Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme EGR?, Bazait la 2000 rpm

Clio85
post 6 Mar 2008, 21:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 29 November 07




Este prima oara cand postez si as vrea sa salut toti forumistii posesori de Clio III.

Am un clio diesel de 85cp de 9 luni si sunt foarte multumit de masina, cu exceptia unei mici probleme care ma sacaie de ceva timp - cam 5 luni de zile.

Problema ar fi ca aud un "bazait" (nu stiu altfel cum sa-l descriu) in momentul in care masina este in intervalul de turatie 1900 - 2000 rpm. Mentionez ca bazaitul apare in orice situatie: acceleratie, deceleratie, motor rece, motor cald. Dupa multe investigatii am descoperit ca zgomotul apare de undeva din spatele motorului in partea stanga.

Am trecut pe la SERUS sa vad care ar fi motivul dar ei au inclus-o in categoria "domne' asa face toate".

Am inceput sa cred ca e devina motorina dar am alimentat numai cu OMV EURO5/Alpin Diesel. Daca nu cu astea, atunci cu care?

Una peste alta, un prieten de-al meu mi-a spus ca ar fi de vina EGR-ul si ca zgomotul e facut in momentul in care se deschide... clapeta blink.gif (nu mai stiu exact daca asa s-a exprimat).

Acum vin sa va intreb daca e normal sau daca cineva s-a mai intalnit cu o astfel de problema?


--------------------
Renault Clio III 2007/Exception - B67XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 7 Mar 2008, 19:53
Post #2


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Nu cred sa fie EGR-ul. EGR nu e o clapeta, e o supapa controlata electric, nu are ce sa bazaie. EGR-ul se defecteaza prin neinchidere etansa la inceput, iar mai apoi prin blocare in pozitia deschis.
Eu banuiesc ca ceva intra in vibratie la turatia respectiva, cel mai probabil vreun scut sau vreo protectie termica de pe evacuare. Mai incearca si la alte service-uri. Problema ar trebui verificata cu test de mers in gol cu masina suita pe elevator.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 8 Mar 2008, 18:54
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




Tocmai fiindca este controlata electric, are o bobina de actionare si ea este cea care face astfel...fiind alimentata permanent...nu este un defect...si la cele pe benzina la clapeta de acceleratie tot asa se aude...deci "go, go, go!!!"... google.gif


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fabu
post 9 Mar 2008, 11:15
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 21 November 06
From: Timisoara




Salutare. Vineri am ascultat cu atentie, sa vad daca se aude vreun zgomot din asta la motor....si nimic. Ei bine, aseara cand veneam spre casa ce credeti ca se aude biggrin.gif
Exact sunetul descris de Clio85. Am turat motorul de cateva ori pe loc si cand creste mai repede turatia parca nu am auzit nimic, dar cand scade, pe la 1900-2000 de ture se aude acel zgomot, care numai a functionare normala nu suna smile.gif
Sper sa nu fie o problema foarte grava, in sensul sa raman masina prin service cateva zile sad.gif Are in jur de 20 000 km si e prima data cand se aude asa ceva.


--------------------
Renault Clio 4 2014 Dynamique EDC, 1.5 dCI, 90 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Mar 2008, 11:19
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




EGR-ul e comandat de un solenoid. Probabil s-a depus ceva calamină, și acționarea valvei se face cu un efort mai mare. De aceea apare zgomotul.

Nu mai mergeți subturat! E diesel, deci consumă puțin, nu mai încercați să faceți o falsă economie, mergând sub 2000 rpm.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draculiq
post 9 Mar 2008, 11:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 16 November 07
From: timisoara




poate sa fie si de la valva EGR dar se mai poate sa fie si de la turbina....acuma 5luni a inceput sa faca turbina mea un bazait asa cam cum spui ca se aude la tine tot pe la 2000 de ture.am fost la cineva si am ridicato pe elevator si atunci am depistata ca e de la turbina...nu am bagato in seama un timp si dupa cam 1000km bumm si pa turbina s-a dus de tot....si am ajuns sa o schim cand puteam poate sa o repar...asa ca te sfatuiesc sa gasesti repede buba la un service bun,ca nu e de joaca cu bazaielile la mototr si te pot costa mult:(


--------------------
Renault megane classic 1.9dci(cu mici modificari) 2003 - TM 30 DAS
azi in timisoara maine in toata tara!!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fabu
post 9 Mar 2008, 13:37
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 21 November 06
From: Timisoara




@MAERSK : Eu unul subturat nu am mers, deci probabil nu sunt sanse foarte mari sa fie depunerile de calamina problema.

L.E.

Acum am observat ca acel sunet se aude numai cand motorul este cald, si numai in habitaclu....

This post has been edited by Fabu: 9 Mar 2008, 18:03


--------------------
Renault Clio 4 2014 Dynamique EDC, 1.5 dCI, 90 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Clio85
post 12 Mar 2008, 21:03
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 29 November 07




Va salut inca o data.

Imi pare rau ca nu am mai postat, dar nu am mai avut acces la net pana astazi (sunt abonat UPC mad.gif ) si de la servici nu prea am timp si nici posibilitatea ph34r.gif .

Acum sa actualizez situatia.

Sambata ce a trecut am dat o fuga la Auto MARCUS Group. Oamenii de acolo au fost de mare caracter. Au mers cu mine in masina si au confirmat zgomotul, dar nu l-au putut si localiza. Au urcat-o pe elevator, au mers la gol, au verificat daca toate suruburile sunt stranse si surpriza... zgomotul disparuse biggrin.gif . Fericit nevoie mare am plecat la drum, dar dupa 5 Km a reaparut sad.gif .

Exasperat, am incercat seara sa incerc sa depistez exact locul. Turand masina de mai multe ori zgomotul a disparut. De ce?

Nu stiu ce sa mai fac. Masina asta ma face sa disper. Mai aveti si alte alternative sau sugestii? Oamenii de la MARCUS au spus ca din punct de vedere tehnic masina e OK. Sa-i cred pe cuvant sau sa fiu un pic mai insistent?

PS. Merci pentru raspunsurile primite si nu cred ca schimband treptele de viteza pe la 2200 - 2500 rpm merg subturat. Tocmai asta e problema ca tot timpul trec prin 2000rpm de ma scoate din minti.



--------------------
Renault Clio III 2007/Exception - B67XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 12 Mar 2008, 21:10
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi tocmai asta e problema. Motorul e exploatat aiurea.

Schimbă la 3000 rpm, pentru ca turația în treapta superioară să cadă peste 2000 rpm.

Dacă tu schimbi la 2200 - 2500 rpm, motorul are în treapta următoare cam 1500 rpm, ceea ce nu e bine deloc.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Clio85
post 12 Mar 2008, 21:28
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 29 November 07




3000 in oras? e cam greu de realizat in traficul infernal din Bucuresti.

In afara orasului nu o las sub 3000 si tot se aude. Intr-adevar ca din cei 16000 km parcursi, numai vreo 5000 au fost facuti in afara orasului.

In orice caz, o sa fiu pentru o vreme perseverent si o sa incerc sa schimb mai sus de 2500 rpm.

In afara de asta, credeti ca as mai putea sa fac si altceva?


--------------------
Renault Clio III 2007/Exception - B67XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
max black
post 1 Apr 2008, 20:49
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 25 November 07




Salut!
Acelasi lucru il patesc si eu la 2000.
Cu toate astea, sunt convins ca zgomotul apare in habitaclu, si este produs de o componenta a bordului care intra in rezonanta.
Cu motorul turat pe loc, sub capota nu se aude nimic, deci clar tind sa cred ca ceva vibreaza la interior.

Daca reusesti sa identifici sursa, te rog sa ne spui si noua smile.gif


--------------------
renault clio III 1.5 dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
history
post 12 May 2008, 19:11
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 30 April 06
From: Craiova




De acord cu tine.


--------------------
Citroen C4 2009 - DJ-26-DIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeT
post 14 May 2008, 19:01
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 15 August 06




Salut,

Eu am diesel 65 cp, si la mine se aude un bazait in anumite conditii, inclin sa cred ca vorbim de acelasi lucru.

Daca sunt in acceleratie, sau in regim de frana de motor, nu se aude.
La o trecere rapida intre aceste regimuri, nu se aude (spre exemplu accelerez si apoi iau piciorul de pe acceleratie).
Daca insa, in loc sa las pedala de acceleratie libera, reduc incet, pana ajung ca nici motorul nu mai trage masina, nici nu ajung in regim de frana de motor, tin motorul din acceleratie cam la aceeasi turatie la care l-ar tine masina la acea viteza, in acel raport de viteza, atunci se aude.

Se intampla indiferent de turatie sau raport de viteza. Totul e sa nimeresc acel punct de echilibru. E ca si cum exista undeva un mic joc intre 2 componente care in mod normal se antreneaza una pe alta, dar atunci cand merg amandoua liber, din cauza jocului, zdrangane una de alta.



--------------------
Renault Zoe ZE50 2020
Clio III 1.5 dci - erat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 15 May 2008, 09:42
Post #14


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Un singur sfat: schimbati peste 3000 rpm, chiar si in oras. Va merge mai zgomotoasa, veti apuca un pic mai rar sa dati a 3-a si aproape deloc a 4-a, dar nu va consuma mai mult, iar motorul va fi mai sanatos. Succes!


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 05:34
Dacia