Unghiul De Fuga?!(geometria Rotilor), UNGHIUL DE FUGA?!(geometria rotilor)
![]() ![]() ![]() |
Unghiul De Fuga?!(geometria Rotilor), UNGHIUL DE FUGA?!(geometria rotilor)
theodor2004 |
![]()
Post
#151
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|||
D-Ice |
![]()
Post
#152
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Pai atunci muta cauciucurile Sava pe jantele care au mers bine ultima data. Poate asa ii "prieste".
![]() This post has been edited by D-Ice: 7 Oct 2010, 18:57 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#153
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
da, asa m-am gandit si eu sa fac. Iau janta de la roata de rezerva o roluiesc la Autosoft, si o schimb cu cea buclucasa (pe care o voi folosi ca roata de rezerva).
Daca nici acum nu merge, voi pune cauciucuri noi pe fata . Concluzie: cu cati bani am dat pe 2 cauciucuri Sava+roluiri ulterioare+echilibrari+schimbari anvelope intre ele+2 geometrii=2 cauciucuri Michelin saving energy, (pe care bine faceam sa le iau de la inceput). (dar asta e situatia, am fost fortat de imprejurari sa le iau pe acestea). sfat: nu faceti ca mine! Luati-va din start lucruri de care sunteti sigur ca sunt bune, ca asa economisiti si timp, si bani cu reparatii ulterioare. Punct! |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#154
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Ai dreptate. Nu fac reclama, e prima data cand merg cu Michelin, dar eu alta marca de anvelope nu mai iau. Tinuta de drum este perfecta indiferent daca ploua torential sau e asfalt uscat. Odata la 4-5 ani merita investitia.
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#155
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
am rezolvat problema, (in proportie de 95%). Am fost la vulcanizare, i-am pus sa dea jos roata buclucasa (adica stanga fata) , am pus-o pe strung si am inceput sa ne uitam toti la ea. Se cam vedea ca e ovalizata, era si descentrata, asa ca am inlocuit-o cu janta de rezerva (pastrand in continuare anvelopa Sava pe ea). Acum masina merge drept, adica am mers si 200 m pe bd Unirii fara sa trec pe bada din stanga; bine , parca inca are o usoara tendinta sa traga stanga, dar nu suficient de puternica de a invinge inclinatia spre dreapta a drumului (din acest motiv trage usor stanga pe drumui drepte, si dreapta pe drumuri inclinate spre dreapta).
Merci de colaborare, D-Ice, dau berea. ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#156
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Mi-a facut placere, dau si eu una
![]() ![]() |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#157
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
Cu certitudine iti voi spune. Am mania experientelor, nu ma las pana nu pun alte cauciucuri pe fata. Si eu sunt curios cum va merge (bineinteles ca inainte roluiesc jantele).
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#158
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Ceva mai mult de un an si reprezentare la geometrie / verificare unghi
![]() Bine-nteles ca tot la Mures si pe acelasi aparat. Cu telescoapele originale roata dreapta fata nu era tocmai "perfecta" ... trebuia corectata pentru a nu uza pe interior anvelopa. Dupa inlocuirea telescoapelor s-a corectat, stricand astfel reglajele anterioare, rezultand "chitaiala" in curbe ![]() S-a rectificat/corectat si acum totul e ok ![]() Operatiune efectuata la 158.880 km la bord, caseta de directie originala si fara probleme pana acum. Pret 70 ron cu tot cu "atentie". Me happy ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
andurs |
![]()
Post
#159
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Geometria se face in general la numar de km sau timp?
![]() Eu tocmai am trecut de 60.000 km, 3 ani si ceva, si n-am facut-o niciodata pana acum. Ar fi cazul sa ma prezint la un control? |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#160
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Cum doresti
![]() ![]() Eu fac verificarea anual ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#161
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
daca masina merge drept si volanul sta drept, eu nu as face geometria. Nu te lega la cap daca nu te doare.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
andurs |
![]()
Post
#162
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Merge drept, volanul sta drept, n-am avut probleme cu anvelopele pana acum, nici cu alea de vara, nici cu alea de iarna, deci o las in pace pana la primavara. Ca atunci expira ITP-ul si sigur trebuie sa schimb una alta pe dedesubt, ca data trecuta aveam ceva jocuri prin bielete si capete de bara dar ma incadram in limite.
|
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#163
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
atunci ai rabdare pana vei fi nevoit sa schimbi bieletele/capetele de bara, atunci faci si geometria.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
Ygi_17 |
![]()
Post
#164
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 2 February 09 ![]() |
am o mica problema.
masina trage usor dreapta. la o verificare un mecanic mi-a spus ca bieleta de directie dreapta trebuie schimbata. este posibil din cauza bieletei sa traga dreapta? |
--------------------
Renault
Clio II - Symbol
2003 / 8V 75 CP
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#165
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
parerea mea e ca nu e de la bieleta de directie. Bieletele transmit miscarea stanga-dreapta de la volan la roti, si pot avea joc (care se simte punand mana pe bielete si bracand rotile). Dar, oricat de mare ar fi jocul, nu trage volanul lateral din cauza lor.
E posibil sa ai o roata prost echilibrata, o janta stramba, (pe dreapta) dar parerea mea e ca nu e din cauza bieletei. Ma rog, asta e parerea mea. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#166
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
revin cu o noua problema de tras dreapta a unei masini.
De data asta e vorba de masina prietenei mele, un Opel Corsa 2007, cu vreo 20 000 km la bord. I-am montat cauciucuri de iarna pe fata, si, la iesirea din vulcanizare am avut surpriza sa constatam ca masina trage puternic dreapta, asa de rau ca in max 50 m schimbam banda. Mentionez ca am si roluit jantele, iar la janta de pe dreapta am observat ca buza jantei era stramba catre inauntru, desi aia o roluisera. I-am pus sa o roluiasca din nou, au pus-o iar pe aparat, au tras si cu patentul de buza sa o indrepta, ma rog, mie mi se pare ca tot stramba era, dar nu ca inainte. Intrebarea mea este: sa fie janta (stramba la o margine) de vina, sau echilibratul? Uneori ma intreb daca nu au dreptate cei care spun ca intai montezi anvelopa, si dupa 200-300 km vii sa o si echilibrezi. PS: inainte de schimabrea anvelopelor, masina mergea perfect drept. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
iulia_boris |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 434 Joined: 17 September 10 ![]() |
poate anvelopa-i de vina..eu am patit-o cu una de la roata de schimb..era efectiv 'stramba'..janta n-avea nimic..echilibrata si tot ma duceam in dreapta..intors la vulcanizare schimbata roata cu totu' si adio probleme..
|
--------------------
Dacia
Dokker Laureate 1,6..
2016
- B 696 BUL Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii.
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#168
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
La fel am patit la o masina la lucru.
Primul motiv a fost diferenta de presiune. Al doilea inca nu l-am identificat 100% dar cred ca este: rotile ce sunt acum pe fata, anul trecut au fost: un in fata si una in spate => diferenta de uzura => aiurea. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#169
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
da, dar in cazul meu ambele jante au fost pe fata. Evantual au schimbat jantele intre ele stanga cu dreapta, dar in nici un caz nu a fost vreuna pe spate.
Eu ma intreb daca e posibil sa fie din cauza proastei echilibrari a rotii. Desi, sa schimbe banda in nici 50 me mi se pare f mult. indiferent de motiv. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#170
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Nu, de la echilibrat nu ... cele de la logan sunt echilibrate ok ... nu bate la viteza volanul deloc ... mai testez si eu si daca gasesc exact motivul ti-l spun ... oricum urmatorul pas este sa "intorc" rotile intre ele pana gasesc combinatia "perfecta".
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#171
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
sa stii ca asta cu intorsul rotilor intre ele pana sa gasesti combinatia perfecta e o miscare f buna.
Asa am facut si eu pana am gasit combinatia perfecta. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
theodor2004 |
![]() ![]()
Post
#172
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
![]() QUOTE(D-Ice @ 11 Oct 2010, 15:00) Mi-a facut placere, dau si eu una ![]() ![]() asta am facut acum: am pus jantele de pe fata pe spate, si pe cele de pe spate pe fata. (am facut operatiunea pt ca janta stanga fata era fff putin stramba, si masina tragea fff putin stanga). Acum, la prima vedere, pare ca masina merge perfect drept, si nu vibreaza nici un pic. Trage usor dreapta, dar asta e cauzata de inclinatia drumului. Sunt multumit acum de ea, ptiu..sa nu o deochi. ![]() This post has been edited by theodor2004: 16 Nov 2010, 16:17 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#173
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Bine ca i-ai dat de cap. Acum trebuie sa ai grija sa pastrezi pozitia fiecarei jante, eventual sa marchezi pe ele locul fiecareia. Astfel, cand vei schimba anvelopele cu altele noi, nu e pericol sa le monteze meseriasul cum ii vine la mana, si sa dai iar in bobi.
![]() |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
f_lorinel |
![]()
Post
#174
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 31 December 07 ![]() |
Salut
Asta vara am schimba la Clio biletele antiruliu si capetele de bara fara sa fac geometrie. Acum vreau sa schimb cauciucurile de vara cu cele de iarna si sunt curios daca fac geometria daca ii strica cu ceva faptul ca ii voi schimba placutele de frana in 2 saptamani. Multumesc. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2007 - 1.5 dci 70 cp
- IS 06 ETR
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#175
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Salut,
Singura problema posibila din ceea ce spui tu este ca ai inlocuit capetele de bara si nu ai facut geometria ... acum ai sanse sa vezi o roata sau doua uzata(e) aiurea ![]() Spor, |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
f_lorinel |
![]()
Post
#176
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 31 December 07 ![]() |
Multumesc de raspuns. Am sa stiu altadata.
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2007 - 1.5 dci 70 cp
- IS 06 ETR
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#177
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
Andrei are perfecta dreptate, dar eu pt siguranta eu te sfatuiesc intai sa schimbi anvelopele, apoi sa faci geometria. Au fost multi pe site care s-au trezit ca le tragea masina lateral dupa ce au schimbat anvelopele, (inclusiv eu), asa ca e mai bine sa faci geometria la urma.
Geometria are legatura cu pozitia rotilor, pozitie care nu se schimba cand schimbi anvelopele. Dar, ce castigi daca faci acum geometria, masina merge perfect drept, si dupa ce schimbi anvelopele te trezesti ca trage lateral? |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
flo_24i |
![]()
Post
#178
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 18 February 08 ![]() |
salutare
In intentia mea de a schimba amortizoarele fata (inca nu am reusit sper ca sapt viitoare) am observat ca ambele cauciucuri fata sunt fff uzate pe interior, de curand m-am achizitionat anvelope de iarna SH si as vrea safac geometria rotilor dar nu stiu unde. Ultima data am facut-o acu vre-o 2 ani(service popeci Craiova, dar n-am fost multumit) dupa schimbarea pivoti, bielete directie/aniruliu,capete de bar, rulmenti. Imi poate recomanda cineva vreun service in Craiova de care a fost multumit pt directie? |
--------------------
renault
clio
2003/1.4 8v
|
|
bogdanbby |
![]()
Post
#179
|
Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 13 March 11 ![]() |
salutare. am si eu o mica mare problema. am observat ca de ceva vreme mi se uzeaza cauciucurile pe fata doar partea interioara circa 3 4 cm in rest cauciucul e perfect.
am fost la vulcanizare sa echilibreze rotile si una era putin ovala si am indreptat-o. acum cateva zile am facut geometria si mi-a zis ca nu e dereglata si ca incearca sa mi-o fixeze pe minim si ca nu stie din ce cauza se uzeaza cauciucurile pe interior. stie cineva ce anume poate fi? inainte de geometria rotilor i-am pus sa imi verifice bucsile si au zis ca-s ok. ce anume poate sa imi provoace uzura cauciucurilor? |
--------------------
renault
laguna 2
model privilege 2002 2,2 dci
- bh 24 bby
|
|
espacern |
![]()
Post
#180
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
La controlul/reglajul geometrie conteaza foarte mult calificarea personalului,aparatajul si programul folosit.
Altfel se ajunge la cazuri cand totul e bine in teorie dar in practica se tocesc cauciucurile pe laterale. @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 05:49 |