Parcarea in panta, Cum e bine sa parchezi?
![]() ![]() ![]() |
Parcarea in panta, Cum e bine sa parchezi?
soul_assassin |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|||
pepelutza |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 463 Joined: 17 November 10 From: brasov ![]() |
Tu faci misto acum ? Daca ai de 5 ani masina insemna ca esti sofer ( banuiesc ) cum sa nu tragi si frana de mana
![]() Eu m-am obisnuit daca panta e mai mare sa brachez si rotile in functie de teren. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
- BV-10---S
|
|
tupeu_adrian |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru tuning interior Group: Members Posts: 367 Joined: 11 September 12 From: BARLAD ![]() |
vb colegului pepelutza.....se parcheaza bagat in viteza, frana de mana trasa si pt o mai mare siguranta cu rotile bracate la maxim...daca as fi fost in postura ta eu asa as fi parcat`o dar acum depinde de fiecare din partea mea poti sa o lasi si pe liber si cu o caramida pusa la roata
![]() |
--------------------
RENAULT CLIO II PH4
SYMBOL 2007,1.5DCI/85CP / VS 07 YCE......DACIA
LOGAN I PH1 2004/1.4MPI/65CP / VS 03 UWT
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
Eu ca sa fiu sigur dezumflu rotile si pun si o piatra mai mare la roata...interesant topic in aria tehnica.
Despre treaba asta se invata la scoala de soferi. |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
tupeu_adrian |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru tuning interior Group: Members Posts: 367 Joined: 11 September 12 From: BARLAD ![]() |
dupa cum observi cineva a lipsit de la acesta ora in care se preda parcarea regulamentara
![]() |
--------------------
RENAULT CLIO II PH4
SYMBOL 2007,1.5DCI/85CP / VS 07 YCE......DACIA
LOGAN I PH1 2004/1.4MPI/65CP / VS 03 UWT
|
|
soul_assassin |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
E vreo problema daca nu trag frana de mana??? Risc ceva daca o las doar in viteza? La asta ma refeream? Si am specificat ca e o panta de 10 grade nu 45.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
POate cu timpul sa scape si atunci sa vezi distractie... eu doar pe loc drept o las in viteza si atat, in orice fel de panta trag frana ....
Intentionezi sa o lasi mult timp asa de nu vrei sa tragi frana ? |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
tupeu_adrian |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru tuning interior Group: Members Posts: 367 Joined: 11 September 12 From: BARLAD ![]() |
las`o asa fara frana de mana...si cand ti`a ceda atunci sa vezi show si bani la schimbat tablaria.....ce nu inteleg eu....te doare mana sa o tragi sau de ce tot intrebi?....ti se pare ok sa deschizi un topic cu o intrebare de persoana care nu poseda permis ceea ce si unora care n`au stiu lucrul asta...dar tu care ai 5 ani vechime?....sincer sa va spun nu stiu cum v`au dat astia permisul daca nu stiti niste chestii elementare....acum bateti`ma, jigniti`ma ca am fost sincer si am spus ce am gandit
|
--------------------
RENAULT CLIO II PH4
SYMBOL 2007,1.5DCI/85CP / VS 07 YCE......DACIA
LOGAN I PH1 2004/1.4MPI/65CP / VS 03 UWT
|
|
soul_assassin |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
Nu. Din obisnuinta si in plus iarna trecuta a ramas blocata roata dreapta spate si am lasat parca 400 de ron la service. Si zilele trecute m-am intrebat daca pierd sau castig ceva sin faptul ca nu trag frana de mana. Mentionez ca e o panta mica.
29 Mar 2013, 23:47: QUOTE(tupeu_adrian @ 29 Mar 2013, 23:43) las`o asa fara frana de mana...si cand ti`a ceda atunci sa vezi show si bani la schimbat tablaria.....ce nu inteleg eu....te doare mana sa o tragi sau de ce tot intrebi?....ti se pare ok sa deschizi un topic cu o intrebare de persoana care nu poseda permis ceea ce si unora care n`au stiu lucrul asta...dar tu care ai 5 ani vechime?....sincer sa va spun nu stiu cum v`au dat astia permisul daca nu stiti niste chestii elementare....acum bateti`ma, jigniti`ma ca am fost sincer si am spus ce am gandit Pai asta e si scopul intrbarii mele: cedeaza ceva sau nu, si daca da ce? Si in rest nu stiu de ce jignesti? This post has been edited by soul_assassin: 29 Mar 2013, 23:47 |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
tupeu_adrian |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru tuning interior Group: Members Posts: 367 Joined: 11 September 12 From: BARLAD ![]() |
cine te`a invatat pe tine sa tragi frana de mana pe timp de iarna si ger?
![]() |
--------------------
RENAULT CLIO II PH4
SYMBOL 2007,1.5DCI/85CP / VS 07 YCE......DACIA
LOGAN I PH1 2004/1.4MPI/65CP / VS 03 UWT
|
|
soul_assassin |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
Multumesc. E un lucru pe care nu il stiam. Asta vreau si eu, sa aflu parerea altor soferi.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
tupeu_adrian |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru tuning interior Group: Members Posts: 367 Joined: 11 September 12 From: BARLAD ![]() |
si scuze am uitat sa mentionez....nu jignesc absolut deloc....tin sa zic exact ceea ce gandesc si sa nu ascund cu nimic....ceea ce faci tu ca spre exemplu: esti elev intr`a 12 si iti intrebi colegii cat fac 1+1 chestii din generala....acolo vreau sa ajung...ceea ce intrebi tu nu mi se pare normal sa nu le stii dupa 5 ani de experienta....si crede`ma cateodata critica este buna ca te indeamna sa le faci pe toata sa arati ca poti
![]() |
--------------------
RENAULT CLIO II PH4
SYMBOL 2007,1.5DCI/85CP / VS 07 YCE......DACIA
LOGAN I PH1 2004/1.4MPI/65CP / VS 03 UWT
|
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#13
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
nu se intampla nimic daca nu tragi frana de mana. Daca panta este prea mare atunci risti sa dea peste cap cutia.
Frana de mana iti poate aduce neplaceri daca o folosesti rar, atunci poate ceda cablul sau sa ramana blocata. Este bine sa o folosesti pentru ca nefolosind-o nu stii daca este buna sau nu si nu te poti baza pe ea la nevoie. Nu se strica nimic daca o lasi in viteze. Eu nu o mai las pentru ca aveam impresia ca o sa stric timoneria, dar era fals. Oricum, ai sa vezi ca daca o lasi intr-o panta agresiva, masina tot in cutie sta, frana de mana tine doar daca o tragi pana iese apa din placute sau ferodouri. |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
vulturu78 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 11 October 10 ![]() |
QUOTE(PhilipMorris @ 30 Mar 2013, 00:17) nu se intampla nimic daca nu tragi frana de mana. Daca panta este prea mare atunci risti sa dea peste cap cutia. Frana de mana iti poate aduce neplaceri daca o folosesti rar, atunci poate ceda cablul sau sa ramana blocata. Este bine sa o folosesti pentru ca nefolosind-o nu stii daca este buna sau nu si nu te poti baza pe ea la nevoie. Nu se strica nimic daca o lasi in viteze. Eu nu o mai las pentru ca aveam impresia ca o sa stric timoneria, dar era fals. Oricum, ai sa vezi ca daca o lasi intr-o panta agresiva, masina tot in cutie sta, frana de mana tine doar daca o tragi pana iese apa din placute sau ferodouri. Intr-o panta agresiva , cablurile se vor alungi mai mult decat esti obisnuit, de unde si senzatia ca sta in cutie. apasa ambreiajul (progresiv ca sa nu o iei la vale brusc) si mai trage odata frana de mana in acelasi timp cu apasarea ambreiajului. (te poti folosi si de frana la nevoie). Pe scurt cu cat panta e mai mare cu atat si maneta se ridica mai mult bineinteles cu un efort mai ridicat , ca e doar vorba de un cablu si niste parghii. La carte spune sa te asiguri ca tine cand o lasi in panta. daca masina nu tine doar in frana de mana atunci ai o problema cu frana de mana. Ca info : cablurile de la ascensoare stau permanent alungite si se alungesc si mai mult cand exista persoane in cabina in fct de greutate. Alungirea e compensata de motor care se roteste suplimentar. La frana de mana e aceeasi poveste doar ca trebuie sa compenseze soferul din maneta in fct de panta (vezi greutate). |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 2019
0.9
|
|
casuta_papusilor |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 23 March 13 From: Bucuresti ![]() |
iarna parchezi cu sistemul de franare udat din plin de apa de pe drum si peste noapte, cand da gerul mai mare (ca la minus 3-4 grade nu se intampla nimic) ingheata toata apa aia intre placute si discuri (sau saboti pe spate) se intareste rau si dimineata ai roata blocata la minus 10-12 grade.
de aceea e de evitat, in general, sa tragi frana de mana iarna (peste noapte mai ales) cand sunt geruri mari. parcheaza pe un loc mai drept in situatii dinastea, ca sa nu mai fi nevoit sa tragi frana de mana. sau parcheaza cu rotile langa o bordura si bracheaza putin rotile catre bordura. masina nu va sari bordura trotuarului. altfel, frana de mana trebuie folosita macar din cand in cand (cand esti in panta obligatoriu), macar ca sa o verifici ca merge si tine foarte bine. frana de mana trebuie sa functioneze bine si sa tina masina in panta fara ajutorul cutiei de viteze sau a caramizilor. This post has been edited by casuta_papusilor: 30 Mar 2013, 08:09 |
--------------------
renault
symbol
1.5dci - 48kW - 2006 - naiba stie ce echipare
- B-??-XCG
|
|
soul_assassin |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
In legatura cu locul unde parchez n-am cum sa-l schimb asa ca am inteles ca iarna nu trag frana de mana si in rest e bine sa o folosesc.
Multumesc de sfaturi. |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
casuta_papusilor |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 23 March 13 From: Bucuresti ![]() |
da, iarna, cand ramane masina parcata peste noapte, cand se lasa ger mare, ca are timp si conditii sa intepeneasca rotile pana dimineata.
sanatate si noroc! This post has been edited by casuta_papusilor: 30 Mar 2013, 08:42 |
--------------------
renault
symbol
1.5dci - 48kW - 2006 - naiba stie ce echipare
- B-??-XCG
|
|
vasilecool |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 25 March 09 From: Bucuresti ![]() |
trag frana de mana din reflex si o asigur si cu treapta aII-a.fie vara ,fie iarna ..unde sa parchez ,daca locul meu de parcare este in panta ? si au fost geruri si de -20 si ceva de grade... nu s-a blocat niciodata ! doar nu intra un litru de apa in tamburi .posibil sa inghete ,daca nu prea lucreaza sabotii si e ceva rugina pe acolo... dar daca totul e lustruit ,de la frane ,cred ca gheata nu face priza .poate pe cabluri doar .
dar cel putin ,la mine nu s-a intamplat pana acum . |
--------------------
renault
symbol
2005
- B-46-ANU
|
|
soul_assassin |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
De ce bagi in a doua si nu in a intaia?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
in 1 si marsalier .... e bine sa o lasi .. in 2 deja forta de franare e muult mai mica
|
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
Steffan |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 December 08 From: București ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dCI, 85 cp
2008
|
|
svclio |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 5 July 12 ![]() |
@Steffan Raportul dintre pinioane (din cutia de viteze).
|
--------------------
renault
clio 2 bicorp
2004 / dci 65 cai
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
Ai pornit vreodată vreo mașină împinsă sau tractată? dacă da, gîndește'te de ce trebuia să o pui în viteza a doua și nu într'antîia. Dacă ai compresia slabă și maneta e într'a doua și nu o asiguri cu frîna de mînă mașinuța o ia la vale.
Cînd merg la muncă parchez pe o pantă de circa 10-12% întotdeauna în marșarier (asta mă ajută și din alt punct de vedere: să nu intru accidental în cel ce parchează în fața mea sau în zid) și cu roțile îndreptate spre bordură (dar niciodată bracate la maximum) și da, folosesc frîna de mînă. Frîna de mînă o trag după ce mașina stă în cutia de viteze, așa că nu trebuie să întind prea tare cablurile. |
--------------------
Renault
Symbol
2006 EX1,4 16V
- CJ-x5-DXM
|
|
martzipan2004 |
![]() ![]()
Post
#24
|
![]() the fuck's your problem.... Group: Members Posts: 688 Joined: 11 August 08 From: bucuresti ![]() |
eu am patit cu Opelul , sa o las intr-o panta mica , in viteze si in 10 minute cand m-am intors masina era jumatate de metru mai in fata.......de atunci trag si frana de mana !
CU renault niciodata nu a fugit , indiferent de panta ..doar in viteza ! |
--------------------
BMW
F11
2016
- B 67 ELT Renault Laguna 3 Black Edition 2011
Symbol 1.4 8v ^ 57000 km Corsa 1.7 CDTI ^ 150000 ^ Opel Combo 1.7 DTI 2010[B] |
|
vasilecool |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 25 March 09 From: Bucuresti ![]() |
v-am spus ,din reflex ...o bag in aII-a ,pentru ca e o miscare mai lejera .in marsarier ,cu inel ,deja e prea multa munca... o fi mai bine in prima viteza ,dar e mai usor sa trag ,decat sa imping maneta .
si repet...asa m-am obisnuit .chiar si pe teren drept... si oricum ,trag intotdeauna ,frana de mana .asa m-a format instructorul in scoala . This post has been edited by vasilecool: 14 Apr 2013, 16:17 |
--------------------
renault
symbol
2005
- B-46-ANU
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
@vasilecool, și cînd pleci de pe loc? tot ți'e mai comod s'o pui într'a doua?
așa, la oprire o bagi într'a-ntîia și la pornire ai plecat, în stilul tău uzezi timoneria mai mult, și te asigur că n'ai nici un cîștig |
--------------------
Renault
Symbol
2006 EX1,4 16V
- CJ-x5-DXM
|
|
bleano1 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 13 January 13 From: iasi ![]() |
parcheaza cum vrei ,eu unul nu trag niciodata iarna frana de mana cand afara-s mai putin de -5 grade,iar pe timp de vara o trag mereu si niciodata nu am avut probleme cu ea
![]() |
--------------------
renault
clio2
1,5dci 65cp,2004,caroserie
|
|
ida01ro |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 12 March 07 From: Bacau ![]() |
QUOTE(tupeu_adrian @ 30 Mar 2013, 00:50) cine te`a invatat pe tine sa tragi frana de mana pe timp de iarna si ger? ![]() e un topic halucinant !!! ![]() Teoretic, rotile nu vor ramane blocate niciodata daca frana de mana este in bune conditii, adica daca camasa cablului de actionare este in stare buna, fara crapaturi, etc. Cand protectia acestuia se deterioreaza ..adica imbatraneste este lovita, etc. apa poate sa patrunda intre camasa si cablu si poate ingheta, blocand astfel roata. DAca totusi se intampla, atunci este necesara schimbarea cablului franei de mana. Xcum, daca frana de mana este folosita frecvent, vaselina existenta intre camasa si cablu asigura ungerea pe intreaga lungime a acestuia din urma, iar posibilitatea de gripare scade ff mult. DAca nu este folosita, rugina isi face treaba si nu mai permite ca forta arcului de readucere sa elibereze sabotii de frana. Referitor la folosirea franei de mana - uneori denumita si frana de parcare !! - cred ca este bine sa mai studiati regulamentul de circulatie si sa va lamuriti... chiar ca este vorba de scoala de soferi elementara !! BAfta tuturor ! This post has been edited by ida01ro: 15 Apr 2013, 20:31 |
--------------------
Renault
Clio 2 bicorp 1,4 16v / Megane 2 break 1,6 / 16v
2003
|
|
martzipan2004 |
![]() ![]()
Post
#29
|
![]() the fuck's your problem.... Group: Members Posts: 688 Joined: 11 August 08 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(ida01ro @ 15 Apr 2013, 20:28) e un topic halucinant !!! ![]() Teoretic, rotile nu vor ramane blocate niciodata daca frana de mana este in bune conditii, adica daca camasa cablului de actionare este in stare buna, fara crapaturi, etc. Cand protectia acestuia se deterioreaza ..adica imbatraneste este lovita, etc. apa poate sa patrunda intre camasa si cablu si poate ingheta, blocand astfel roata. DAca totusi se intampla, atunci este necesara schimbarea cablului franei de mana. Xcum, daca frana de mana este folosita frecvent, vaselina existenta intre camasa si cablu asigura ungerea pe intreaga lungime a acestuia din urma, iar posibilitatea de gripare scade ff mult. DAca nu este folosita, rugina isi face treaba si nu mai permite ca forta arcului de readucere sa elibereze sabotii de frana. Referitor la folosirea franei de mana - uneori denumita si frana de parcare !! - cred ca este bine sa mai studiati regulamentul de circulatie si sa va lamuriti... chiar ca este vorba de scoala de soferi elementara !! BAfta tuturor ! da...probabil ca nu prea mergi cu masina iarna...caci nu se explica .....daca dai in 2 balti ( foarte probabil iarna ) si ai tamburi pe spate...cum avem mai toti .....ai foarte mare posibilitatea ca a doua zi sa pleci cu una din roti blocate.... ma mir ca nu ti-a explicat instructorul de la scoala elementara de soferi de iarna ca pe langa sa tragi frana de mana la -25 sa mai iti iei si masina de tractare ! |
--------------------
BMW
F11
2016
- B 67 ELT Renault Laguna 3 Black Edition 2011
Symbol 1.4 8v ^ 57000 km Corsa 1.7 CDTI ^ 150000 ^ Opel Combo 1.7 DTI 2010[B] |
|
gabize |
![]()
Post
#30
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
QUOTE(tupeu_adrian @ 30 Mar 2013, 00:50) cine te`a invatat pe tine sa tragi frana de mana pe timp de iarna si ger? ![]() Eu dacă am frâna de mână cu acționare automată (electrică), cum procedez? Mai ales iarna?? ![]() ![]() ON: De șase ani de când am mașina, deși frâna de mână se cuplează automat la oprirea motorului, nu am avut niciodată probleme cu ea, indiferent de condițiile meteorologice. |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 06:35 |