Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pornire la rece, Daca dauneaza sau nu

Catalinmodena
post 9 Feb 2012, 21:37
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




Am facut acest topic,deoarece am cautat si nu am gasit nimic asemanator.
Sunt curios daca dauneaza sau nu motorului pornirea la temperaturi de -15,-25 sau chiar-29 grade cum am avut pe la mine.
Poate ne spune cineva cum este uleiul la aceste temperaturi,si aici ma refer la Elf in mare parte,deoarece cand un prieten a vrut sa completeze la un opel cu Castrol 5w30,acesta era ca marmelada,aproape gelatina,ulei tinut in portbagajul masinii,si scos cand afara erau undeva la -17 grade.
Asteptam pareri si de la mecanicii mai ''vechi'''.



Daca se considera neptrivit,se poate sterge sau muta!


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSting
post 9 Feb 2012, 21:47
Post #2


Ofera respect pentru a primi respect !


Group: Members
Posts: 1.210
Joined: 29 September 11




Atata timp cat pornesti motorul cu cel putin 5 minute inainte sa pleci la drum la temp de -17; -15; -20 grade nu are ce sa pateasca motorul.
Iarna si mai ales la temp foarte scazute este normal ca uleiul sintetic (ex: 5w) este mai bun decat uleiul semis sintetic (ex: 10 w) deoarece la temp foarte scazute motorului nu ii mai trebuie mult timp pt a incalzi uleiul pt a avea o ungere buna pe cand daca pornesti motorul si in el ai ulei semi sintetic (10 w) acesta ne avand aceleasi propietati ca cel sintetic uleiul este mult mai vascos cand este rece si pana cand uleiul se incalzeste acesta este mai vascos si nu ofera o ungere la fel de buna.
Dar in momentul cand masina sa incalzit nu mai este nici o problema , din aceasta cauza se recomanda ca in caz de temp scazute sa pornesti masina si sa o lasi min 5 minute inainte de a pleca de pe loc tocmai pt ca uleiul si in general tot ce inseamna lubrifiere , ungere , lichid sa se incalzeasca "cat de cat" si sa ofere o mai buna lubrifiere motorului.


--------------------
Renault Megan II 2005/sedan
Ofera respect pentru a primi respect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blual
post 10 Feb 2012, 12:20
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




Dar oare dupa un nr de kilometri (10.000 km) de utilizare, cel sintetic isi mai pastreaza proprietatile?


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai C
post 10 Feb 2012, 13:59
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 1 March 10
From: Ploiesti




Din cate stiu eu cel sintetic se schimba la 15.000 km (5w40).


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1/Ranault Kangoo Maxi 1.5 DCI 2005/2014
Megane Sedan 2.1/1.5 DCI 2005
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 2007
Kangoo 1.5 DCI 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubus
post 10 Feb 2012, 14:46
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 24 October 10
From: Bucuresti




Eu cred ca dauneaza moturului pornirea la temperaturi joase . In Suedia unde temperaturile sunt cam ca ale noastre doar ca pentru o perioada mai mare de timp au in parcari prize pentru accesorii ce mentin temperatura motorului la cateva grade permanent .


--------------------
renault Megane 2.2 ,bicorp , 1.6 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtremer
post 11 Feb 2012, 11:30
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 27 October 11
From: Chisinau




Apropo, deoarece meganurile noastre se pornesc apasind butonul Start/Stop si nu folosind cheia, acum iarna trebuie sa pornim motorul folosind o alta schema decit actionind frina sau ambreiajul + Start/Stop ? Stiu ca la masinile diesel cu cheie, iarna tre sa apesi ambreiajul de vreo citeva ori, sa actionezi cheia de vreo cateva ori insa sa nu pornesti motorul si doar apoi sa-l pornesti.
Intrebarea e, cum sa pornim motoru acum iarna cu keyless go ? mersi.

This post has been edited by eXtremer: 11 Feb 2012, 11:31


--------------------
Renault Megane II 2004 1.5dCi 100hp - MD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tuborgg
post 11 Feb 2012, 12:58
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 30 July 10




Eu personal pornesc motorul ca de obicei, porneste din prima (pinacind), asta in cazul cind bateria este in parametri. (PS: eu tot sint din Chisinau)


--------------------
Renault Megane 2.1, 1.5 dci Estate 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi A
post 11 Feb 2012, 13:43
Post #8


Impatimit


Group: Members
Posts: 410
Joined: 20 April 09




QUOTE(eXtremer @ 11 Feb 2012, 11:30)
Stiu ca la masinile diesel cu cheie, iarna tre sa apesi ambreiajul de vreo citeva ori, sa actionezi cheia de vreo cateva ori insa sa nu pornesti motorul si doar apoi sa-l pornesti.
*


Dupa aia iesi din masina, te rogi la zeii motorinei si motoarelor, pornesti flacara sub motor, legi masina de un tractor si o tragi 2 km.

La orice masina procedura ar trebui sa fie aceeasi ca si vara. Tii pana cand se inchide martorul de bujii si dai sa mearga. Nu trebuie sa apesi nimic in mod repetat nici cheia de mai multe ori, doar daca ai probleme, dar faptul ca apesi ambreiaju nu ii face nimic masinii. E de indicat sa pornesti cu ambreiaju apasat doar ca sa fie motorul decuplat de cutie.


--------------------
Renault Megane Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
supremeon
post 11 Feb 2012, 14:54
Post #9


cam rareori membru...


Group: Members
Posts: 503
Joined: 28 July 07
From: din inima țării...




Poti sa apesi ambreiajul in mod repetat daca iti este foarte frig si vrei sa faci exercitii fizice, sa te incalzesti... smile.gif

Experienta mea personala este dupa cum urmeaza...
1. fac revizii din 10k in 10k, schimband, desigur, uleiul de motor.
2. locuiesc in Depresiunea Brasovului si, uneori, ma deplasez in depresiunile invecinate (depresiunea Intorsurii si Ciucului), unde iarna este un picut mai frig decat la noi... Cel mai frig a fost cand am pornit motorul la -24 grade, prin iarna lui 2007 sau 2008, nu mai tin minte. Din fericire, anul acesta NU S-A AJUNS INCA LA ASTFEL DE TEMPERATURI (lasati deoparte exagerarile media: dimineata, la radio, anunta -20 la Brasov, cand, in realitate, sunt -15).
3. Cum pornesc eu: ma urc in masina, calc ambreiajul, apas butonul start, ASTEPT. Dupa ~10 secunde, motorul porneste. Il las 10 secunde, dupa care ridic ambreiajul (cutia e pe liber). Il las sa mearga, timp in care ies afara si dau zapada de pe masina, sau curat gheata de pe geamuri, sau amandoua. Apoi, ma urc in masina si plec la drum.
4. IN TOTI ACESTI ANI DE UTILIZARE NU S-A INTAMPLAT NICI MACAR O DATA SA APAS PE BUTONUL DE START SI SA NU PORNEASCA MOTORUL... deci, felicitari Renault !

Daca dauneaza sau nu pornirea la rece... pai, credeam ca masina este facuta pentru a putea functiona in tara noastra, din moment ce este comercializata si la noi noi, nu? Cei din Rusia ce sa mai zica? smile.gif
Probabil ca, intr-o masura mica, dauneaza... asa cum si corpului uman este posibil sa-i dauneze daca iese afara la -15 grade...

Dar, pana cand ajunge masina sa nu mai mearga bine datorita frigului care l-a suportat numeroase ierni la rand, imi doresc si mie si voua: UTILIZARE FERICITA SI INDELUNGATA...


--------------------
Iubesc mersul domol pe o sosea fara gropi si alte masini, primavara cu verde crud si albastru - pur pretutindeni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 11 Feb 2012, 23:10
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




La temperaturile care au fost pe la mine,de cele mai multe ori o medie de -18 grade diminata,la pornire intotdeauna tin ambreiajul cam 1 minut apasat,sa invarta mai usor motorul.Cand debreiez,se simte ca ''pleaca'' si cutia,scade putin relanti-ul,apoi creste iara!


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ric26ct
post 12 Feb 2012, 00:44
Post #11


ric26ct


Group: Members
Posts: 461
Joined: 19 February 10
From: Constanta




up.gif
QUOTE(supremeon @ 11 Feb 2012, 14:54)
Poti sa apesi ambreiajul in mod repetat daca iti este foarte frig si vrei sa faci exercitii fizice, sa te incalzesti... smile.gif

Experienta mea personala este dupa cum urmeaza...
1. fac revizii din 10k in 10k, schimband, desigur, uleiul de motor.
2. locuiesc in Depresiunea Brasovului si, uneori, ma deplasez in depresiunile invecinate (depresiunea Intorsurii si Ciucului), unde iarna este un picut mai frig decat la noi... Cel mai frig a fost cand am pornit motorul la -24 grade, prin iarna lui 2007 sau 2008, nu mai tin minte. Din fericire, anul acesta NU S-A AJUNS INCA LA ASTFEL DE TEMPERATURI (lasati deoparte exagerarile media: dimineata, la radio, anunta -20 la Brasov, cand, in realitate, sunt -15).
3. Cum pornesc eu: ma urc in masina, calc ambreiajul, apas butonul start, ASTEPT. Dupa ~10 secunde, motorul porneste. Il las 10 secunde, dupa care ridic ambreiajul (cutia e pe liber). Il las sa mearga, timp in care ies afara si dau zapada de pe masina, sau curat gheata de pe geamuri, sau amandoua. Apoi, ma urc in masina si plec la drum.
4. IN TOTI ACESTI ANI DE UTILIZARE NU S-A INTAMPLAT NICI MACAR O DATA SA APAS PE BUTONUL DE START SI SA NU PORNEASCA MOTORUL... deci, felicitari Renault !

Daca dauneaza sau nu pornirea la rece... pai, credeam ca masina este facuta pentru a putea functiona in tara noastra, din moment ce este comercializata si la noi noi, nu? Cei din Rusia ce sa mai zica? smile.gif
Probabil ca, intr-o masura mica, dauneaza... asa cum si corpului uman este posibil sa-i dauneze daca iese afara la -15 grade...

Dar, pana cand ajunge masina sa nu mai mearga bine datorita frigului care l-a suportat numeroase ierni la rand, imi doresc si mie si voua: UTILIZARE FERICITA SI INDELUNGATA...
*


Bine spus , Felicitari RENAULT pentru fiecare dimineata in care motorul meu de 1,5 fie el de Logan sau Megane a pornit la prima cheie sau prima apasare de buton indiferent de temperatura exterioara.

On:

Am verificat rezerva de 200 ml de ulei care a ramas de la schimbul precedent , afara erau cca -12 grade celisus uleiul era in parametri de vascozitate dupa parerea mea ca si la 15 grade, deci concluzie pornirea la rece nu cauzeazea decat bateriei care e nevoita sa dea curent mai mult.

This post has been edited by ric26ct: 12 Feb 2012, 00:50


--------------------
renault megane 2 2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression
Skoda Octavia 1,9 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oanavas
post 12 Feb 2012, 05:02
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 14 April 09
From: Bacau




nu are ce sa-ti dauneze la motor daca o pornesti si o lasi cateva minute sau pana incepe acul indicatorului de apa sa-ti plece inspre pozitia optima de inalazire.
Referitor la proprietatile uleiului est testat de mine Castrol magnatec C3 5w40.
lubrifiaza destul de bine, dar da motorului un usor sunet de diesel gen tac -tac-tac iar dupa 8000 de km incepe sa-mi creasca consumul de benzina cu 10-15% si atunci ma gandesc ca acel ulei nu mai este ok si-l dau afara.Ultima data, am pus aral 5w40 made Germany si am simtit o usoara schimbare in bine.Motorul incalzit optim cu acest ulei nici nu se auzea ,consumul de carburant mai scazut cu 5% fata de Castrol.
Deci exista uleiuri si uleiuri


--------------------
skoda fabia Renault megane 2007 1,6 16 valve GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 12 Feb 2012, 10:37
Post #13


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Dauneaza daca lasi motorul sa mearga in gol pana se incalzeste... chiar si pana la prima liniuta... cititi si voi manualul de utilizare smile.gif ... evident ca in sarcina un motor se va incalzi mai repede... voi nu faceti nimic altceva dacat sa ardeti motorina/benzina degeaba wacko.gif ...
Cat despre pornitul la rece: este printre singurele momente in care motorul capata uzura... faza asta cu temperaturile scazute nu este tocmai elocventa (in sensul ca nu capata cu mult mai multa uzura decat la o pornire de +1 grad), pentru ca nu porneste la -20 in fiecare zi din an. Singurul lucru bun de facut in momentul pornirii la rece este calcarea pedalei de ambreiaj pentru ca decuplati cutia si invarte mult mai usor la pornire... faptul ca tineti apasat ambreiajul dupa aceia 1 minut, 2-3-5 minute etc., nu faceti nimic altceva decat sa uzati rulmentul si placa de presiune... Vizavi de schemele cu pus contactul, luat contactul de vreo cateva ori, este valabila pentru masinile care au probleme pe partea de pornire... daca totusi masina porneste sanatos la prima cheie/buton dar voi totusi faceti schemele de mai sus in speranta ca ajutati masina/motorul, in mod sigur voi aveti o problema nu masina/motorul... wink.gif


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 12 Feb 2012, 12:32
Post #14


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Evident că se uzează mai mult. Cu cât e temperatura mai mică cu atât se uzează mai mult.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 12 Feb 2012, 13:06
Post #15


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Asa este, dar in economia jocului chiar nu conteaza uzura acumulata in plus la temperaturile astea... ca sa fiu mai bine inteles daca folosirea motorului s-ar face cu precadere doar vara, sa zicem ca el ar avea o durata medie de viata de aproximativ 500000km... asa prin pornirile la temperaturile astea scazute de la noi, de maxim 1.5 luni /an, motorul o sa tina prin uzura acumulata mai mare evident doar 480000km (exemplu ipotetic)... in concluzie chiar nu conteaza in economia jocului... wink.gif


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oanavas
post 13 Feb 2012, 13:39
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 14 April 09
From: Bacau




pornita la rece si fortata cu spui tu solidconvert , adica pleci din loc in sarcina nu uzezi si mai tare motorul?


--------------------
skoda fabia Renault megane 2007 1,6 16 valve GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 13 Feb 2012, 16:48
Post #17


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




N-am inteles ce ai vrut sa spui... cum adica pornita si pleci din loc(eu am spus ca 30sec. ii sunt suficiente pentru ungere... restul este placebo). Cum adica pleci de pe loc in sarcina?... normal ca daca pleci de pe loc motorul este in sarcina si se incalzeste mai repede... mai bine citesti manualul si te convingi/elucidezi... wink.gif
Sau stai pana ajunge apa la temperatura optima si de-abia dupa aceea pleci!... ca sa n-o fortezi... wacko.gif

This post has been edited by solidconvert: 13 Feb 2012, 16:50


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cread
post 13 Feb 2012, 18:00
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 29 April 09




solid up.gif , se deszapezeste troaca, cu lopata , peria, matura sau ce mai ai la indemana , se porneste din prima , a doua , a x-a , si se pleaca unde ai treaba ,,, la niste aeroterme puse pe anvelope nu se gandeste nimeni ? ca de ' cum sa mergi cu ele inghetate?


--------------------
renault Megane 2 Grandtour . 2004 1,5 dci 80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oanavas
post 13 Feb 2012, 22:10
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 14 April 09
From: Bacau




m-am referit plecare de pe loc sau plecare in sarcina care e totuuna si am zis cu motorul rece ca doar ai pornit ai stat 30 de secunde cum zici tu si pleci crezi ca acest lucru nu iti va aduce o uzura si mai mare fata de faptul ca o pornesti si lasi motorul sa se incalzeasca apoi pleci de pe loc.
Gandeste-te si tu putin solidconvert la frig cand calci acceleratia si pleci curentul care intra in bobine si care este necesar, nu fac ca aceaste bobine sa se forteze? si de aici condens si crapa si astea.
In fine tu zici ca ai citit manualul ,crezi ca ala e dat ca sa castigi tu sau firma producatoare?
dar ca sa nu existe dubii eu am sa procedez in felul meu si tu in al tau.
Cu respect,
Vasile


--------------------
skoda fabia Renault megane 2007 1,6 16 valve GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 14 Feb 2012, 07:59
Post #20


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




QUOTE(oanavas @ 13 Feb 2012, 22:10)
Gandeste-te si tu putin solidconvert la frig cand calci acceleratia si pleci curentul care intra in bobine si care este necesar, nu fac ca aceaste bobine sa se forteze? si de aici condens si crapa si astea.
*


Asta e chiar radmasa.gif ...


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 14 Feb 2012, 13:08
Post #21


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Eu n-am bobine... tongue.gif dar oricum avea dreptate @ Cread... radmasa.gif


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shteffanivlad
post 14 Feb 2012, 18:04
Post #22


Membru cu ESP/ASR


Group: Members
Posts: 691
Joined: 2 July 07
From: Bucuresti




@oanavas: nu pleaca nimeni la 30 sec de la pornire direct la 4000rpm si sa tragi si autobuzul din statie. Pornesti, dai zapada si pleci, este suficient. Si la diesel si la benzina, iti complici viata inutil. Mersul in gol dauneaza motorului, nu il ajuta. smile.gif


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi Ianuarie 2008 / LMSE - B-81-LXV
iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oanavas
post 14 Feb 2012, 18:58
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 14 April 09
From: Bacau




da n-am zis eu ca plec dupa 30 de secunde ci solidconvert .In fine faceti cum vreti.Eu in genere fac cu ai zis tu shteffanivlad, dar daca altii imi rastalmacesc vorbele asta e.
Cu stima,
Vasile


--------------------
skoda fabia Renault megane 2007 1,6 16 valve GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtremer
post 16 Feb 2012, 17:18
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 27 October 11
From: Chisinau




Multumesc tuturor pentru raspunsuri smile.gif ...si eu sunt multumit de megane-ul meu, s-a pornit de fiecare data fara sa faca fitze, am asteptat aprox. 6-7 secunde la -18 grade ca sa porneasca motorul din prima.

QUOTE(Tuborgg @ 11 Feb 2012, 12:58)
(PS: eu tot sint din Chisinau)
*


Salutare.

This post has been edited by eXtremer: 16 Feb 2012, 17:19


--------------------
Renault Megane II 2004 1.5dCi 100hp - MD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 02:13
Dacia