Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema turbina sau segmenti motor

kremlinu
post 7 Jul 2016, 15:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 11 March 06




Salut,

La un Symbol 1.5 dci, 65 cp, 2005, a inceput de 5-6 luni sa manance f mult ulei - 2 l la 1000 km.
Scoate fum albastru peste 2500 turatii, nu mai are putere, creste greu in turatii.

La prima vedere ar fi turbina.
Am dat-o jos, este curata, nu pare dusa.

Ce parere aveti?


--------------------
Renault 9 TX 1986
Renault Megane III 1,5 DCI 90 cp 2011
Renault Symbol 1,5 DCI 65 cp 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 7 Jul 2016, 22:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Pai...
Trebuia măsurata presiunea generată de turbina ,aceasta fiind montata pe masina.
Ce înseamnă "nu pare dusa" ? E in regula sau nu e? Cum s-a stabilit ca " nu pare dusa"?
Pentru segmenti trebuie un test de compresie care sa stabilească ce si cum.Dar vezi ca uleiul poate fi pierdut si pe la simeringurile supapelor...
De ce nu duci masina la un service(repet: un service) dotat si cu mecanici pricepuți?


--------------------
renault espace the race,2002 - vl-19-ran
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin&b
post 9 Jul 2016, 17:55
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 20 January 14




Fumul albastru indica de obicei o problema a segmentilor, care nu mai etansaza si uleiul intra in camera de ardere si de aici rezulta acel fum albastru. E cam acelasi lucru ca si la drujbele care folosesc uleiul de amestec 2T. Au un fum albastrui, tocmai de la arderea uleiului in camera de ardere (in piston).
Un test de compresie ar fi un bun inceput pentru investigatii.
Rezultatul o sa te indrume pe mai departe, daca e cazul


--------------------
THE EARTH ... is ... FLAT !!!
Megane II, 1.5 dCi, 86 bhp, 2006
Scenic II, 1.9 dCi, 131 bhp, 2006, FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 10 Jul 2016, 11:50
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




aceeasi problema am avuto si eu,toti ca am am segentii dusi, turbina dusa. am pus mana si am segmentat motorul am schimbat turbina si cand colo ce sa vezi semeringuri supape duse. cel mai mult fum la mine il scotea dimineata sau cand motorul statea ceva timp nepornit. ca ulei consumat de masina .... pai un drum constanta buzau dus intors 2 l 2l si ceva. am refacut chiuloasa schimbat semeringuri curatat absolut tot ca la carte la o firma din iasi daca vrei iti pot da si nr lor si discuti ca si preturi sunt foarte acceptabili. recomandarea am avuto tot de la un coleg de pe forum care ma indrumat catre ei si sunt foarte multumit. la testul de compresie este posibil sa iasa foarte prost dar prost poate sa iasa nu din cauza segmentilor ci din cauza semeringurilor de la supape care scapa pe langa ele. daca iese prost la testul de compresie nu face prostia sa segmentezi motorul mai intai ai putea sa dai jos chiuloasa si sa faci o verificare la ce am spus mai sus la o firma specializata nu pe genunchi in spatele blocului cu vecinu si prietenu. ai putea sa scapi mai ieftin si cu setul motor nedesfacut.


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kremlinu
post 10 Jul 2016, 18:42
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 11 March 06




Multumesc pentru raspunsuri.
Pana acum jumatate de an masina nu manca gram de ulei.
Din cauza asta am crezut ca singura problema este turbina.
Asa ca am facut tampenia sa o dau jos fara sa fac verificari
la service. Oricum turbina o reconditionez, schimb si semeringurile
la supape si sper ca nu vor fi alte probleme.


--------------------
Renault 9 TX 1986
Renault Megane III 1,5 DCI 90 cp 2011
Renault Symbol 1,5 DCI 65 cp 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 10 Jul 2016, 18:53
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Mda, e un inceput. Dar trebuie masurata si compresia,ca sa nu umbli de doua ori...


--------------------
renault espace the race,2002 - vl-19-ran
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 11 Jul 2016, 06:41
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




Daca se ajunge la demontat chiuloasa e pacat sa nu schimbe si segmentii


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Jul 2016, 07:08
Post #8


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Simeringurile la supape se pot schimba fara demontare chiuloasa.....se ridica pistonul aferent si supapa este blocata,se scoate siguranta/arcul apoi se schimba simeringul.....si tot asa la urmatoarele.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 11 Jul 2016, 07:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




De aceea i-am spus sa măsoare compresia, sa aibă un punct de plecare.


--------------------
renault espace the race,2002 - vl-19-ran
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 11 Jul 2016, 08:54
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




presiunea este bine sa o masoare dupa ce a verificat si chiuloasa sa nu aibe valori gresite pe pistoane. iar segmentarea se face atunci cand este cu adevarat nevoie. momentan sa o ia cu ce este mai simplu si mai ieftin. eu vorbesc din proprie experienta am segmentat motorul schimbat cuzineti biele si alte nebunii in conditiile in care motorul meu era perfect. problema era in alta parte la acele semeriguri care se duc si sunt ieftine si ca pret si ca montaj. pe mine chiuloasa trimisa la iasi ma costat cu tot curatat supape verificat planeitate, ghiduri supape curatate, semeriguri schimbate 450 ron cu tot cu transport, iar o garnitura de chiuloasa, curea distributie (kitul era schimbat cu putin timp in urma asa ca am ales sa schimb doar cureaua) manopera 350 ron. in total 800 ron si masina merge perfect.

bafta si incepi pas cu pas


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kremlinu
post 22 Jul 2016, 08:03
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 11 March 06




Multumesc pentru raspunsuri.

fsilviu86, ma bucur ca ai rezolvat in sfarsit problemele.
Nu am avut timp de masina, am alta cu care imi fac treaba acum, dar am cumparat toate filtrele, ulei, distributie, semeringuri supape, garnitura chiuloasa, turbina reconditionata.
Asta va fi primul pas: schimb semeringuri supape, scaune supape, garnitura chiuloasa, turbina reconditionata.

Va tin la curent. O zi minunata!


--------------------
Renault 9 TX 1986
Renault Megane III 1,5 DCI 90 cp 2011
Renault Symbol 1,5 DCI 65 cp 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 23 Jul 2016, 07:19
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




asteptam sa revii cu noutati.


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dodo2304
post 9 Aug 2016, 08:44
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 8 August 16




salutare,

sunt nou pe fporum ..pentru ca incep sa am probleme cu masina si atunci incepi sa cauti pe net rezolvarea sau macar sa iti faci o idee despre problemele aparute.
am un clio 2, 5 usi, 1,5l diesel , 65 cp. 130.000 km, an fabricatie 2003 de aproape un an a inceput sa manance ulei, asta inseamna 1l la 1000 km. acum un an cand am sesizat ca mananca i-am dacut o verificare de compresie si era ok. acum un an inseamna la 120.000 km. masina trage bine, nu simt pierdere de putere, porneste bine, saraca pornea cu o singura bujie din 4, de unde deduc ca am compresia in parametrii normali. intrebarea este daca problema aparuta, si anume consumul de ulei, este din simeringurile supapelor si daca sigur se pot schimba fara a necesita scoaterea chiuloasei.


--------------------
renaul clio 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 9 Aug 2016, 08:49
Post #14


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Masina o ai de noua/SH ?....... conteaza mult!
Simering supapa se poate schimba si fara demontat chiulasa....de persoana cu experienta!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dodo2304
post 9 Aug 2016, 09:05
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 8 August 16






@ espacern. iti multumesc pentru raspunsunsul promt.
masina e sh dar cumparata de cand avea 35.000 km. are cam 9 ani la mine in utilizare.
pentru blocarea supaelor trebuie vre-o scula specila ? am vb cu doi mecanici si baieti mi-au spus ca trebuie data chiuloasa jos...si tot dansul care rezulta. exista in bucuresti sau pe aproape vre-un mecanic de incredere renault la care sa nu te duci cu inima indoita?
dupa ultima patanie la un mare service renault am prins o neincredere maxima.

pai sa te duci sa iti faci articulatii, amortizoare ...si sa pleci cu masina din service cu flansele de la amortizor de la alt model de clio , sa iti rupa coroana de pe planetara care tine de ABS..sa imi treaca pe factura curatat lampa stop spate 100 ron lucru pe care eu nu l-am cerut.... scandal cu ei si pus cruce la acel service.


--------------------
renaul clio 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 9 Aug 2016, 09:25
Post #16


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Lasa chiuloasa deocamdata, verifica jocul axului turbinei ..

Pentru o treaba facute cum trebuie .. daca este vb. de semeringurile de supapa (asta dupa ce ai exclus turbo) eu zic ca chiuloasa trebuie data jos pentru a curata/rectifica daca este cazul si scunele supapelor ..

This post has been edited by cj98czh: 9 Aug 2016, 09:26


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dodo2304
post 9 Aug 2016, 09:30
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 8 August 16




m-am programat pentru o verificare turbina. va tin la curent cu ce se intampla.

10 Aug 2016, 07:45:
am fost in service si nu e de la turbina. nu am putut saverific compresia decat pe 2 pistoane, motorul fiind cald nu au vrut sa iasa decat doua bujii. nu am putut sa las masina sa scoata bujiile. compresia la cat trebuiue sa fie ?


This post has been edited by dodo2304: 10 Aug 2016, 07:45


--------------------
renaul clio 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 Aug 2016, 09:13
Post #18


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Bujiile intepenite sunt o problema la 1.5 dCi si de multe ori le rupi ..

Bujiile cel mai usor ies cand motorul este cald, ceea ce ma face sa cred ca daca vor incerca cu el rece se va intampla ce am scris mai sus ... si atunci chiar trebuie desfacuta chiuloasa ..

Cat ai avut compresie pe cele 2 pistoane unde ai putut masura?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bleano1
post 10 Aug 2016, 19:45
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 13 January 13
From: iasi




Ia si schimba semeringurile SI ghidurile de supape daca zici ca turbina-i ok.Eu le-am schimbat acum o mie de km si sunt multumit.Nu mai scoate pic de fum.Inainte scotea doar la rece,dimineata in primii 2 km.
Nu te mai complica cu compresia.Un motor cu 130.000km nu trebuie segmentat,parerea mea.
Dar fa bine si da chiuloasa jos sa fie rectificate scaunele supapelor,eventual schimbate si supapele.

Vezi aici niste preturi.
http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1628038144

This post has been edited by bleano1: 10 Aug 2016, 19:49


--------------------
renault clio2 1,5dci 65cp,2004,caroserie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 10 Aug 2016, 19:47
Post #20


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




La cati km/timp faci schimbul de ulei?


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dodo2304
post 14 Aug 2016, 19:29
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 8 August 16




..dupa ce am verificat turbina am facut eu o testare:
- am pornit masina , am lasat motorul sa se incalzeasca si am inceput sa turez motorul...pana la 2500 ture nici nu vad fum pe esapament, de la 2500 - 2800 incepe sa scoata fum alb. nu cumva aia care au verificat turbina s-au uitat ca idiotii si nu au vazut ca e totusi turbina?
testul l-am facut observand ca in oras cu regim de mers relativ subturat masina nu consuma ulei sau consuma foarte putin.
am repetat testul de cateva ori si de fiecare data cand treceam de 2700 incepea saiasa fum albastru.
compresia a fost 22 si 24 bari.
schimbul de ulei la 10.000-11.000 km. elf 10w40 totodata filtru ulei/aer si motorina.


--------------------
renaul clio 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 15 Aug 2016, 04:27
Post #22


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Daca era sa fie de la turbina consuma ulei indiferent de regimul de condus.
Citeste postul cu numarul 19.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dodo2304
post 15 Aug 2016, 08:53
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 8 August 16




postul 19......" daca zici ca turbina e ok" nu am incredere in mecanicul care a verificat turbina.
este cel mai simplu sa spui schimba tot si o sa mearga.
si daca era de la supape nu consuma ulei tot timpul?
stiu ca turbina intra la o anumita turatie, si exacat asta se intampla iese fum albastru numai de la o anumita turatie in sus. ????


--------------------
renaul clio 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 15 Aug 2016, 17:43
Post #24


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Umm...faza cu "turbina intra la o anumita turatie" se refera la cand simti tu ca si conducator auto ca motorul trage mai bine..."se infinge".
La turbina daca e dus rulmentul, sau axul este uzat vei avea consum de ulei constant, pe cand la supape consumul apare la turatie.
Turbina o poti verifica si tu daca te pricepi sa desfiletezi un colier si sa scoti un furtun. Este testul cu hartia, dar sa afli mai repede bagi un deget in turbina pana dai de pale si incerci sa le misti sus jos, stanga dreapta. Daca simti joc in ax atunci poti da vina pe turbina.
Eu zic ca la tine ai probleme de la supape. 10w40 pentru 1.5 dci e cam la limita pentru conditiile de exploatare in Romania. Personal daca era sa folosesc 10w40 il schimbam la maxim 6000 de km. Daca foloseai de la inceput 5w40 era mai bine.

This post has been edited by RazvanF: 15 Aug 2016, 17:44


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Aug 2016, 10:35
Post #25


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(dodo2304 @ 15 Aug 2016, 09:53)

stiu ca turbina intra la o anumita turatie
*



Da, se invarte de la pornirea motorului si pana la oprirea lui smile.gif

QUOTE(RazvanF @ 15 Aug 2016, 18:43)
La turbina daca e dus rulmentul,


bagi un deget in turbina pana dai de pale si incerci sa le misti sus jos, stanga dreapta. Daca simti joc in ax atunci poti da vina pe turbina.
*



Care rulment .... la turbo ...?!?


Un pic de joc are orice turbo ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 16 Aug 2016, 18:52
Post #26


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




La mine nu are joc... unsure.gif
Axul ala cred ca se invarte pe ceva nu? Rulment, lagar ...fie ce a fi..ca nu leviteaza. rolleyes.gif


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 16 Aug 2016, 19:20
Post #27


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




La motoarele mici axul turbocompresorului "leviteaza" pe pelicula de ulei.....pelicula aflata intre ax si busca bronz.
Uzura axului/bucsei cauzata de ulei prost/functionare defectoasa produce joc......si pe acolo trece uleiul aflat sub presiune.
Turbina cu rulmenti necesita racire cu apa....si motoare sport!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 18 Aug 2016, 07:15
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




"iese fum albastru numai de la o anumita turatie in sus." sau de la o anumita presiune in sus la ulei.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 04:54
Dacia