Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema neasteptata - schimb bujii incandescente, service

domnuprofesor
post 20 Jan 2010, 09:45
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 13 May 08




Trebuie sa schimb bujiile incandescente si interesandu-ma de preturi la diferite service-uri din Timisoara am primit un raspuns care m-a uimit. Este vorba de service-ul ProMotor, un service care este peste medie in timisoara.

Intrebare: Doresc sa schimb bujiile incandescente la un reno megane 2002 1.9 DCI. Cat costa, cand pot veni etc.
Raspuns: Daca totul decurge bine te costa 100 RON (piese + manopera) insa daca apar probleme te costa 300 RON.

Intrebandu-i de ce probleme ar putea sa apara mi-au spus: bujiile respective sunt subtiri si la scoatere se pot rupe si atunci interventia se complica. Mi-au spus ca au o cheie speciala cu care le scot. Mi-au mai spus ca esti ca pe masa de operatie: doctorul face ce poate dar conteaza "sansa pacientului".

M-a uimit raspunsul acesta. Adica daca ei gresesc si rup bujia eu trebuie sa mai sar cu 200 RON extra.

Ce ma sfatuiti? Caut alt service sau este fondata atitudinea lor?

Multumesc


--------------------
Renault Megane 1, 1.9 dCI 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 20 Jan 2010, 10:09
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu 3 le-am schimbat singur fara nici un fel de efort... a patra (cea de langa pompa de inalta presiune) se scoate mai greu... trebuie o tubulara cu cardan... dar daca o ai nu este mare problema.... oricum atentie ca toata operatiunea trebuie facuta cu motorul rece?

Dar am o intrebare... de ce vrei sa le schimbi? le-ai verificat si sunt arse?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intravenos
post 20 Jan 2010, 10:22
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




La mine porneste cam greu ..invarte de cateva ori...
Are vreo legatura cu bujiile incandescente ?
E valabil si atunci cand e motorul cald.. si cand e cald afara...
Cum verific bujiile ?


--------------------
Renault Megane 1.9 DCI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 20 Jan 2010, 10:28
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Iei o sarma a carui capt o pui pe + bateriei, cu celalalt capat atingi varful exterior al bujiei (dupa ce in prealabil i-ai scos caciulita).... daca face scanteie bujia este buna.... daca nu... a decedat...

motoarele common rail invart de cateva ori inainte de a pornii... asa sunt ele construite... cam de 3-5 ori.... deci cred ca "problema" ta este una normala...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bcmarius
post 20 Jan 2010, 10:49
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 3 October 06
From: iasi




problema cu scosul bujiilor incandescente am avut si eu

le-am schimbat prima data la 160000 de km si erau cred lipite acolo dar am fost la reprezentanta renault si le-a racit cu azot si au iesit imediat

in legatura cu diff de pret eu cred ca si-au luat o precautie in caz ca rup vreuna trebe sa dea chiulasa jos si sa o scoata iar asta maninca timp numai ca nu mi se pare normal sa te coste mai mult pt o chestie pe care o greseste mecanicul (in speta , rupe o bujie in chiulasa) ar trebui sa caute in dialogys sa vada cum se scot si ce chei trebe da la noi la romanica pune totul in circa clientului.


--------------------
Renault Megane I Clasic 1.9 dTI 2000 - IS-05-NXI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
domnuprofesor
post 20 Jan 2010, 12:43
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 13 May 08




multumesc pentru raspunsuri.

Bujiile trebuie sa le schimb pentru ca e o problema raportata de computerul de bord la diagnostic.
In iarna asta a trebuit sa plec cu ea dimineata pe -12 C si pur si simplu nu a pornit decat la a 3-a cheie.

Sunand la alt service din timisoara mi-au spus acelasi pret. Intrebandu-i de complicatiile care pot sa apara mi-au spus ca daca le-am mai schimbat inainte si am pus "neinspirat" bujii un pic mai lungi atunci sigur o sa ma coste mai mult pentru ca pistoanele au lovit capul bujiilor si apar probleme.

Insa la mine nu este cazul, eu sunt al doilea proprietar al masinii, iar primul a facut service-urile toate la reprezentata Renault. Deci nici vorba de o astfel de situatie in cazul meu.


--------------------
Renault Megane 1, 1.9 dCI 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 20 Jan 2010, 15:52
Post #7


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




domnuprofesor - fa inainte testul cu sarma... ala este sfant.... si dupa aceea vezi cate bujii trebuie schimbate... la diesel se pot schimba si pe rand nu este obligatoriu toate odata.....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fan peugeot
post 26 Jan 2010, 10:51
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 21 January 08




Testul cu sarma spune doar daca e arsa sau nu bujia incandescanta, dar nu spune nimic de cat de buna este. Electrodul bujiei, poate ajunge la incandescenta, numai pe o mica portiune, mai repede decat celelalte bujii sau mai tarziu. Mai concret, daca pun sarma si "e de bine" acea bujie poate sa fie de fapt aproape arsa. Cel mai bine faci un test. Exista un aparatel (cam ca un multimetru) ce spune exact in ce stare se afle bujia.

(eu am facut gratis la un service, nu dau nume, sa nu fie considerat reclama)

26 Jan 2010, 10:53:
QUOTE(bcmarius @ 20 Jan 2010, 10:49)

in legatura cu diff de pret eu cred ca si-au luat o precautie in caz ca rup vreuna trebe sa dea chiulasa jos si sa o scoata iar asta maninca timp numai ca nu mi se pare normal sa te coste mai mult pt o chestie pe care o greseste mecanicul (in speta , rupe o bujie in chiulasa) ar trebui sa caute in dialogys sa vada cum se scot si ce chei trebe da la noi la romanica pune totul in circa clientului.
*



diferenta de pret nu vine de la chiuloasa. numai garnitura, fara manopera, face mai mult.

This post has been edited by fan peugeot: 26 Jan 2010, 10:53


--------------------
Renault Megane Break 2001 1.9 dti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 05:27
Dacia