Probleme clima Megane 3, Toate motorizarile
![]() ![]() ![]() |
Probleme clima Megane 3, Toate motorizarile
costy_george |
![]()
Post
#271
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 July 20 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
3 2015
|
|||
ProfiBv |
![]()
Post
#272
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.142 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
|
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2010 / 1,5dci 110cp / EDC
- Bv Drumuri bune și RESPECT !
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#273
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Setarile de care zic sunt universale, nu exista drum lung sau cativa km prin oras.
La cativa km prin oras cand nici nu apuca motorul sa se incalzeasca (eventual ai si diesel care se incalzeste mult mai greu decat benzinarul) nu ai alta optiune decat sa dai ventilatia spre parbriz ca sa nu se abureasca parbrizul si sa vezi drumul. La clima automata ai optiune sa-ti directioneze catre toate cele 3 zone (parbriz-fata-picioare), la aer conditionat simplu, daca vrei dezaburire parbriz, poti sa o faci doar impreuna cu aer la picioare. Nu stiu cu ce te ajuta sa-ti sufle aer in fata si la maini la drumuri scurte, daca motorul este rece, aerul ce iese prin aeratoarele frontale va fi rece, iti ingheata fata si mainile asa. Eu niciodata n-am simtit nevoia de aer cald pe la aeratoarele centrale, habitaclul s-a incalzit intotdeauna uniform de la aeratoarele de la picioare (fata si spate) si s-a mentinut asa, eu dupa ce se incalzeste motorul conduc in general in tricou, indiferent de anotimp. @ ProfiBv: Un incalzitor Webasto are si el nevoie de un timp de incalzire, plus ca nu e usor de montat. This post has been edited by Laurentziu83: 30 Dec 2022, 14:17 |
--------------------
.
.
.
|
|
Elmatador1105 |
![]()
Post
#274
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 October 22 ![]() |
Salutare!
Detin un M3 din 2010, 1.5 DCI pe care l am achizitionat la sfarsitul lunii septembrie anul trecut. In momentul testarii atunci am observat ca nu raceste deloc, desi compresorul functioneaza, iar proprietarul mi a spus ca trebuie freon. Dupa ce i am bagat freon, situatia este aceeasi. Am renuntat sa mai insist deoarece a venit sezonul rece, dar ma gandesc totusi sa ma informez un pic din timp. Ma poate ajuta cineva cu cateva sfaturi? Multumesc! |
--------------------
Renault
Megane
2010
- BR 20 NMV
|
|
jfo |
![]()
Post
#275
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 5 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Salutare!Am si eu intrebare voi la ce interval de timp ati competat instalatia cu freon si cam ce cantitate ati completat?Eu după 2 ani de când l am schimbat mai aveam 50 de grame.🤔
|
--------------------
Renault
Megane 3 Limited /Clio-Hatchbach/
Limited 2016/110Cp DCI/2001 65 Cp D C i
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#276
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Radiatorul de clima in ce stare e? Are obiceiul sa cam necesite inlocuire dupa 10 ani.
|
--------------------
.
.
.
|
|
alin.92 |
![]()
Post
#277
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 March 23 From: Timisoara ![]() |
Buna colegi! De 3 zile sunt posesorul unui Renault Megane 3 facelift, an 2014 1.5d 110 cp, masina are climatronic.
Astazi am observat urmatoarea problema: cand pornesc ventilatia indiferent de temperaturile setate se aude un sunet ciudat, un fasait in genul sunetelor albe pt bebelusi, daca opresc climatronicul, dupa cateva secunde se opreste si acest zgomot/fasait. Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi, care sa fie problema? Multumesc! |
--------------------
Renault
Megane 3 facelift
2014 Edition 1.5 110cp
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#278
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.169 Joined: 13 October 06 ![]() |
Verifica agentul frigorific din instalatia de climatizare, s-ar putea sa necesite completare.
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
mitza97 |
![]()
Post
#279
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 24 February 18 ![]() |
Salutari tuturor.
La masina din semnatura, ma poate lamurii cineva va rog ce fel de compresor AC am? Cu ambreiaj sau cu antrenare continua? LE: cod motor K9K834 This post has been edited by mitza97: 10 Apr 2023, 15:22 |
--------------------
Renault
Megane III
2012 1.5 dCI 90 CP
|
|
zet105 |
![]()
Post
#280
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 15 May 09 ![]() |
Buna din nou.
Iar am probleme la clima. Aceeiasi manifestare: dupa ce se completeaza cu freon merge o perioada relativ ok desi are momente cand efectiv nu baga rece. Cand o programez la mester atunci totul functioneaza. Intre timp am mai schimbat si doua radiatoare de clima (noi) nu intru in detalii dar s-au schimbat ca cica pierdea pe acolo.... Am facut o diagnoza si imi da eroarea: dtc910415 si am mai vazut ceva acolo cu 62 grade. Cred ca face referire la senzor vaporizator. Un mester care se ocupa de AC din ce a observat a zis ca primeste compresorul o comanda de oprire si el nu ar trebui sa se opreasca. Banuieste ca e ceva de natura electrica: cablaj sau senzor. Aveti vreun sfat visavis de aceasta eroare? |
--------------------
reno
Megane 3, 1.5dci, 110cp, phase 2(2012)
--
- ----
|
|
dan_g |
![]()
Post
#281
|
Membru autentic Group: Members Posts: 212 Joined: 23 December 10 From: Iasi ![]() |
Vezi ce temperatura arata senzorul de pe vaporizator cand nu baga rece.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2011 1.5 dCi 110
- -
|
|
zet105 |
![]()
Post
#282
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 15 May 09 ![]() |
|
--------------------
reno
Megane 3, 1.5dci, 110cp, phase 2(2012)
--
- ----
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#283
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
QUOTE(zet105 @ 13 Jun 2023, 09:52) .... Am facut o diagnoza si imi da eroarea: dtc910415 si am mai vazut ceva acolo cu 62 grade. Cred ca face referire la senzor vaporizator. Un mester care se ocupa de AC din ce a observat a zis ca primeste compresorul o comanda de oprire si el nu ar trebui sa se opreasca. Banuieste ca e ceva de natura electrica: cablaj sau senzor. Aveti vreun sfat visavis de aceasta eroare? Da, eroarea DTC910415 se refera la sonda temperatura evaporator iar AC este sau NU autorizat de injectie (si cand\daca ex este un dop de gheata poate sa nu fie autorizat), se pot verifica in AC starile ET003 =AC interzis de calculatorul de injectie (trebuie sa fie NU) ET140 =Cerere aer conditionat (trebuie sa fie DA) si in injectie ET116 =Autorizare aer conditionat si ET018 =Cerere aer conditionat), deasemenea se poate verifica parametrul PR003 =Temperatura evaporatorului, daca este 62 valoarea nu este disponibila, daca este 62.3 C se poate trece la verificarea sondei, circuitului electric, etc… Atasat procedura de diagnosticare a erorii DTC910415, locatia sondei vaporizator, schemele electrice ale unui AC normal si unul automat plus procedura de demontare \montare sonda evaporator pentru un MeganeIII, poate sunt de folos si altor colegi (iar problemele cu sonda aceasta sunt destul de des intalnite din pacate). Attached thumbnail(s) DTC910415.png ( Size: 328.14k ) Number of downloads: 446 LocatieSonda.png ( Size: 916.11k ) Number of downloads: 463 SchemaACnormal.png ( Size: 74.27k ) Number of downloads: 456 SchemaACautomat.png ( Size: 119.49k ) Number of downloads: 438 DemontareMontareSonda1.png ( Size: 472.43k ) Number of downloads: 435 DemontareMontareSonda2.png ( Size: 440.87k ) Number of downloads: 53 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
zet105 |
![]()
Post
#284
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 15 May 09 ![]() |
Cred ca valoarea de 62 era inregistrata ca eroare pe diagnoza si zicea respectivul ca e marcata cu galben: ca nu se manifesta tot timpul. Cica daca era cu rosu atunci era defect permanent, de aici si suspiciunea ca defapt ar fi alimentarea senzorului de vina (vreun scurt ceva...) tinand cont de faptul ca are momente cand merge ok.
Multumesc mult pentru raspuns si pentru detalii. |
--------------------
reno
Megane 3, 1.5dci, 110cp, phase 2(2012)
--
- ----
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#285
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Cu placere si mentiunea ca 62 de grade este o valoare a parametrului PR003 -Temperatura eveporatorului si nu este cu galben sau rosu ori inregistrata ca eroare pe diagnoza (ca datorita acestei valori se poate genera o eroare ex DTC910415 este altceva) , aceasta valoare trebuie sa fie intre anumite limite iar AC este sau nu este autorizat functie si de aceasta avand cateva potentiale cauze (ex temp vaporizator NOK, dop de gheata, sonda, circuit, etc.) si cred ca trebuie tinut cont si de ceea ce ai scris referitor la functionarea intermitenta, repet asta se intampla si la alte modele, ceea ce am scris \detaliat \subliniat ramane valabil si este corect, iar diagnosticarea si verificarile necesare trebuie facute fizic pe masina pentru a rezolva cauza \problema.
This post has been edited by Gil26: 14 Jun 2023, 07:41 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
dan_g |
![]()
Post
#286
|
Membru autentic Group: Members Posts: 212 Joined: 23 December 10 From: Iasi ![]() |
Chiar daca are momente cand merge ok, e posibil sa fie senzorul problema.
Eu am patit sa nu bage rece de 4-5 o data la cateva zile timp de cateva minute, apoi a mers bine cam 3 saptamani, apoi mergea compresorul cam un minut da, unul nu, iar cand am verificat senzorul indica cu vreo 10 grade mai putin. This post has been edited by dan_g: 14 Jun 2023, 13:31 |
--------------------
Renault
Megane 3
2011 1.5 dCi 110
- -
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#287
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Ceea ce am scris si atasat in postul #283 ramane valabil si cred ca este destul de clar, mai ales procedura de diagnosticare a erorii DTC910415 (si in limba romana si cu sublinierile necesare plus celelalte informatii care pot sa fie utile si altor colegi), iar in (ne)cazul colegului @ zet105 este clar ca in anumite momente AC-ul NU este autorizat si trebuie verificata sonda evaporator (tinand cont si de Open or short circuit to +12V si Intermitent).
Pentru ca s-au cerut valori, pe langa valorile fizice din procedura (rezistenta functie de temperatura) atasez si un grafic cu temperatura evaporatorului (dintr-o monitorizare "live" pe masina) pornire cu motor rece (masina stationata in soare), temperatura exterioara 28 [°C], AC setat pe automat la 21 [°C] si evident autorizat, intr-o functionare normala \conforma. Attached thumbnail(s) TemperaturaEvaporatorului.png ( Size: 59.42k ) Number of downloads: 66 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
verde |
![]()
Post
#288
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Posibil ca senzorul respectiv sa nu primeasca legatura de masa (se face prin calculatorul de injectie , cu circuit de comutatie electronica , MOS FET) caz in care ai tensiune de alimentare mai mica pe senzor . Ar trebui masurata tensiunea de alimentare pe senzor lucru destul de dificil de facut .
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#289
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Mai probabile sunt rezistenta \valorile citite aiurea de sonda si "semnalul", dar desigur ca trebuie facute toate verificarile necesare (vezi si informatiile de mai sus).
This post has been edited by Gil26: 18 Jun 2023, 07:36 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
verde |
![]()
Post
#290
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Am patit asta la Symbol . Motivul , lipituri reci la conectorii calculatorului de injectie . Rezolvare , am desfacut calculatorul si am refacut toate lipiturile .
Daaar , am avut si alte manifestari ciudate intre care pornire grea la rece . Din ce in ce mai lunga , pana nu a mai pornit deloc .Moment hotarator in interventia asupra calculatorului . Asta cu pornirea a aparut cam la un an dupa AC . ACul , l-am rezolvat prin sectionarea firului de masa de la senzor . Am facut o legatura permanenta de masa cu alt fir . Cel sectionat care mergea catre calculator l-am izolat si a ramas "in aer" neconectat nicaieri . La mine a fost cazul senzorului de presiune freon . Sper sa nu fie si cazul tau . Masoara tensiunea de alimentare pe senzorul care da indicatie aiurea . 18 Jun 2023, 08:38: SI senzorul era nou nout schimbat cu mana mea . Deci iesea din discutie ca ar fi defect . This post has been edited by verde: 18 Jun 2023, 07:38 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#291
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Senzorul de presiune fluid refrigerant este altceva (si s-a mai discutat anterior despre asta, implica alte verificari, dar si el poate genera ca AC sa NU fie autorizat de injectie), la fel si lipiturile reci, pot sa fie efecte diferite, chiar si acelasi efect poate sa fie generat de cauze diferite.
This post has been edited by Gil26: 18 Jun 2023, 07:42 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
verde |
![]()
Post
#292
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Pentru coerenta
intai a aparut treaba cu AC .....rezolvata cu firul pus la masa . Apoi la cca un an cea cu pornirea .... |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
Stefansima |
![]()
Post
#293
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 18 September 22 ![]() |
Salut,am un megane din 2012 luat in septembrie anul trecut,masina nu avea ac.ul functional la achizitie,acum in mai am schimbat compresorul ca nu era functional,bagat freon si facea gheata pe conducte...mi s.a spus ca e filtrul uscator de vina,am schimbat radiatorul cu tot cu filtru...si tot face gheata pe conducte,nu m.ar deranja dar ingheata si vaporizatorul si nu mai intra flux de aer in interior....unde face dop pe instalatie de ingheata conductele?am vazut ca la megane 2 este un filtru pe o conducta...este si la megane 3 filtrul acela?sa schimb conducta cu totul?mersi !
|
--------------------
Renault
Megane 3
2012
- Ct45sms
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#294
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Referitor la “…acum in mai am schimbat compresorul ca nu era functional,bagat freon si facea gheata pe conducte... mi s.a spus ca e filtrul uscator de vina,am schimbat radiatorul cu tot cu filtru...si tot face gheata pe conducte,…” ar putea sa fie cateva intrebari:
- Schimbarea compresorului si radiatorului s-a facut in mod conform? Dupa schimbare s-a introdus cantitatea corespunzatoare de freon si ulei (vezi atasat)? S-a respectat procedura, s-a verificat instalatia AC pentru scurgeri si daca functioneaza corespunzator (vezi atasat)? - S-au verificat parametri si starile in mod corect prin diagnoza? In calculatorul AC ex PR001 =Temperatura interna, PR002 =Temperatura exterioara, PR003 =Temperatura evaporatorului, ET003 =AC interzis de calculatorul de injectie, ET140 =Cerere aer conditionat si in injectie PR037 =Presiune fluid refrigerant, ET116 =Autorizare aer conditionat si ET018 =Cerere aer conditionat ? Acestea sunt conforme? - ... Functie de raspunsurile la aceste intrebari se pot face si celelate verificari necesare, pentru mai multe detalii vezi ex si posturile #228, # 231, # 260, etc. plus celelalte ale colegilor din acest topic. … This post has been edited by Gil26: 19 Jun 2023, 05:41 Attached thumbnail(s) Cantitati.png ( Size: 137.3k ) Number of downloads: 60 Compresor.png ( Size: 69.03k ) Number of downloads: 42 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
Stefansima |
![]()
Post
#295
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 18 September 22 ![]() |
S.a introdus freon la 2 statii diferite,s.au verificat toti parametrii si toti senzorii posibili de la clima si interior si exterior si de la vaporizator si de peste tot...totul este ok,totul functioneaza in parametrii....stiti ceva despre conducta cu filtru in ea?repet ..am gasit treaba asta la megane 2 si nu stiu daca au folosit acelasi sistem si la megane 3
|
--------------------
Renault
Megane 3
2012
- Ct45sms
|
|
Toader Adrian |
![]()
Post
#296
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 26 June 23 ![]() |
Va salut. Am un megane 3 1.5 dci si zilele trecute pe autostrada cu clima pornita a inceput sa scaoata abur prin gurile se ventilatie. Avea si un miros intepator, parca de antigel. In vas era scazut antigelul, dar nici nu stiu nivelul cum era cand am cumparat masina(o am de 1 luna). I am completat si parca nu mai scade, dar urmaresc. Ce trebuie verificat? La service nu au gasit nimic.multumesc
|
--------------------
Renault
Megane 3
2013 Bose
- Ag89vdt
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#297
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Uita-te pe sub mocheta sofer-pasager, sa vezi daca nu e imbibata cu antigel (semn de calorifer spart) si mai urmareste nivelul de antigel.
|
--------------------
.
.
.
|
|
MANEACIPRIAN |
![]()
Post
#298
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 14 December 21 ![]() |
Salutare ,decurand am ramas fara ac , in mers am simtit 2 mici zvacuri..nu am dat importanta , la scurt timp nu a mai bagat rece , ridic capota compresorul decuplat ( am compresor cu ambreaj si sonda ,2 mufe,.) Pana acum am verificat asa:
1 diagnoza ..comanda ac este ,.nu este inhibata de injectie , senzorii de temp sunt ok , presiune cu motor oprit 8bari. 2 ventilatorul porneste , tensiune ajunge la ambreaj si la sonda 12v. 3 bagat sub masina invartit de placa de ambreaj se invarte Atasej o poza la ambreaj ..acea zgura nu cred ca trebuia sa fie acolo A schimbat cineva doar ambreajul ,bobina ,fulie placa ..cum le.as putea identifica Megane 3 1.5 2012. This post has been edited by MANEACIPRIAN: 13 Jul 2023, 21:26 Attached thumbnail(s) IMG_20230704_193948.jpg ( Size: 3.81mb ) Number of downloads: 65 |
--------------------
RENAUL
Megane 3
2012
- BC 86MCC
|
|
cosminwon |
![]()
Post
#299
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 6 December 06 ![]() |
Salut! Revin cu o problema ciudata la clima de la masina mea. Totul functioneaza perfect la viteze mici ale masinii sau trepte mici ale aerotermei dar cand ajung pe la 120km/h(cu clima de la 3 "palete" in sus) sau dau aeroterma la maxim stand cu masina pe loc(daca stau pe loc,nu face mereu),fluxul de aer care intra in masina devine foarte slab si se aude ca si cum ceva ar fi infundat si motorul nu are de unde-si trage sau nu are pe unde sa impinga aerul. Motorul aerotermei isi pastreaza turatia,fluxul aerului abia se simte si treaba asta apare deodata,ca si cum s-ar inchide o clapeta. Eu banuiesc ca ar putea fi 2 cauze:1-clapeta de recirculare aer are o problema si curentul de aer o inchide;2-posibil sa inghete evaporatorul?! Dar daca ingheata,cum naiba o face asa...deodata?
Va rog sa ma ajutati cu niste pareri! Multumesc! |
--------------------
masina de cacat
de n-as fi mai avut-o
uyry
|
|
luca76 |
![]()
Post
#300
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 26 May 14 From: Cel mai sarac judet din tara ![]() |
Salut,vezi pe diagnoza ce temperatura ai pe vaporizator.La mine sta la 2°c.
|
--------------------
renault
Kadjar 1,5 blue dci manual
2019
- Numar de vaslui prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 10:22 |