Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

PHEV nu incalzeste, Nu incalzeste mod electric

Vali I
post 9 Jan 2025, 19:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 9 January 25




Buna ziua,
intervin cu o problema pe care nu am mai vazut-o.
Detin un Captur PHEV din decembrie 2023 si uneori (de 3-4 ori pe sezon rece) nu incalzeste in modul electric.Odata pornit motorul termic porneste si caldura.S-a intamplat si in modul preconditionare.
Deci atunci cand se intampla nu-si revine decat daca revin dupa un interval de timp.Altfel baga aer rece oricat as circula.De cele mai multe ori se comporta normal, impecabil.
La reprezentanta mi-au spus sa merg atunci cand se intampla, dar increderea mea in ei a cazut la zero atunci cand mi-au spus ca la apasarea 'AUTO' se cupleaza automat si climatizarea, ceea ce nu se intampla cand e frig afara si nici nu am avut ocazia.
Va raman recunoscator celor ce puteti sa ma ajutati.


--------------------
Renault Captur 2 2023 PHEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Jan 2025, 20:35
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.174
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ca idee ai setat temperatuta la valoare mare , la mine 25 este maxim dupa apare inicatia max cu rosu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vali I
post 10 Jan 2025, 11:12
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 9 January 25




Nu e asta. Am încercat toate variantele. Și pe “AUTO” cu temperatura mai mică (20-23), și pe “manual” cu toate variantele de intensitate a ventilatorului.
De obicei e pe “AUTO” la 22.


--------------------
Renault Captur 2 2023 PHEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 10 Jan 2025, 16:54
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.168
Joined: 13 October 06




Incearca si tu cu o temperatura mai mare.
La un EV pe care nu-l numesc aici, trebuie sa-l setezi la 28 de grade, ca sa-ti faca 23.
N-ai vrut tu masina eco/bio, nu inteleg de ce te plangi acum.


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vali I
post 10 Jan 2025, 17:08
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 9 January 25




Mircea,
Dacă nu ai citit sau nu ai înțeles te rog frumos să nu răspunzi sau măcar fă-o politicos.
1. Atunci când merge, respectiv 90% din timp, merge perfect. Deci nu are logică reglarea unei temperaturi superioare.
2. Care e legătura între mașina bio/eco și o eventuală defecțiune pe care o poți avea la orice tip de mașină?


--------------------
Renault Captur 2 2023 PHEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian B.
post 25 Feb 2025, 21:18
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 February 25




Buna seara. Ati rezolvat problema cu pornirea caldurii. Exact asa se intampla si la mine. Astazi am fost la revizia de un an si am raportat si aceasta problema. Explicatia lor a fost ca atunci cand e frig afara se priotirizeaza incalzirea bateriei si abia ulterior confortul interior.
Ceea ce ma face sa nu cred este ca nu porneste caldura decat dupa ce opresc masina, o inchid si apoi o deschid. Daca ar fi corecta explicatia lor ar trebui sa porneasca caldura imediat ce se termina intretinerea bateriei.
Ai alte informatii ? Multumesc


--------------------
Renault Captur 2023 plug in
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Feb 2025, 11:40
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.174
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




o iau si eu logic , nu stiu daca in aeroterma exista rezistenta electrica pentru incalzire...... care este mare consumatoare de electricitate , banuiesc ca incalzirea clasic se face prin antigelul de la motor , si pentru asta motorul termic trebuie sa functioneze..., din ce am observat cind este rece afara motorul termic functioneaza mai mult timp pina se incalzeste in masina.....


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian B.
post 26 Feb 2025, 13:02
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 February 25




Caldura nu depinde numai de motorul termic. Se produce cumva si electric. Nu cinosc modalitatea, dar iti spun sigur ca masina are momente cand chiar daca e frig afara se incalzeste in 2 minute. Si nici nu ar avea cum sa fie altfel, deoarece in momentul cand merg doar electric in masina se incalzeste fara sa porneasca motorul termic.


--------------------
Renault Captur 2023 plug in
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meg2s
post 26 Feb 2025, 18:35
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




QUOTE
Explicatia lor a fost ca atunci cand e frig afara se priotirizeaza incalzirea bateriei

Asta este raspunsul unui individ care n-ar trebui sa lucreze acolo, sau care incearca sa te minta sperand ca nu ai suficiente informatii.
Spun asta pentru ca pe Captur PHEV nu exista pompa de caldura pentru "conditionarea" bateriei. A se vedea full-electrice Renault, unde o pompa de caldura este optional de aprox. 1.ooo Euro.
Bateriile noastre sarmanele (si la mine la Formentor este la fel), la temperaturi scazute, isi ridica treptat temperatura prin procesul de descarcare sau incarcare.

QUOTE
Caldura nu depinde numai de motorul termic. Se produce cumva si electric.

Masinile astea pot merge in mod exclusiv EV si la temperaturi negative, motorul termic in situatiile astea nu genereaza nici un Joule de caldura. Incalzirea habitaclului se face in acest caz pe baza unor rezistente (putin mai destepte decat cele clasice) - elemente PTC (positive temp. coefficient heating element) - vezi detalii online.
Ceea ce tu descrii, mie imi miroase a bug de software. In mod normal pre-conditionarea habitaclului (incalzirea) merge fara probleme si la valori negative mari. Eu am folosit din plin functia asta in ultimele zile cu frig din belsug, inclusiv dezghetarea geamurilor inainte sa ajung la masina...

This post has been edited by meg2s: 26 Feb 2025, 18:38


--------------------
CUPRA Formentor (2023) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian B.
post 1 Mar 2025, 10:23
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 February 25




Nu stiu. Mai gresesc si ei. Probabil ca neintentionat. Sunt foarte curios ce a rezolvat initiatorul topicului.


--------------------
Renault Captur 2023 plug in
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian B.
post 9 Mar 2025, 17:12
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 February 25




Am recitit primul mesaj al initiatorului si am constatat ca masinile noastre sunt din acelasi an, a mea din noiembrie si a lui din decembrie. Deoarece nu vad ca problema sa fie foarte dezbatuta deduc ca este vorba de un defect la un lot restrans de masini.
Cum spuneam , la revizie mi au dat explicatia mai sus prezentata dar totusi mi au spus ca au facut o resetare. Azi cand am pornit masina la 12 grade, surpriza, nu face caldura.


--------------------
Renault Captur 2023 plug in
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 13:33
Dacia