Regenerare DPF
![]() ![]() ![]() |
Regenerare DPF
mchbv |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 16 February 15 From: Brasov ![]() |
Attached thumbnail(s) IMG_20210712_183302.jpg ( Size: 2.92mb ) Number of downloads: 1699 |
||
--------------------
Renault
Megane 4
1.5 dci, edc, 2017
|
|||
vvede |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 12 September 06 From: Bucuresti ![]() |
De la senzorul care semnaleaza temperaturi aberante.
LE daca ai motorul oprit dar contactul pus tot -40*C iti arata? This post has been edited by vvede: 13 Jul 2021, 09:21 |
--------------------
Renault
Clio
0.9TCe Expression Mazda 6 2.0, Attraction
Ex: Renault Clio Symbol 1.5 dCi 82CP | Opel Astra H 1.6 Twinport 105CP |
|
mchbv |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 16 February 15 From: Brasov ![]() |
Cu contactul pus, arata -40 de grade, cu motorul pornit 750 de grade. Dar care e senzorul asta, ca are o denumire generica, nu stiu de unde sa il iau.
|
--------------------
Renault
Megane 4
1.5 dci, edc, 2017
|
|
vvede |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 12 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact care senzor este nu as putea sa-ti spun. Sorry. Verifica senzorii de prin zona DPF
|
--------------------
Renault
Clio
0.9TCe Expression Mazda 6 2.0, Attraction
Ex: Renault Clio Symbol 1.5 dCi 82CP | Opel Astra H 1.6 Twinport 105CP |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
mergi si tu la o reprezentanta, macar aia stiu sa gaseasca (eventual si sa verifice )senzorul nu doar sa infiga mufa de diagoiza si sa se scarpine in crestet.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
...si destul de probabil ca tot nu rezolva problema (sau ma rog se mai "pleaca" si cu alta\altele), iar despre scarpinat in crestet poate de aceea multi de prin unele reprezentante au chelit, apoi ridicat din umeri si cunoscutul verdict: "asa face toate domne'...".
On topic: din cele citite nu pare ca initiatorul ar avea o problema cu regenerarile, parametri, etc., nu pot acum dar probabil voi detalia putin ulterior. Toate cele bune! |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
mchbv |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 16 February 15 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Gil26 @ 13 Jul 2021, 12:05) On topic: din cele citite nu pare ca initiatorul ar avea o problema cu regenerarile, parametri, etc., nu pot acum dar probabil voi detalia putin ulterior. Eu nu va contrazic, dar totusi o vad ca o problema, ca mi-a dcrescut dilutia uleiui la 1, dupa 300 de km de la schimb. Din ce stiu, dupa dilutie 5 devine problematic. Oricum, va multumesc si poate reusiti sa reveniti cu niste detalii tehnice care m-ar putea ajuta. |
--------------------
Renault
Megane 4
1.5 dci, edc, 2017
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Nici eu nu te contrazic, dar sincer nu vad o problema in faptul ca dilutia uleiului a ajuns la 1% dupa 300 km, aceasta este o valoare interpolata\calculata de softul injectiei functie de alti parametri cititi, si la masina mea la cateva sute de km dupa o revizie ajunge la 0.7-1% (iar cei din reprezentanta unde merg chiar le fac ca la carte, lasa uleiul sa se scurga vreo 20 minute timp in care fac alte operatii, uleiul il schimb la 10-12k km, injectia e in toate mintile ei, etc.). La fel cred si despre regenerari si "senzorul" acela, dar desigur ca poti considera ceea ce doresti.
Asa cum am scris am cateva date\informatii despre subiect si masina ta, trebuie doar sa le prelucrez putin (acum insa nu pot) si apoi le ofer. LE: editez postul si adaug cateva capturi extrase in graba pentru MeganeIV K9K657 DC4009. Se poate observa denumirea in romana pentru PR1532 dar nu am avut timp sa vad\verific adresa 222515 si formula 0.1*(A*256+C)-273 (insa se pare ca valorile citite de tine sunt unele implicite date de soft), dilutia uleiului are limita 12%, procentul de carbon are 5% (si sa nu se confunde PR1232 cu turatia\regim motor) plus cateva proceduri pentru FAP (se pot vedea si cateva conditii pentru regenerarea fortata, unele comune multor K9K, pentru cea activa sunt mult mai multe interconditionari). Am atasat si doua scheme electrice gasite rapid pentru injectia K9K657 Megane4 dar nu am mai verificat care\daca este OK pentru masina ta. PS: cand mai am timp insa ma voi uita mai atent pentru aceasta masina are cateva lucruri\dotari\functii interesante si sunt curios sa le descopar detaliile. This post has been edited by Gil26: 13 Jul 2021, 19:36 Attached thumbnail(s) Captura1.png ( Size: 103.02k ) Number of downloads: 1635 Captura2.png ( Size: 104.91k ) Number of downloads: 1495 Captura3.png ( Size: 139.06k ) Number of downloads: 1484 Captura4.png ( Size: 151.88k ) Number of downloads: 1447 Captura5.png ( Size: 156.63k ) Number of downloads: 91 Captura6.png ( Size: 159.25k ) Number of downloads: 90 Captura7.png ( Size: 186.61k ) Number of downloads: 112 Captura8.png ( Size: 165.87k ) Number of downloads: 116 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
nu este normal sa ragenereze la 50-60 km .... eu la Vagon am o medie a ultimelor 10 regenerari la 550 km .... si fap-ul este trecut de 200k km ... pe la 100k km media regenerarilor era pe la 700 km ... .. da stiu, am un alt tip de fap, mai putin problematic ... dar totusi 50 km intre regenerari nu mi se pare ok ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Softul "Vagon-ului" este putin diferit, apoi sunt regenerarile active si pasive, reusite si esuate, etc....
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clau166 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Verifica si posteaza aici si presiunea diferentiala filtru particule la ralanti si la 3000rpm.
|
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
De ce nu si la 1700, 2000, 2300, 2500 rpm?
![]() ![]() Pana acum am tot prezentat date\informatii si despre presiunea diferentiala, turatie, temperaturi, debite, etc. dar fiecare intelege ce\cum doreste, faptul ca tu ai incercat sa faci regenerari active la 3000 rpm nu este neaparat corect (iar presiunea aceea poate avea diferite valori in acest regim functie si de alti factori), am mai discutat despre asta, dar pana la urma fiecare procedeaza cum doreste cu\pe masina sa, mai trist este cand recomanda si altora sa procedeze la fel ![]() QUOTE(mchbv @ 13 Jul 2021, 08:10) ..... am observat la Meganeul 4 un comportament ciudat legat de regenerare. - regenereaza foarte des, la 50-60 de km desi incarcarea filtrului nu depaseste 3-4 grame de funingine - daca merg ceva mai alert, urca temperatura in filtru la 600-650 de grade si intra in regenerare - desi dupa regenerare funiginea ajunge aproape de 0, deci o arde, pe clip apar regenerari reusite 0, regenerari esuate 0 - pe clip nu apare niciun fel de eroare, ..... ....Masina are revizia proaspat facuta, ulei si filtre schimbate, tind sa cred ca regenerarile totusi esueaza deoarece dilutia uleiului a ajuns deja la 1, dupa 300 de km de la schimbul de ulei. Incerc sa raspund punctual si cat mai pe scurt: - ”regenerarile” acelea foarte dese la 50-60 km cu masa de funingine 3-4 grame sunt normale dar nu sunt regenerari active reusite - si faptul ca temperatura amonte FAP urca la 600-650 grade este normal in anumite regimuri de functionare ale motorului, atasez spre exemplificare un grafic dintr-o monitorizare (am mult mai multe inclusiv cu regenerari active ”in direct” dar trebuie sa le prelucrez pentru a putea fi atasate) se poate observa regimul de autostrada cand PR382 a depasit 600 grade - faptul ca pe CLiP apar regenerari reusite 0 si esuate 0 tine de softul injectiei si citire, as mai adauga ca la mine chiar si PR415=Timpul de la ultima regenerare are o valoare maxima de 6554 secunde (dupa aceasta durata valoarea asta este afisata), dar in injectie se pot gasi si alti parametri interesanti vezi distanta de la ultima regenerare, distantele intre regenerari (si pasive\esuate), interploarea regimului de condus, date despre DeSox care se cam neglijeaza, etc.... (sunt mult mai multe iar discutia este mai lunga despre fiecare in parte) - regenerarile nu esueaza deoarece dilutia uleiului a ajuns la 1% dupa 300 km, la ceea ce am scris despre asta mai adaug ca ele esueaza datorita interconditionarilor (eu acum dupa aprox 7 luni si 6k km de la ultima revizie am dilutia 2.6%, am avut si regenerari active esuate dar si finalizate), importanti sunt si ceilati parametri\stari LE: doream sa mai atasez cateva grafice si capturi cu parametri din injectie, nu o mai fac, chiar sunt curios ce ”concluzie” va trage colegul clau166 despre presiunea diferentiala la 3000 rpm si regenerarile (injectia) initiatorului topicului ![]() Numai de bine! This post has been edited by Gil26: 13 Jul 2021, 21:55 Attached thumbnail(s) FAP2.png ( Size: 89.13k ) Number of downloads: 158 FAP7.png ( Size: 283.68k ) Number of downloads: 141 FAP6.png ( Size: 327.78k ) Number of downloads: 128 FAP8.png ( Size: 373.95k ) Number of downloads: 102 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mchbv |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 16 February 15 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Gil26 @ 13 Jul 2021, 21:39) - ”regenerarile” acelea foarte dese la 50-60 km cu masa de funingine 3-4 grame sunt normale dar nu sunt regenerari active reusite Aici ma baga in ceata pe mine, sincer, faptul ca tot incearca sa le faca. Am zis, vin de la un megane 3, stiam pe de rost cand si cum isi face regenerare. Mi se pare ca astuia ceva nu ii place, dar nu stiu ce. |
--------------------
Renault
Megane 4
1.5 dci, edc, 2017
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Cred ca daca doresti poti incerca sa iesi din "ceata" cu asta destul de simplu si usor, vezi si starile ETxxx (nu am acces la calculator sa iti dau cifrele exacte pentru Megane4) ex Comanda regenerare, Regenerare statica, Autorizare regenerare, etc. si cred ca te vei lamuri ce inseamna\presupun toate acestea, nu stiu daca mai are rost sa pierd timpul incercand sa le explic, mai ales cand\daca sunt idei preconcepute legate de ele, asa ca eu ma opresc aici si iti doresc sa rezolvi "problema" (daca chiar exista una).
Toate cele bune! <span class='edit'>14 Jul 2021, 16:31:</span> LE: si pentru ca mi-au trebuit doar cateva ”click-uri”, atasez si capturi cu starile respective pentru MeganeIV K9K657 "olandeza" ta (sunt exact aceleasi ca la injectia mea sau alte modele Renault, am vrut insa sa si verific) si una cu o regenerare fortata, cred ca se pot observa usor cele doua tipuri de regenerari, eu le-am numit activa\pasiva si reusite\esuate, iar din capturile precedente se poate vedea intr-un exemplu ca una a fost la 853km iar celelalte la un nr mic de km, si repet dupa 4 ani si 56k km injectia masinii mele functioneaza ireprosabil (la fel ca toate celellalte), comanda (vezi cauzele de esec) si autorizarea de regenerare plus modul de combustie (iar uneori si acesta se neglijeaza). This post has been edited by Gil26: 14 Jul 2021, 17:31 Attached thumbnail(s) Megane4FAP1.png ( Size: 84.1k ) Number of downloads: 153 Megane4FAP2.png ( Size: 55.88k ) Number of downloads: 147 Megane4FAP3.png ( Size: 48k ) Number of downloads: 115 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clau166 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Concluzii fara valori nu se poate. Asa ca daca apar valorile de pe diagnoza in punctele specificate imi dau cu parerea.
Nu vad cum poate fi normal regenerare la interval de 60km cu temperatura in filtru de particule ajunsa la 600-650 grade. Asta nu poate fi decat regenerare activa. Regenerarea pasiva se face cu temperatura mai mica. Probabil e si consumul de motorina marit. Ideea e sa stii pe ce te bazezi : poate temperatura e indicata gresit, poate filtrul de particule in sine are probleme. La masina mea cu injectie in stare nu grozava imi face regenerare la un interval intre 350 si 1000km si tot parca as vrea mai rar. |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Gresit, daca doresti poti sa urmaresti parametri legati (interdependenti) de DPF in functionare si probabil ca ai sa intelegi si de ce (inclusiv temperatura amonte FAP si presiunea diferentiala aia care o doresti la 3000 rpm – vei avea si ”surprize” cu asta daca o faci la diferite intervale de timp dar mai ales in mod corect).
Apoi ideea e ca eu stiu pe ce ma bazez, am destule date\cifre prin care pot sa demonstrez asta, temperatura (si nu numai) e ”indicata” corect, filtrul de particule in sine nu are probleme, iar temperatura in filtrul de particule ajunge la 600-650 grade fara a se face regenerare activa, daca atasam si restul parametrilor (inclusiv presiunea diferentiala) dar mai ales starile ET corespunzatoare alaturi de cei din acel grafic atasat (in care am pus totusi ca masa de funingine era 1.1 grame) deci nici vorba de regenerare activa, dar repet am mult mai multe astfel de exemple. Iar despre ” Concluzii fara valori nu se poate. Asa ca daca apar valorile de pe diagnoza in punctele specificate imi dau cu parerea.” cu putin timp in urma ai scris asta: QUOTE(clau166 @ 5 Jun 2021, 13:07) Astazi a intrat in regenerare dupa 615 km parcursi in regim mixt. Nu merg pe autostrada. In incercarea de a elimina mai repede funinginea dupa un timp am turat 3000-4000 rpm motorul in cateva demaraje in treapta 2. Se pare ca nu i-a placut si a intrerupt regenerare lasandu-ma cu 11 grame de funingine din vreo 22grame initial. Nu mi-a intrat in regenerare in momentul potrivit pentru ca s-a intamplat exact cand ma invarteam prin Pitesti si in cazul asta nu mai aveam ce viteza sa mentin constanta. - faptul ca ai turat la 3000-4000 rpm incercand sa elimini mai repede funinginea este iarasi gresit, daca doresti poti sa turezi chiar pana la limitare si tot nu vei elimina mai repede funinginea - regenerarea esueaza daca\cand nu sunt indeplinite toate conditiile, iar acest lucru este ”inregistrat” in soft - regenerarea este autorizata cand sunt indeplinite toate conditiile (si sunt cateva "daca si numai daca") Cam tot ce ai scris pana acum despre regenerari este ”folclor” dar chiar nu am chef si nici timp pentru toate astea.... Sa auzim numai de bine! (si DPF-uri OK) This post has been edited by Gil26: 14 Jul 2021, 20:18 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
pai poate nu este rau sa te opresti si tu ....
This post has been edited by cj98czh: 14 Jul 2021, 20:17 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
De multe ori ceea ce credem noi nu este si ....
Dar OK, de acord (si multumesc pentru atentionare ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#21
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
regenerarea se face in sarcina, ca sa creasca EGTul, asta inseamna ca motorul trebuie sa lucreze din greu, nu doar turat. 3000 rpm in a doua obtii cu 30% sarcina.
This post has been edited by einstein1984: 15 Jul 2021, 09:10 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bogdi12001 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 5 May 11 ![]() |
Regenerarea nu se face in sarcina, in sarcina motorul genereaza si mai multe particule.
Asta este cel mai mare mit legat de FP, "ma duc sa-i dau in gura sa il curat". Regenerarea cel mai bine se face in sarcini partiale, in jur de 2500 rpm, regim de croaziera, fara accelerari bruste. EGT-ul se ridica din postinjectie. Am avut la reparat o masina cu clapeta de aer defecta care bineinteles nu a facut de mult regenerare. Dupa ce i-am inlocuit clapeta si sters eroarea a inceput direct regenerarea cu masina stand pe loc la ralanti deci nu mai bateti campii cu forjele ca mai rau le faceti. Valorile de presiune diferentiala la un filtru nou sunt in jur de 1 mBar la ralanti si aprox 10 mBar la 2000-2500 rpm. La diagnoza filtrului trebuie tinut cont de volumul de funingine si cenuse acumulate in filtru, dupa o anumita valoare de cenuse acumulata apare riscul ca ceramica filtrului sa se sparga in timpul regenerarii. This post has been edited by bogdi12001: 15 Jul 2021, 09:08 |
--------------------
Honda
Stream, 1.7 Vtec
2006
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Foarte bine si corect scris\explicat, subscriu. Toata stima!
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#24
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
daca nu stii diferenta intre "forja" si sarcina.... da-i inainte cu tutorialele.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
va opriti?
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
clau166 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Eu am incercat sa nu ma pronunt pana nu vedem mai multe date ale problemei. Avem un senzor de temperatura care indica valori gresite si regenerari dese. Doar 2 informatii sigure. Daca are filtrul de particule infundat cum ar trebui sa se comporte masina ? Mi se pare un comportament asemanator cu acela cand ecu crede ca are filtrul de particule infundat fie ca e sau nu asa. In cazul asta mai trebuie mai multi parametri despre functionarea motorului a fapului, a injectiei.
N-am de gand sa sar sa zic ca nu are vreo problema cu fap cat timp nu stim conditiile de functionare. Daca sunt 60km parcursi numai in oras + ceva injectoare murdare/uzate poate aparea mai des necesitatea de regenerare. Am vazut din singura poza postata corectii pe 2 injectoare care incep sa o ia la vale si atunci ar fi utile mai multe date. Eu propun la masini sa apara indicator de schimb ulei dupa numarul de ore de functionare al motorului. Nu vad rostul sa facem schimbul de ulei la numarul de kilometri parcursi. 60km in oras ii parcurgi in 3 ore iar altul pe autostrada parcurge in 3 ore 400km. Regenerarea la 60km de oras se transforma in 400km de autostrada. This post has been edited by clau166: 15 Jul 2021, 19:02 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
”Propunerea” exista deja, softul injectiei masinii initiatorului (octombrie 2016, Euro6) are OCS si tine cont de modul de utilizare al masinii in diferite conditii si numarul de porniri, numarul de rotatii (trs) facut, numarul de turatii motor, etc..., numarul de kilometri ramasi pana la revizie se poate reduce in mod corespunzator, martorul de ulei si mesajele de averizare pot aparea in momentul cand se atinge limita de km ramasi, iar acest lucru poate avea si implicatii asupra regenerarilor.
This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2021, 06:06 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
adi20gl |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 13 July 22 ![]() |
Salut,îmi poate spune cineva va rog frumos locația filtru de particule de la Renault Megane 3 GrandTour 1.5 dci an 2011 ?Aș vrea să-l dau jos și să-l trimit la curățat.
|
--------------------
Renault
Megane GrandTour
2011
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
inainte de a-l trimite la curatat, rezolva si cauzele care au dus la colmatarea lui ... daca te bagi sub masina ar trebui sa il vezi ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#30
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
sa nu dea jos catalizatorul....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 15:14 |