Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema electromotor, Cred ca l-am mancat copt

gaby20045
post 24 Sep 2008, 22:01
Post #1


Gaby20045


Group: Members
Posts: 37
Joined: 10 September 08
From: Bucuresti




Salutare tuturor. Revin cu o noua problema. Azi am plecat de acasa bine mersi, am pornit-o la sfert, am oprit sa imi cumpar placute fata frana si, cand sa pornesc am constatat cu stupoare ca nu se intampla nimic. sad.gif

Am incercat ceva timp, singurul lucru care se intampla se aprindeau toate becurile de la bord, doar ca nu mi se cupla electromotorul. Ori s-a ars, ori e de la contact. Faza e ca atunci cand dau sa pornesc se aude un click, ca si cum s-ar cupla electromotorul, dar atat, nimic mai mult.

Daca am vazut ca nu vrea, am lasat-o acolo si dupa ce am iesit de la munca mi-am luat un coleg sa ma ajute, i-am legat un fir de la baterie la electromotor (cred, era noapte si nu prea am vazut bine) si am impins-o. Am pornit-o imediat.

Intrebarea mea e, ce ar putea fi de vina? Sper sa fie de la contact, e mult mai ieftin si mai rapid de schimbat, daca e electromotorul, habar nu am sa umblu la el.

Chiar, seamana cu cel de dacie? Ca eu m-am tot uitat sa gasesc cuiul acela ca la dacie, sa apas manual electromotorul si nu l-am gasit.

sad.gif Pacat de ea, masina imi place mult cum merge, motorul toarce si cutia merge perfect, directia merge cam greu (fac muschi cand parchez ditamai "barca"), are doar mici defectiuni, ca orice masina veche, dar ma streseaza ca incerc sa repar una si cade alta.

Va rog dati-mi o idee, contactul sau electromotorul, parca nu as vrea sa bag bani aiurea, mai ales ca nu am asa multi. Un coleg zicea ca ar putea fi perii de la electromotor, s-au blocat, nu stiu exact ce a vrut sa zica. Faza e ca am miscat putin de cureaua alternatorului si cand am incercat a dat sa porneasca, dar dupa aia a revenit la click-ul acela stresant.


--------------------
Renault 21 1989 - B 11 CKJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Thanatos
post 25 Sep 2008, 07:01
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 22 July 08




N-am inteles treaba cu

"i-am legat un fir de la baterie la electromotor (cred, era noapte si nu prea am vazut bine) si am impins-o. Am pornit-o imediat."

De ce i-ai mai legat firul? Masina pornea si fara sa legi firul la electromotor.


--------------------
Renault Scenic RXE 1.6 16V 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vila
post 25 Sep 2008, 07:34
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 14 February 06




Incearca sa ciocanesti un pic in corpul demarorului. Daca dupa chestia asta porneste schimba-i carbunii. Oricum trebuie dat jos. Nu te sfatuiesc sa-l repari singur si in nici un caz sa nu-l alimentezi dat jos de pe masina (de proba) ca iti rupe mana. Mergi la un atelier ca nu costa mare lucru.


--------------------
renault 21 GTL 1988 1.7i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fery_
post 25 Sep 2008, 16:58
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 17 January 07
From: DEVA




eu curand am reparat electromotorul meu
pot sa-ti spun ca daca ai cunostinte cat decat de mecanica poti sa-l faci si singur
dupa cele descrise de tine sunt tocite periile(carbunii)
ai un fir subtire care vine la alectromotor cu un papuc acela vine de la contact
masori intre fir si masa daca vine 12v cand dai la automat dar daca se aude click mai mult ca sigur vine curent si nu e de la contact doar periile is gata
un set de perii e vreo 25 de lei si nu se potrivesc cele de dacie.....e alt sistem
bafta


--------------------
Renault 21 GTS-1989 1721MPI 69kw - HD75LEX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gaby20045
post 25 Sep 2008, 21:23
Post #5


Gaby20045


Group: Members
Posts: 37
Joined: 10 September 08
From: Bucuresti




Mersi mult pentru raspunsuri. Cel mai probabil e de la perii, mi-a confirmat azi un coleg. Mai ales ca se aude click-ul atunci cand cupleaza electromotorul (daca nu sunt periile ci rotorul, atunci treaba devine complicata). Totusi, intrebarea mea este daca e ca la dacie, adica trebuie cositorite sau se pot monta relativ usor, stiu eu, ceva fire de cuplat :-?

Faza cu legatul firului a fost ca o tentativa de a il porni pe direct, credeam ca era de vina contactul, si am vazut ca asta nu are ca dacia cuiul ala sa impingi de el pentru a porni.


--------------------
Renault 21 1989 - B 11 CKJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristiland30
post 26 Sep 2008, 11:26
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 16 October 07
From: Brasov




salut... pt ca am motor de ren 21 pe masina permiteti-mi sa intervin; cu putin timp in urma am avut aceleasi problema la masina. In primul rand am cumparat mai mai multe modele de perii care s-ar potrivi iar cand l-am dat jos am realizat ca sunt cu totul diferite de ceea ce aveam... imi trebuiau perii de alternator, asa ca am inceput sa le micsorez cu smirghel. L-am montat si mi-a mers doar de cateva ori pana a inceput sa-mi faca probleme din nou. In cele din urma am gasit unul reconditionat de ren 5 sectiunea bursa la 80 de ron si acum masina merge super. Montatul si demontatul lui mi-a dat mari batai de cap pt ca trebuia sa ridic masina pe cric (partea dreapta) ca sa coboara planetara, desfacut si golit instalatia de servo si cu multa rabdare pt ca e destul de ingust printre fiarele ce sunt pe acolo am reusit sa-l scot. Oricum l-am scos in 5 minute si l-am bagat la loc in 20... Asa e la renault 19, foarte ingust si am economisit 200 de ron manopera ceruta la service... Multa bafta.


--------------------
Renault 19 1990 GTS - BV 90 CRD
ren 19....F2N-C7-10...65 KW... the best car...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gaby20045
post 9 Oct 2008, 22:36
Post #7


Gaby20045


Group: Members
Posts: 37
Joined: 10 September 08
From: Bucuresti




electromotor partea 2

Ieri mi-am facut timp sa trec sa ii cumpar carbuni si azi mi-am facut curaj sa dau jos electromotorul. L-am demontat, l-am desfacut si m-am ingrozit de ce am vazut.
Acum 2 saptamani cand l-am stricat a fost datorita faptului ca mi-a ramas cuplat electromotorul, de vina fiin 50% eu, 50% contactul. Contactul e stricat si nu revine decat manual la pozitia de start. Am plecat de la semafor si mi-a alunecat piciorul de pe ambreiaj, oprindu-mi motorul. Din graba l-am pornit repede si am omis sa acuduc cheia la pozitia corecta de start.
Am auzit eu un sunet ciudat, a durat cam 10 secunde dar dupa s-a oprit. Credeam ca am stricat vreo planetara de la socul plecarii de pe loc.

Din pacate carbunii erau aproape ca noi, tocmai ei sunt cei care au facut ravagiile in electromotor. De la faptul ca a ramas cuplat au sarit tolele, alea pe care freaca periile, plasticul care tineau carbunii s-au facut praf, tolele au intrat si au facut ravagii prin el. Sarmele care erau conectate la tole (parca asa se numesc prostiile alea micutze si multe) s-au tocit, tot electromotorul arata praf. Mi s-a zis ca trebuie schimbat rotorul, insa la cum arata am impresia ca voi face o treaba de mantuiala, cel mai bine ar fi sa schimb electromotorul cu totul. Problema e ca e destul de costisitor.

Aveti ceva idei, cam cat ar costa un rotor de Renault 21 si un electromotor nou? Daca nu ar fi diferenta mare intre ele nu m-as mai risca la improvizatii si parca as lua altul nou.

Daca stiti cam cat costa va astept cu informatii. Multumesc anticipat.


--------------------
Renault 21 1989 - B 11 CKJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fery_
post 10 Oct 2008, 00:23
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 17 January 07
From: DEVA




naspa treaba dar se pot intampla multe
int targ am gasit la 100 de lei cerea pe unu de R21 pe la second cred ca 2 mil daca tin bine minte


--------------------
Renault 21 GTS-1989 1721MPI 69kw - HD75LEX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristiland30
post 10 Oct 2008, 20:32
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 16 October 07
From: Brasov




salut... eu am gasit la 80 de ron electromotor de ren 5, reconditionat complet iar de functionat... impecabil. Eh...se pare ca am avut noroc biggrin.gif ... Parerea mea e sa te duci sa-l refaci complet la meserias sau poate ai bafta sa gasesti unul bun la pret cumsecade. Multe succesuri.


--------------------
Renault 19 1990 GTS - BV 90 CRD
ren 19....F2N-C7-10...65 KW... the best car...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dantee
post 22 Oct 2008, 21:22
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 7 December 05




Vezi cit e la dezmembrari unul poate te scoti de acolo , sau Duminica in tirg la Vitan.


--------------------
Renault Megane III 2010 / Sport Tourer / Privilege - B21HIM
Megane III Sport Tourer Privilege 1.5dci 105cp 2010
MeganeII Privilege 1.6 16v 2005
Clio Symbol Fidji 1.5dci 85cp 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gaby20045
post 25 Oct 2008, 01:23
Post #11


Gaby20045


Group: Members
Posts: 37
Joined: 10 September 08
From: Bucuresti




Am rezolvat-o :-) . M-a costat 2 milioane lei vechi electromotorul dar acum stiu ca porneste. L-am luat de la cineva care vinde piese second. Mai trebuie sa ii schimb contactul sa nu am iar surpriza asta neplacuta. Chiar, stiti cumva, se potriveste contactul de dacie ca din asta nu prea gasesc.

P.S. curiozitatea m-a impins sa vad cat poate batranica - 160 km/h, si asta pe gaz icon_mrgreen.gif wub.gif . tousi nu mai incerc asta a 2-a oara biggrin.gif


--------------------
Renault 21 1989 - B 11 CKJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 10 Sep 2010, 14:25
Post #12


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Mai oameni buni, cum sa fac rost de un set de perii pentru electromotor? Am un Clio MK1 din '93 si nu gasesc perii. Se pot adapta sau se gasesc de la alt model in asa fel incat sa se potriveasca la ce am eu?!
Pe el am urmatoarele:

VALEO D6RA 33
22B3 0299
Made in France 12V

Multumesc mult.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 05:50
Dacia
Loading...