Reparatii, defectiuni frecvente, Reparatii, defectiuni frecvente
![]() ![]() ![]() |
Reparatii, defectiuni frecvente, Reparatii, defectiuni frecvente
mudman1 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 6 January 13 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Latitude Luxury
2.0cdi/ 175 CP/ BVA / 2013 Laguna 1 Privilege 1.8/90 cp benz. man. '93
Laguna 2 Initiale 2.2cdi/150cp BVA/2003 Toyota Corolla Sol 1.6/132cp benz. man. 2010 |
|||
byl11 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 377 Joined: 25 February 05 ![]() |
in 50.000 km am schimbat in garantie un senzor parcare fata si un telescop capota motor.
|
--------------------
renault
Latitude
2011/150cp/diesel
- dj11byl
|
|
andreist |
![]()
Post
#3
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
As avea eu o intrebare despre difuzorul de la luneta ( subwofer sau ce mai este ) cu linie audio bose, se poate face ceva sa nu mai vibreze ? Sau ce anume vibreaza, pentru ca eu nu m-am prins, poate gasesc eu o solutie. Se intampla frecvent cand asculti radio, si foarte rar cand asculti de pe telefon, aux, alta sursa audio. Am incercat reducerea nivelului de bass la 0, si inca se mai intampla la unele melodii de la radio. Am auzit de acest 'inconvenient' prin mai multe reviewuri a masinii, deci probabil a mea nu e singura cu aceasta problema.
|
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
dili |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 736 Joined: 18 June 05 From: Constanta ![]() |
Nu prea ai cum rezolva vibratia; personal cred ca tine de tabla aia subtire in care e fixat si de calitatea semnalului audio.
Observatia ta cu radioul si alte surse e corecta, am remarcat-o si eu: pe radio baraie mult mai evident. Cred ca tine de calitatea semnalului audio pentru ca am testat sistemul cu un audio CD de calitate si vibratia e aproape zero la bass maxim. |
--------------------
Mercedes-Benz
CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus,
august 2016 VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca vibreaza impreuna cu suportul de tabla atunci se poate lipi pe tabla ceva material antivibrant.
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
andreist |
![]()
Post
#6
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
Gasit deja o multitudine de solutii, nu neaparat pentru acest model, o sa le testez cand se face mai cald afara si o sa am timp. google for "fix rear deck rattles" majoritatea solutiilor sunt de la cei care pun woofer de neam prost in portbagaj.
|
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#7
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Buna dimineata,
De cateva zile am observat ca nu mai porneste masajul din scaun, banuiesc (de fapt sper) ca este siguranta fuzibila. Stie cineva unde este siguranta ce alimenteaza incalzirea si masajul scaunului de la sofer? Sub bord, pe la scaun? Nu am studiat inca problema si intreb, pentru ca, la laguna 2 siguranta de la scaun este intr-un alt loc decat blocul principal de sigurante. Multumesc! Adrian LE: Se pare ca azi si-a revenit din senin... Dupa ce am verificat sigurantele de sub bord, am pornit motorul si surpriza...functioneaza! This post has been edited by AdR!@N: 14 Dec 2016, 22:05 |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#8
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Se pare ca nu a tinut mult minunea caci iar nu mai vrea...
Nu a mai avut nimeni problema asta? |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
stecit |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 19 January 17 ![]() |
Am si eu aceeasi problema. Nu merge masajul in scaun. Ai descoperit intre timp ceva? Eu nu am apucat sa verific sigurantele. Masina este relativ noua, are doar 42000 km. Totul merge perfect pe ea, mai putin masajul si suportul lombar.
|
--------------------
Renault
Latitude
2012
- BV20ASS
|
|
LATITUDE |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 29 January 17 ![]() |
stecit ce parere ai despre masinuta
|
--------------------
renault
latitude
2011 initiale paris
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#11
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Masajul si-a revenit la mine. Au fost perioade cand mergea doar cand voia el. Am observat ca daca bagam mana pe sub scaun si miscam de fire, mergea o zi - doua apoi pauza. De vreo 2 saptamani a pornit singur si de atunci functioneaza ok.
Daca nu iti merge nici incalzirea in scaun, atunci e siguranta arsa. In stanga volanului in spatele buzunarului. Daca incalzirea in scaun functioneaza, atunci problema e pe sub scaun. "stecit" sa o stapaneati sanatos si sa te bucuri de ea! |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
stecit |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 19 January 17 ![]() |
Multumesc frumos pentru urare! O sa incerc sa ma uit si pe sub scaun. Acum am bagat-o in garaj ca o folosesc doar ca masina de concediu si de deplasari lungi.
Ca sa raspund si la intrebarea ce cred despre masina, va pot spune ca masina a fost o optiune "neprogramata", nefiind fixat pe o marca anume. Am mai condus o Kia Ceed (achizitionata de noua), un Citroen C4 (2.0HDI 136cp luat s.h. la 4300 km), si pe undeva, am vrut sa scap din clasa compacta. Latitude a venit ca alternativa la Peugeot 508 si Citroen C5 X7, masinile vizate de mine pana am descoperit acest Latitude. Masina o am de vreo doua saptamani si am condus-o circa 500 km. Deocamdata masina mi se pare foarte ok, fiind foarte intretinuta si avand km foarte putini. Putin dezamagit de faptul ca masajul in scaun "face figuri", dar sunt sigur ca e ceva foarte simplu, gen contact pe pa mufe. In rest masina este foarte ok, bine construita, spatioasa si eleganta. Motorul 2.0dci 173 cp, mi se paret ok, silentios, poate putin cam gurmand, dar e normal pentru o masina de greutatea aceasta. Cutia de viteze este senzationala si imi place foarte mult. |
--------------------
Renault
Latitude
2012
- BV20ASS
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#13
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Revin din nou cu problema cu masajul din scaun, dar si cu rezolvarea:
Dupa cateva saptamani de functionat dupa ce isi revenise, iar si-a dat duhul si de data asta nu a mai vrut sa porneasca neam... Operatiuni: 1. M-am apucat de desfacut in spatele scaunului si am scos motorasul compresor. Sta bine ascuns intr-o punguta de burete pe post de amortizor de vibratii si izolator fonic. DSC_5210.JPG ( Size: 711.61k ) Number of downloads: 1122 DSC_5211.JPG ( Size: 606.4k ) Number of downloads: 1151 DSC_5215.JPG ( Size: 728.52k ) Number of downloads: 1115 2. Am scos capacelul din spatele motorasului si am incercat sa invart cu mana de ax, a pornit greoi si avea un scartait (lagarele cam uscate, de fapt foarte uscate). Dupa ce il opream uneori pornea singur, alteori doar ajutat. Deci clar sunt probleme cu carbunii sau periile colectoare. 3. Am demontat motorasul de pe scaun si m-am apucat sa il operez. Greu de dezasamblat, a trebuit sa pilesc urechile "capsate" ca sa scot capacul spate. Dupa dezasamblare am gasit si problema: periile colectoare foarte uzate, de parca ar fi avut smirghel in loc de carbuni. Am curatat periile, le-am pilit cu smirghel foarte fin (1000) ca sa scot rizurile formate, am curatat si carbunii pe partea ce calca pe perii ca sa aiba un contact cat mai ferm. Am asamblat totul la loc, gresat lagare, si functioneaza bine. DSC_5602.JPG ( Size: 814.39k ) Number of downloads: 1144 Ramane de vazut ce durata de viata mai are. Dupa experienta asta, ma gandesc sa verific si motorasul de la scaun responsabil cu "easy acces" - translatarea scaunului fata/spate, avand in vedere ca si ala are o utilizare destul de frecventa. Numai bine! Adrian |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
inchizitor |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 26 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut, se demonteaza greu spatele de la scaun sau mai exact cum se demonteaza. merci
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2003
- B-40-LBC Laguna 2.0 Benzin 2005 Privilege
|
|
roland |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#16
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Se demontează ușor:
Începi de jos, desfaci clipsurile de la prelungirea panoului (jos sub scaun) , apoi tragi ușor spre mijlocul panoului și apoi tragi de panou in jos. Taca paca... Gata! Spor! |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
inchizitor |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 26 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult Adrian si scuze de exprimare roland . Am reusit sa-l demontez am curatat moro motorasul merge brice la rece, alimentat la 12v dar pus pe scaun nu merge. Se pare ca controlarul nu furnizeaza decat 6-7v si un curent prea mic sa-l invarta. controlarul este cutia mare in spatele scaunului. ma gandesc ca fiind blocat motorasul initial sa nu fi arsa controlerul . aveti ceva idei???
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2003
- B-40-LBC Laguna 2.0 Benzin 2005 Privilege
|
|
byl11 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 377 Joined: 25 February 05 ![]() |
salut am patit si eu la fel. Cine are demontata centrala cu multe furtunase poate sa mi spuna si mie daca pe piesa topita din imagine scrie tot M4? multumesc
Attached thumbnail(s) latitude.jpg ( Size: 191.98k ) Number of downloads: 990 |
--------------------
renault
Latitude
2011/150cp/diesel
- dj11byl
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Salut.
Daca te referi la dioda D6, mie imi pare sa fie tot M4. Dupa ceva cautari pe net, dioda M4 in capsula SOT123 este o dioda zenner de 39V. In zilele urmatoare o sa il desfac eu si fac o poza. Se pare ca mi-a cedat din nou masajul dupa aprox un an. Ramane de vazut daca tot motorasul este problema...sau unitatea de control. Numai bine! Adrian |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
dan22y |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.512 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
Dupa cum se prezinta colectorul (uzura pronuntata si cauzata posibil de periile de carbon, "tari" ca si compozitie), e de acolo. In mod normal, trebuia suprafata colectorului sa o rectifici cat mai plan. Acolo a ramas sant dupa cum vad eu... si daca periile nu sunt "formate" dupa colector, pot aparea probleme.
|
--------------------
R
M
8
- B
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#21
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Colectorul avea uzura pe mijloc pana la izolator, nu as fi putut rectifica periile pana la drept pentru ca as fi ramas fata ele. Doar am slefuit superficial ca sa elimin santurile mari, am curatat canalele dintre perii, iar la carbuni am incercat sa le fac profilul de contact dupa forma periilor.
Cu siguranta uzura s-a accentuat de atunci. Diseara il operez... Poti sa imi dai ceva idei cum as putea reconstrui sau imbunatatii starea colectorului? <span class='edit'>15 Nov 2017, 20:33:</span> @byl11 Se pare ca sunt ușor diferite modulele de control: IMG_20171115_192653.jpg ( Size: 1.85mb ) Number of downloads: 222 LLE: Am studiat putin cele doua poze si se pare ca tie iti lipseste Q6, care pare sa fie un tranzistor mosfet. Dupa locul disponibil, in cazul tau, posibil sa fie un mosfet normal ca si Q5 (capsula mica). Pe modulul meu, Q6 este un mosfet, V8402, in capsula mai mare, cu protectie la temperatura si limitator de curent. Daca te hotarasti sa il repari pot face masuratori suplimentare. This post has been edited by AdR!@N: 16 Nov 2017, 09:07 |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#22
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Imi cer scuze pentru postul dublu, nu mai pot edita postul anterior.
Am desfacut motorul in cauza.... se pare ca uzura colectorului s-a accentuat, motorul inca este functional, dar nu o mai duce mult. Ciudat este faptul ca uzura nu este din cauza suprasolicitarii, colectorul este razuit la propriu, de parca ar avea carbunii din hartie abraziva. Probabil materialul carbunilor este prea dur si uzeaza colectorul. Mai mult din curiozitate, am solicitat un pret pentru "minicompresor masaj scaun" la reprezentanta.... ma asteptam la un 100-200 E ...dar se pare ca am scapat un zero.... minicompresorul in cauza costa 1935 E ![]() Momentan sunt in cautare de ceva motor compatibil. Attached thumbnail(s) IMG_20171116_181102.jpg ( Size: 517.04k ) Number of downloads: 174 IMG_20171116_181119.jpg ( Size: 296.53k ) Number of downloads: 143 IMG_20171116_181139.jpg ( Size: 183.33k ) Number of downloads: 114 |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
espacern |
![]()
Post
#23
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Cred ca arcurile sunt prea puternice si apasa carbuni cu presiune exagerata.....si de aici uzura colectorului.
Poate daca schimbi arcurile si realizezi o apasare cu presiune normala te tine mai mult.....merita incercat! |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#24
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
E o idee, doar ca uzura colectorului este mult prea accentuata, nu stiu daca mai pot asigura contact corect între carbuni si colector. O sa incerc asta dacă nu găsesc ceva compatibil.
Între timp am comandat un motoras de pe olx care pare sa potriveasca... Cel puțin electric: 12V și 350mA. La gabarit e cu câțiva milimetri mai mic. La cât a costat merita măcar încercat. Va țin la curent. Numai bine! Adrian |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
dan22y |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.512 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
QUOTE(AdR!@N @ 15 Nov 2017, 14:31) Mi-a scapat partea asta, si ce ai zis mai sus, a confirmat. Colectorul este prea uzat. QUOTE(AdR!@N @ 15 Nov 2017, 14:31) De reconstruit nu prea...sunt ateliere specializate pe asa ceva, insa pentru motoare mai mari. Pentru "jucarii" ca cea din imaginea ta, doar in Ungaria, stiu un atelier care le face profi si le si echilibreaza, dau garantie etc. Referitor la pret, era de asteptat. Daca stii codul original de reno pt motoras, posibil vreo sansa sa gasesti pe net la preturi "mai normale" decat la reprezentanta. Vezi cazul colegului mars, cu motorasele de la inchidere usi. 21 Nov 2017, 08:56: QUOTE(AdR!@N @ 20 Nov 2017, 17:38) Între timp am comandat un motoras de pe olx care pare sa potriveasca... Cel puțin electric: 12V și 350mA. La gabarit e cu câțiva milimetri mai mic. La cât a costat merita măcar încercat. Mai rapid asa. Eu zic, ca o sa mearga. Ideea e sa-i faci o revizie mica la cel pe care il cumperi. Ca si reper sigur, compresorul este complet. Nu o sa gasesti separat motoras de cumparat. NU pe original. This post has been edited by dan22y: 21 Nov 2017, 08:56 |
--------------------
R
M
8
- B
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Si eu sunt optimist ca o sa mearga cu motorul comandat, chiar daca o sa fie nevoie sa il bricolez putin.
La urma urmei, sistemul compresor nu este atat de pretentios, trebuie doar sa ma asigur ca nu depasesc curentul acceptat de modulul electronic, dar totusi sa aibe suficienta putere pentru a dezvolta presiunea necesara... usor de zis, greu de gasit. Ceva sistem compresor asemanator am vazut ca se gasesc pentru acvarii: pompe de aerare, cele cu motor DC la 12V. In cazul in care esueaza treaba cu motorul comandat, ma indrept catre pompele de acvariu. Numai bine! Adrian P.S. Rog un moderator, daca este deacord bineinteles, sa mute toata discutia cu masajul in scaun intr-un topic separat. |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#27
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Alea doar circula aerul, nu fac cine-stie-ce presiune, iar tu ai nevoie de ceva presiune.
Nu sunt tocmai compresoare, ca nu comprima nimic ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
AdR!@N |
![]()
Post
#28
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Salut,
Revin dupa ceva vreme... Motorul comandat potriveste dupa ce i-am bricolat putin axul pentru conectarea cu compresorul. Din pacate puterea este putin mai mica, nu cu mult, dar se simte la debitul de aer si la presiunea dezvoltata in sarcina. Nu am montat ansamblul pe scaun, doar am facut teste pe masa de lucru. Speram ca sa pot scoate colectoarele de pe ax si sa le schimb intre ele, dar nu prea merge, sunt turnate, nu inserate prin presare. Varianta finala: am mai aranjat, de fapt ciobanit, colectorul de la motorul original, am "pilit" carbunii pentru un contact cat mai bun, dar fara ca muchiile carbunilor sa mai atinga colectorul si sa il rascheteze. Am rearanjat saibele de textolit de pe ax astfel incat rotorul sa stea putin mai spre spate si sa maximizez contactul cu carbunii. Momentan functioneaza foarte bine cu motorul original, iar motorul celalalt il pastrez de rezerva. Peste cateva luni o sa il desfac din nou ca sa verific uzura, sau poate chiar mai repede daca da semne de oboseala. Sper sa nu fie cazul. Poze cu cele doua motorase: IMG_20171129_210143.jpg ( Size: 831.07k ) Number of downloads: 152 IMG_20171130_181429.jpg ( Size: 687.22k ) Number of downloads: 125 |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#29
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Salut,
O intrebare pentru colegi, chiar si cei cu L3: Cand actionati geamurile spate, se aude vreun fel de trosnitura din usa? La mine cand vreau sa inchid sau sa deschid unul din geamurile spate, apas pe buton, se aude o trosnitura (nu foarte tare) din usa si apoi incepe sa se miste geamul. Toate astea se intampla cu o intarziere de aprox 1 secunda de la actionarea butonului. In rest functioneaza corect, nu caraie, nu scartaie, nu se opreste aiurea. Ambele geamuri spate fac la fel, de asta tind sa cred ca asa functioneaza ele, dar va cer si voua o parere. Face parte din categoria "asa e modelul" sau ceva nu este tocmai in regula? Multumesc! |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
ValentinoSy |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 23 August 19 ![]() |
Salutare la toti. Sunt posesor de un Latitude 2.0 diesel. Cand am cumparat masina avea o mica problema la avans, nu il tinea la relatiu pe N si in momentul cand opream la semafor, facea foarte putin, fara sa opreasca motorul. Am crezut prima data ca a bagat vechiul posesor cine stie ce motorina (se ocupa de asa ceva). Am fost si am bagat ceva aditiv + motorina mai buna...nimic. Intr-un weekend venind de la Brasov spre Valcea, in panta, mi-a dat STOP-Engine failure (parca, nu mai stiu sigur cum scria), nu mi s-a oprit motorul dar am tras pe dreapta, am oprit, am asteptat putin si am repornit-o si a mers pana acasa. Am fost la un tester de injectoare, unde mi-au spus ca da ceva variatii pe un injector. Am comandat altul dar ce sa vezi aceeasi problema (le-am dat injectorul inapoi
![]() Acum intrebarea: a mai avut careva problema asta? Stie careva cauza? |
--------------------
Renault
Latitude
2012
- VL99MSV
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 21:32 |