Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme senzor de presiune diferentiala al DPF

Johnbiu
post 11 Nov 2023, 19:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 11 November 23




Buna seara ,sunt proprietarul unui Grand Scenic 3 1.6 dci,de ceva timp mi s a aprins check injection system ,la tester mi a aparut dpf ul infundat ,l am curatat( f multa munca pt demontare),dupa instalare la prima
pornire a scazut nivelul funinginei pana la 0 ,si presiunea diferentiala are valori negative,am schimbat senzorul cu senzor Bosh (acelasi
instalat anterior pe masina) aceleasi valori negative ,am curatat tevile si verificat furtunasele ce vin de la DPF la senzor ,problema tot persista,sterg eroarea si dupa 2 min de mers apare iar.Mentionez ca dupa ce apare mesajul in bord masina pierde din putere si valoarea senzorului de presiune devine din - 45 hPa ,0 .S a facut inclusiv adaptarea acestuia cu tester CLIP ,si nimic .Orice info ar fi binevenita daca cineva s a confruntat cu asemenea probleme! Multumesc!

This post has been edited by Johnbiu: 11 Nov 2023, 19:42


--------------------
Grand scenic 3 Grand scenic 3 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 11 Nov 2023, 19:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




QUOTE(Johnbiu @ 11 Nov 2023, 19:36)
... problema tot persista, sterg eroarea si dupa 2 min de mers apare iar. Mentionez ca dupa ce apare mesajul in bord masina pierde din putere si valoarea senzorului de presiune devine din - 45 hPa ,0 .S a facut inclusiv adaptarea acestuia cu tester CLIP ,si nimic .
*


Salut,
Daca doresti poti atasa si o captura \poza din CLiP cu eroarea sau erorile, eventual si parametri chiar si stari din injectie (referitoare mai ales la sistemul antipoluare).

This post has been edited by Gil26: 11 Nov 2023, 19:57


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnbiu
post 11 Nov 2023, 19:59
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 11 November 23




Cam asta ar fi valoarea la ralanti! Diagnoza e Delphi dar si cu Clip e aceeasi valoare ,cand accelerez se duce in -45 hPa ,normal valorile trebuiesc sa fie pozitive.

This post has been edited by Johnbiu: 11 Nov 2023, 20:03

Attached thumbnail(s)
IMG20231107212527.jpg ( Size: 2.89mb ) Number of downloads: 241


--------------------
Grand scenic 3 Grand scenic 3 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 12 Nov 2023, 05:38
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




In primul rand Deplhi este diferit de CLiP. Apoi nu stiu cine te poate ajuta bine\concret doar pe baza unei capturi trunchiate si fara sa oferi alte detalii plus ca nu ai precizat (asa cum am scris) nici macar ce eroare \erori ai in injectie, destul de probabil ex una dintre acestea: DTC145341, DTC145364, DTC145392, DTC145396, DTC245216, DTC245217, etc., (iar globul de cristal este monentan indisponibil).

Normal ca valoarea aceea este aiurea, dar NU asa se citeste, cu contactul pus se verifica PR1236 =Corectare diferenta de presiune a filtrului de particule, valoarea de corectare a diferentei de presiune FAP dupa reinitializare care se face cu RZ073 =Senzor presiune dif. filtru de particule (tot cu contact pus si motor NEpornit), iar valoarea PR1236 trebuie sa fie 0 ± 1 mbar.

Si nu in ultimul rand cine a facut diagnoza “la tester mi a aparut dpf ul infundat” pe langa “citire” erori trebuia sa faca toate verificarile necesare si in mod corespunzator inainte de a schimba vreo componenta, inclusiv senzorul de presiune diferentiala FAP, trebuia sa controleze ca senzorul si conducta sa nu aiba defecte \scurgeri, duritul de masurare a presiunii sa nu fie colmatat, un test cu laveta a vanei de blocare esapament, trebuia sa faca un control electric continuitate, izolare, masa, tensiune (5 V ± 0,25 V) si semnal al senzorului si apoi daca era cazul acesta se putea schimba dar si acest lucru trebuia facut in mod conform respectand si procedura de demontare \montare, ex. schimbata si garnitura din conducta de admisie a racitorului de aer turbocompresor eventual si colierele conductei de presiune, sa greseze, sa monteze in mod corect noua garnitura (sensul acesteia), etc. apoi sa aplice in mod corect procedura dupa reparatie din CLiP.

Altfel s-a schimbat senzorul de presiune diferentiala FAP fara ca sa se rezolve si problema “... problema tot persista,sterg eroarea si dupa 2 min de mers apare iar.” si din pacate sunt destul de multi astfel de “cititori” doar de erori si “schimbatori” de piese. sad.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnbiu
post 12 Nov 2023, 14:51
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 11 November 23




Am rezolvat o ,erau furtunele care duc catre senzor inversate!


--------------------
Grand scenic 3 Grand scenic 3 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 12 Nov 2023, 15:51
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




rolleyes.gif biggrin.gif
Oricum este de apreciat ca ai revenit si cu "rezolvarea", cred ca "experienta" ta poate sa fie utila si altor colegi de forum.

LE: de notat si ca aceste "valori negative" ale presiunii diferentiale din cate ai scris le-ai avut si inainte de schimbarea senzorului:
QUOTE(Johnbiu @ 11 Nov 2023, 19:36)
... la tester mi a aparut dpf ul infundat ,l am curatat( f multa munca pt demontare),dupa instalare la prima pornire a scazut nivelul funinginei pana la 0 , si presiunea diferentiala are valori negative, am schimbat senzorul cu senzor Bosh (acelasi
instalat anterior pe masina) aceleasi valori negative , ...
*



This post has been edited by Gil26: 12 Nov 2023, 16:25


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Azuryn
post 31 Jul 2025, 22:18
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 May 22




Salutari, am o problema similară, m-a lăsat mașina in drum tot cu "anti-pollution" si "check ignition", si deși pornea din buton, nu puteam accelera si motorul se oprea singur. După 3 ore, am pornit-o din nou si am reușit sa ajung cu ea la un service. La diagnoza am primit mai multe coduri de eroare: 148A77; 048877; 040207; 038096; 165064; 1525F3. Au bănuit o problema la EGR si la DPF, așa ca au desfăcut ce trebuia si concluzia a fost ca din cauza EGR-ului a fost nenorocit DPF-ul, beyond repair. Așa încât recomandarea este sa schimb dpf, cele doua egr, si ceva piese conexe (răcitor gaze, capac epurator, senzor presiune diferențială). Pe lângă asta, schimbare bujii si releu (daca îmi amintesc bine). O a doua părere, obținută la "rece" pe baza simptomelor, respinge varianta dpf-ului distrus, si propune turbina ca sursa a problemelor, pentru ca pare greu de crezut ca dpf-ul sa fi fost distrus după 180 mii km (mașina e din România si rulata doar aici). Intenția mea este sa repar mașina, fără a testa o mulțime de posibilități, gândind ca acele coduri de eroare sunt destul de specifice si nu lasă loc de interpretări. Pe baza experienței lui Gil26, pe care îl urmăresc de când am intrat pe forum, aș dori un sfat daca sa merg pe prima varianta si înlocuirea pieselor, sau ar trebui sa mai investighez si alte posibile surse ale problemei. Mulțumesc!

1 Aug 2025, 22:00:
Multumesc Gil26 pentru mesaj, îți răspund aici, cu mulțumiri, pentru ca încă nu pot trimite PM. într-adevăr, sunt in faza de testare ipoteze acum, mai mult (probabil psihologic) sa ma obișnuiesc cu gândul ca va trebui sa fac acele intervenții, bazat pe recomandărilor celor din service, care au fost foarte profi. Am câteva informații de la diagnoza precedenta. "Renault v43.85". Activ 038096, Memory 148A77, 040207, 1525F3, 048877, 165064. Ca sa verifice DPF au dat totul jos, ca sa ajungă la el, si au ajuns la concluzia ca e topit in interior, de aici recomandările lor. Nu e nicio graba, te rog, oricând ai un pic de timp pentru confirmat sau infirmat ipotezele, si îți mulțumesc pentru răbdare. Spor in toate!

This post has been edited by Azuryn: 1 Aug 2025, 22:00


--------------------
Renault Grand Scenic III 2013 Privilege Energy
Ex: Skoda Rapid 1.2 TSI | Honda Jazz 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Azuryn
post 3 Aug 2025, 22:59
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 May 22




Cu mulțumiri, din nou, lui Gil26, pentru clasa, amabilitate, profesionalism, direcție si recomandări. Voi începe cu soluționarea celor doua erori principale, DTC038096 - releul si bujiile incandescente (circuitul de pre-postincalzire) - probabil cele mai vinovate pentru regenerările eșuate ale DPF; erorile au fost active suficientă vreme, dar unul din service-urile frecventate nu a dat importanta si mi-a zis ca pot merge liniștit. Verific apoi DTC165064 - releul si termoplonjoane (circuitul de incalzire aditionala). Apoi voi continua cu celelalte erori referitoare la EGR. Revin pe thread cu noutăți - atașate sunt capturi de ecran referitoare la erorile întâlnite, localizarea componentelor, procedurile de diagnosticare - informații neprețuite, sperăm sa fie de folos si altora. https://postimg.cc/gallery/C0rXLng

This post has been edited by Azuryn: 3 Aug 2025, 22:59


--------------------
Renault Grand Scenic III 2013 Privilege Energy
Ex: Skoda Rapid 1.2 TSI | Honda Jazz 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Azuryn
post 8 Aug 2025, 22:52
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 May 22




Din nou, ca întotdeauna, mulțumiri lui Gil26, pentru promptitudine, dezinteres, si calitatea informațiilor oferite. într-adevăr, VIN-ul este irelevant momentan, toate indicațiile prețioase pe care mi le-ai oferit se aplica la 1.6 DCI R9M402. Verificarea la service a inclus demontarea motorului pentru a ajunge la catalizator si momentan efectuam înlocuirea bujiilor si a relee-ului, verificare EGR si diagnostic aprofundat dpf. Cel mai probabil, după indicațiile lui Gil26, avem de-a face cu un EGR colmatat care necesita curățare si apoi o regenerare forțată a dpf-ului. Momentan suntem la capitolul schimbare bujii si verificare integrala a circuitului de pre-postincalzire si a erorii active, cea de pe circuitul de incalzire aditionala. Revin cu noutăți după o săptămâna, viitorul nu mai suna chiar așa de pesimist. Mulțumesc Gil26, sa fii răsplătit înmiit pentru toate faptele bune!


--------------------
Renault Grand Scenic III 2013 Privilege Energy
Ex: Skoda Rapid 1.2 TSI | Honda Jazz 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Azuryn
post 14 Aug 2025, 19:30
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 18 May 22




Revin cu noutăți si mulțumiri din nou lui Gil26 pentru indicații, documentație, sfaturi. Motorul este R9M402 (VIN decoder, dar confirmat si la service). Am rezolvat circuitul de pre-postincalzire (bujii si releu, totul in ordine, testat si re-testat), la circuitul de incalzire aditionala nu a fost cazul de intervenție - recomandarea service-ului - dar am o programare la un alt service dedicat Renault sa facem investigațiile adiționale recomandate de Gil26 si verificam din nou termoplonjoanele si începem sa lucram la EGR. Service-ul curent își menține diagnosticul referitor la EGR-ul de joasă presiune care e posibil sa fi declanșat erorile de DPF. Dar reconfirm la Renault după analiza amănunțită. Intre timp, mini-vacanța plăcută lui Gil26, si revin cu noutăți. O întrebare ar mai fi daca, in cazul in care DPF-ul este într-adevăr bun doar de prăjitură acum, daca e mai bine sa instalez un original luat de la dezmembrări, un aftermarket OEM-grade nou, sau un original luat de la un furnizor extern care se ocupa cu recondiționat catalizatoare. Opinia service-ului este ca, deși furnizorul extern oferă garanție un an la piesa, din experiența lor condițiile de garanție (au mai avut experiențe) implica neaparat o lista lungă de piese înlocuite, altfel furnizorul nu accepta returul decât după dovada implementării recomandărilor lor. De-asemenea, indiferent de piesa originală sau aftermarket, noua sau recondiționată, nu exista siguranța ca toate piesele adiacente si conectate (EGR, epurator gaze, senzori, etc.) vor funcționa cum trebuie cu piesa cea noua, astfel încât ma întreb, daca se duce DPF-ul tot, daca se mai poate face într-adevăr ceva rezonabil, sau mașina devine piesa de muzeu (sau dezmembrări).


--------------------
Renault Grand Scenic III 2013 Privilege Energy
Ex: Skoda Rapid 1.2 TSI | Honda Jazz 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd August 2025 - 09:59
Dacia