Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme motor Clio 3 1.2 16v, dupa alimentare benzina

yonutz_AVI
post 4 Apr 2012, 21:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 09




Salut!

Problema mea incepe cam asa, acum 2 zile eram cu benzina pe rosu si am oprit la un Petrom de cartier sa alimentez. Dupa ce am alimentat am observat ca motorul nu mai sta deloc la relanti, murea pur si simplu, nu mai tragea deloc decat la turatii foarte mari si s-a aprins in bord "Check Engine". A 2-a zi dupa ce am pornit am observat ca statea la relanti dar avea mici variatii de turatii, insa Check Engine tot mai clipea uneori, tragea mai bine insa motorul parca tot nu merge tocmai rotund si are momente cand imi da suturi puternice si nu trage. Are cineva o idee ce ar putea fi, eu banuiesc ca este de la benzina 100% pentru ca inainte sa alimentez mergea perfect. Sa incerc cu benzina buna si un aditiv ceva? Sau mai bine merg sa fac diagnoza fara sa ma complic cu aditiv etc?

Am mai postat si in topicul Clio, imi cer scuze si se poate sterge de acolo!


--------------------
Renault Clio 3 - IS 53 AVI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 4 Apr 2012, 21:55
Post #2


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Benzina, bobine, sonda lambda

Cam astea imi trec acum in minte. Incearca benzina mai buna pentru inceput.

Daca citesti manualul scrie clar ca nu recomanda niciun aditiv. Daca era vreunul bun era gata facut cu stampila de Renault/ELF pe el.

This post has been edited by spy_oh_joy1389: 4 Apr 2012, 22:06


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 5 Apr 2012, 07:13
Post #3


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




Si eu cred ca e de la benzina, pune benzina de la Rompetrol.


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz_AVI
post 5 Apr 2012, 07:38
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 09




Da, o sa o mai chinui asa pana termin aproape toata benzina din rezervor, si apoi o sa merg sa pun benzina buna sa vad ce se intampla. Ar putea fi si de la bujii, in caz ca a avut benzina apa si s-au umezit?


--------------------
Renault Clio 3 - IS 53 AVI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 5 Apr 2012, 07:43
Post #5


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Ma indoiesc ca ar fi ramas "umezite". Si chiar daca ar fi umede cred ca tot se face arcul electric. Ai facut plinul? Nu poti sa dai o fuga sa mai bagi benzina ca sa mai diluezi?
Din experienta mea cu benzina de 95 recomand
Rompetrol>LukOil>OMV>=Petrom


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 5 Apr 2012, 07:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




Sigur ai pus benzina? Mai verifica sa nu iti fi pus motorina cumva!



--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz_AVI
post 5 Apr 2012, 08:38
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 09




O sa merg astazi sa pun benzina de la Rompetrol, nu e facut plinul!
@ Tranca, a alimentat operatorul din statie, insa era o statie veche si am tras la pompa unde era doar benzina 95, si oricum tija de la pompa de motorina nu intra la buson!


--------------------
Renault Clio 3 - IS 53 AVI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 5 Apr 2012, 14:22
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Daca sursa problemei sunt emisii necorespunzatoare, e bine sa nu mergi cu problema, afectezi catalizatorul.
Cand martorul clipeste, mai mereu de vina e bobina de inductie (asociaza simptomele: relanti instabil, rateuri, miros de benzina prost arsa, consum marit, lipsa de putere - e normal, unul din cilindri nu are aprinderea buna). Fa un test CLIP, nu mai merge cu ea asa.

O benzina proasta poate defecta o bobina de inductie, dar odata defectata bobina nu-si mai revine chiar daca pui benzina buna.


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz_AVI
post 5 Apr 2012, 14:32
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 09




Multumesc de raspuns George Paul, masina mea prezinta exact simptomele descrise de tine, insa dupa o zi in care nu am pornit deloc, am facut o tura si mergea normal, doar ca dupa un timp a inceput sa faca iarasi urat. De asta eu credeam ca ar putea fi de vina benzina. O sa merg totusi sa fac un test si sa vad exact ce e.

This post has been edited by yonutz_AVI: 5 Apr 2012, 14:33


--------------------
Renault Clio 3 - IS 53 AVI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 6 Apr 2012, 11:17
Post #10


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




QUOTE(George Paul @ 5 Apr 2012, 14:22)
O benzina proasta poate defecta o bobina de inductie, dar odata defectata bobina nu-si mai revine chiar daca pui benzina buna.
*


Si cum anume poate defecta benzina proasta o bobina de inductie? unsure.gif


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Apr 2012, 11:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




George Paul stii tu ceva insa vorbesti in mare parte PROSTII.

1. ECU da comanda pe aprinderea bobinei prin punerea pe rand a 2 pini la masa - bobina este dubla, deci practic 2 bobine sunt inauntru si acestea sunt alimentatate permanent la 12v prin releul principal.

Dupa cum spuneam bobina este dubla, iar scanteia se da pe cate 2 pistoane deodata insa doar unul din ele se afla la un moment dat in compresie, celalalt fiind aflat in evacuare - sistemul se numeste wasted spark.

2. ECU habar nu are daca bobina merge sau nu - pur si simplu nu stie si nu are cum sa stie asta. Singura chestie ce poate identifica este nivelul de detonatii per piston (in functie de pozitia motorului samd). Sistemul se cheama open collector, adica ecu pune la masa un capat al fiecarei "bobinite" (ca sunt 2 dupa cum ziceam) celalalt capat fiind DEJA alimentat la 12v. Cand ecu inchide circuitul punand la masa celalalt capat al bobinei, se produce minunea: SCANTEIE pe bujia din capatul fisei

3. Benzina nu poate strica o bonina - iarasi vorbesti prostii...

O spun si din experienta, la acest motor (D4F) fisele au un capat lung din plastic care intra in niste tuburi metalice ce strabat sistemul de injectie si chiuloasa. Daca una din aceste fise se fisureaza (asta se intampla din cauza temperaturii) descarcarea electrica - scanteia va fi "trasa la masa", consecinta fiind nefunctionarea acelei fise.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 6 Apr 2012, 18:27
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Nu am masurat in laborator fenomenul, asa am aflat la service (reprezentanta). Mi s-a parut destul de plauzibil, dar probabil ca si ei nu spun decat PROSTII.
Nu inteleg de ce, daca bubu782001 a devenit atat de bun-cunoscator, nu contracareaza de la radacina fenomenul PROSTIEI (macar in domeniul auto)?
Poate pentru ca a ajuns sa stie multe, dar nu si ce-nseamna sa aibe o atitudine de respect fatza de colegii de forum?
Asa ti se raspundea si tie bubu782001, in urma cu ceva ani, cand le mai dadeai in gard cu parerile?

Constat de ceva vreme cum nivelul de civilizatie scade si pe acest forum unde ar trebui sa fim doar colegi. Desigur, fiecare cum a-nvatat sa-si exprime colegialitatea si contextul comportamental in care-si prezinta cunostintele tehnice.


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
comanr
post 6 Apr 2012, 21:02
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 386
Joined: 24 November 08




@bubu

asa este insa ca sa fiu in tema dl bubu "fura putin curent" la modul ca este exact cum spune el insa in momentul aprinderii scanteia se propaga prin mediul unde cilindrul este in compresie celalalt cilindru aflandu se la evacuare nu are parte de prea mare scanteie,intrucat energia necesara strapungerii mediului este mai mica la cilidrul aflandu se pe evacuare ,deh legile fizicii....

ps:sa dam peste nas stim cu totii ,sa ajutam e mai greu..

This post has been edited by comanr: 6 Apr 2012, 21:32


--------------------
Renault Modus 1.5dci 2005
...realitatea e destul de subtire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz_AVI
post 8 Apr 2012, 20:59
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 09




Salutare, am reusit sa fac o diagnoza weekendul acesta si mi-a dat Misfire Detected pe Cilindrul 3, am schimbat bujiile insa tot la fel merge, ce am observat ciudat e ca atunci cand scot fisele de la bujiile 3 si 4 motorul merge mai bine! Maine o sa merg la reprezentanta sa vad ce zic, sper sa fie doar bobina!


--------------------
Renault Clio 3 - IS 53 AVI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Puscyferine
post 8 Apr 2012, 21:26
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 14 November 11
From: Agigea ( Constanta )




Am si eu exact aceeasi problema . Sa postezi si tu rezultatul verificarii si solutia .

8 Apr 2012, 21:27:
Eu unul ma temeam sa nu fie de la injector ( recent schimbat Sh )

This post has been edited by Puscyferine: 8 Apr 2012, 21:27


--------------------
Renault Twingo 2001 / 1.2 16 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 9 Apr 2012, 00:10
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Gee ce incinse spirite sunt.

Ok...
@George Paul chestia cu prostiile ma refer strict la
QUOTE
O benzina proasta poate defecta o bobina de inductie

Probabil la fel de usor si centura de siguranta sa ramana blocata din cauza unei benzine proaste, nu?
Sa fim seriosi...dar chiar este o aberatie radmasa.gif
O benzina proasta, in cel mai rau caz ar strica niste bujii (cu toate ca sunt destul de sceptic in aceasta privinta).

QUOTE
deh legile fizicii....

@comanr mii de scuze ca nu am invatat fizica la scoala...
E simplu sa cauti pe wikipedia "Wasted Spark". Cuvantul DIELECTRIC iti spune ceva? Strapungere sau rigiditatea dielectricului probabil ca nu are aplicativitate in acest caz...nu? blink.gif

QUOTE
intrucat energia necesara strapungerii mediului este mai mica la cilidrul aflandu se pe evacuare


Si ca idee asta se intampla deoarece purtatorii de sarcina (electronii) din acel mediu (cilindrul aflat in evacuare) nu se pot deplasa atat de usor ca in cazul unor medii bune conducatoare (cilindrul aflat in compresie), in consecinta nu pot conduce curentul electric atat de usor. Cam de asta se intampla acolo ce ai incercat tu sa filosofezi.

Dar omul a intrebat o problema la o masina, nu de Teoria Relativitatii, sau mai stiu eu ce alte legi fizice.
Dar tu vrei sa arati cat de multa fizica stii...asadar, pune si tu niste principii aplicate pe modelul Quark, poate ne spui si noua cate ceva? Sau poate modelul atomic Bohr...?

Cu stima...de la un fraier.

@yonutz_AVI ai o fisa (cilindrul 3) care este fisurata sau strapunsa. Scoate-o din motor, curat-o bine si studiaz-o putin la lumina sa vezi.

This post has been edited by bubu782001: 9 Apr 2012, 01:14


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz_AVI
post 9 Apr 2012, 09:25
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 09




Am rezolvat problema, am inlocuit bobina si fisele si acum totul merge asa cum trebuie!! smile.gif


--------------------
Renault Clio 3 - IS 53 AVI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
comanr
post 9 Apr 2012, 21:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 386
Joined: 24 November 08




@bubu

de la o banala bobina seaca de 1.2 ,ajungem la modele atomice ...that's the way to go !
important e ca omu si a rezolvat buba , nu bubu?
cele bune


--------------------
Renault Modus 1.5dci 2005
...realitatea e destul de subtire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz_AVI
post 13 Apr 2012, 10:13
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 09




@ boggybb, nu pot trimite msg pe forum asa ca iti raspund aici la intrebarile tale. Am facut o diagnoza cu 50 de lei la un service prin metalurgie, insa atunci nu mi-au spus nimic concret, mi-a iesit eroare missfire pe cilindrul 3, dar ei au inceput sa imi enumere o multime de cauze, bobina si fisele le-am schimbat la Bras. Bobina cu tot cu fise a costat 466 de lei, iar manopera cu tot cu tester etc. a fost 60. La tine daca ai 4 bobine o sa te ajunga mai putin, mergi sa puna pe tester sa iti spuna care trebuie schimbata! la Bras ai 10% reducere la piese, si sincer am cautat si pe net si la alte magazine bobina si fise dar tot cam asa ajungeau si nici nu erau de origine!


--------------------
Renault Clio 3 - IS 53 AVI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 13 Apr 2012, 10:34
Post #20


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




QUOTE(yonutz_AVI @ 13 Apr 2012, 11:13)
Bobina cu tot  cu fise a costat 466 de lei, ...
*


Enorm! wacko.gif La ce te referi cand spui "fise"?


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boggybb
post 13 Apr 2012, 10:52
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 27 November 08




QUOTE(yonutz_AVI @ 13 Apr 2012, 10:13)
@ boggybb, nu pot trimite msg pe forum asa ca iti raspund aici la intrebarile tale. Am facut o diagnoza cu 50 de lei la un service prin metalurgie, insa atunci nu mi-au spus nimic concret, mi-a iesit eroare missfire pe cilindrul 3, dar ei au inceput sa imi enumere o multime de cauze, bobina si fisele le-am schimbat la Bras. Bobina cu tot  cu fise a costat 466 de lei, iar manopera cu tot cu tester etc. a fost 60. La tine daca ai 4 bobine o sa te ajunga mai putin, mergi sa puna pe tester sa iti spuna care trebuie schimbata! la Bras ai 10% reducere la piese, si sincer am cautat si pe net si la alte magazine bobina si fise dar tot cam asa ajungeau si nici nu erau de origine!
*



Merci Ionut pentru info. Ce vrei sa spui ca daca am 4 bobine o sa ma ajunga mai putin ? tu ai schimbat doar 1 bobina si te-a costat 466.


--------------------
Renault Clio III 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonutz_AVI
post 13 Apr 2012, 11:03
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 February 09




Pai daca ai 4 bobine, o sa schimbi doar pe cea stricata, la mine e o singura bobina cu tot cu fise si de asta a costat mai mult.


--------------------
Renault Clio 3 - IS 53 AVI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalinux*
post 13 Apr 2012, 11:49
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 12 December 08




Am schimbat eu bobina si fisele de curand, cu piese aftermarket. In pricipiu atunci cand ai "misfire" pe cilindru este bobina.
Bobina BERU: 235 lei
Fise Tesla: 80 lei (toate 4).
La bobina originala, de origine Valeo cred, fisele si bobina faceau corp comun. Astfel ca indiferent daca se strica doar o fisa trebuia schimbata cu totul. Mentionez ca la fisele Tesla "capul" este diferit de cel original, in sensul ca difera atat forma cat si materialul de fabricatie (plastic vs cauciuc). Important este ca in cilindru se aseaza bine si masina merge cum trebuie, sper sa nu fie probleme.

P.S.: Ca si efecte ale mersului cu bobina defecta, pe langa faptul ca motorul nu functioneaza cum trebuie, ar fi ajungerea uleiului in cutia filtrului de aer si miros de benzina al uleiului (benzina in ulei).

Later edit 1: Manopera a fost 0, pt ca le-am schimbat singur, este simplu.

Later edit 2: Cea mai ieftina varianta aftermarket este HUCO, care are fisele si bobina lipite, si arata la fel ca cele originale. Din pacate "matele" au dimensiuni diferite de cele originale si fisa 4 abia daca intra in cilindru. Eu le-am returnat pe motiv de nepotriveala. Deci aveti grija!

This post has been edited by catalinux*: 13 Apr 2012, 12:11


--------------------
Renault Clio 3 2006 Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 13 Apr 2012, 14:06
Post #24


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




QUOTE(catalinux* @ 13 Apr 2012, 12:49)
P.S.: Ca si efecte ale mersului cu bobina defecta, pe langa faptul ca motorul nu functioneaza cum trebuie, ar fi ajungerea uleiului in cutia filtrului de aer si miros de benzina al uleiului (benzina in ulei).
*


Sa nu uitam si de posibilitatea distrugerii catalizatorului.


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 20:41
Dacia