Problema mare, Discurile de frana spate crapate
![]() ![]() ![]() |
Problema mare, Discurile de frana spate crapate
Septy_b |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 28 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
Grandtur 1.9 DCI 130 cp 2006
- SJ-03-SEP
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Poți pune câteva poze cu discurile? Dă roata jos și fă câteva fotografii...
De obicei discurile încinse în contact cu apa se pot în cel mai rău caz ovaliza, de crăpat nu am auzit... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
rmg |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Am mai auzit de discuri fisurate.
Recomandarea mecanicului este ff corecta. Nu mai merge cu ea pana nu-ti schimbi discurile, ca poti face o prostie cat casa!! Iar daca o sa schimbi discurile, probabil mecanicul daca e baiat destept iti recomanda sa schimbi si placutele pe spate. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
Septy_b |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 28 September 06 ![]() |
QUOTE(rmg @ 20 Feb 2007, 22:12) Am mai auzit de discuri fisurate. Recomandarea mecanicului este ff corecta. Nu mai merge cu ea pana nu-ti schimbi discurile, ca poti face o prostie cat casa!! Iar daca o sa schimbi discurile, probabil mecanicul daca e baiat destept iti recomanda sa schimbi si placutele pe spate. ai dreptate....asta mi-a si recomandat (sa schimb placutele pe spate) o sa incerc sa caut cat mai ieftine....ca se termina buzunarul....azi 1000 lei maine inca 600... |
--------------------
Renault
Megane
Grandtur 1.9 DCI 130 cp 2006
- SJ-03-SEP
|
|
Septy_b |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 28 September 06 ![]() |
dar totusi nu sunt de acord in totalitate cu problema....dupa cum mi-a zis mecanicul discurile spate se pot fisura foarte usor, dar....
o sa mi se crape si discurile noi la prima balta? de ce nu are toata lumea problema asta? |
--------------------
Renault
Megane
Grandtur 1.9 DCI 130 cp 2006
- SJ-03-SEP
|
|
r&d |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
Depinde de discurile folosite si de stilul de condus!
Si in cele mai multe cazuri problemele apar la spalatorii. Daca vii cu masina dupa un drum lung, nu intra cu ea in spalatorie. |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
In cazul in care aliajul folosit in crearea discurilor de frana nu este conform cu standardele de fabricatie ( sau poate este vorba doar de un defect de fabricatie ) se intampla asa ceva.
Toate discurile de frana sunt supuse unui tratament de incalzire / racire pe parcursul vietii lor. Tratament destul de dur, dealtfel. Imagineaza-ti ca discul are ceva de genul 120 - 150 grade C si deodata este acoperit de apa care are, poate, o temperatura de 3-4 grade C. Grauntii din care e compus aliajul se dilata la caldura, iar in momentul in care sunt raciti brusc se contracta. Cateodata, se contracta atat de repede si neuniform incat se rupe legatura intre ei. De aici rezulta crapaturi si alte tipuri de microfisuri. Sunt de acord cu posturile de mai sus. Schimba cat se poate de urgent discurile si placutele. Deasemenea, pe cat posibil, incearca sa te orientezi catre o firma consacrata in domeniu: Brembo, Lucas, Ferodo, Bendix s.a.m.d. Cauta in cat mai multe locuri aceste discuri deoarece comisioanele comerciantilor difera extrem de mult. |
--------------------
-
-
-
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(tiberiu.anghel @ 21 Feb 2007, 20:20) Se poate ajunge pe la 6-700 grade C, dacă încerci să cobori ca nebunul spre exemplu de la Cota 1400 până în Sinaia... (teste de prin AMS) Dar astea sunt situații extreme... Eu nu cred că la grosimea acelui disc, chiar încins la 200 grade C, la contactul cu o baltă (că doar nu scufunzi toată roata în apă), va crăpa... Acele discuri despre care este vorba aici au suferit un tratament mult mai brutal zic eu... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Ma refer la o exploatare normala.
Intr-adevar, se poate ajunge la peste 600 grade C, insa astea sunt cazuri foarte extreme, in conditiile in care la peste 300 grade C incepe sa se manifeste destul de puternic fenomenul de fading. Raman in continuare la parerea mea. Deja daca este vizibila fara probleme cu ochiul liber, crapatura este destul de mare. Crapaturile acestea nu apar ca in urma unui soc mecanic. Sunt microfisuri care se extind. This post has been edited by tiberiu.anghel: 21 Feb 2007, 21:10 |
--------------------
-
-
-
|
|
Septy_b |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 28 September 06 ![]() |
problema e ca spre deosebire de discurile din fata, discurile din spate nu sunt ventilate si de aceea se crapa.
nu exista posibilitatea sa pun pe spate discuri ventilate si sa scap de problema asta odata pt totdeauna? oricum de maine o sa caut piesele pt ca se pare ca problema este serioasa multumesc de sfaturi |
--------------------
Renault
Megane
Grandtur 1.9 DCI 130 cp 2006
- SJ-03-SEP
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Nu ai cum sa pui discuri ventilate in spate.
Acestea sunt mult mai groase decat cele neventilate. Ar insemna schimbari majore: etrier, fuzeta si alte componente. Nu ti-au crapat fiindca nu sunt ventilate. Daca asta ar fi adevarat, ar insemna sa ne crape tuturor discurile de pe spate... Ti-au crapat fiindca au fost proaste. Nu au fost fabricate corect. Din cauza asta ti-am sugerat ca noile discuri sa fie fabricate de o marca consacrata. |
--------------------
-
-
-
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#12
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Asa cum zic toti, discurile nu crapa decat daca sunt defecte din fabricatie sau utilizate incorect. Nu este incorect sa cobori pante ca nebunul. Nici sa dai in balta sau zapada cu ele incinse. Asta e normal. Discurile pe Lagune nu sunt vreo tehnologie noua sa aiba boli de-ale copilariei. Sunt testate mult peste ce poti face tu cu masina (sper
![]() Daca, in schimb, s-a mers cu ele fier pe fier la greu, ajung lejer in starea aia. Schimba-le linistit dar urgent si nu vor mai crapa cata vreme ai placute in stare buna. This post has been edited by bh07xyk: 23 Feb 2007, 12:07 |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 06:51 |