40 mi s-a parut ca ruleaza mai "smooth" Insa isi pierde mai rapid din proprietati. Dilema asta am avut-o si eu si stii cand ? Cand am mers cu synthoil high-tech 5w40 de la LM si nu prea imi placea cum curge din bidon la -15 grade. O fi avand el punct de curgere la -45 de grade, insa curgea incredibil de greu din bidon la temperatura aia ... Cand am pus un HC veritabil (valvoline synpower5w40) dupa acel LM 5w40, am zis ca am alt motor. Nu tu vibratii in accelerari, nimic. Insa in sarcina maxima isi cam arata limitele. Asa ca, mai bine pe incercate. Stabileste-ti "standardul" pe care vrei sa-l urmezi (ca si cifre de calitate, nu vascozitati operationale), pentru a-ti restrange aria de acoperire a experimentului. Oricum sunt chestii destul de fine, si oricum uleiul esteric se compolrta si ca un fel de flush pentru motor. Din ce-am ciitit, posesorii de benzinare de tip 1.6mpi care echipeaza loganul, sunt foarte multumiti de RedLine 0w40. Si asta in sarcina maxima, cu motoare care vad constant 5-6000 de ture. Motor curat si performante maxime ![]() This post has been edited by cristi.r: 3 Jul 2013, 23:07 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#896
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
In concluzie s-ar parea ca pe dieselul meu trebuie 5w40.
Ai mai gasit si alte pareri ale posesorilor de 1,5 dci despre cat de multumiti sunt cu rl 5w40 ptr ca eu am mai gasit pe alte forumuri pareri dar tot despre rl0w40 pus tot in motoare de 1,6? Oare chiar imi trebuie incalzitor de baie de ulei ptr 5w40 daca eu tin masina in garaj neincalzit dar izolat ptr pornirile din diminetile de iarna? This post has been edited by ionita123: 4 Jul 2013, 08:00 |
--------------------
renault
megane II
- NT 72 MAN
2008 lux privilege 1.5 105cp
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#897
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Rationamentul este cam asa: pentru timp foarte rece in care iti trebuie incalzitor (sau producatorul recomanda), daca n-ai asa ceva, atunci pui 0w40. Problema e ca cenusa e si mai multa la temperaturi scazute, deci e cam non-sens ... Ca sa scoatem rationamentul din faza de non-sens, putem sa zicem ca si 0w40 are destui dispersanti de cenusa.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionita123 |
![]()
Post
#898
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 8 March 09 ![]() |
Buna r3nault.
Iti scriu aici ptr ca nu pot da PM. Deci: am megane 2.2 sedan luat de nou fabricat in august 2008 cu motor de 1,5 dci de 106 cai. Nu are FAP. Am doar 29.000 km la bord. Am folosit doar elf 5w40 ce mi-a pus reprezentanta pana acum si tot numai la reprezentanta am apelat pana acum. In iunie am schimbat distributia la 5 ani desi trebuia la 4 ani dar am zis ca neavand km nu-i bai. Era joc doar in rulmentul de la accesorii cand il scuturai chitaia ca un mecanism fin de ceas. Oricum am fost multumit ptr ca a folosit cheie dinamometrica si eu vreau sa faca operatiunile ca la carte de aia nu ma duc la nea Dorel la service pe malul santului. Pana acum alte probleme nu am avut cu motorul. Am cruise control si la drum lung merg cam in 2000 maxim 2500 ture si scot in jur de 4-4,6 la suta in medie dus intors. Folosesc numai motorina alto 55 de la rompetrol. Recent am inceput sa pun in motorina aditiv liqui moly diesel schmeier, liqui moly anti geluire si abro dt 508 care a fost singurul care mi-a redus zgomotul de tacaneala al motorului si l-a facut sa mearga mai cald. Cred ca o sa iau niste aditiv de la red line winterized ca am vazut ca tratezi pana la 378 litri cu un flacon de 355 ml adica cam 1 ml la litru ceea ce e ok pe termen lung si spune ca ii si reduce zgomotul. Sper sa fie asa. Super diesel aditiv de la liqui moly e f scump si vrea 3,3 ml de aditiv la litrul de motorina plus ca dai cam 40 lei pe 250 ml sa tratezi doar 75 litri de motorina adica cumperi mereu. Am o idee sa il fac sa se auda ca un benzinar adica sa ii reduc frecarea. Motorul este euro IV. Si cand l-am luat tacanea ca un motor de skoda si mai ales iarna trecuta nu mi-a placut deloc cum tacanea la rece. Dupa ce se incalzea mai disparea zgomotul. Fiind pe ulei elf 5w40 schimbat in iunie ca in fiecare an. De ce spun ca uleiul era dus ptr ca acum in vara cand l-am schimbat a fost o diferenta cam mare in zgomotul motorului si m-a pus pe ganduri. Adica a devenit mai cald ca sunet. Nu tractez remorca si nici pe nimeni ca stiu ce inseamna ptr ambreiaj si echipamentul mobil al motorului. In primii ani am umblat cel mai mult 7000 km in escapade de weekend prin zona Moldovei apoi a intervenit si pretul motorinei si acum fac pana in 3000 km anual. Merg dimineata la serviciu si apoi la sfarsitul programului inapoi pe traseu scurt. Masina sta in garaj neincalzit dar izolat, asta iarna cand afara era crancen in garaj nu erau decat -18 grade celsius dimineata la pornire. Masina sta in garaj si cat sunt eu la serviciu si vine cineva dupa mine sa ma ia ptr ca in parcare ai surprize foarte mari inclusiv unui coleg i s-au urcat niste liceeni cu picioarele pe pavilion.... Deci traseul este zilnic acasa servici si inapoi plus drumuri de aproximativ 100 km pe la tara la rude in weekenduri dar nu foarte des. Fiind diesel se foloseste intervalul 2000-3000 rot/minut si uneori peste 3000 ca asa-i in traficul urban uneori dar NU peste 4000 rot/minut. Masina sta mult cu motorul pornit la relanti mai ales in diminetile de iarna, desi am bloc electric de incalzire in bord si incalzire in scaune se incalzeste foarte greu iar eu sunt friguros. Probabil si motorina buna care arde cum trebuie si nu exogen ca cea proasta si fara vlaga. De pornit porneste exact ca o benzinara adica la 1-2 rotiri ale demarorului. Mie personal imi cam place sa calc pedala la fund, chiar si in oras, ca doar de aia mi-am luat turbo si intradevar e sublim sa vezi cum te impinge in scaun, insa eu merg foarte putin cu ea mai mult taica meu care merge linistit si cumpatat doar ca uneori accelereaza mai mult decat e nevoie cum am explicat mai sus. Deci preponderent urban 90%. Daca uleiul are pachetul de aditivi premium sau baza esterica atunci il voi tine 1 an ca atat recomanda reno sa tii uleiul si mi-am propus ca in decembrie sau ianuarie sa dau jos elful pus acum in iunie. Daca uleiul va fi mediu ideal ar fi sa il schimb la inceputul iernii si inceputul verii dar depinde si de pretul lui si de pastrarea caracteristicilor acestuia in timp ptr ca nu cred ca e logic sa schimb un red line de 2 ori pe an la kilometrajul asta! Nu am sesizat sa imi consume ulei intre schimburi conform mesajelor din afisajul din bord. Oricum reprezentanta baga ulei la maxim cu ocazia schimbului. Ca porniri una dimineata cand motorul e rece de peste noapte si inca una cel putin cand revin de la serviciu dar e posibil sa mai fie folosita masina in cursul zilei insa alea nu mai sunt la rece ca cea de dimineata. Dieselu da multa caldura cat e oprit deci e relativ mai cald in garaj la pornirile ulterioare. Elful costa 34 lei la reprezentanta dupa reducerea de 30% a ramas cam la 20 lei si daca dam jos tva-ul si adaosul de pe intreg lantul de distributie tare imi e ca e un ulei foarte slab calitativ.... Cred ca 500 lei sau in jurul acestei sume odata pe an nu e prea mult ptr a nu avea probleme cu motorul si mai ales ca sa imi mearga rotund si cald "smooth" in special la pornirile la "rece" si la accelerari sa nu imi mai baraie. Adica uleiul sa faca acest lucru si sa nu mai fie nevoie de un ceratec care oricum nu se recomanda la kilometrajul asta. Orice e sub aceasta suma e bineinteles ok. Un alt aspect ar fi daca nu imi trebuie un filtru de ulei care sa deschida supapa la o presiune mai mare in cazul unui ulei mai vascos. Sa nu fiu inteles gresit: nu ma dau banii afara din casa, nu vreau sa pun altceva in locul elfului asa de dragul schimbarii sau ca nu am ce face dar caut ceva mai bun, nu am branduri preferate, insa stiu cum facea motorul inainte si dupa schimbul de ulei si vreau sa mearga cum merge acum dupa schimb mereu, iar daca pun un ulei vreau sa stiu ce face si de ce il pun. Pana la urma sunt banii mei si am acest drept. De aceea am si apelat la forum ptr ca sa pot beneficia de sinergia altor posesori de megane cu motor ca al meu care doresc sa isi impartaseasca experienta si cunostintele lor. Multumesc ptr. ajutor si sfat. |
--------------------
renault
megane II
- NT 72 MAN
2008 lux privilege 1.5 105cp
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#899
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Da,neinteresant.Si zici ca ti-ai luat ''turbo'' ah?
![]() |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
Hack |
![]()
Post
#900
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
QUOTE(ionita123 @ 4 Jul 2013, 10:19) Am o idee sa il fac sa se auda ca un benzinar adica sa ii reduc frecarea. Bafta! ![]() Fiind diesel se foloseste intervalul 2000-3000 rot/minut si uneori peste 3000 ca asa-i in traficul urban uneori dar NU peste 4000 rot/minut. Mie personal imi cam place sa calc pedala la fund, chiar si in oras, ca doar de aia mi-am luat turbo si intradevar e sublim sa vezi cum te impinge in scaun... Te cam contrazici... ![]() This post has been edited by Hack: 4 Jul 2013, 12:20 |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 00:37 |