Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema grava twingo

caponee
post 11 Jul 2010, 22:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 11 July 10




Buna seara, am o problema foarte grava. Am cumparat vineri de la Timisoara un Renault twingo de 1.2 din 1995. Am facut proba mergea bine doar ca intinzatorul de curea facea zgomot puternic, (era uzat rulmentul) , rulmentul dreapta fata facea zgomot puternic dar am zis ca ma tine pana acasa, si nu prea pornea termocupla dar am dat pe mufa cu antidegresant si a pornit. Am pornit la drum, spre bacau (700 km) si la lugoj ma opresc sa schimb un bec la farul stanga. Ridic capota si surpriza...fasaia borcanul unde pui apa pentru racire, nu prea stiu cum ii spune. Peste drum de peco service auto. La service mi-a aerisit instalatia, dar tot facea presiune. ridicam joja si scotea o presiune foarte mare. Baieti sau pus pe treaba si mi-au schimbat garnitura de chiuloasa care binenteles era uzata, mi-au curatat instalatia etc. Cand dau sa plec (Se facuse deja sambata) merg in proba 2-3 km cu 50-60 la ora. Se aprinde dintr-o data becurile de apa si ulei in bord si apare o bataie foarte puternica la motor. Incepe sa dea in nas si sa se opreasca motorul. O duc inapoi in service si imi desface baia de ulei. in baie erau urme de cuzineti...gen praf ca de staniol. Imi spune ca sar putea sa fie pompa de ulei sa nu bage presiune sa ajunga sus uleiul sau cuzinetii de biela. Imi poate spune cineva daca asa e sau care poate fi problema. Stau deja de 2 zile pe drumuri si nu stiu ce sa fac. Astazi e duminica, maine se apuca sa schimbe sau nu stiu ce sa faca. Va rog sa ma ajutati daca stie cineva. Va multumesc si adresa mea de e-mail sau mess e caponee_hre


Pot sa mai spun ca in momentul in care a aparut zgomotul puternic in motor de am zis ca se rupe in 2 pe langa becurile de apa si ulei care erau aprinse, imi murea motorul si se aprindea becul la baterie. Cand am schimbat garnitura de chiuloasa am schimbat si uleiul si am pus 20 w 40 deala romanesc neavand bani prea multi la mine.

This post has been edited by caponee: 11 Jul 2010, 22:11


--------------------
Renault Twingo 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 11 Jul 2010, 23:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Cam nasoala problema ta. Eu recomand sa o duci la niste oameni care chiar se pricep sa repare masini.
Spuneai ca esti din Bacau? Daca da, sfatul meu este sa iei legatura cu userul Hellcat (este moderator pe acest forum) si el este din Bacau. Macar omul stie si te poate indruma unde sa te duci. Ca nu o avea timp de asa ceva...macar un numar de telefon, o indrumare tot poate sa-ti dea. Sfatul meu este sa il intrebi, poate cine-stie.

Nu stiu cum ai luat tu masinuta asta insa eu prevad cam 3 situatii:

- ori a luat-o de pomana, aici intervine vorba aia..."Calul de dat nu se cauta la dinti..."
- ori ai luat o mare teapa, aici intervine vorba..."Ce-ti faci cu mana ta se cheama lucru manual..."
- ori ai ghinion cu carul aici nu mai este nici o vorba. laugh.gif

QUOTE
...gen praf ca de staniol

caponee, staniol este sad.gif . Adica mai pe limba romaneasca, se pune foita de staniol la cuzineti sa nu mai aiba bataie. Asta se face la samsareala...mai este si miere de albine in ulei sa nu mai bata axa cu came, ehe..chestii "gandite" biggrin.gif

Aaa era sa uit. In "lipsa" staniolului, adica in cazul in care intra prea mult staniol, sa nu se faca "risipa" de staniol (pe scurt, este joc cat casa poporului la cuzineti), se renunta la staniol si se pune tabla de la cutie de bere sau Coca-Cola, Fanta...toata treaba este de aroma smile.gif)

Pe langa "tratamentul" asta, meseriasii mai pun si 1 -2 flacoane de Duralube care "creste compresia" de rupe.

Lasand povestile mioritice deoparte, ideal ar fi sa te duci sa ii dai vanzatorului cu masina in cap. Asta daca ai cumparat-o cu juramintele vanzatorului gen: "...e foarte buna masina".
Daca nu ai cumparat-o si este un cadou, atunci asta e, ghinionul tau si incearca sa vezi ce poti face.

In aceasta situatie - daca ai cuzinetii praf (mai sunt si altele pe acolo sa fii sigur), ori iei alt motor (iesi mai ieftin garantat), ori pui bani deoparte pentru set de cuzinti, poate rectificat un vibrochen si cine mai stie ce mai o fi de schimbat. Mecanicii or sa-ti dea de stire...

Pacat...

PS. Nu sunt samsar si nu incurajez acest "sport", insa daca te hotarasti sa-ti iei alt motor, NU INAINTE DE A AVEA UN RASPUNS DIN PARTEA MECANICILOR, poti sa ma contactezi si te ajut sa-ti gasesti ceva.

This post has been edited by bubu782001: 11 Jul 2010, 23:46


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 12 Jul 2010, 07:42
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




bubule, se pare ca e vorba de o teapa clasica. cred ca cel mai bine (si mai ieftin) este sa cumpere alt motor. colegul are masina din '95, deci probabil un c3g. nu crezi ca ar merge foarte bine un motor de dacie?


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 12 Jul 2010, 08:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




100% are motorul C3G 1.2 8v injectie monopunct.
Problema e ca motorul seamana cu cel de Dacia insa garantez ca aia de la RAR nu o sa il lase sa puna asa ceva.
Gandeste-te ca sunt probleme la schimbarea motorului de la acelasi tip de masina - pune tu de ex, un D7F sau un D4F pe a ta daca poti...(daca poti de cei de la RAR). Iar masina nu poti spune ca este diferita - cel putin pe partea de ranforsari, jug motor, lonjeroane este LA FEL, din 1993 pana in 2007 (ultima strigare a lui Twingo 1).

Diferene sunt la suspensii, sistem de franare samd...

Dar sa puna un motor de pe alt tip de masina ?...Te lupti cu morile de vant...

Omologarea artizanala dureaza (cam o luna cu hartigaraie samd..) + 3000 - 4000 de ron te ajung taxele...

Pai la banii astia cred ca poti sa cumperi pieselele NOI pentru motor si il faci ca nou. Nu bag mana in foc insa nu te complica. Cauta alt motor C3G BUN si aia este.

This post has been edited by bubu782001: 12 Jul 2010, 08:48


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryco1
post 12 Jul 2010, 15:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 353
Joined: 20 September 07
From: Pitesti




QUOTE(bubu782001 @ 12 Jul 2010, 08:33)
100% are motorul C3G 1.2 8v injectie monopunct.
Problema e ca motorul seamana cu cel de Dacia



Am auzit ca sunt aproape identice.Asa este ?


--------------------
Dacia Supernova Rapsodie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 12 Jul 2010, 16:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Sa nu exageram... Ca seamana este una. Identice in nici un caz.
Asa si D7F seamana cu D4F insa nu sunt identice.

La fel cum D7F si D4F sunt motoare de tip D la Renault, asa si C3G respectiv 810 (parca codul de 1300 de la dacia noastra).

Sunt multe "mici" diferente care fac total diferite aceste 2 motoare.

Sa o luam logic.

Odata C3G ce capacitate cilindrica are ? 1239 cmc.
Motorul original de Dacia 1300 ? 1289 cmc Deci din start o diferenta.
Probabil blocul o semana, la fel si distributia insa alimentarea + injectia sigur difera 100% (motorul de la 1300 nici nu are injectie...este pe carburatie). De la 1400 incolo au aparut cele cu injectie.

Ce se vrea a spune de fapt ? Ca sunt motoare din aceeasi clasa, care au subansamble similare (nu identice).

La fel si D4F vs D7F teoretic ele sunt identice...Pana la chiulasa, distributie, si alte chestii injectie samd.

This post has been edited by bubu782001: 12 Jul 2010, 16:10


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 12 Jul 2010, 20:38
Post #7


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




@caponee: Dupa ce ajungi in Bacau, treci intr-o joi dupa amiaza la 19:30 in parcare la Arena Mall, acolo ne intalnim saptamanal si ma uit si la masina ta.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caponee
post 12 Jul 2010, 22:17
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 11 July 10




Multumesc pentru informatii dar m-am interesat si pompa de ulei e undeva la 60 de lei si cuzinetii la vro 70 de lei. Daca le schimb pe astea ar mai putea fi ceva ce ar putea impiedica funtionarea motorului bine? sau daca ar tine macar cateva mii de km


--------------------
Renault Twingo 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 12 Jul 2010, 22:55
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




capone tata, ia legatura cu hellcat intai, si iti spune daca e sa cumperi sau nu. Felicitari pentru preturi, sunt FOARTE BUNE. Insa ia legatura cu hellcat. Merita sa stii, sa ai o parere de la cineva care se pricepe sa "o asculte". Omul chiar stie masini (cel putin Renault-uri).
Tot este in oras cu tine. Pana la urma si la piese - conteza sa ai o parere, ce piese sa iai (ma refer marca). Ca pot fi niste pocnitori branduite, chinezarii, care fac mai mult rau.


PS nu am nici o intentie de reclama / lauda aici hellcat insa chiar le ai.

This post has been edited by bubu782001: 12 Jul 2010, 22:56


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 12 Jul 2010, 23:04
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




caponee ,hai sa-ti spun cum sta treaba in ceea ce te priveste ...! Motorul masinii tale (dupa parerea mea ...) este foarte uzat ..asa ca ,daca incerci sa-l repari s-ar putea sa ai surprize din ce in ce mai mari . Una ar fi ovalizarea chiulasei dupa "fiertura" de inceput ,segmentii terminati datorita aceeasi "fierturi" si mai ales frecarii lor din '95 si pana acum .Inainte de schimbarea cuzinetilor se verifica gradul de uzura a vilbrochenului ...si dupa cum ai spus ca in baia de ulei erau urme de ceva asemanator staniolului ...sigur uzura este mare .Uzura mare duce la o presiune scazuta a uleiului in tot circuitul de ungere ...apar zgomote la pornire ,apoi la accelerare brusca .Mecanicii abia asteapta sa gaseasca un client nestiutor intr-ale mecanicii ca sa-l poata jumuli de cat mai multi bani .Rezultatul final este mai totdeauna nemultumitor .In concluzie ,asa cum spunea si bubu782001 ,un alt motor ar fi solutia cea mai optima . Numai bine !


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 12 Jul 2010, 23:29
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Mecanicii vs clienti ? Ohoohoo si inca cum. Mai ales acuma pe praful asta...cred ca iti lasa si loc de "buna-ziua" adica sa te intorci inapoi pe la ei curand smile.gif)
caponee vezi ca la un motor ca al tau, nu pica piesa X pe care o schimbi si merge ca nou. Acolo sunt multe probleme si nu este cazul sa bagi bani ca intr-un spital in el.
De ce am spus motor ca al tau? Pentru ca al tau este rodat, si are destula vechime - la unul nou se poate intampla sa pice piesa X (defect de fabricatie de exemplu)...insa si in cazul ala daca ceva cedeaza aduce de cu sine (in general) si alte probleme.
Fii intelept aici si nu arunca cu banii. La inceput pare ieftin insa socoteala de acasa si cu targul..stii tu cum e treaba.
Vad ca ai gasit cuzineti foarte ieftini. Ok. Este foarte bine asta.
Insa sunt sanse foarte mari sa fie manetoanele + palierele de la vibrochen uzate peste masura, iar asta implica o rectificare a acestora (daca se mai poate face), de aici o sa fie nevoie si achizitia unor cuzineti la cota.
La fel si segmentii, daca sunt dusi, vezi si camasile acestora. De aceea iti spuneam de hellcat, se poate verifica motorul, test de compresie per piston, se verifica bataia, sa stii de la mine ca este mare lucru sa ai om care a mai vazut masini ca astea.


This post has been edited by bubu782001: 12 Jul 2010, 23:52


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 13 Jul 2010, 07:41
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




cand ai inceput sa desfaci motorul, aproape tot cere schimbat.cuzinetii nu s-au dus ei asa, degeaba. sigur arborele trebuie rectificat, asta inseamna desfacut tot, tot. atunci mai pui si segmenti noi, te mai gandesti la rectificat ceva pe acolo, nu cred ca scapa sub 500 de euroi. numai un set de garnituri bune sunt o caciula de bani, apoi distrubutia....

e adevarat ca am vazut si motor cu noroc, adica batea din cuzineti si dupa ce i-am schimbat si i-am dat ulei bun a mai mers mult si bine, dar sunt foarte rare cazurile.

alt motor care suna bine, luat dupa ureche, te scoate mult mai ieftin. parerea mea....


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 21 Jul 2010, 18:31
Post #13


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




cum s-a rezolvat problema ta?


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 01:23
Dacia