Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Reglaj injectie Ren 19 1.7i multipunct

Adi_Ren_19
post 26 Nov 2004, 22:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 26 November 04
From: Valcea




Am un Renault 19 din 1991, injectie multipunct 1.7l, consuma cam mult si e destul de lent pentru cei 90CP. Ce ar trebui sa ii fac sa ii imbunatatesc performantele si sa ii aduc consumul undeva aproape de normal, adica la 6% extraurban si 8% urban in loc de 8% cu 11%?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 29 Nov 2004, 12:45
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Eu am un R19 din 1995, motor 1721 MPI, tip F3N 742 si as fi multumit daca ar consuma cat consuma al tau acum. Am fost zilele astea si am curatat injectoarele...am constatat ca puterea motorului a revenit la normal insa consumul cred ca e inca ridicat(inca nu mi-am dat seama)
Ai aici cauzele posibile pentru consum ridicat:
1. air intake system/vacuum systems - blockage
2. engine management system - connection/wiring/relays
3. condition of fuel/fuel filter
4. fuel pump/ conection
5. fuel presure/ delivery rate/ fuel pressure regulator
6. injectors
7. intake air temperature IAT sensor
8. thrrotle position TP sensor
9. heated oxigen sensor HO2S
10. thrrotle valve/ sticking/ linkage
11. Knock sensor KS
12. Engine control module ECM
Am citat din AUTODATA 2004

Ce tip de motor ai?


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, 2001, Expression - IS 33 BAR
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi_Ren_19
post 9 Dec 2004, 06:46
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 26 November 04
From: Valcea




Seria motorului meu este F3NN742, insa cred ca este vorba despre acelasi motor. El mai are si altfel de probleme, cum ar fi:
- porneste la prima cheie, dar destul de lunga, indiferent de vreme si de timpul de stationare
- scutura putin motorul cand turometrul ajunge la 2000 rpm si apoi la 2100 se linisteste
- nu trege rece nici rupta
- de la o vreme a inceput sa si vibreze la relanti, cu toate ca il tine foarte bine si vad ca lucreaza si socul automat
- nu arata decat sa zic 70% din caii ei si nu raspunde bine la acceleratie
Astea fiind bubele, cam in ce a constat curatatul tau de injectoare?
Pana acum am schimbat vaccumul cu tot cu filtru, bujii, fise, filtre. Asteptam curatatul de injectoare. Cum iti facea inainte de curatatul injectoarelor?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 9 Dec 2004, 09:53
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Motarele sunt identice....
S-ar putea sa ai probleme cu contactele electrice; te sfatuiesc sa scoti fiecare mufa si sa o cureti cu spray special de contacte. Apoi, daca zici ca porneste mai greu si nu are putere cand e rece motorul ar trebui in primul rand sa folosesti un ulei recomandat 10W40, apoi sa-ti verifici compresia care este f importanta: trebuie sa fie 1:9.5. Asta in conditiile in care ai schimbat filtrele si partea de aprindere si le-ai montat corect inapoi.
Inteleg ca la 2000 de ture "scutura putin motorul"...cred ca e de la tampoanele motorului, nu-i problema grava. Asa se explica mai multe...
Chestia cu puterea motorului e strict subiectiva...
Curatat injectoare: scos tur si retur, pus furtune la rampa de injectoare la o instalatie cu presiunea 3 in care este 1 litru de solutie speciala combinata cu benzina, pornit motor, lasat la turatia de 1.800 rpm pana se termina solutia; rezultatul a fost bun....Mai este o posibilitate: se scot injectoarele si se curata pe un banc special cu ultrasunete intr-un service specializat (mult mai bun!).
Inainte de curatatul injectoarelor: consum ridicat 15% acum 11%(mers zilnic pe distante de 4-5 km, motor rece); apoi putere scazuta a motorului..acum e mult mai bine.

Daca un lucru e curat atat prin interior cat si la exterior, atunci sunt sanse mari sa functioneze corect....


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, 2001, Expression - IS 33 BAR
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi_Ren_19
post 15 Dec 2004, 16:52
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 26 November 04
From: Valcea




Cunosc pe cineva care a facut toate astea si tot nu merge. Intrebarea mea este: unde pot gasi in tara piese Ren 19 second si ieftine? Am auzit ca la Sibiu, insa am fost acolo si toate stocurile erau lichidate. Mie mi-a propus un tip sa imi vanda un motor F3N-742 cu ECU, lambda si cutie in 250 EURO. Cum e?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 31 Jan 2005, 09:34
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Nu stiu daca ai rezolvat cu consumul, dar cauza principala si cea mai probabila e SONDA LAMBDA. Stiu din sursa sigura...
Am constatat ca la mine sonda este scoasa de tot...rezultatul un consum enorm 15-16% in oras. Explicatia: aceasta sonda regleaza amestecul aer/benzina in functie de regimul de lucru al motorului. Daca aceasta sonda nu exista => semnalul pe care ar trebui sa-l dea la ECU nu exista nici el => ECU foloseste valoarea DEFAULT a semnalului, valoare care TREBUIE sa acopere toate regimurile de lucru al motorului. Concluzia: si la relanti si in sarcina maxima motorul consuma la fel, adica maxim.

Deci, cei care au probleme cu consumul sa mearga sa verifice noxele motorului, intr-un service...
Si inca ceva: e mai rau sa nu ai sonda deloc decat sa o ai defecta


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, 2001, Expression - IS 33 BAR
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misu
post 9 Mar 2005, 14:54
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 9 March 05
From: CLUJ-NAPOCA




Am si eu un Renault 19 de 1721 cmc pe benzina fara plumb si care consuma enorm (peste 17 litri la suta!). Am fost cu el la service si mi s-a spus ca de vina este "Regulatorul de presiune a benzinei" , si anume o piesa montata pe conducta de alimentare cu benzina inainte de intrarea in sistemul de injectie. Regulatorul era spart si benzina intra atit cit baga pompa de benzina. Am cautat piesa la service si costa peste 7 mil.(cu manopera). La reprezentanta Bosch costa doar 4 mil. Pina la urma am cumparat-o de la dezmembrari cu 500.000 ! Am montat-o si merge foarte bine, ajungind la 6-6.5 litri /100 km.Atentie mare! Codul numeric inscris pe piesa noua sa corespunda cu cel de pe regulator, ca altfel nu se potriveste de loc si nu faci nimic! Succes!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 9 Mar 2005, 15:19
Post #8


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




exact acest defect l'am avut shi eu. regulator bulit.
la mine a costat 2,7mil la IPSO shi puteam sa'l iau de la bosch cu 1.9
iar daca membrana aia e sparta tzi se ineaca motorul.. al meu nici nu mai putea sta la relanti shi scotea un fum.....


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 10 Mar 2005, 09:29
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Buna idee....am sa verific. Poate am noroc sa fie de aici


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, 2001, Expression - IS 33 BAR
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 14 Mar 2005, 13:52
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Lasand la o parte consumul
Cand aveati regulatorul busit, cum va mergea masina? Avea putere motorul? Nu ezita la apasarea pe pedala? M-ar interesa cat mai detaliat sa vad daca imi regasesc problemele mele...Cam asa imi consuma si mie


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, 2001, Expression - IS 33 BAR
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 14 Mar 2005, 14:04
Post #11


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




vezi postul meu anterior.. ca ezita e putzin spus.. se ineca la propriu, deoarece membrana era crapata, nu mai deschidea returul shi facea presiune mai mare in rampa de injectzie.. nici la relanti nu statea daca nu tzineam acceleratzia apasata shi atunci scotea un fum negruuuuu...

sunt doua simptome de bushire a regulatorului:
1. cea descrisa mai sus
2. arcul din regulator sa se inmoaie (nu'mi imaginez cum, dar teoretic e posibil) shi atunci membrana sa se ridice mai mult shi sa scape pe retur mai mult. rezultat: presiune scazuta in rampa de injectoare -> amestec sarac -> motorul nu are pic de vana, nu sta la relanti, etc..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 14 Mar 2005, 14:46
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




E clar...inseamna ca regulatorul functioneaza corect la mine
Merci!


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, 2001, Expression - IS 33 BAR
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 16 Mar 2005, 08:11
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Am mai facut un test....
Am scos furtunul de la regulatorul de presiune al benzinei, si motorul sta turat cam pe la 1200 rpm. Fara furtunul respectiv(vacum) eu zic ca regulatorul nu functioneaza, deci il pot considera defect, corect? Bun...cu furtunul, deci, scos m-am suit la volan si am facut o tura de parcare. Rezultatul: masina merge bine, n-are nici o problema. Concluzia....?!


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, 2001, Expression - IS 33 BAR
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 16 Mar 2005, 10:54
Post #14


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




tzi'am explicat pe celalalt topic. daca scotzi furtunul, membrana se deschide mai putzin shi amestecul va fi mai bogat -> relanti mai ridicat.. deci nu'l potzi considera defect, nu deocamdata..
cel mai bine: du'te la orice service shi testeaza functzionarea corecta a regulatorului de presiune (e f. simplu, se intercaleaza un manometru intre furtunul care vine de la rezervor shi rampa de injectoare..)


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th June 2024 - 10:52
Dacia