Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pornire greoaie la cald, pornire greoaie la motor diesel 1.5 74 kw

beboiu
post 27 Apr 2012, 13:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 13 October 11




salut,

sunt mai nou pe forum si de asta incerc sa caut ajutor din partea celor mai experimentati, am o situatie bizara cu masina mea - un Megane 2.1 din 2004 1.5 dCi 74kw

pornirea la cald dupa prima cheie de dimineta este mult mai greoaie, invarte cam 10-15 secunde pana porneste, iar prima cheie de dimineata 4-5 secunde, de curand am verificat si am schimbat bujiile, filtru combustibil. nu este absolut nici o schimbare la pornire.

am verificat si conductele de motorina, cele transparente, imi apar bule/portiuni cu aer pe conducta dintre filtrul de combustibil si para de amorsare.

inca un simptom care il mai am ar fi un zgomot mai ciudat dat de catre electromotor, am inteles de la un specialist ca trebuie demontat si schimbat niste bucse, carbuni .... este posibil sa fie pornirea mai greoaie din aceasta cauza ?

va multumesc mult si astept sfaturi.



--------------------
renault megane 2.1 2004 1.5 dCi 74kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaicip03
post 27 Apr 2012, 14:10
Post #2


MEMBRU


Group: Members
Posts: 209
Joined: 20 October 09
From: BRASOV




Daca zici ca porneste mai greu dupa prima pornire decat dimineata atunci nu cred ca are treaba electromotorul.....acum depinde si de viteza cu care invarte , pentru ca ii trebuie o anumita presiune in pompa ca sa porneasca. Din cauza la bule..iar nu cred pentru ca ar porni greu numai prima data apoi ar porni normal ..ma rog daca ai porni in urmatoarele 10 min....s-ar putea de la bujii....sau vre-un senzor ceva..
eu zic sa o duci la un diacnostic...bafta..


--------------------
renault megane sedan meneger 2007 1.5 dci 101 hp ....... BLACK...
SI IN BRASOV SUNT MEGANURI...:P...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gorman
post 28 Apr 2012, 05:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 27 May 08




Servus!
Daca porneste greu la cald sigur este electromotorul. Cu timpul va porni greu si la rece. Roturul sta inclinat (din cauza uzurii bucselor din interior) si atinge in stator. Practic "fura curent" si nu ai destul la pornire. Verifica electromotorul, cu 50ron bucsele plus 50 ron manopera poti scapa destul de ieftin.
Poti face o simpla verificare care nu prea e indicata dar o data merge si anume incearca sa o pornesti impinsa( contactul pus). Daca porneste in 2m inseamna ca nu ai nimic pe partea de injectie sau de senzori deci...mai mult ca sigur e de vina electromotorul, mai ales ca auzi si zgomote ciudate la el.
Numai bine.

This post has been edited by gorman: 28 Apr 2012, 05:19


--------------------
renault laguna coupe 2.0T 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kmihaita
post 1 Jan 2013, 22:19
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 January 13




salut,
Am un Renault 1.5 dci 82cp (60kw) din 2005 are 132000km, acum 2 saptamani nu a mai pornit la cald am dat 5-6 la automat si am renuntat, am facut pauza aproximativ 30 min si am incercat iar si a pornit.

Am vorbit cu 2 mecanici si mi-au spus ca am avut dop de gheata in motorina, au zis sa schimb filtrul de motorina. L-am schimbat si timp de 3 zile masina a pornit la prima cheie atat la rece cat si la cald. A 4-a zi iar nu a mai pornit la cald si am lasat-o 5-10 minute, am incercat iar si a pornit.
In noaptea de revelion pe la ora 10 dupa ce am mers cu ea aproximativ 60 km am oprit-o si am revenit la ea dupa 15 min si nu a mai vrut sa porneasca nici dupa ce am facut pauza de 30 min. Am revenit a doua zi de dimineata si a pornit la prima cheie....
Nu am problema cu pornitul in fiecare zi, se manifesta o data la cateva zile 3-5 zile.
Porneste la prima cheie atunci cand motorul este rece, nu scoate fum, trage la fel ca in prima zi.

Mentionez ca acum 1 an am facut o verificare la injectoare, pompa de injectie (nu baga pilitura era ok) rezevor, conducte, filtru totul era ok. Am facut aceasta operatiune preventiv sa ma asigur ca nu sunt probleme. Alimentez de cand am masina numai de la Omv. Verificare facuta la Motor Diesel Impex in zona pietei Chibrit, sector 1.

Am observat ca dupa 1 an trebuie sa schimb bateria o toaca foarte repede, am schimbat 2 baterii in 2 ani Varta 74 ah si ultima pe care a tocat-o Rombat 70 ah.

Un mecanic mi-a zis ca am gresit ca am pus ulei 5w40 ca este prea vascos.

Nu stiu ce trebuie sa fac, sa incerc o diagnoza? sau sa fac iar o verificare la injectoare, pompa, etc.? Ma sperie gandul ca a picat pompa de injectie sau injectoarele sau ambele...
Si daca aceste piese s-ar fi stricat, care ar fi cauza defectiunii? Sa fie din cauza mersului in regim de turatii 2000-4200?(schimb treptele la turatii 3000+). Sau pica asa dintr-o data?

Multumesc!


--------------------
Renault Clio - If-04-dbv 2005 1.5 dci 60kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daniel194
post 24 Dec 2015, 07:40
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 29 May 15




Buna ziua.am o problema care nui dau de cap.Am reconditionat injectoarele sunt bune, dar porneste greu la cald si are toane cand se tureaza singura la 1000 rot.Am fost la diagnoza a facut test dar nu da nici un cod de defect toatul este in regula.Ce sa ii fac ca nu stiu, mentionez ca are toane furtunasul care iese din filtru si duce la pompa cateodata are bule pe el.Ma puteti ajuta va rog...Am verificat si bujiile cu lampa sunt ok.1,5 dci 65 cp.


--------------------
renault hatchback 2003 clio 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dodieisonfire
post 24 Mar 2016, 14:37
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 October 08




Salutări, forumiștilor!

În primul rând vreau să vă spun că cu toate că mașina pare să-și fi revenit de la sine, tot am petrecut câteva ore bune răsfoind paginile reno ro. Pe lângă părerile a vreo 4-5 mecanici care spuneau: "Injectoare, pompă, trage aer fals, nu știu de la ce este, n-am mai văzut așa ceva, vinde-o la vară" faptul că am văzut că și altora li s-a întâmplat aceeași problemă nu m-a bucurat, dar m-a liniștit într-un fel.
Să trecem la micuța pățanie cu pornirea la rece".

Dând mașina prietenei să plece într-un mic pelerinaj cu amicele pe la mănăstirile din țară, eram sigur că este o decizie bună. Chiar am zis "ia-o pe a mea, ca să nu ai probleme cu italianca ta". A mers ea frumos, schimbată la 2800-3000 de ture, cu motorină de la mol; toate bune și frumoase timp de două zile. Sâmbătă seara (și cred că aceasta a fost problema. încă nu știu) a alimentat de la singura benzinărie pe care a găsit-o prin acele zone atât de frumoase, un petrom amărât și dărăpănat. Duminică dimineața, dă-i și pornește-o. După ce m-a sunat și mi-a spus că se mai cazează o seara acolo pentru că nici un mecanic nu lucrează în zonă duminica, am început să tot caut posibile soluții la problemă. Adică la faptul că apăsa pe buton, învârtea electromotorul, dădea semne că pornește, dar parcă i se tăia alimentarea. După vreo 2 ore, mașinuța începând a fi brăzdată de prietenoasele raze ale soarelui (fuseseră cam cu minus în noaptea precedentă și cred că și dimineața la fel), a pornit, mai greu, dar a pornit. I-am zis să nu o mai oprească până la București și să vină cât mai repede. Asta după ce o lăsa să se încălzească.
Odată pornită, a mers ca nouă, în parametrii ei normali. Fără mesaje în bord, fără trepidații, fără scăderi bruște și din te miri ce cauză ale puterii motorului șamd. A oprit-o și a pornit-o iar, fără probleme, cu motorul cald.
Ajunsă în București, a parcat-o într-un hipermarkek și ne bucuram că am dres-o de data asta.

A doua zi dimineață, surpriză! De fapt nu a fost atât de mare surpriza. Șansele de a porni fără probleme erau de 50-50. Eu fiind un optimist incurabil, am fost doar putin dezamăgit de renault, francezi, mașini, oameni și alte chestii d-astea.
După două-trei ore, merg iar la mașină și încerc să o pornesc. A luat-o din a doua apăsare, scoțând puțin fum alb. În bord îmi apărea mesajul care m-a lovit în moalele capului ca o cărămidă : Check injection. Am zis că am pus-o de vreo 10 milioane cel puțin...
O las să se încălzească și plec cu ea. Mașina la fel ca în ziua precedentă. Trăgea bine de tot, motorul mergea rotund și fără întreruperi, doar că apărea acel mesaj în bord.
Acum ce m-am gândit eu. Am pornit-o...hai să îi dau forjă. Până în limitare 3-4 trepte, apoi frână de motor. Așa am mers tot splaiul de la autovit înspre centură și înapoi.
Pe urmă am fost la două service-uri, unde și-au dat toți cu părerea și am pus-o pe două testere. Unul normal și celălalt celebrul CLIP. Testul dedicat pentru renault din câte am înțeles. A dat o eroare pe injectorul 2. Dar când s-au uitat mecanicii la returul fiecăruia injector, se jurau că nu au mai văzut să scuipe așa frumos la aproape 180k de km. Bujiile verificate (doar cu lampă) și fără probleme. Am plecat de acolo și am ajuns acasă fiind dezamăgit și neștiind ce pășise prețioasa mea mașinuță. Am zis să o las să se răcească și să o pornesc din nou.
A pornit la prima cheie luni seara. A pornit la prima cheie marți seara. A pornit la prima cheie azi pe la 10. Mâine încerc la 8 dimineața și sunt foarte sigur că o va lua.

De aici ce concluzii să trag. Să avem naibii grijă de unde băgăm motorină și să ne simțim și noi piloți de drag race-uri măcar odată la câteva luni. În limita bunului simț pentru mașină și respectând (cât se poate) regulile de circulație și prevenția rutieră.

P.S. Am postat pentru ca alții care mai mult ca sigur se vor întâlni cu această problemă șă spună și ei: Opa! Nu sunt singurul. Hai că îi dau eu de cap.
Scuze pentru lungul post, dar îmi cam place să povestesc.

Cu stimă și deosebit respect pentru toți colegii de forum!


--------------------
Renault Megane 2004 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasile dragos
post 25 Mar 2016, 13:14
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 3 September 14
From: caras-severin




Ma bucur ca ai scapat acum dar mai mult ca sigur in viitor te va lasa un injector. Asa am patit si eu ( la 240 mi km ) iar acum la aproape 300 de mi un injector da foarte mult pe retur. In afara de pornirea la a doua apasare( aleatorie) nu am nici un fel de deranj. Deocamdata.


--------------------
renault megane 2 1.5 dci 2005 combi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 12:09
Dacia