Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Punte spate Megane 1, probleme si rezolvari, Cu pianu' in portbagaj :)

BV87FFF
post 7 Apr 2012, 12:20
Post #1


Tilicar


Group: Members
Posts: 212
Joined: 27 May 11
From: Brasov [sau] Fagaras




Cum masina din semnatura merge impecabil si pusa la vanzare pe Autovit cu 1500 negociabil nici macar nu m-a sunat cineva sa incerce sa negocieze, m-am hotarat sa o pastrez si sa trag de ea cat se poate. Adica e aiurea sa mai pun de 3 ori atat si sa iau vreun motor obosit ce papa ulei, in timp ce al meu la 160.000 merge STAS.

Am schimbat pivotii, bucsile barii stabilizatoare, toate amortizoarele cu KYB ExcelG si KYB Gas-A-Just, flanse amortizor, tinuta de drum s-a imbunatatit simtitor. Bucsile si basculele au ramas cred ca alea originale de acum 16 ani, dupa cum se prezinta mai merg mult si bine.

Merg mult pe drumuri proaste / varza / distruse / forestiere / etc si am luat decizia sa inlocuiesc anvelopele standard 185 60 R14 cu unele cu talonul mai inalt, 185 65 R14.

PROBLEMA: Goala masina sta corect. Daca pun doua persoane in spate zici ca am un pian in portbagaj. Putin imi pasa cum arata masina DAR rotile actuale 185 55 R14 aproape ca freaca si eu vreau / trebuie sa pun 185 65 R14 care-s cu 2 cm mai inalte / raza mai mare cu 1 cm. Si pe langa cauciucuri mai mari masina trebuie sa mai duca 2 persoane pe bancheta spate iar in portbagaj lazi cu bere, mancare, bagaje, etc.

INTREBARE: Ce pot sa-i fac sa nu se mai lase spatele ? Trebuie sa-i schimb barile de torsiune ? Ma puteti ajuta cu niste coduri pentru piesele care trebuie sa le schimb ?

Mersi mult !


--------------------
Renault Megane 1.6 16v RXE / 1999 / 110CP
Once BMW, always a BMW =))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 7 Apr 2012, 15:21
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Pe puntea de origine se pot monta bari noi dar masina tot asa o sa stea.
Este diferenta de diametru intre o bara ca a ta si una mai tare...asa ca nu se poate monta alta bara de torsiune pe puntea ta.
Cauta o punte intarita de break SH si ai rezolvat problema.
@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos34
post 7 Apr 2012, 17:46
Post #3


You`ll never walk alone


Group: Members
Posts: 222
Joined: 19 August 10
From: Botosani




Aceeasi problema o am si eu, cand incarc ceva, se aseaza ca o broasca. Nu-mi agata nimic,dar e inestetic. Cum recunoastem puntea intarita fata de una normala? Sau toate puntile de break sunt intarite?
Auzisem ca s-ar mai putea regla ceva la punte,ca sa se mai inalte...sau am visat smile.gif

This post has been edited by Dragos34: 7 Apr 2012, 17:49


--------------------
Renault Scenic 1,9 dCi 2001
Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 7 Apr 2012, 19:24
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(Dragos34 @ 7 Apr 2012, 17:46)
Cum recunoastem puntea intarita fata de una normala? Sau toate puntile de break sunt intarite?
Auzisem ca s-ar mai putea regla ceva la punte,ca sa se mai inalte...sau am visat smile.gif

Pe Megane 1 puntea intarita s-a montat doar pe break si HB "societe".
La exterior nu sunt diferente evidente...dar daca masori barile de torsiune si verifici forma tamburului se remarca diferentele.
La puntea intarita rulmentul este diferit si forma tamburului este altfel ca la cele normale.

Daca modifici inaltimea pe spate prin modificarea pozitiei barilor de torsiune nu inseamna ca se"intareste"....

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV87FFF
post 8 Apr 2012, 10:45
Post #5


Tilicar


Group: Members
Posts: 212
Joined: 27 May 11
From: Brasov [sau] Fagaras




@espacern: Mersi fain!

Acum am o nedumerire, daca tot dau voi da o galeata de bani pe puntea aia spate, am citit tot pe forum ca baietii isi pun punte spate cu frane pe discuri. M-ar interesa asa ceva pentru ca stiu de la Focus cat de bine se opreste.

Avand in vedere ca nu am ABS:
1. E complicat tare sa fac modificarea asta, sa trec de la tamburi la discuri ?
2. Pot sa montez o punte de la o masina cu ABS (nu sa am ABS ci sa fie inactiv) ?

EDIT: Am vazut ca vorbiti de modificat pozitia barii de torsiune. Se poate ? Adica eu daca as putea s-o dau masina cu 1-1.5 cm mai sus de spate cred ca ar fi ok, nu prea ma intereseaza sa fie intarita ci sa nu se mai lase pana in punctul in care s-ar putea sa-mi frec roata de aripa.

Exista in Brasov un Megane Classic ce e inaltat exagerat, cred ca are vreo jumatate de metru de la asfalt la bara spate.

This post has been edited by BV87FFF: 8 Apr 2012, 10:49


--------------------
Renault Megane 1.6 16v RXE / 1999 / 110CP
Once BMW, always a BMW =))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 9 Apr 2012, 10:05
Post #6


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Nu este chiar asa usor de scos/schimbat barile de torsiune la o masina veche.
Daca capetele barilor sunt ruginite e greu sa le scoti/rasucesti/introduci.
In imaginea atasata este descrisa procedura de demontare......doar asa ca idee.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV87FFF
post 17 Apr 2012, 20:45
Post #7


Tilicar


Group: Members
Posts: 212
Joined: 27 May 11
From: Brasov [sau] Fagaras




Am pus 185 65 R14 si e cu totul alta treaba. Chiar daca inca se lasa destul de mult nu freaca roata de aparatoare pe spate si nici nu mai ating cu toba pe drumuri forestiere.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v RXE / 1999 / 110CP
Once BMW, always a BMW =))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovu12
post 2 May 2012, 01:07
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 5 February 12




am schimbat si io bucsile de la bara de torsiune de pe spate...ce-i adevarat ca alea vechi erau cauciucurile imbatranite si cum s-a zis si mai sus,daca puneam 2 persoane in portbagaj,parca aveam un pian....dupa ce le-am schimbat adevarat ca s-a mai inaltat un pic fata de cum era cu cele vechi,dar tot se lasa in jos,nu ca inainte dar se lasa....e ciudat....ca uneori am nevoie sa car mai multe si la hopuri gen un pod care e un pic mai inalt si tre sa intri pe el cu 60 la ora,uneori imi atinge pe la roti dar cred ca in aparatorile de plastice...si am mai testat cu 5 insi in masina si 2 insi in portbagaj si la hopuri uneori pocnea ceva fier pe fier gen cum ar fi ajuns amortizorul la capat si nu mai avea unde sa se mai lase....in portbagaj aveam vreo 200kg ca atat aveau baietii si pe bancheta din spate aveam inca vreo 200 kg...in rest se comporta bine,inafara batailor enervante cred ca de amortizor,batai care se aud doar la mici denivelari,un troncanit ciudat care nu stiu sigur daca ar fi amortizoarele,desi pe alt topic asa ar fi....vreo parere?


--------------------
Megane 1 , Megane 3 GranTour ambele / 1.6 16v 79kw , 1.5 dci 81kw / 2000 / 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 2 May 2012, 09:37
Post #9


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Cred ca ai schimbat bucsile la puntea spate....ca la barile de torsiune nu sunt bucsi,ele intra direct in punte.
Canelurile de la barile de torsiune sunt OK?
Ca poate de acolo se aud pocnituri...sau de la bucsile de la amortizoare.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovu12
post 2 May 2012, 18:17
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 5 February 12




mda...asa e scuze...bucsile de la punte...cauciucurile alea care se scot greu in draci...canelurile sunt ok si amortizoarele sunt schimbate dar le-am schimbat inainte cu 1 an si ceva de a schimba bucsile si ma gandesc ca intr-un an s-au stricat din simplu fapt ca mai mult a stat si in ele fiind bucsile duse...din cate am citit pe un alt topic despre problema cu bataile,acolo ziceau de amortizoarele pe gaz ca sunt mai bune ca cele pe ulei....tu ce parere ai?pe amortizoare nu am dat banii nici pe cele mai ieftine dar nici cele mai scumpe...nu imi prea bat joc de masina sa iau piesele cele mai ieftine....altceva nu vad ce sa pocneasca la trepidatii mici...la hopuri gen opritoarele de viteza nu imi pocneste cand le trec,doar la mici denivelari....e stresant sunetul...si referitor la mecanica ca sunt ok canelurile si restul,o spun pt ca nu am schimbat bucsile la un service unde sa fi lasat masina,ci cu unchimiu pt ca e mecanic si iti dai seama ca daca ar fi fost ceva in neregula mi-ar fi zis...si sincer nici el nu-si da seama ce ar putea fi cu bataile alea....initial a crezut ca sunt etrierii,pt ca a intalnit aceeasi problema la un matiz pe fata si la fel troncanea si era de la etrieri pt ca au un surub parca mi-a zis care in timp isi face joc si trepideaza etrierul....dar nu e de la etrieri pt ca am incercat cu frana piscata ca sa ii tin in tensiune si tot se aude troncanitul....alta parere ai despre ce ar putea fi?


--------------------
Megane 1 , Megane 3 GranTour ambele / 1.6 16v 79kw , 1.5 dci 81kw / 2000 / 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovu12
post 10 May 2012, 01:06
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 5 February 12




pentru cei carora li se lasa breakurile mult ca si cand ar avea pian cum a zis cine a deschis postul,sfatul meu e sa schimbe barele de torisune,cele din interiorul puntii pt ca de la alea e problema.....am patit-o pe pielea mea azi cand mi s-a rupt una din barele de torsiune si am inlocuit puntea cu una SH....e diferenta enorma intre puntea defecta si ce-a pe care am pus-o de la dezmembrari.....e si mai inalta fata de cea veche,e mult mai solida si se comporta si exagerat de bine pe curbe fata de ce-a veche....


--------------------
Megane 1 , Megane 3 GranTour ambele / 1.6 16v 79kw , 1.5 dci 81kw / 2000 / 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adigan92
post 5 Jun 2012, 13:47
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 26 February 11
From: Constanta




poate cineva sa-mi spuna daca se potriveste puntea de scenic 1,9 dti cu megane classic 1,9 dti?acelasi an de fabricatie


--------------------
renault megane classic 2000/1,9DTI - ct-92-gan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos34
post 16 Jul 2012, 18:46
Post #13


You`ll never walk alone


Group: Members
Posts: 222
Joined: 19 August 10
From: Botosani




`De vreo luna am un scartait enervant in partea dreapta spate a masinii,am desfacut tamburul,amgresat tot ce se putea acolo,niciun rezultat. Poate fi de la punte? Si daca da,se poate face ceva in sensul asta?


--------------------
Renault Scenic 1,9 dCi 2001
Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 07:19
Dacia