Probleme motor Clio 3 1.2 16v, dupa alimentare benzina
![]() ![]() ![]() |
Probleme motor Clio 3 1.2 16v, dupa alimentare benzina
yonutz_AVI |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 February 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio 3
- IS 53 AVI
2006
|
|||
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#2
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Benzina, bobine, sonda lambda
Cam astea imi trec acum in minte. Incearca benzina mai buna pentru inceput. Daca citesti manualul scrie clar ca nu recomanda niciun aditiv. Daca era vreunul bun era gata facut cu stampila de Renault/ELF pe el. This post has been edited by spy_oh_joy1389: 4 Apr 2012, 22:06 |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
Hack |
![]()
Post
#3
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Si eu cred ca e de la benzina, pune benzina de la Rompetrol.
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
yonutz_AVI |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 February 09 ![]() |
Da, o sa o mai chinui asa pana termin aproape toata benzina din rezervor, si apoi o sa merg sa pun benzina buna sa vad ce se intampla. Ar putea fi si de la bujii, in caz ca a avut benzina apa si s-au umezit?
|
--------------------
Renault
Clio 3
- IS 53 AVI
2006
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#5
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Ma indoiesc ca ar fi ramas "umezite". Si chiar daca ar fi umede cred ca tot se face arcul electric. Ai facut plinul? Nu poti sa dai o fuga sa mai bagi benzina ca sa mai diluezi?
Din experienta mea cu benzina de 95 recomand Rompetrol>LukOil>OMV>=Petrom |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
Sigur ai pus benzina? Mai verifica sa nu iti fi pus motorina cumva!
|
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
yonutz_AVI |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 February 09 ![]() |
O sa merg astazi sa pun benzina de la Rompetrol, nu e facut plinul!
@ Tranca, a alimentat operatorul din statie, insa era o statie veche si am tras la pompa unde era doar benzina 95, si oricum tija de la pompa de motorina nu intra la buson! |
--------------------
Renault
Clio 3
- IS 53 AVI
2006
|
|
George Paul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 6 May 07 ![]() |
Daca sursa problemei sunt emisii necorespunzatoare, e bine sa nu mergi cu problema, afectezi catalizatorul.
Cand martorul clipeste, mai mereu de vina e bobina de inductie (asociaza simptomele: relanti instabil, rateuri, miros de benzina prost arsa, consum marit, lipsa de putere - e normal, unul din cilindri nu are aprinderea buna). Fa un test CLIP, nu mai merge cu ea asa. O benzina proasta poate defecta o bobina de inductie, dar odata defectata bobina nu-si mai revine chiar daca pui benzina buna. |
--------------------
Renault
Clio III
08.2007/Dynamique/1.4/3 usi Iudelor '89-azi:
Cine-au îndragit strainii Mânca-i-ar inima cânii, Mânca-i-ar casa pustia Si neamul nemernicia. Cititi ''Doina'' - Eminescu. |
|
yonutz_AVI |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 February 09 ![]() |
Multumesc de raspuns George Paul, masina mea prezinta exact simptomele descrise de tine, insa dupa o zi in care nu am pornit deloc, am facut o tura si mergea normal, doar ca dupa un timp a inceput sa faca iarasi urat. De asta eu credeam ca ar putea fi de vina benzina. O sa merg totusi sa fac un test si sa vad exact ce e.
This post has been edited by yonutz_AVI: 5 Apr 2012, 14:33 |
--------------------
Renault
Clio 3
- IS 53 AVI
2006
|
|
Hack |
![]()
Post
#10
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
George Paul stii tu ceva insa vorbesti in mare parte PROSTII.
1. ECU da comanda pe aprinderea bobinei prin punerea pe rand a 2 pini la masa - bobina este dubla, deci practic 2 bobine sunt inauntru si acestea sunt alimentatate permanent la 12v prin releul principal. Dupa cum spuneam bobina este dubla, iar scanteia se da pe cate 2 pistoane deodata insa doar unul din ele se afla la un moment dat in compresie, celalalt fiind aflat in evacuare - sistemul se numeste wasted spark. 2. ECU habar nu are daca bobina merge sau nu - pur si simplu nu stie si nu are cum sa stie asta. Singura chestie ce poate identifica este nivelul de detonatii per piston (in functie de pozitia motorului samd). Sistemul se cheama open collector, adica ecu pune la masa un capat al fiecarei "bobinite" (ca sunt 2 dupa cum ziceam) celalalt capat fiind DEJA alimentat la 12v. Cand ecu inchide circuitul punand la masa celalalt capat al bobinei, se produce minunea: SCANTEIE pe bujia din capatul fisei 3. Benzina nu poate strica o bonina - iarasi vorbesti prostii... O spun si din experienta, la acest motor (D4F) fisele au un capat lung din plastic care intra in niste tuburi metalice ce strabat sistemul de injectie si chiuloasa. Daca una din aceste fise se fisureaza (asta se intampla din cauza temperaturii) descarcarea electrica - scanteia va fi "trasa la masa", consecinta fiind nefunctionarea acelei fise. |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
George Paul |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 6 May 07 ![]() |
Nu am masurat in laborator fenomenul, asa am aflat la service (reprezentanta). Mi s-a parut destul de plauzibil, dar probabil ca si ei nu spun decat PROSTII.
Nu inteleg de ce, daca bubu782001 a devenit atat de bun-cunoscator, nu contracareaza de la radacina fenomenul PROSTIEI (macar in domeniul auto)? Poate pentru ca a ajuns sa stie multe, dar nu si ce-nseamna sa aibe o atitudine de respect fatza de colegii de forum? Asa ti se raspundea si tie bubu782001, in urma cu ceva ani, cand le mai dadeai in gard cu parerile? Constat de ceva vreme cum nivelul de civilizatie scade si pe acest forum unde ar trebui sa fim doar colegi. Desigur, fiecare cum a-nvatat sa-si exprime colegialitatea si contextul comportamental in care-si prezinta cunostintele tehnice. |
--------------------
Renault
Clio III
08.2007/Dynamique/1.4/3 usi Iudelor '89-azi:
Cine-au îndragit strainii Mânca-i-ar inima cânii, Mânca-i-ar casa pustia Si neamul nemernicia. Cititi ''Doina'' - Eminescu. |
|
comanr |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 24 November 08 ![]() |
@bubu
asa este insa ca sa fiu in tema dl bubu "fura putin curent" la modul ca este exact cum spune el insa in momentul aprinderii scanteia se propaga prin mediul unde cilindrul este in compresie celalalt cilindru aflandu se la evacuare nu are parte de prea mare scanteie,intrucat energia necesara strapungerii mediului este mai mica la cilidrul aflandu se pe evacuare ,deh legile fizicii.... ps:sa dam peste nas stim cu totii ,sa ajutam e mai greu.. This post has been edited by comanr: 6 Apr 2012, 21:32 |
--------------------
Renault
Modus 1.5dci
2005 ...realitatea e destul de subtire
|
|
yonutz_AVI |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 February 09 ![]() |
Salutare, am reusit sa fac o diagnoza weekendul acesta si mi-a dat Misfire Detected pe Cilindrul 3, am schimbat bujiile insa tot la fel merge, ce am observat ciudat e ca atunci cand scot fisele de la bujiile 3 si 4 motorul merge mai bine! Maine o sa merg la reprezentanta sa vad ce zic, sper sa fie doar bobina!
|
--------------------
Renault
Clio 3
- IS 53 AVI
2006
|
|
Puscyferine |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 14 November 11 From: Agigea ( Constanta ) ![]() |
Am si eu exact aceeasi problema . Sa postezi si tu rezultatul verificarii si solutia .
8 Apr 2012, 21:27: Eu unul ma temeam sa nu fie de la injector ( recent schimbat Sh ) This post has been edited by Puscyferine: 8 Apr 2012, 21:27 |
--------------------
Renault
Twingo
2001 / 1.2 16 v
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Gee ce incinse spirite sunt.
Ok... @George Paul chestia cu prostiile ma refer strict la QUOTE O benzina proasta poate defecta o bobina de inductie Probabil la fel de usor si centura de siguranta sa ramana blocata din cauza unei benzine proaste, nu? Sa fim seriosi...dar chiar este o aberatie ![]() O benzina proasta, in cel mai rau caz ar strica niste bujii (cu toate ca sunt destul de sceptic in aceasta privinta). QUOTE deh legile fizicii.... @comanr mii de scuze ca nu am invatat fizica la scoala... E simplu sa cauti pe wikipedia "Wasted Spark". Cuvantul DIELECTRIC iti spune ceva? Strapungere sau rigiditatea dielectricului probabil ca nu are aplicativitate in acest caz...nu? ![]() QUOTE intrucat energia necesara strapungerii mediului este mai mica la cilidrul aflandu se pe evacuare Si ca idee asta se intampla deoarece purtatorii de sarcina (electronii) din acel mediu (cilindrul aflat in evacuare) nu se pot deplasa atat de usor ca in cazul unor medii bune conducatoare (cilindrul aflat in compresie), in consecinta nu pot conduce curentul electric atat de usor. Cam de asta se intampla acolo ce ai incercat tu sa filosofezi. Dar omul a intrebat o problema la o masina, nu de Teoria Relativitatii, sau mai stiu eu ce alte legi fizice. Dar tu vrei sa arati cat de multa fizica stii...asadar, pune si tu niste principii aplicate pe modelul Quark, poate ne spui si noua cate ceva? Sau poate modelul atomic Bohr...? Cu stima...de la un fraier. @yonutz_AVI ai o fisa (cilindrul 3) care este fisurata sau strapunsa. Scoate-o din motor, curat-o bine si studiaz-o putin la lumina sa vezi. This post has been edited by bubu782001: 9 Apr 2012, 01:14 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
yonutz_AVI |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 February 09 ![]() |
Am rezolvat problema, am inlocuit bobina si fisele si acum totul merge asa cum trebuie!!
![]() |
--------------------
Renault
Clio 3
- IS 53 AVI
2006
|
|
comanr |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 24 November 08 ![]() |
@bubu
de la o banala bobina seaca de 1.2 ,ajungem la modele atomice ...that's the way to go ! important e ca omu si a rezolvat buba , nu bubu? cele bune |
--------------------
Renault
Modus 1.5dci
2005 ...realitatea e destul de subtire
|
|
yonutz_AVI |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 February 09 ![]() |
@ boggybb, nu pot trimite msg pe forum asa ca iti raspund aici la intrebarile tale. Am facut o diagnoza cu 50 de lei la un service prin metalurgie, insa atunci nu mi-au spus nimic concret, mi-a iesit eroare missfire pe cilindrul 3, dar ei au inceput sa imi enumere o multime de cauze, bobina si fisele le-am schimbat la Bras. Bobina cu tot cu fise a costat 466 de lei, iar manopera cu tot cu tester etc. a fost 60. La tine daca ai 4 bobine o sa te ajunga mai putin, mergi sa puna pe tester sa iti spuna care trebuie schimbata! la Bras ai 10% reducere la piese, si sincer am cautat si pe net si la alte magazine bobina si fise dar tot cam asa ajungeau si nici nu erau de origine!
|
--------------------
Renault
Clio 3
- IS 53 AVI
2006
|
|
Hack |
![]()
Post
#20
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
boggybb |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 27 November 08 ![]() |
QUOTE(yonutz_AVI @ 13 Apr 2012, 10:13) @ boggybb, nu pot trimite msg pe forum asa ca iti raspund aici la intrebarile tale. Am facut o diagnoza cu 50 de lei la un service prin metalurgie, insa atunci nu mi-au spus nimic concret, mi-a iesit eroare missfire pe cilindrul 3, dar ei au inceput sa imi enumere o multime de cauze, bobina si fisele le-am schimbat la Bras. Bobina cu tot cu fise a costat 466 de lei, iar manopera cu tot cu tester etc. a fost 60. La tine daca ai 4 bobine o sa te ajunga mai putin, mergi sa puna pe tester sa iti spuna care trebuie schimbata! la Bras ai 10% reducere la piese, si sincer am cautat si pe net si la alte magazine bobina si fise dar tot cam asa ajungeau si nici nu erau de origine! Merci Ionut pentru info. Ce vrei sa spui ca daca am 4 bobine o sa ma ajunga mai putin ? tu ai schimbat doar 1 bobina si te-a costat 466. |
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
yonutz_AVI |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 February 09 ![]() |
Pai daca ai 4 bobine, o sa schimbi doar pe cea stricata, la mine e o singura bobina cu tot cu fise si de asta a costat mai mult.
|
--------------------
Renault
Clio 3
- IS 53 AVI
2006
|
|
catalinux* |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 12 December 08 ![]() |
Am schimbat eu bobina si fisele de curand, cu piese aftermarket. In pricipiu atunci cand ai "misfire" pe cilindru este bobina.
Bobina BERU: 235 lei Fise Tesla: 80 lei (toate 4). La bobina originala, de origine Valeo cred, fisele si bobina faceau corp comun. Astfel ca indiferent daca se strica doar o fisa trebuia schimbata cu totul. Mentionez ca la fisele Tesla "capul" este diferit de cel original, in sensul ca difera atat forma cat si materialul de fabricatie (plastic vs cauciuc). Important este ca in cilindru se aseaza bine si masina merge cum trebuie, sper sa nu fie probleme. P.S.: Ca si efecte ale mersului cu bobina defecta, pe langa faptul ca motorul nu functioneaza cum trebuie, ar fi ajungerea uleiului in cutia filtrului de aer si miros de benzina al uleiului (benzina in ulei). Later edit 1: Manopera a fost 0, pt ca le-am schimbat singur, este simplu. Later edit 2: Cea mai ieftina varianta aftermarket este HUCO, care are fisele si bobina lipite, si arata la fel ca cele originale. Din pacate "matele" au dimensiuni diferite de cele originale si fisa 4 abia daca intra in cilindru. Eu le-am returnat pe motiv de nepotriveala. Deci aveti grija! This post has been edited by catalinux*: 13 Apr 2012, 12:11 |
--------------------
Renault
Clio 3
2006 Dynamique
|
|
Hack |
![]()
Post
#24
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
QUOTE(catalinux* @ 13 Apr 2012, 12:49) P.S.: Ca si efecte ale mersului cu bobina defecta, pe langa faptul ca motorul nu functioneaza cum trebuie, ar fi ajungerea uleiului in cutia filtrului de aer si miros de benzina al uleiului (benzina in ulei). Sa nu uitam si de posibilitatea distrugerii catalizatorului. |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 20:41 |