Problema Noxe La Symbol Dci, la ITP
![]() ![]() ![]() |
Problema Noxe La Symbol Dci, la ITP
itharangus |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
|
||
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|||
venom |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Banned Posts: 186 Joined: 28 January 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
-------------------- >>>>>speed is the essence! >>>>>
Clio Simbol 1.4 16v full dec.2004 |
|
raducu68 |
![]()
Post
#3
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(itharangus @ Apr 21 2005, 04:22 PM) baietii au facut un test la relanti, apoi la turatie de vreo 5500; si motorul a zburat in tavan... |
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
itharangus |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Am fost acum un an la prima revizie, urma sa ma duc acum la a doua...
|
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Condu-o timp de citeva zile foarte sportiv, da-i niste turatii gen 3500-4000.
Cind te duci la ITP, ai grija sa fie foarte bine incalzita. Daca servisul e aproape de casa si ajungi acolo repede, iar dupa ce ajungi mai stai si o ora pina-ti vine rindul, risti sa pici testul de noxe. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
itharangus |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Multumesc de idee, insa tipul de la service mi-a zis ca o rezolvam noi, numai sa vin sambata si imi pune stampila pe talon.
Turatia de test insa este cea data mai sus, adica in jur de 5450... Poate nu va vine sa credeti, dar cica asa trebuie testate noxele, cam bizar nu ? M-am uitat pe pagina lor dar nu au nici o informatie tehnica despre testele de ITP(www.rarom.ro) si despre norme limite in care trebuie sa se incadreze masinile... Inttrebarea era daca din ce cauza am probleme cu noxele si daca dintre voi s-a mai intalnit careva cu asa ceva ? Tipul de la RAR ce era in control , mi-a zis ca ar putea fi: injectoarele (exclus, parerea mea...); filtrul de motorina (posibil, dar putin probabil, am pus motorina doar de la OMV); motorina (exclus, parerea mea); etc, etc... de mers la reno si de vazut... |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
zeze |
![]() ![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
eu am fost la Sama pentru ITP.
DCi-ul meu avea cam 30k km. noroc de coada...caci am stat cu ea la relanti pana mi-a venit randul. si motorul s-a incalzit. caci bivolii de acolo au bagat talpa-n saraca masina. si tipul care-a spus de 5.500 rpm/... nu cred ca a mintit (sau nu a vrut)// pentru moment, si mie mi s-a parut ca acolo statea acul turometrului...cert este ca a iesit un nor negru de fum... i-au mai dat vreo doua "gushe"... si apoi, oricat ar fi turat-o ... nu mai iesea nenorocirea aia. am trecut fara spaga. inafara de faptul ca mi-a stat inima cand am vazut cum o ambaleaza... baietii au fost normali. fara sa strambe din nasuri. asa ca... |
-------------------- Symbol dCi...
soferi de Dacii Papuc, taximetristi...de ce existati? |
|
VladSoare |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Pai cauzele pentru care o masina care e OK poate pica uneori testul ar fi:
- Motorul si catalizatorul insuficient de calde in momentul testului. Se rezolva dind citeva ture suplimentare inainte de a ajunge la service, in cazul in care service-ul e prea aproape de casa. - Condus subturat un timp indelungat. Se rezolva cu citeva forje. In rest, pot fi si cele enumerate de tine, dar mi se par improbabile in cazul tau. Nu stiu de ce am eu impresia ca tipul te-a picat intentionat, ca sa-ti ceara spaga. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
zeze |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
n-am actiuni la Sama... dar eu zic sa incerci la astia cand va fi vorba de ITP... chiar nu s-au incordat deloc. si nici nu stau cu buzunarele desfacute ostentativ.
sporuri. dle Soare... ai idee cam cat m-ar costa schimbarea unui tampon la motor? deci DCi 65 cp. symbol. clio. merci d'avance. ![]() |
-------------------- Symbol dCi...
soferi de Dacii Papuc, taximetristi...de ce existati? |
|
cmandrei |
![]()
Post
#10
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Am si eu o intrebare despre ITP ... intotdeauna s-au turat asa motoarele ? de ce intreb ... pentru ca eu cand am fost ultima oare cu fost R5 al meu nu au turat motorul prea tare ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
itharangus |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Ultima data am fost cu Dacia la ITP, am supralicitat cu ceva "malai" si mi-a pus direct stampila...
Asa ca cu au mai chinuit-o... Probabil de cand testeaza noxele (gazele) s-au apucat sa tureze asa masinile la ITP. |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(itharangus @ Apr 21 2005, 04:05 PM) Multumesc de idee, insa tipul de la service mi-a zis ca o rezolvam noi, numai sa vin sambata si imi pune stampila pe talon. Turatia de test insa este cea data mai sus, adica in jur de [/B]5450[B]... Poate nu va vine sa credeti, dar cica asa trebuie testate noxele, cam bizar nu ? M-am uitat pe pagina lor dar nu au nici o informatie tehnica despre testele de ITP(www.rarom.ro) si despre norme limite in care trebuie sa se incadreze masinile... Inttrebarea era daca din ce cauza am probleme cu noxele si daca dintre voi s-a mai intalnit careva cu asa ceva ? Tipul de la RAR ce era in control , mi-a zis ca ar putea fi: injectoarele (exclus, parerea mea...); filtrul de motorina (posibil, dar putin probabil, am pus motorina doar de la OMV); motorina (exclus, parerea mea); etc, etc... de mers la reno si de vazut... Un motor disel Renault, in speta dci-ul de pe clio, NU POATE ATINGE TURATIA ASTA !!! Ce ai patit tu, se cheama cerut de spaga... Si se pare ca esti pe cale de a da ... |
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
itharangus |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Se poate sa fie asa; voi sti mai multe peste 2 zile la a doua infatisare; pana acum am platit 300 klei fara testul de noxe, platibil la final...
Pana atunci nu prea stiu ce sa fac... Poate sa astept ... Oricum daca masina mea are noxe prea mari (dCI cu Euro 3) atunci apraope nici o masina n-ar mai circula prin Romania. |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
ess1902 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
Citat: "Un motor disel Renault, in speta dci-ul de pe clio, NU POATE ATINGE TURATIA ASTA !!!"
Noxele la diesel se verifica la ralanti si la turatia maxima...adica acolo unde intervine limitarea.(pe romaneste se calca la podea)..la dci-ul de 65 turatia maxima e de 5100 rpm.La acea turatie se verifica noxele. In mod normal prima data cind o aduci la o asemenea turatie va iesi ceva fum negru..dar care dispare repede si nu mai trebuie sa se vada nimic pe esapament (ochiometric).In general principala cauza pt care nu ies noxele la dci este murdarirea vanei EGR. (nu neaparat blocarea).Se poate rezolva (preventiv) printr-un mers mai turat (in special in cazul utilizarii urbane) ..dar in situatia in care se merge mai mult in afara cu viteze ridicate (ma refer la 130 -150 constant)..cel putin o perioada de tp (sau 3000 -4000 rpm)..n-ar trebui sa apara nimic. La iasi ..(unicul service) ..in cazul in care noxele nu ies, se curata manual valva respectiva si de obicei merge perfect dupa aia. Noxele in cazul tau, nu au leg cu filtrul de motorina, ulei etc etc |
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Din cite stiu, numai la diesel se testeaza la turatie maxima. La benzinare se testeaza la ralanti si la 3000. Cel putin asa a fost la mine de fiecare data, insa nu stiu daca nu s-o fi schimbat regula intre timp, ca ultimul ITP l-am facut acum un an si jumatate.
Nu stiu care-i explicatia. S-ar putea ca la diesel noxele sa creasca in mod constant odata cu cresterea turatiei (si atunci trebuie sa faci testul la turatia maxima, pentru ca acolo obtii poluarea maxima), pe cind la otto sa creasca pina la un punct, dupa care sa se stabilizeze (si atunci n-ar avea rost sa-l testezi mai sus). Nu ma refer la cantitatea efectiva de noxe (pentru ca e evident ca turatie mare inseamna gaze mai multe), ci la procente. Procentele s-ar putea sa se stabilizeze la otto dupa o anumita turatie. Dar nu stiu sigur, e numai o speculatie de-a mea. S-ar putea sa n-am dreptate. De tamponul de la motor nu stiu. Trebuie intrebat la service. Am facut rost la un moment dat de Dialogsys (baza de date cu piese Renault), insa nu mergea decit pe Mac, deci n-am putut face nimic cu el. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
itharangus |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Iata ce am gasit pe www.samaservice.ro la efectuarea ITP:
"5.7.2 Motoare cu aprindere prin scanteie cu catalizator 5.7.2.1 Se executa cu Analizorul de gaze Tecnotest Mod 488. 5.7.2.2 Se cupleaza turometrul electronic la bateria vehiculului, sonda de temperatura in locul jojei de ulei si sonda de captare a gazelor arse la toba de esapament. 5.7.2.3 Se porneste motorul si se lasa la turatia de mers in gol ( mai mica decat 1000 rot/min).La o temperatura a uleiului mai mare de 60ļ°C se masoara CO min. 20 sec.pana la stabilizarea valorilor, apoi se tiparesc rezultatele. 5.7.2.4 Se tureaza motorul la peste 2000 rot/min, se mentine minim 20 sec. pana la stabilizarea valorilor, se masoara CO si ļ?¬ si se tiparesc rezultatele. 5.7.3 Motoare cu aprindere prin comprimare 5.7.3.1 Se executa cu Analizorul de fum/Opacimetru Tecnotest?Flex 515 5.7.1.2 Se cauta in programul R.A.R caracteristicile de turatie ale motorului. 5.7.1.3 Se cupleaza turometrul electronic la bateria vehiculului sau traductorul piezoelectric pe conducta primului injector, se monteaza sonda de temperatura in locul jojei de ulei si sonda de captare a gazelor arse la toba de esapament. 5.7.1.4 Se porneste motorul, se verifica turatia de mers in gol (mai mica decat 1000 rot/min) si se verifica turatia maxima de mers in gol masurata cu cea din programul R.A.R. 5.7.1.5 Se executa minimum 4 probe prin accelerare de la turatia de mers in gol la cea maxima de mers in gol, masurandu-se opacitatea.Se tiparesc rezultatele." Acum care ii turatia maxima de mers in gol nu stiu. Poate stie careva dintre voi ? Care e acest program RAR si ce valori cuprinde el ? Este corect sa se testeze la turatie maxima (care nue cea uzuala) ? Alta intrebare ar fi de ce la diesel se tureaza la maxim, iar la Otto doar peste 2000 ? |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
itharangus |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Iata ce am gasit pe forumul dacia club (citat):
mda...se pare ca trebuie turat la maxim wink.gif , asta e, deci cred ca trebuie sa reziste, sau sa spaguiesti...wink.gif " REGLEMENTARI din 2 iulie 1998 privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - R.N.T.R.-1 Emitent : MINISTERUL TRANSPORTURILOR Publicate in : MONITORUL OFICIAL nr. 285 bis din 3 august 1998 ..... * Se pregateste opacimetrul in conformitate cu instructiunile de utilizare. * Se aduce motorul autovehiculului la regimul termic normal. * Se verifica daca tubulatura de evacuare este completa si etansa (se verifica daca la obturarea evacuarii se creeaza contrapresiune). * Se introduce sonda de prelevare a gazelor in teava de evacuare cel putin 300 mm (intre 3 si 6 diametre ale tevii), astfel incat extremitatea sa se fie amplasata intr-o sectiune rectilinie a tevii. * Inainte de efectuarea masuratorilor se efectueaza, pentru curatirea sistemului de evacuare, cel putin doua accelerari pana la turatia de mers in gol maxima, care se mentine un timp de cel putin doua secunde. Cu aceasta ocazie se verifica prin masurarea turatiei daca motorul respectiv respecta valorile precizate de constructor pentru turatia de putere maxima (indicata in certificatul de inmatriculare) Daca exista diferente importante intre turatia de putere maxima precizata de constructor si cea masurata (>200 rotatii/minut), nu se mai efectueaza masurarea indicelui de opacitate, consemnandu-se acest fapt in Raportul de inspectie tehnica periodica la rubrica modificari neomologate si neconforme cu datele din certificatul de inmatriculare. * Se aduce motorul la turatia de mers in gol incet. * Cu motorul functionand in regimul de mers in gol se actioneaza rapid, dar fara brutalitate (intr-un timp care sa nu fie mai mare de 0,4 secunde), comanda acceleratiei pentru a obtine debitul maxim al pompei de injectie. Aceasta pozitie se va mentine pana la interventia regulatorului de turatie, pe o durata de cel putin doua secunde sau conform instructiunilor de utilizare a opacimetrului. Dupa ce a fost obtinut acest regim, se elibereaza comanda acceleratiei, motorul revenind la regimul de mers incet in gol, care se mentine cel putin 3 secunde sau conform instructiunilor de utilizare a opacimetrului. * Se efectueaza 4 masuratori ale opacitatii la accelerare libera (prima accelerare libera nu participa efectiv la calculul indicelui de opacitate). Indicele de opacitate retinut reprezinta media aritmetica a ultimelor trei incercari. Valoarea indicelui de opacitate este corespunzatoare, daca este mai mica decat valoarea prescrisa si daca ultimele trei masuratori efectuate nu difera intre ele cu mai mult de 0,5 m^-1." deci se pare ca testul se face la turatia de putere maxima precizata in talon...[B] |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
itharangus |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
am rezolvat ITPul! am dat inca 400klei (din care 100 revenirea pentru noxe si trua medicala) si tipul a zis ca o rezolva cumva cu noxele (cu alta masina).
Cert e ca mi-a facut o proba cu a lui (Mondeo tdci) si la a 3 a incercare tot mai iesea un pic de fum negru... dar n-a masurat noxele la a lui... Mi-am schimbat si uleiul (100klei la nea Pista), filtrul a fost cam 140klei, uleiul TOTAL 5W40 31 euro. Urmeaza sa verific placutele de frana si filtrul de motorina. Deci am stampila pe inca 2 ani. |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
raducu68 |
![]()
Post
#19
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Partial offtopic: mi-ai adus aminte de Dacia mea berlina care intotdeauna, inca de la iesirea de pe portile fabricii, frina de 2 ori mai puternic pe stinga decit pe dreapta
![]() ![]() ![]() Dupa ce s-au suit toti 3 am luat si eu ITP-ul... ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
cornel_t |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Nea Vasile 300k lei, dar lu' Fanel si Ionel ? ceva de-o bere macar?
![]() |
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
raducu68 |
![]()
Post
#21
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Pe vremea aia 300K erau bani, nu gluma... Si-au luat o naveta de bere de ei
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
dorin |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am facut ITP-ul acum vre-o doua saptamani (dci 65cp). Tot asa au turat-o destul de mult insa lin nu brusc. Din ce am inteles eu limita era de 3 (nu stiu ce), iar la mine a iesit de 1.5 ...asa ca nu au fost probleme.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 08:31 |