Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme turbina?, un zgomot ciudat... a aparut si un fum albicios

intravenos
post 26 Mar 2010, 13:58
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




MAsina megane 1 1.9 DCI

Simptomele sunt:
Pe loc: accelerata pana in 2000 ture se aude un zgomot asemanator cu un troleu care accelereaza, zgomotul e mai pronuntat cand se ia piciorul dupa acceleratie
In mers: treapta 1 si 2 - pana in 2000 ture acelasi zgomot
la deccelerari apare din nou

Zgomotul se aude din zona turbinei

Mai nou a inceput sa scoata si un fulm albicios la accelerare pe loc.. in mers nu am mai incercat.
Mentionez ca am scos intre timp acel furtun care vine de undeva de la motor la furtunul gros care face legatura dintre turbo si filtrul de aer... pentru ca vazusem ceva ulei pe acolo

Intreb daca e turbina..deoarece in turatii ridicate nu se auzea zgomotul

This post has been edited by intravenos: 26 Mar 2010, 22:03


--------------------
Renault Megane 1.9 DCI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 26 Mar 2010, 23:10
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Dupa simptome, e f probabil sa se fi uzat f grav turbina si palele sa atinga de carcasa. Fumul albicios este de la uleiul ars. Nu o mai porni ca o sa iti traga tot uleiul din baie si o sa faca autocombustie si nu o sa mai poti opri motorul. Sa vedem si alte pareri de la oameni care poate au mai patit.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 26 Mar 2010, 23:21
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Semnele sunt clare : turbina defecta. Fumul alb provine de la uleiul nears scapat in evacuare pe la segmentul de etansare al rotorului pe parte de evacuare. Ar fi bine sa nu mai circuli cu ea pana nu o rezolvi pentru ca daca ti se supratureaza motorul si nu stii s-o opresti in viteza atunci poti sa-ti iei adio de la motor. verifica si jocul rotorului demontand tubulatura de admisie aer.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 26 Mar 2010, 23:22
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Uleiul ars produce un fum albastrui.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 26 Mar 2010, 23:25
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Te salut @ R19/16v, sunt de acord cu tine. Eu am precizat ca este ulei nears .

This post has been edited by matrix67b: 26 Mar 2010, 23:30


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 27 Mar 2010, 07:42
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.884
Joined: 4 February 09




Desi am si eu turbina pe benzinarul meu pot sa spun ca am spart o turbina de la un ML cind am accelerat pina la 200km/h pe un drum drept,la sugestia proprietarului care a ramas socat cind a auzit cum facea dupa aceea "motorul"...exact un fel de suierat/biziit care se auzea pina in 2000rpm si nici nu am vazut fum (nici alb nici albastru).
Am mai vazut in service laguna diesel care,desi iesise de pe standul de reparatii scotea fum alb iar la maxim scotea fum negru.
Inclin sa cred ca este turbina...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intravenos
post 27 Mar 2010, 16:19
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




Am desfacut racordul dintre filtrul de aer si turbina... si era un joc destul de mare. Mult mai mare decat ce am vazut in filmuletele dupa forum.
Asadar am dat turbina jos.Palele nu par a fi atins carcasa.
Am langa mine o firma care reconditioneaza turbine o voi duce la ei pana la urma cred. Mi`a spus un mecanic ca multe din turbinele noi de pe piata ...de fapt nu sunt noi.. ele fiind reconditionate (sablate..etc), aceasta fiind o practica la noi.

Daca tot am dat`o jos (eu..din motive financiare..ca am auzit ca e 350 ron demontatul) ce ar mai trebui sa mai demontez curat ?

As vrea sa spun celor care se mai risca sa o demonteze ca sunt pozitii aproape imposibile ale suruburilor. Eu nu am dat jos catalizatorul...ca nu puteam desface suruburile alea si m`am chinuit o gramada.

27 Mar 2010, 19:56:
Am incercat sa identific turbina ..
exista o placuta albastra unde scrie K .. si am gasit si un K03 pe ea.. plus ca am gasit pe un site ca la masina mea este

Mйgane dCi - 100HP
1.9L D
F9Q732/3/40/51
01-
K03 K

M`am interesat de reconditionare ..in cateva locuri.. la aceste turbine este mai scump ca la Garnett.. undeva in jurul a 1600 ron. daca cunoaste cineva un loc unde pot reconditiona va rog sa imi spuneti


This post has been edited by intravenos: 27 Mar 2010, 20:56


--------------------
Renault Megane 1.9 DCI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DIDE
post 27 Mar 2010, 22:09
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 2 May 08




Inainte de a monta turbina reconditionata trebuie neaparat sa cureti tubulatura ei si intercoolerul ,galeria de admisie,si EGR-ul.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 1/2 2001/RXE - HD-01-RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul paunescu
post 27 Mar 2010, 22:30
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 6 September 09




salut ,si eu am patit-o cu turbina dar la mine nu s-a putut reconditiona ,era prea uzata,am cumparat turbina noua garett 2600ron.inainte de montare schimba obligatoriu filtru de ulei si uleiul +filtru de aer.am facut 10000km cu turbina noua si pana in prezent sunt foarte multumit.


--------------------
renault megane clasic 1.9dci 2001 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intravenos
post 27 Mar 2010, 22:58
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




Am inteles! Schimb ulei + filtru ulei + f aer
Curat tubulatura..
Dar sper ca nu imi recomandati sa scot galeria .. ohmy.gif ca nu am prelungitoare pentru tubulare de 13
Stiti cumva daca era vreo granitura pe la teava de scurgere a uleiului din turbina..ce de inox care se prinde in suruburi cu cap de 10 ?


--------------------
Renault Megane 1.9 DCI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 29 Mar 2010, 12:29
Post #11


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Vezi ca la Constanta este o firma care reconditioneaza turbine exact cum trebuie, eu acolo am facut-o pe a mea, dupa ce acum 4 ani mi-a facut-o un nene aici de m-a tinut fix 30000 km...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intravenos
post 29 Mar 2010, 14:19
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




am dus`o la mine aici in militari ..e un service cunoscut ...
fiindca e K K K si nu garett cica e mai scump ..
am cunoscut pe cineva care a vorbit acolo..si am iesit la 1000 ron .. imi schimba si palele.. sper sa ma tina... vva anunt dupa ce e gata cum se comporta


--------------------
Renault Megane 1.9 DCI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 29 Mar 2010, 15:14
Post #13


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Eu tot in Militari am facut-o...la TSS...problema e ca, desi s-a schimbat totul in ea (la mine a fost simplu sa stiu ca s-au schimbat, fiind rupt axul), nu exista banc de echilibrare in Bucuresti, din cate stiu eu singurul e la Constanta, de aia eu am dus-o acolo...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intravenos
post 29 Mar 2010, 16:36
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




Eu la Robnec .. (dati delete daca e reclama)..
il cunosc pe nasul celui cu serviceul.. si cica ar avea masina de aia.. asa zice si el..
acum nu stiu ce sa zic.. vad peste 30 k km
Oricum multumesc

Ce garnituri se schimba la turbina? eu nu am gasit niciuna?
Va rog sa imi spuneti ca maine o iau de la reconditionat !

30 Mar 2010, 11:01:
Am pus`o... am o intrebare: La toata lumea se aude un fluierat dupa ce si`a reconditionat turbina ? blink.gif

This post has been edited by intravenos: 30 Mar 2010, 12:01


--------------------
Renault Megane 1.9 DCI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 31 Mar 2010, 08:19
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Daca fluiera "ca la dentist" e de bine smile.gif


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 31 Mar 2010, 12:16
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(radunre @ 31 Mar 2010, 08:19)
Daca fluiera "ca la dentist" e de bine smile.gif
*



Toti ne "vaitam" ca nu auzim la megane turbina ca la VW, etc. biggrin.gif Norocosule cool.gif

This post has been edited by arazvan2002: 31 Mar 2010, 12:17


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intravenos
post 31 Mar 2010, 13:00
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




QUOTE(arazvan2002 @ 31 Mar 2010, 11:16)
Toti ne "vaitam" ca nu auzim la megane turbina  ca la VW, etc.  biggrin.gif  Norocosule cool.gif
*



iti arat ce fel suiera daca vrei.. si nu stiu daca m`ai considera so lucky

deci ..am fost la aia care au reconditionat`o..si mi`a zis ca in corp unde au atins palele ..e cauza..si ca in timp s`ar acoperi de calamina..


--------------------
Renault Megane 1.9 DCI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 31 Mar 2010, 14:02
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Aici intervine o intrebare pe care trebuie sa ti-o pui sau sa-ti spuna cel care ti-o reconditioneaza si anume, daca merita sau nu reconditionata. Altefel reconditionezi una luata ieftin la SH dar care inca nu picase.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DIDE
post 31 Mar 2010, 18:39
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 2 May 08




Orice turbina poate fi reconditionata cu conditia sa nu fie afectata carcasa. Restul se inlocuieste complet.O turbina reconditionata profesional=o turbina noua.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 1/2 2001/RXE - HD-01-RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 1 Apr 2010, 10:05
Post #20


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Cu conditia sa fie bine echilibrata, la un banc special...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ligrivis
post 20 Apr 2010, 23:46
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 14 July 05
From: Bucuresti




La 170.000 am reconditionat turbina respectiv schimbat lagarele, am acum 250.000 si merge fara probleme , si eu aveam frica ca nu este echilibrata bine dupa reparatie dar vad ca inca merge bine.
Ce s-a schimbat este ca turbina are dupa reparatie are un usor fluierat , inainte nici nu o auzeam dar nu imi pot da seama cum este normal deoarece nu am avut masina de noua.


--------------------
Megane 3 Duster 3 1.6 DCI 2012 2024
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 22 Apr 2010, 19:21
Post #22


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




Honeywell Garrett Romania este o unitate performanta de asamblare turbosuflante, avand o productie ce reprezinta 25% din totalul de turbosuflante programate a fi fabricate de Honeywell in Europa in 2005. Afla mai multe despre productia Honeywell Garrett si valorificarea acesteia in aplicatii practice:
Turbosuflante pentru autoturisme si camioane de tonaj mic
Honeywell dezvolta si comercializeaza turbosuflante pentru motoare destinate autoturismelor cu capacitati cuprinse intre 0.5 si 6 litrii.

In prezent Honeywell Garrett Romania produce turbosuflante Garrett® VNT 17 si GT 15 pentru autoturisme.

Introducerea turbosuflantei cu geometrie variabila VNT™ (Variable Nozzle Turbine) in 1989 si evolutia ei in cursul anilor 90 si in secolul 21 au adus turbosuflanta la rangul de cel mai de succes concept de crestere a performantelor motorului. Tehnologia implica folosirea unui carter turbina care isi schimba configuratia interna pentru a se adapta la nevoia specifica motorului de aer comprimat (cazul diesel) sau amestec combustibil (cazul benzina). Tehnologia VNT™ permite turbosuflantei sa creasca puterea motorului in toata gama de viteze. Turbosuflantele VNT™ ajuta la controlul emisiilor de monoxid de azot generate de motoarele diesel prin dezvoltarea unui sistem de refolosirea gazelor arse si reintroducerea lor in camera de ardere a motorului.

Turbosuflanta este un element cheie in folosirea motoarelor moderne alimentate cu benzina sau motorina, inginerii auto lucrand in prezent la dezvoltarea unor motoare care ofera performante cu emisii scazute de CO2. Reducerea dimensiunilor motorului si injectia directa reprezinta viitorul motorului supraalimentat, turbosuflanta fiind cea care va aduce o contributie importanta la crestrea puterii motorului si scadarea impactului emisiilor asupra mediului inconjurator. Astfel de turbosuflante functioneaza la 1050oC permitand ca proprietatile combustibililor sa fie optimizate pentru respectarea normelor emisiilor si CO2.
http://www.honeywell.com/sites/romania/Sis...0991F82F473.htm


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique - Y944 GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hugo08
post 9 Sep 2010, 22:12
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 April 10




Salut b06fcn
imi poti da si mie o adresa in constanta unde ai reparat turbina?


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olivar
post 5 Oct 2010, 08:50
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 16 August 10




salut , vezi ca si robnec fac turbine , cei din militari , eu am facut-o la ei si sunt la a 3 schimbare daca or sa o schimbe ca vad ca zic ca nu este din cauza turbinei , asa ca gandestete bine unde o faci si vezi sa iti dea si garantie cel putin 1 an .
Si o intrebare pt cei care stiu mai multe cum pot verifica daca turbina mananca uleiul sau motorul , am inteles ca se face testul de compresie motor , ca daca cei de la robnec nu vor sa mi-o schimbe si imi zic ca este buna nu stiu unde imi dispare cate 2 litri de ulei la 500 de km , cu toate ca scoate fum alb albastrui in mers


--------------------
Renault Megane Clasic 1.9 dti , an 2000 - IF 02 NIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 5 Oct 2010, 08:58
Post #25


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Daca scoate fum albastrui cred ca motorul papa uleiul ala, in ritmul asta e ca si cum ai schimba uleiul la 3000 km. Verifica-i compresia si segmenteaza motorul, probabil din cauza asta ai si cu turbina probleme


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olivar
post 5 Oct 2010, 09:12
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 16 August 10




da nu cred ca din cauza asta se strica turbina , prima oara au facut-o si dupa 2 zile m-am dus din nou la ei ca suiera ca trenul , ok au zis ca este de la ei si ca sa rupt axul iar , mi-au refacut-o toata cica din nou , si azi am dus-o din nou la ei acum astept sa vad ce vesti imi dau ca cica axul nu se misca deloc , daca nu o schimba si nu-i fac nimic o sa ma duc sa fac testul de compresie ca asa am inteles ca pot verifica daca motorul mananca uleiul , daca nu inseamna ca este tot turbina si ma pot intoarce la ei cu dovezi clare , daca nu fac cum ai zis tu segmenti si ce mai trebuie pe acolo , ca asta cred ca decide mecanicul


--------------------
Renault Megane Clasic 1.9 dti , an 2000 - IF 02 NIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 5 Oct 2010, 09:30
Post #27


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




daca masina ta consuma uleiul ala de care zici, totul trece prin turbina si se ancraseaza palele, ceea ce duce la termen la ruperea axului, sigur, nu dupa doua zile...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olivar
post 5 Oct 2010, 11:06
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 16 August 10




da nu stiu , probabil stii mai bine ca mine , eu iti spuneam ceea ce ei mi-au zis dupa ce mi-au schimbat-o a 2 oara , ca nu a fost echilibrata bine si ca a ramas nu stiu ce pe caracasa pilitura parca , si ca de aceea siuera f rau , si ca asta a dus si la ruperea axului , dar oricum a zis ca o sa fluiere ca acum intre carcasa si pale este o distanta mai mare decat la una noua , si ca in timp se poate sa nu mai faca zgomot


--------------------
Renault Megane Clasic 1.9 dti , an 2000 - IF 02 NIJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ValentinSVA
post 25 May 2013, 22:29
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 28 March 10




salutare baieti am o mare problema in seara asta in mers am simtit ca nu mai trage masina dupa care degeaba acceleram am tras pe dreapta si cand acceleram scotea fum albicios pe undeva prin spatele motorului in zona turbinei, pana la urma am ajuns acasa cu greu cand acceleram mai tare se auzea exact zgomotul precizat in posturile anterioare iar acum ceva mai ciudat nu mai porneste. Ce parere aveti si ce legatura are turbina cu pornitul ?


--------------------
Renault Megane 2003 1.9 DCI - CL 92 SVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 28 Jun 2013, 10:58
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Am si eu o problema acum prin domeniul asta. Cred ca mi s-a spart teava de la EGR ca se aude turbina si daca o accelerez cu capota saltata, cand iau piciorul iese fum din zona aia si masina nu prea trage. S-a mai intamplat si colegului Hawk84
Deci...cum plm sa se sparga o teava metalica? WTF...mai e si greu de desfacut ca e prin spate. Initial am crezut ca mi s-a stricat turbina.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 01:59
Dacia