Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Megane vs. I30 vs. Rapid Spaceback, Spuneti tot ce stiti :)

m3st_tce
post 18 Jun 2014, 13:56
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




Buna ziua,
Caut o masina exclusiv pentru oras (numai in rodaj va vedea campurile patriei), deci pe benzina, pt. familie. Teoretic va conduce sotia, practic am sa incep eu cu ea, apoi mai vedem wink.gif
Megane e OK, insa nu e prima optiune. Aia e Rapid, pentru ca e mai mica.
Rapid Spaceback Ambition, dive test facut pe 1.2 TSI
Pro: dimensiuni si volume, vizibilitate, motor vioi (cel de 86CP), service ok
Contra: motor aspirat mic (75CP), 1.2 TSI, 86CP cu viitor incert - chiar daca Skoda se jura ce toate problemele sunt rezolvate, timpi necesari lubrifiere/racire turbina
Megane Expression, drive test facut acum 3 ani, 1.6 16V, dar spaniol
Pro: service ok, adaptata la Rom (are pachetul de drumuri grele inclus), habitaclu familiar, cateva gadget-uri in plus fata de celelalte 2
Contra: platforma low cost, motor lenes, consum, cutie naspa, loc de fabricatie, dimensiuni (prea lata), piese scumpe
I30 Classic, drive test facut cu... Ceed, MPI 100CP
Pro: interior, stabilitate (suspensie spate), motor silentios (si insonorizarea buna), garantie 5 ani, consum decent, distributie pe lant
Contra: service (din auzite si forumuri), vizibitate redusa spate (nu vine cu senzori, acestia fiind doar la optiunea de top huh.gif ), cam lata si asta, intarzieri la piese
Dupa cum vedeti, am deja idee de ce pot sa-mi ofere. Ceea ce doresc sa stiu este experienta voastra cu I30 si Rapid, sau Hyundai si Skoda in general.
Multumesc anticipat.

This post has been edited by m3st_tce: 18 Jun 2014, 16:47


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 18 Jun 2014, 14:34
Post #2


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.521
Joined: 26 January 11
From: Constanta




viitorul twingo.....motor in spate, tractiune spate => proper Porsche
mai ales daca zici ca e exclusive oras si pt o doamna,
fiat 500, opel adam....beetle....incearca sa gandesti ca o doamna.
....ahm...Nissan micra.


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 18 Jun 2014, 14:42
Post #3


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




E super atat I30 cat si Ceed.
Intr-adevar se simte diferenta de putere fata de Megane, dar daca zici ca e masina de oras e ok.
Marele avantaj este distributia pe lant. Si garantia. Atat Hyundai cat si Kia sunt masini de calitate, nu se compara cu Megane facut in Turcia. Iar cel din Spania nu cred ca se mai face cu motorul aspirat.

In ceea ce priveste Skoda, nu cred ca merita mentionata: e o clasa inferioara, e scumpa in draci, si are echipari jenante pentru secolul 21. Motorul TSI e plin de probleme, si au "evoluat" de la primele variante, astfel ca acum au distributia pe curea, fata de lant inainte. radmasa.gif

Eu as lua intre cele doua coreene, pe care imi place mai mult, sau care vine mai repede, in functie de importanta celor 2 criterii.



--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 18 Jun 2014, 14:48
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




pishky, multumesc pt. raspuns
Insa masina, chair si condusa de sotie, e pt. familie (in total patru membri).
Criteriile de baza au fost:
- dimensiuni decente pt. locurile din spate, chiar si pt. o persoana inalta de 1.80, si anume fara sa se stea cu genunchii in scaunul din fata sau sa dea cu capul in tavan
- siguranta - toate au 6 airbag-uri de exemplu
- fiabilitate - garantia nu ma incalzeste
- sa se descurce in oras, deci dimensiuni reduse, insa nu clasa mini
- consum sub 10 - aici Megan-ul e "tolerat"

This post has been edited by m3st_tce: 18 Jun 2014, 14:48


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 18 Jun 2014, 15:12
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Rapid pentru motorul turbo. La un moment dat tot trebuie sa rezolve problemele.

Nu inteleg de ce pe Megane III nu exista 0.9 TCE.


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 18 Jun 2014, 15:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




pt oras un motor fara turbina face toti banii.



--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 18 Jun 2014, 15:51
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Dar ce probleme ridica o turbina mica pe un benzinar mic in oras?


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 18 Jun 2014, 16:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




In acest caz eu unul ma gandesc la turbine in sine.
Incerc intotdeauna sa urmez sfatul dat de dealer la achizitia masinii din semnatura: "la pornire si la oprire lasati 1-2min motorul in relanti". Stiti si voi motivele.
Personal, cand urc in masina doresc sa plec imediat sau cand ajung la destinatie sa cobor cum am oprit. Insa turbina "nu ma lasa".
De mentionat ca TCE-ul e folosit in general la deplasari mai lungi, deci accept o astfel de abordare la acesta. Insa in oras nu e de acceptat, cel putin din punctual meu de vedere. Aici Rapid-ul are de pierdut...
Nota: am modificat lista de pro/contra, cu albastru.


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 18 Jun 2014, 16:49
Post #9


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




buget? masina noua obligatoriu?


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 18 Jun 2014, 16:58
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




semit, E de preferat ca achizitia sa fie sub 50k RON. Masinile se incadreaza in acest buget, ele fiind in fapt "finalistele".
Si da, trebuie sa fie masina noua.


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 18 Jun 2014, 17:18
Post #11


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




Logan smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 18 Jun 2014, 17:51
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




Initial exclusesem Logan-ul. Insa datorita ofertelor curente (nu e bine sa-ti mai ramana si bani?) mi-am incercat norocul si cu Logan, deci am facut un drive-test si cu el.
Ce sa spun: arata bine in exterior si e fun sa-l conduci. Accepta drumurile nostre, e stabil si... cam atat.
Motorizarea de 0.9 e vanjoasa in oras, daca nu o scapi sub 2000rpm - altfel motorul tremura, pare a fi subturat. El tremura si in relanti, ma rog, are 3 cilindri...
Alternativa e 1.2 16V, dar ala e un motor nascut in zi de loto - daca ai noroc, merge snur. Daca nu, iti da de furca. Asta din cele discutate cu personane reale si virtuale.
Si apoi are o problema peste care nu pot sa trec - deschiderea mica la portbagaj. Pai daca mergi la supermarket si cauti o sacosa, dai jos jumatate din continut?
Si sincer, nici asa de spatioasa nu e.

Ai sa spui de MCV, care desigur rezolva problema cu portbagajului. Insa aici sincer depinde de gusturi (conduc un break, vezi semnatura dar MCV-ul e utilitar).

In rest, Logan-ul e modest, cu multe compromisuri. Unul fiind la siguranta. sad.gif
Asa a fost proiectat, si are cu certitudine piata lui. Insa eu vreau putin mai mult. Asa ca nu a intrat in finala...

This post has been edited by m3st_tce: 18 Jun 2014, 17:53


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 18 Jun 2014, 18:04
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(m3st_tce @ 18 Jun 2014, 17:45)
In acest caz eu unul ma gandesc la turbine in sine.
Incerc intotdeauna sa urmez sfatul dat de dealer la achizitia masinii din semnatura: "la pornire si la oprire lasati 1-2min motorul in relanti". Stiti si voi motivele.

Se recomanda dupa o forja sa lasi turbina sa se raceasca 30sec. - 1min. Se recomanda, nu e obligatoriu.
In rest in oras nu prea ai unde sa-i dai forja mai ales fiind masina de familie, deci nu e cazul.

Dar la pornire dai drumu la motor, iti pui centura, pui telefonul in spatiul de depozitare si pleci. Trec 20-30 sec. suficiente sa se dezmorteasca turbina.

Scrie in manual la 1.4 TCE sa stai 1 min la pornire sau la oprire?
Eu cred ca sunt si exagerari pe tema asta. wink.gif


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai leu
post 18 Jun 2014, 20:00
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 17 March 06




sincer asi lua noul clio- break, e si mica, si de oras, si 0.9 tce si cu porbagaj, si sic,
ideea e ca :a skoda dintr-o masina cheala- Active poti sa pui cam ce optiuni vrei, mi se pare ca fara clima automata ca sare la ambition, si spacecack aduce cu A3 vechi...Vw group


--------------------
Dacia 1999 1310 - B 19 EIF
mai este timp pana la fericire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 18 Jun 2014, 20:24
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




Imi pare rau, insa Clio break nici nu a ajuns pe lista. Da, are un portbagaj decent, insa spatiul pentru locurile din spate e pt. copii. Cei sub 6 ani.

Un Renault potrivit era Captur, avand spatiu decent, plus f. flexibil in ceea ce priveste volumele. Sincer, toti ai mei au fost incantanti de Captur, de altfel f. bine inchegat (peste Megane made in T, chair daca e plastic dur!). Insa 0.9TCe ca motorizare e necorespunzatore, iar drive-test-ul l-am facut cu 1.2 TCe (120CP) si EDC. Motorul OK (totusi turbo, hm...), iar o cutie automata e bine venita. Insa nu sunt convins de EDC.
Dar cea mai mare problema la Captur este suspensia. Mult prea tare pt. oras(ele noastre). Urmatoarea consta in cele (numai) 4 airbag-uri - vax cele 5 stele la NCAP.
Si nici nu are discuri pe spate.

Din oferta Renault nu a mai ramas decat Megane.
Apropo, Megane-ul nou are suportul de capota ca telescop, sau ca bara? Nah, chestia asta n-am retinut-o.

Si inca un lucru. Hyundai are amortizoarele pe gaz. Se pare ca nu sunt potrivite pentru orasele noastre bombardate (gura lumii). E pe bune?

This post has been edited by m3st_tce: 18 Jun 2014, 21:51


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 16 Jul 2014, 07:41
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




... apropo, in final am ales Rapid.


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2025 - 08:38
Dacia