Probleme statie sau subwoofer instalate
![]() ![]() ![]() |
Probleme statie sau subwoofer instalate
PavelbigDOG |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|||
azaghorth |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Problema e ca pica tensiunea si de aia intra in protectie.
Condensator de 1F ai pus? ![]() |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
Amplificatorul cu un subwoofer Alpine SBG-1244BP de 250w rms, a mers fara probleme si fara condesator…nu stiu daca este necesar condesator de 1F
![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
MPO |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 11 May 20 ![]() |
Daca un amplificator merge pe 2 ohmi / canal, in modul bridge de regula este x2, adica 4 ohmi. Dar nu cred ca asta e problema la tine, pare corecta imperecherea sub-amp. Pentru siguranta incearca sa legi sub-ul doar pe unul din canale, nu in bridge. Daca tot intra in protectie atunci problema e in alta parte.
Poate ar trebui sa clarifici, intra in protectie la orice nivel de volum? |
--------------------
Renault
Megane Estate Intens 1,33 TCe 159 EDC
2020
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
Intra in protectie la orice nivel al volumului.
Am schimbat si finalii statiei, m am gandit ca i am ars dar aceeasi problema este. E necesar sa schimb amplificatorul sa pun unul mai mare? |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
MPO |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 11 May 20 ![]() |
Repet, la prima vedere imperecherea pare corecta.
Inteleg ca amplificatorul nu e nou. De ce ai umblat la el? Din moment ce ai scris ca merge bine cu alt subwoofer e clar ca problema ta e in alta parte. Conform manualului, amplificatorul intra in protectie din 3 motive: scurt-circuit iesire sau impedanta difuzor prea mica, temperatura mare (nu cred ca e cazul la tine) sau probleme tensiune de alimentare. Ce ar face eu: 1. Incearca ce ti-am scris mai sus, leaga de proba subul doar pe unul din canale. Daca merge asa, problema poate fi legata de impedanta prea mica pentru modul bridge 2. Ia un aparat de masura sa te asiguri ca totul e ok si legat corect. Verifica rezistenta subului (ar trebui sa fie gen 3,x ohmi) si tensiunea pe bornele de alimentare inainte si cand intra in protectie (valoarea masurata ar trebui sa fie aprox. egala cu tensiunea pe baterie) |
--------------------
Renault
Megane Estate Intens 1,33 TCe 159 EDC
2020
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(PavelbigDOG @ 21 Dec 2024, 20:19) Daca esti asa priceput de ce mai ceri sfaturi? Citeste manualul de utilizare si vezi ca mai ales la amplificator de subwoofer trebuie condensator de minim 1F si cabluri groase, de calitate... ca altfel la amplificator nu mai ai 12-14V ci probabi; 10V sau mai putin, si de aia intra in protectie This post has been edited by azaghorth: 23 Dec 2024, 14:51 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#8
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Nu are nevoie de condensator la 300W RMS. Eu am tinut fara probleme sub de 1500W RMS si amplif de 1750W RMS pe o baterie de 75 AH, fara niciun condensator.
Ai incercat alt sub / alta statie in masina ta? Ca n-ai specificat. |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ma faci sa rad
![]() 1500W pe out inseamna minim 3750W pe intrare adica peste 500A, fara condensator??? O baterie de 75Ah are curent se scurt cam 600A...deci cam putin a dus cei 500A cat pretinzi ca ai "dus" tu... Energia in masina o face alternatorul smechere nu bateria, asa ca alternatorul trebuie sa duca tot consumul nu bateria.Bateria e cam pentru pornire si atat. Ia fa o filmare sa vedem si noi, astia nepriceputii... ![]() This post has been edited by azaghorth: 23 Dec 2024, 19:24 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#10
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Bine, las-o asa.
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
QUOTE(Fratzica @ 23 Dec 2024, 16:06) Nu are nevoie de condensator la 300W RMS. Eu am tinut fara probleme sub de 1500W RMS si amplif de 1750W RMS pe o baterie de 75 AH, fara niciun condensator. Ai incercat alt sub / alta statie in masina ta? Ca n-ai specificat. Salut, am incercat o alta statie legat de subwoofer si merge fara probleme(un sony xplod 450w maxim, nu stiu cati watti rms scoate in bridge) Si am incercat si alt subwoofer pe statia mea si merge la fel fara probleme. (Un alpine 250w rms) Nu sunt compatibile n am habar, nu stiu de ce intra in protectie statia imediat. Am incercat si sa leg sub ul la un canal si nu il misca deloc, nu se aude nimic din el, dar statia nu intra in protectie in situatia asta. Curentul nu l am măsurat ca nu am aparat de masura..dar o sa l masor sa vad daca scade considerabil |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#12
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Masa unde este legata mai exact? Eventual o poza.
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
QUOTE(Fratzica @ 23 Dec 2024, 22:16) De un surub din caroserie cu o piuliță pusă de mine Attached thumbnail(s) IMG_3498.jpeg ( Size: 3.61mb ) Number of downloads: 238 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#14
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Firul de remote unde e? Ca nu se vede in poza.
De asemenea, cablurile au terminalele sertizate bine? Si daca nu cer prea mult, o poza cu switchurile de pe statie? This post has been edited by Fratzica: 23 Dec 2024, 21:42 |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#16
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Deci, ca sa inchei, problema este posibil 90% de la instalare, 10% de la amp+woofer.
Verifica din nou traseul cablurilor, felul in care au terminalele sertizate (pe borna bateriei si la masa caroseriei). Verifica daca firul de remote este legat la o sursa de 12v constanta, fara intreruperi. Verifica wooferul sa nu fie ars prin conectarea bornelor la o baterie mica de 9v, urmaresti daca membrana se misca. Verifica daca gain-ul este la maxim pe amplif, daca e, da-l la minim si ajustezi ulterior. Boost-ul pe bass sa fie 0 pentru inceput. Verifica crossoverul sa fie pe LPF si potentiometrul LPF undeva la 100 Hz. Daca nimic din toate astea nu functioneaza... asa de la distanta nu mai am idei. Repet, nu iti trebuie niciun condensator. Am avut unul pe prima mea instalare acum 18 ani (link) si l-am luat degeaba. This post has been edited by Fratzica: 23 Dec 2024, 22:26 |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
QUOTE(Fratzica @ 23 Dec 2024, 23:26) Deci, ca sa inchei, problema este posibil 90% de la instalare, 10% de la amp+woofer. Verifica din nou traseul cablurilor, felul in care au terminalele sertizate (pe borna bateriei si la masa caroseriei). Verifica daca firul de remote este legat la o sursa de 12v constanta, fara intreruperi. Verifica wooferul sa nu fie ars prin conectarea bornelor la o baterie mica de 9v, urmaresti daca membrana se misca. Verifica daca gain-ul este la maxim pe amplif, daca e, da-l la minim si ajustezi ulterior. Boost-ul pe bass sa fie 0 pentru inceput. Verifica crossoverul sa fie pe LPF si potentiometrul LPF undeva la 100 Hz. Daca nimic din toate astea nu functioneaza... asa de la distanta nu mai am idei. Repet, nu iti trebuie niciun condensator. Am avut unul pe prima mea instalare acum 18 ani (link) si l-am luat degeaba. Multumesc de sfaturi! Ps:la HU nu am iesiri rca si am folosit un adaptor hi-low la care nu am umblat sa il reglez, poate afecta cu ceva el? |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#18
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Pai daca ai zis ca a mers pe alt amplificator, nu ar trebui sa fie probleme.
De reglat vezi sa fie reglat la 4V pentru inceput. |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(PavelbigDOG @ 23 Dec 2024, 22:11) Curentul nu l am măsurat ca nu am aparat de masura..dar o sa l masor sa vad daca scade considerabil Tensiunea la bornele amplificatorului masoar-o, e mai relevanta decat curentul. Cu asta trebuia sa incepi. Daca "pica" tensiunea si poti imprumuta unul incearca ca nu te costa nimic, dar nu da 200lei pentru unul. Posibil sa nu se "pupe" amplificatorul cu subwooferul pentru ca ampliful nu poate raspunde dinamic la cum vrea difuzorul.De aceea incercat cu alt difuzor merge, si viceversa QUOTE(Fratzica @ 23 Dec 2024, 16:06) Eu am tinut fara probleme sub de 1500W RMS si amplif de 1750W RMS pe o baterie de 75 AH, fara niciun condensator. Te credem pe cuvant iar pe Crutchfield (experti in audio) nu-i credem, mincinosii dreaq... ![]() This post has been edited by azaghorth: 25 Dec 2024, 11:20 Attached thumbnail(s) Screenshot_2024_12_25_111652.png ( Size: 29.82k ) Number of downloads: 144 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
QUOTE(azaghorth @ 25 Dec 2024, 12:03) Tensiunea la bornele amplificatorului masoar-o, e mai relevanta decat curentul. Cu asta trebuia sa incepi. Daca "pica" tensiunea si poti imprumuta unul incearca ca nu te costa nimic, dar nu da 200lei pentru unul. Posibil sa nu se "pupe" amplificatorul cu subwooferul pentru ca ampliful nu poate raspunde dinamic la cum vrea difuzorul.De aceea incercat cu alt difuzor merge, si viceversa Te credem pe cuvant iar pe Crutchfield (experti in audio) nu-i credem, mincinosii dreaq... ![]() Sărbători fericite! Daca tensiunea este slaba pe bornele amplificatorului problema vine de la bateria masinii? Sau de la alternator?(cablurile sunt de 16mm grosime, iar cele dintre bateria auto si alternator de 13-14mm) |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#21
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
QUOTE(azaghorth @ 25 Dec 2024, 12:03) Diferenta dintre mine si tine e ca eu vorbesc din experienta, tu vorbesti din ce citesti pe net. Pot sa pun pariu ca n-ai facut o instalare in viata ta. Ca sa nu mai zic de atitudine. Acestea fiind spuse, te-am avertizat sa o lasi asa, ca zici numai prostii, asa ca ti-am dat ignore. QUOTE(PavelbigDOG @ 25 Dec 2024, 16:34) Sărbători fericite! Daca tensiunea este slaba pe bornele amplificatorului problema vine de la bateria masinii? Sau de la alternator?(cablurile sunt de 16mm grosime, iar cele dintre bateria auto si alternator de 13-14mm) Daca voltajul este slab pe bornele amplifului, atunci e slab si pe baterie. Cu masina oprita ar trebui sa ai undeva la 12 - 12.6 V. Cu ea pornita undeva la 13.5 - 14.5V. |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
MPO |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 11 May 20 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane Estate Intens 1,33 TCe 159 EDC
2020
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Fratzica @ 25 Dec 2024, 23:55) Diferenta dintre mine si tine e ca eu vorbesc din experienta, tu vorbesti din ce citesti pe net. Sunt mai multe diferente intre noi.Una ar fi ca eu au pregatire de specialitate, tu ai montat un amplificator si crezi ca ai experienta ![]() QUOTE(Fratzica @ 25 Dec 2024, 23:55) Pot sa pun pariu ca n-ai facut o instalare in viata ta. Din start ai pierdut ![]() QUOTE(Fratzica @ 25 Dec 2024, 23:55) asa ca ti-am dat ignore. Ce sa zic , de aia nu mai pot eu.... QUOTE(Fratzica @ 25 Dec 2024, 23:55) Daca voltajul este slab pe bornele amplifului, atunci e slab si pe baterie. Gresit! Daca intre borna +baterie si borna + amplificator exista diferenta de potential inseamna ca acea tensiune "pica" pe fire (rezistenta mare a firelor din cablu) Legea lui Ohm (I=U/R) s-a predat in clasa a VII-a dar probabil tu atunci montai amplificatoare deja... ![]() QUOTE(MPO @ 26 Dec 2024, 12:38) Eficienta la amplificatoarele in clasa AB e undeva la 40-45%, la clasa D e pe la 90% Sa ne spuna "expertul" Fratzica despre amplificatorul lui minune in ce clasa audio functioneaza (probabil trebuie sa caute pe net... ![]() This post has been edited by azaghorth: 26 Dec 2024, 17:20 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
Astazi am vazut ca firul rem s a ars.
Dupa ce l am pus pe amp a stat aprinsa statia 1 sec si dupa s a stins. Am masurat si bornele statiei si curent era 14.5V dar fara auditie. Insa cu motorul oprit pe bornele bateriei tensiunea era jalnica 11.6V. Am vrut sa vad daca am ars ceva in statie si cu un cablu ce l am avut la îndemână am legat rem la + de la statie si statia este funcțională.. sa fie din cauza bateriei aproape pe moarte si mici(50Ah si500A)? A doua chestie ar fi de ce s a ars cablul de rem?(nu este primul schimbat) In trecut configurația aceasta amp-sub a mers cateva zile fara probleme. |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#25
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Daca bateria e dusa, schimb-o. Remote-ul la ce l-ai legat?
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
MPO |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 11 May 20 ![]() |
Tensiunea de 14,5V e ok, dar ar trebui sa urmaresti si cu statia la volum mare sa nu ai caderi de tensiune. Cu motorul oprit e alta poveste, daca ai masurat corect 11,6V inseamna baterie descarcata.
Eu suspectez fie ca nu ai legat ceva corect, fie ca amplificatorul tau e defect. Nu imi e foarte clar unde ai legat tu cablul REM... poate mai dai detalii. Ca regula generala, orice cablu tragi trebuie protejat de o siguranta fuzibila. Eu de exemplu am legat REM pe circuitul de alimtenrare al becului de la plafoniera, protejat de o siguranta pe fir de 1A. Astfel amplificatorul si subwooferul pornesc automat cand deschid masina si se opresc la aprox. 10 minute dupa ce o inchid. |
--------------------
Renault
Megane Estate Intens 1,33 TCe 159 EDC
2020
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
QUOTE(Fratzica @ 27 Dec 2024, 21:00) Remote este legat de cablu REM de la hi-low https://www.emag.ro/convertor-semnal-adapto...&utm_medium=ios Asta e convertorul high low |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#28
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
QUOTE(MPO @ 27 Dec 2024, 21:01) +1 Adaptorul high-low pe care l-am folosit pentru prima mea instalare nu avea functie de activare remote. Daca ti-a ars cablul de remote, e foarte posibil sa fie ceva in neregula cu adaptorul de high-low. Cablul de remote trebuie conectat la +12V contact. Gasesti 12v contact pe HU sau pe sigurante, iti trebuie un multimetru sau un tester de 12v ca sa il localizezi. Trebuie sa ai tensiune 12v cand pui contactul in masina si 0 cand scoti contactul. |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(PavelbigDOG @ 27 Dec 2024, 21:05) Remote este legat de cablu REM de la hi-low Eu in locul tau as cauta un amplificator care sa accepte si Low Impedance (de pe iesire difuzor) nu numai High Impedance (iesire RCA), de ex JBL GTO 75.4 Scapi de prostia aia de convertor hi-lo, tragi fir remote doar la amplificator de la HU si gata. Dar nah, ce stiu eu... ![]() |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
PavelbigDOG |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 November 24 ![]() |
QUOTE(azaghorth @ 4 Jan 2025, 15:22) Eu in locul tau as cauta un amplificator care sa accepte si Low Impedance (de pe iesire difuzor) nu numai High Impedance (iesire RCA), de ex JBL GTO 75.4 Scapi de prostia aia de convertor hi-lo, tragi fir remote doar la amplificator de la HU si gata. Dar nah, ce stiu eu... ![]() Multumesc de sfat. Ma depășește putin ce mi ai zis.. ![]() Dar in viitor as vrea sa insonorizez usile fata si sa pun niste boxe de genul https://www.soundhouse.ro/sisteme-car-audio...-165mm-130w-rms Amplificate desigur. Si ma gandeam la un amp in 4 canale..2 canale pt boxe si 2legate in bridge pt subwoofer. Si sa fie potent sa poata scoata din sub-ul de 300w rms si din boxe aproape tot.+condensator aferent Convertorul ala hi-low cred ca e rip are aprins un bec rosu si imi arde cablul de rem, am montat alt cablu de rem dar mi a fost frica sa il mai probez ca sigur il arde iar. Ce ar trebui sa urmaresc la amp sa accepte iesire low impedance si cum ar trebui sa il leg ![]() (Pe usile din spate am pus in vara niste hertz uri de 13cm si am insonorizat usile si se aud destul de ok) This post has been edited by PavelbigDOG: 4 Jan 2025, 19:45 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci 2010 3hatch
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:55 |