Multiple probleme motor 1.6 16v - K4M 760
![]() ![]() ![]() |
Multiple probleme motor 1.6 16v - K4M 760
Alexandru-Edward |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 June 20 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane CC
2005
|
|||
greny |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 18 July 15 From: Timisoara ![]() |
Salut,
Poti sa incepi cu o diagnoza. Si a mea "tuseste" la relanti, dar are putere si nu moare motorul. La mine, problema cred ca vine din doua zone : flexibilul dintre galeria de evacuare si catalizator este "desirat" si interiorul rupt - l-am carpit cu folie de aluminiu si pare ca s-a mai ameliorat "tusitul" . Apoi am observat o oscilatie a fuliei arborelui cotit (cea pentru cureaua de accesorii). Oscilatia aia se transfera in alternator, generand o usoara fluctuatie a tensiunii de incarcare. Pe diagnoza, la mine, avansul variaza de la -10° la +8° , indiferent de benzina si doar la relantiu. Am mai citit ca acest galopaj ar fi si din cauza injectoarelor murdare. n-am alta masina de schimb si nu ma risc sa stric ceva, desi cred ca la injectoare am sa umblu prima data dupa ce schimb fulia. Bafta! |
--------------------
Renault
Megane 4
2019 Mégane II 1.6 16v 113 BM0J 2002
Mégane Sedan IV 1.33 tce 140 LVNB 2019 |
|
tuneam |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai grija cu folia e aluminiu. E f inflamabila. Sa nu iei foc
This post has been edited by tuneam: 2 Dec 2020, 16:08 |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
dr.nils |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 397 Joined: 5 October 08 From: Bucuresti ![]() |
De cateva luni, masina mea, Megane 2.1, motor 1.6 16V 83 kW, K4M760, 130.000 km, are relantiul instabil, in sensul ca variaza intre 400-800 RPM, sta cateva secunde la 800, coboara la 400-500, sta cateva secunde apoi revine la 800 apoi iar coboara si tot asa. Atunci cand ma apropii de un semafor si calc ambreiajul sa o scot din viteza, turatia cade de la 2000 direct la 500, uneori se si opreste motorul.
In rest, motorul trage normal, nu scoate fum, nu consuma ulei, nu simt nimic altfel in mers fata de cum mergea inainte. Am mai observat ca atunci cand e foarte frig, relantiul e stabil pana cand temperatura ajunge la a doua liniuta (40 grade?), manifestarile apar cand se incalzeste putin, dar mult inainte de a ajunge la temperatura de functionare de 89-90. Daca nu e foarte frig, se manifesta imediat dupa pornire. De cand au aparut simptomele, am facut urmatoarele operatiuni: Initial am curatat clapeta de aer, schimbat bujii (OE Renault), schimbat toate 4 bobinele (OE Renault), apoi pentru ca nu s-a rezolvat, am INLOCUIT clapeta de aer (noua, OE Renault). Nu am rezolvat nimic. Am schimbat kitul de distributie (OE Renault) cu tot cu pompa de apa, kit accesorii si revizia (Ulei Elf 5W 30). Aveam scapari de gaze la racordul flexibil, l-am inlocuit, evacuarea este etansa. Am schimbat sonda Lambda din amonte (OE Renault) La tester nu apare nicio eroare. Simptomele persista absolut la fel. Iarna trecuta am schimbat senzorul de la volanda (OE Renault) cu tot cu mufa din cablaj) pentru ca pornea greu la rece, acum porneste foarte usor, la sfert. In urma cu 2-3 ani (cam 30-40 mii km am inlocuit fulia defazoare si electrovalva (OE Renault) pentru ca facea zgomot la pornire, dar acum nu se mai manifesta. E posibil sa fi picat din nou fulia/electrovalva, in condittiile in care sunt relativ noi si nu se manifesta caraitul la pornire? Ce ar mai trebui sa verific/inlocuiesc? This post has been edited by dr.nils: 14 Mar 2021, 11:58 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005 Sedan 1.6 16V Pack Autentique Renault Megane 2.1 2004 Bicorp 1.4 16V Confort Dynamique
Ford Focus Mk4 2021 1.0 EcoBoost Titanium |
|
dmtrsc |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 19 October 08 ![]() |
turatia instabila poate insemna ca trage aer "fals"(galeria de admisie-garniturile) sau servofrana.Un prieten s-a confruntata cu problema respectiva.Nu costa mult setul de garnituri, si poti sa le schimbi usor.
|
--------------------
renault
megane 2
2006 authentic 1.6 16v
- b 57 sof
|
|
dr.nils |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 397 Joined: 5 October 08 From: Bucuresti ![]() |
Aaaa, am si uitat, ca s-a gandit mecanicul si la astea, am schimbat si garniturile de admisie, 4 mai mici si una mai mare. Chiar au fost ieftine.
Deci ar mai ramane servofrana. Cum se verifica servofrana? This post has been edited by dr.nils: 15 Mar 2021, 14:44 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005 Sedan 1.6 16V Pack Autentique Renault Megane 2.1 2004 Bicorp 1.4 16V Confort Dynamique
Ford Focus Mk4 2021 1.0 EcoBoost Titanium |
|
stefan91 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 4 October 21 ![]() |
Salut, am aceeasi problema cu relantiul instabil. La mine problema a aparut dupa ce am schimbat alternatorul.
@dr.nils cum ai rezolvat problema? |
--------------------
Renault
Scenic 2 1.6 GPL
2004
|
|
dr.nils |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 397 Joined: 5 October 08 From: Bucuresti ![]() |
Intre timp am mai schimbat si fulia defazoare absolut degeaba, ca ma exasperase problema.
Dupa ce am cheltuit in jur de 8-9 mii de lei cu toate operatiunile de mai sus, s-a dovedit a fi releul de incarcare de la alternbator, pe care il schimbasem cu putin timp inainte sa apara problemele, dar nu s-a gandit nimeni pana acum ca el ar fi de vina. Cum Renault/Valeo nu comercializeaza releu de incarcare separat de alternator, daca se strica ai doua alternative: daca vrei de origine schimbi alternatorul cu totul, iar daca vrei sa schimbi doar releul, trebuie sa pui aftermarket. Cum alternatrorul nou original costa inca 2000-2500 lei, iar alternatorul este bun, am ales o solutie de compromis, si am pus releu OE Renault, dar sh... Asa ca am rezolvat cu 150 lei o problema pentru depistarea careia am cheltuit mai mult decat valoreaza masina acum pe piata. Asta este, de acum sper ca o sa mearga bine mai mmult timp, fiind innoite multe componente. Bafta! This post has been edited by dr.nils: 9 Oct 2021, 08:57 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005 Sedan 1.6 16V Pack Autentique Renault Megane 2.1 2004 Bicorp 1.4 16V Confort Dynamique
Ford Focus Mk4 2021 1.0 EcoBoost Titanium |
|
danIstrate |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 25 April 14 ![]() |
Salutări !
Aceleași probleme pare sa le am si eu, Megane 2.2 2007 1.6 16v + Gpl. La rece, trebuie sa o pornesc cu piciorul pe accelerație la prima cheie sau ramane sa ma chinui inca alte 10. Bujiile noi, distribuția noua. Diferența la mine e ca o data ce trece pe GPL, nu mai am probleme la fel de mari. Adica nu mai moare daca calc acceleratia la podea si nici nu tremură. Lipsa de putere pana i 3000 de rpm rămâne, dar cam atât. Nu mai știu unde citisem pe grup pe aici ca la cele cu gpl ar fi din calculatorul de injectie si trebuie resetat. Sugestii ? Revin cu un clip pentru detalii. |
--------------------
Renault
Clio
2003
- B 64 NHM
|
|
nislau |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 5 December 14 ![]() |
Din câte am citit bag seama că nu ați nimerit la mecanici buni.
Motorul 1.6 16v este un motor aspirat. La pornire miroase a benzina până se încălzește Puterea optima a unui motor pe benzina aspirat e după 3000 rpm... Nu e diesel. Căderea relanti are multiple cauze dar prima dată se resetează clapeta de accelerație și apoi se înlocuiește senzorul. Uneori căderea relanti și oprirea motorului se poate datora și fuliei defazoare la pachet cu senzorul ei. Căutați mecanici buni și diagnoza nu mai înlocuiți piese aiurea. |
--------------------
renault megane
megane 4
2018
- vn05mur
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:32 |