Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motor de tip "non-interference" sau nu?

adrian@
post 24 Jul 2006, 13:47
Post #1


Membru incepator


Group: Validating
Posts: 38
Joined: 19 May 06




Este motorul de 1,8 16V de pe Laguna II un motor de tip "non-interference" sau de tip "interference"? Codul motorului este F4P.
Pentru cei care nu stiu cei doi termeni... o scurta explicatie. In cazul ruperii curelei de distributie motoarele "non-interference" nu patesc nimic, iar celelalte se aleg cu supape indoite si eventual pistoane sparte....
Raspunsurile insotite de eventuale linkuri sau alte documentatii vor fi de real folos pentru posesorii acestor motoare. smile.gif


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Hatchback
1.8 16V Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 24 Jul 2006, 14:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




sincer, eu nu stiam ca exista motoare proiectate ca sa nu se intample nimic in cazul ruperii curelei de distributie.


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian@
post 24 Jul 2006, 14:34
Post #3


Membru incepator


Group: Validating
Posts: 38
Joined: 19 May 06




Detalii despre diferentele dintre cele doua tipuri de motoare le gasiti la urmatoarele linkuri:

http://www.answerbag.com/q_view.php/7386
http://www.samarins.com/glossary/timing_belt.html
http://www.familycar.com/CarCare/TimingBelt.htm

Este vorba de motoare pe benzina. Nu stiu daca exista si motoare pe motorina care sa fie "non-interference". Oricum este foarte putin probabil pentru ca motoarele pe motorina au un raport de compresie foarte mare.

This post has been edited by adrian@: 24 Jul 2006, 14:37


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Hatchback
1.8 16V Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_42_jim
post 24 Jul 2006, 14:40
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 28 May 06




QUOTE(adrian@ @ 24 Jul 2006, 14:47)
Este motorul de 1,8 16V de pe Laguna II un motor de tip "non-interference" sau de tip "interference"? Codul motorului este F4P.
*



Ai putea incerca sa le scrii celor de la Renault Romania, desi probabil vor ezita sa-ti raspunda in ideea de a te "stimula" sa-ti faci cat mai des revizia transmisiei. Auzisem si eu ca exista motoare care se opresc scurt de tot daca s-a dus naibii cureaua, dar nu-mi mai amintesc exact ce producator a facut asa ceva.

In schimb, are idee cineva din ce motiv transmisia nu e pe lant la toate motoarele, ca sa se elimine problema curelei? Sunt prea zgomotoase astea pe lant, sau de ce?


--------------------
-- -- -- - --
Chrysler Sebring LX
Laguna II 1.8i Lux Privilege
s.a.m.d.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 24 Jul 2006, 15:01
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




F4P este un motor cu interferenta. Cureaua se schimba la 120k km sau 5 ani , cel putin in tarile civilizate.


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian@
post 24 Jul 2006, 15:04
Post #6


Membru incepator


Group: Validating
Posts: 38
Joined: 19 May 06




Motoarele "non-interference" nu se opresc "in scurt" cand se rupe cureaua, dar datorita distantei mai mari dintre supape si cilindru, acestea nu se lovesc intre ele.
Transmisia nu este pe lant din doua mari motive: pretul (lantul pe langa faptul ca este mai costisitor, are si o durabilitate mult mai mare = vizite mai putine la service) si intr-o mai mica masura: zgomotul.


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Hatchback
1.8 16V Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian@
post 24 Jul 2006, 15:12
Post #7


Membru incepator


Group: Validating
Posts: 38
Joined: 19 May 06




QUOTE(r&d @ 24 Jul 2006, 15:01)
F4P este un motor cu interferenta. Cureaua se schimba la 120k km  sau 5 ani , cel putin in tarile civilizate.
*


La noi se schimba la 60k.
Cum ai aflat despre F4P ca este cu interferenta?


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Hatchback
1.8 16V Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 25 Jul 2006, 08:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Din service wink.gif, toate motoarele benzinare de pe Laguna 2 sunt cu interferenta. De altfel si cartea service mentioneaza ca in cazul ruperii curelei de distributie motorul poate fi compromis.
Si nu prea ai sa gasesti motoare europene (cilindree mica->putere mare) mai ales cu 16V fara interferenta. Eu personal nu stiu de nici unul.


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2025 - 07:45
Dacia
Loading...