Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme buna functionare, laguna 2, 1.9 dci , 120 cp

edy99
post 8 Apr 2017, 02:12
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




Salutare dragi colegi!
Ma confrunt si eu cu 2 PROBLEME la masina mea, si as dori , cu ajutorul dvs, sa descopar cauzele, si sa le repar, sau sa ma duc la service sa le repare.

Masina este o laguna 2, 1.9 dci, de 120 cp.

1) Prima problema, e legata de egr, si anume, in plaja de turatie , sa zicem in mare, intre 1700-2200, egr-ul intra si iese din functiune, sacadat, adica când turatia e constanta, fie in mers, fie pe loc, creste si scade turatia, cu pedala tinuta pe loc. Ca o paranteza, face la fel cum imi facea mie ralanti-ul la Solenza, când oscila din cauza mpp-ului.
Am desfacut partea electrica, cea mecanica nu am reusit sa o scot din admisie, dar uitadu-ma pe youtube, supapa mecanica, era foarte ok, era curata, in schimb pe youtube, arata de zici ca avea zat, caramel, pe acolo.

2) A doua problema, e legata de functionarea liniara a motorului, cateodata, tot in aceeasi plaja de turatie, incepe in mers sa se smuceasca masina, iar pe loc la acceleratie constanta, sa oscileze turatia.
In ambele cazuri prezentate, ca urmare a oscilatiei turariei, in acel moment când merge motorul sacadat, deci nu mai functioneaza liniar, nici amestecul, da fum, daca o las sau o accelerez, sau daca trec repede de aceasta plaja de turatie, masina merge perfect, fara pic de fum.
Problema cu oscilatia nu e mereu, in cazul 2, prezentat, ci se manifesta cateodata, pe nepusa masa , si se mai manifesta si la inceput , acum facand proba, când dau drumul la motor, si accelerez, de la ralanti, pana la 3000, sa zicem, in acea plaja merge cu "galme", pt 30 de sec, un minut maxim.

Singurele "necazuri" pe care le-am avut cu masina, au fost 2 , si anume,

- când am desfacut filtrul de motorina sa il schimb, nu se mai amorsa pompa, desi am dat la para, si pornea cu apasare a butunului mai multa, si parca gatuia. Mi-a spus cineva sa merg cu ea, si sa ii dau in gura, sa iasa aerul din instalatie, si la un moment dat s-a plafonat si mi-a dat o eroare in bord.
Eroarea asta:
17759816_1620380137976888_5648032295144149085_n.jpg ( Size: 50.89k ) Number of downloads: 175

Am pus masina pe tester si aveam eroarea asta:
16838133_1568710606477175_130208946_n.jpg ( Size: 30.76k ) Number of downloads: 181

Am sters eroarea, si masina si-a revenit. Toata treaba s-a petrecut intr-o singura seara.

- al doilea necaz, s-a petrecut când mergeam pe dealul negru, tubulatura de intercooler, ce intra in galeria de admisie, avea cotul bandajat, am vazut ca la multi s-a rupt de acolo, era bandajat cu banda de aceea gri, cu textura, de la magazinele de materiale de constructii, si din cauza fortarii pe deal, mi s-a rupt acel scoch si a pierdut dintr-o data putere masina. Am oprit in parcare am pus masina pe tester si mi-a dat eroarea asta:
a1.jpg ( Size: 215.54k ) Number of downloads: 163

Am reparat tubulatura, tot cu acelasi scoch, dar intarit cu niste coliere de plastic, si am ajuns cu bine. Tot atunci am sters si eroarea.
Acum, in acel loc, am pus un cot de la intercooler, ce iese din turbina si duce in intercooler, aveam acel cot ca piesa de schimb, si l-am folosit pe ala, si e foarte ok acolo.

Astea sunt problemele, 2 la numar, si astea sunt necazurile, 2 la numar.

Ce e de facut pentru a repara proasta functionare a motoruluim, ce e de facut sa fac motorul sa functioneze liniar?
Imi e si rusine când da fum, de zici ca am locomotiva...

Astept raspunsurile voastre pertinente.
Va multumesc !


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 8 Apr 2017, 04:58
Post #2


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.305
Joined: 22 January 04




Eu presupun ca ai cautat pe aici, mai ales la "Probleme cunoscute Laguna II", inainte sa deschizi topic nou. Sa nu te miri daca, in loc de raspunsuri, vei primi numai link-uri. Nu cred ca e problema a acelui motor cu care sa nu se mai fi confruntat si altii. Bafta!


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 8 Apr 2017, 11:02
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Bun. Se pare ca e mai mult o poveste decat o problema tehnica. La ultima diagnoza, DE SPECIALITATE, ce erori s-au gasit? Eu primul lucru pe care l-as face ar fi sa verific filtrul de aer si sa-l inlocuiesc daca e necesar. Al doilea pas ar fi sa verific conexiunile electrice de la sistemul de injectie al motorului. Al treilea ar fi legat de EGR, sa verific buna functionare a intregului ansamblu, in special a partii ELECTRICE. Am vazut ca undeva apare si o problema legata de preincalzire la pornire (trebuie verificate bujiile, conexiunile si releul de preincalzire). Nivelul uleiului la motor a fost verificat? Consuma ulei? Si nu in ultimul rand, cel mai important NU TE FOLOSI DE IMPROVIZATII.

This post has been edited by CipTal: 8 Apr 2017, 11:12


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 8 Apr 2017, 16:58
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




Ultima verificare , pe clip, nu dadea erori. Am anulat din el, senzorii de roti, si senzorul de ploaie.
Filtrul de aer l-am verificat ochiometric, acum 6 luni.
Uleiul e bun, l-am schimbat eu, si nivelul nu scade, nici el, nici antigelul.

Egr-ul cred ca porneste si se opreste. Am facut o filmare cu datele lui, cand oscileaza. Daca cineva se pricepe, il postez.

Eroarea de preincalzire, o da in tester doar cand imi apare in bord faptul ca se foloseste de bujii, sa porneasca. Daca e cald afara, si nu are nevoie de ele sa porneasca, pot sterge eroarea si nu mai apare. In ciuda acelei erori, masina mi-a pornit foarte repede, toata iarna.
Voi verifica mufele de la injectoare, sa vad daca sunt ok, si mufele de pe pompa de injectie


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 01:53
Dacia