Martor "lambda" aprins
![]() ![]() ![]() |
Martor "lambda" aprins
florinelu07 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 13 November 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo
2004
- BV 10 URL
|
|||
twingooo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
silviu e expert in lambde! nick yhf si are posturi suficiente sa poti sa te identifici sau nu cu simptomele descrise
|
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
florinelu07 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 13 November 07 ![]() |
Interesante mi se par recomandarile mecanicilor.....
trebuie turata binisor ... la peste 4000 rpm ....cateva secunde (10-20) ..........oprit .... scoasa o borna si lasata 15-20 de minute si isi revine.... am gasit aceasi solutie si pe alte forumuri auto..... se pare ca face o curatarea circuitului de evacuare .... si prin deconectare borna... "uita" ... si isi reface parametrii de ardere.... daca pana maine nu se stinge cred ca o sa incerc.... PS : recomandarea tuturor mecanicilor este sa pun benzina cat mai buna... de la firme cat mai... "consacrate"......... |
--------------------
Renault
Twingo
2004
- BV 10 URL
|
|
renotgo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Ai probleme la sistemul de evacuare (sonde lambda si catalizator).Becul acela se mai aprinde si daca ai vreo problema la dispozitivul de aspirare a vaporilor de benzina din rezervor (este in dreapta radiatorului de racire).Verifica daca cei doi papuci de pe acesta sint la locul lor.
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
florinelu07 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 13 November 07 ![]() |
am schimbat filtrul de aer ... si am plimbat-o un pic mai turata.... dupa care am scos borna de "-" ... dupa 30 de minute de asteptare... la fel....
m-am programat pt. maine la un mecanic sa-mi verifice pe PC eroarea..... eventual sa incerce o resetare... |
--------------------
Renault
Twingo
2004
- BV 10 URL
|
|
ionutz83 |
![]()
Post
#6
|
![]() ing. Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 From: Iasi ![]() |
atunci cand se aprinde un martor in bord, indiferent care ar fi el, in primul si in primul rand se recomanda o testare. pot fi multe defecte care sa duca la aparitia lui. in cazul tau, de la un rateu de combustie pe baza calitatii carburantului, pana chiar la un defect intern al uneia din cele 2 sonde.
|
--------------------
Renault
Twingo 1.2 8v
2001
- IS
|
|
cuculean |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 5 June 07 From: Deva ![]() |
Pai nu stiu daca nu cumva scosul bornei mai mult timp echivaleaza cu o resetare a computerului de bord.
|
--------------------
Renault
Twingo
2001
|
|
renotgo |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Scosul bornei este defapt "o mare frectie la un picior de lemn".Testerul o sa-ti arate exact unde este de problema.Succes!
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
dany_ing3r |
![]() ![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 27 November 07 ![]() |
QUOTE(cuculean @ 12 Dec 2007, 00:51) Pai nu stiu daca nu cumva scosul bornei mai mult timp echivaleaza cu o resetare a computerului de bord. QUOTE(renotgo @ 12 Dec 2007, 09:25) Scosul bornei este defapt "o mare frectie la un picior de lemn".Testerul o sa-ti arate exact unde este de problema.Succes! Daca scoti ambele borne timp de 10 minute se reseteaza computeru de bord. La mine a mers cand nu mi-a mai recunoscut cheia si nu am putut porni. Si prima si a doua oara ![]() Dupa aceea nu a mai mers si imi faceam griji ca am ceva probleme mai mari, dar pana la urma s-a dovedit ca de fapt mi s-a stricat cheia. (Masina merge brici acum cu cheia de rezerva). |
--------------------
Renault
Twingo
2001 1.2 16V 75CP
|
|
ionutz83 |
![]()
Post
#10
|
![]() ing. Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 From: Iasi ![]() |
...sau chiar un injector
|
--------------------
Renault
Twingo 1.2 8v
2001
- IS
|
|
florinelu07 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 13 November 07 ![]() |
Salutare !
Azi am fost (in baza programarii) la mecanic... A "bagat-o" pe PC si a reiesit.... in istoricul masinii o eroare ... ceva de genu' "O2 Heat sensor.........error" ... singura eroare.... a resetat eroarea.... becul s-a stins..... am lasat masina sa functioneze in relanti cca. 2-3 minute.... si am facut o proba de drum... cam 15 km..... un pic mai turat...... .... martorul nu s-a mai aprins..... Explicatiile mecanicului vis-a-vis de problema : la momentul aparitiei erorii sistemul de gestionare a amestecului de gaze a depistat o eroare care poate fi provocata cel mai probabil (95%) de CALITATE INADECVATA A CARBURANTULUI !!!! si automat in funtie de gravitatea situatiei masina trece pe un mod "sigur" "presetat" de producator... si prin resetare motorul isi reface parametrii "ideali" de functionare.. in functie de situatia actuala... ...daca eroarea nu mai reapare.... in viitorul apropiat ... desigur cu conditia sa alimentez cu un carburant de calitate de la o statie "consacrata" inseamna ca totul este OK..... daca mai reapare va trebui schimbata sonda .. sau sondele.... dupa caz.... Tot deranjul a costat 50 de RON (si in perioada urmatoare ??!?! orice interventie PC asupra masini (pe problema amestec/reglaj gaze) este "free of charge" Pfiu ... Am scapat .....de o grija... plus ca parca masina este un pic mai spintena... |
--------------------
Renault
Twingo
2004
- BV 10 URL
|
|
renotgo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Ce benzina ai bagat pina acum,si de unde?
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
florinelu07 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 13 November 07 ![]() |
Euro 4 premium 95 - Petrom !!!!
Mecanicul imi recomanda (oricum nu are nimic de castigat)... bennzina de 98 de preferat de la OMV, MOL sau Rompetrol...... dupa cateva zile de la resetare eroare... si alimentat cu SUPER EURO 98 de la ROMPETROL + schimb de ulei ... masina merge super bine .... |
--------------------
Renault
Twingo
2004
- BV 10 URL
|
|
renotgo |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Bine,multumesc !
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
florinelu07 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 13 November 07 ![]() |
Salutare
acum o saptamana s-a reaprins in bord avertizorul pt. MIL ! ... dupa nici macar 120 de km facuti.... am dat sonda lambda jos de pe masina ieri si am gasit un fir de la incalzire rezistenta intrerupt.... izolatia era deteriorata si firul era intrerupt la interior.... se pare ca avaria a reaparut pe fondul umiditatii....... am curatat zona .... am lipit firul la loc + izolatia de rigoare.....am resetat eroarea .... si totul merge super.... azi am facut un drum de cca 60 de km si totul a fost OK..... in perioada in care am mers cu martorul MIL aprins a consumat cca 10%... pt. cei curiosi ...... mai multe despre sonda lambda in fisierul anexat.... Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Twingo
2004
- BV 10 URL
|
|
mihye |
![]()
Post
#16
|
![]() Group: Members Posts: 316 Joined: 4 May 06 From: TM ![]() |
Eu trebuie sa bat in lemn, ca am facut peste 20mii cu ea...
A trecut de 180 de mii la bord. ![]() |
--------------------
Fiat
GP
2008
|
|
Boghdan |
![]() ![]()
Post
#17
|
O zi nu e niciodata prea lunga. Group: Members Posts: 75 Joined: 30 January 08 From: Bucharest ![]() |
Si eu tot 98 Fara Plumb bag dar de la Petrom ca mi se pare mai ieftina . Am facut un exemplu am bagat de la " Fix oil " park asa se numea benzinaria de 20 ron si mi-a intrat 5L iar de la petrom tot de aceeasi bani mi-a intrat 7L . Nu stiu care este diferenta dar banuesc ca e calitatea .
PS : cum vad si eu cat ulei mai am ? M-am uitat la motor si am acolo un inel galben am incercat sa trag de el dar nu iese..... ma poate ajuta careva ? Masina este adusa recent din germania si nu am idee cand a fost schimbat ultima data uleiul . ( sunt incepator am 2 luni de cand conduc buburuza , nu mi-ar strica niste sfaturi... va multumesc ) . This post has been edited by Boghdan: 31 Jan 2008, 23:24 |
--------------------
Renault
Twingo
2000'
- B 77 JFKenndy
|
|
cuculean |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 5 June 07 From: Deva ![]() |
Se trage un pic inspre in fata si apoi in sus.
|
--------------------
Renault
Twingo
2001
|
|
bubalus |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
@florinelu07
salut florin.... cum pot da jos sonda lamda? se demonteaza greu?...nu am nici o treaba cu mecanica... as putea sa ma descurc? eventual o poza cam pe unde ar fi pozitionata? as vrea sa ma uit si eu la ea... nu am nici o eropare la bord.... da imi consuma cam 10-11%. |
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|
renotgo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Consumul exagerat poate fi si din pricina filtrului de aer "obosit".Intr-adevar sondele defecte sint pe primul plan in cazul asta .Masina ta are 2 sonde ,una in aval si alta in amonte fata de catalizator .Se pot da jos foarte usor .Daca ar fi defecte pe bord ar trebui sa-ti indice imediat problema .Cauza cred ca e alta !Ar fi bine sa-i faci un test masinii ,la service .Costa cam 30 ron .Numai bine !
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Apropo..de sondele astea...una am vazut-o parca (este exact pe galeria de evacuare - in spatele motorului vb de versiuna D4F)..alta habar nu am unde este ..nici catalizatorul..si nici care e cea aval respectiv amonte...ma uit in seara asta pe niste documentatii sa vad...daca gasesc ceva...pun sa afle toata lumea.
Gata baieti am gasit..deci asta este pentru motorizarea D4F - NU stiu cum este la D7F sau C3G.. 12. sonda lambda amonte 13. sonda lambda aval PS doar pentru persoanele care nu cunosc precizez sonda lambda se mai gaseste si sub denumirea de sonda de oxigen. Acuma ceva informatii despre ea. (la D4F ambele sunt IDENTICE) Producator: NTK Rezistenta la incalzire: 3,3V +/-0,5 ohmi la 25°C Amestec bogat > 850 mV Amestec sarac < 100 mV Cam atat.. 6 Mar 2008, 20:18: M-am interesat si eu de senzorii astia 2 pentru ca i-mi dadea o eroare pe ddt2000 (via OBD2). Mai precis: SIGNAL SONDE AVAL acuma ce sa zic...pe bord NU este aprins nici un martor (de probleme), am resetat eroarea si am pornit motorul...nu a mai aparut..am tinut-o vreo 2 ore sub monitorizare (cu motorul pornit + laptopul cuplat)...si nu am mai avut probleme... Insa..acu o zi..iarasi a aparut problema...ACEIASI: SIGNAL SONDE AVAL si tot numai pe DDT2000 (nu ma atentioneaza nici un martor inca)..banuiesc ca e un contact imperfect..sau un fir intrerupt...dar oricum nu e de bine...noroc sonda lambda aval e mai accesibila (parerea mea..) eu cand am desfacut injectia si admisia..am vazut si sonda amonte..dar este FOARTE GREU de ajuns la ea..practic IN SPATELE MOTORULUI..bine ca e ok.. ![]() This post has been edited by bubu782001: 6 Mar 2008, 19:18 Attached thumbnail(s) Sonda_lambda_amonte.gif ( Size: 15.69k ) Number of downloads: 1538 Sonda_lambda_aval.gif ( Size: 12.08k ) Number of downloads: 1599 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
renotgo |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Cele doua imagini sint valabile pentru cei ce au motoare cu 16 valve.Pentru motoarele cu 8 valve accesul este mai usor spre prima sonda(amonte).Twingo cu 8 valve nu are racord flexibil pe evacuare si are doar o toba ,cea finala .
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mai baieti..ma rog..eu am furnizat ce am putut (mai precis documentatia pe care o am este pentru tipul de motorizare care ma intereseaza pe mine)..acuma..sper sa va foloseasca intr-un fel..(macar pentru cei cu D4F
![]() Din cate stiu D4F vs D7F difera 4 chestii... 1. Chiuloasa 2. Distributia 3. Admisia 4. Sistemul de injectie (computerul, injectoarele + alea alea) ![]() This post has been edited by bubu782001: 6 Mar 2008, 22:39 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
bubalus |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
motorul meu e D7F...8V
pe bord nu se aprinde nimic... masina nu o am de mult... poate eroarea a fost resetata inainte de a cumpara masina... dupa ce am luat masina am fost la test la reprezentanta...unde nu a fost indicata nici o eroare.... e posibil sa fie de la bujii? mai e o chestie... in masina se simte un miros greu...de benzina sau ulei ars...sau ca si cum ar scapa ceva gaze inauntru.... nu f mult...dar se simte.... pe motor se vede o pata de ulei sau benzina...parca ar scapa pe undeva ...nu mult.... in dreptul ultimei fise din dreapta.... o sa fa co poza cand am timp... repet...saptamana trecuta am fost la test cu ea...si nu mi-au zis ca ar avea vreo problema.. ps. ce test costa 30 RON...poate la voi in oras.... pe mine m-a costat 80 de lei. tot ce i-a facut...a ridicat-o ...s-a uitat pe dedesubt la trenul de rulare...a pus-o pe tester.... si i-a "reparat" stergatorul de pe spate..."reparat" insemnand ca a dat jos tapiteria de la usa din spate...si a bagat fisa care era scoasa.... ma rog...am inteles ca in constanta preturile sunt exagerate la service dacia renault This post has been edited by bubalus: 7 Mar 2008, 00:23 |
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Daca pe bord respectiv pe tester NU ESTE NICI O EROARE legata de sonda de oxigen (lambda) nu stiu ce cauti la sonda de oxigen...probabil o fii altceva.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
renotgo |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Mirosul din interior este destul de dubios...sau...cred ca ai pierderi cam mari de ulei pe la capacul de pe chiulasa .Pierderile le ai pe partea dinspre galeria de evacuare si de aici mirosul ...Pierderile mai pot fi si pe la garnitura de chiulasa mai ales dupa ce se umbla pe la motor ...
![]() |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubalus |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
dupa cum am spus... am sa pun si niste poze...
dupa cum se vede...locul unde este ulei...este pe capacul ala de plastic...nu stiu de unde vine...de asemenea...si furtunul ala de plastic care inveleste prima fisa...era murdar...am dat jos furtunul...cablul ala era curat.... am mai vazut ceva ulei...nu mult... pe la baza filtrului ... (sau ce e ala cu capac galben pe care l-am pozat) repet...nu stiu de unde poate sa vina uleiul ala...am dat jos aparatoarea cu REnault... dar nu se vedea nimic in neregula....nu era mult ulei.... da era...e posibil de la ala sa miroasa asa? ma gandesc...e posibil sa fie vreo spartura pe la traseul tobei de esapament?..parca aduce cu mirosul de gaze de esapament... Attached thumbnail(s) Imag010.jpg ( Size: 164.61k ) Number of downloads: 1542 motor.JPG ( Size: 303.99k ) Number of downloads: 1404 |
--------------------
renault
twingo
2002
- ct 84 cab
|
|
renotgo |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Acelea nu sint pierderi ,sint doar pete de ulei de care scapi imediat .Pierderile de care spuneam sint pe partea cealalalta a motorului .Acolo este si galeria de evacuare .Daca nu dai jos scutul de la motor ,nu poti vedea ce se-ntampla acolo.
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Deci astazi am resetat eroarea..si iarasi peste aproximativ o ora a aparut..pe test (DDT2000): SIGNAL SONDE AVAL
Bun..ma aplec la nivelul solului..si am observ sonda labda aval..este aproximativ ca reper..intre poriera si aripa (pe parea stanga)..insa la aproximativ 4 cm de ea..este o imbinare..pe unde am observata ca..PICURA ceva..apa cred (APA din benzina mai mult ca sigur ca ulei nu este ca am pus mana si nu e lubrifiant). Intreare de 1000 de puncte..apa din benzina defecteaza sonda lambda?? asta ar fi o problema. A doua ..daca ar fi asa..oare cum sonda lambda amonte e OK? Deci pe tester..in REAL TMIE..LIVE..sonda lambda amonte..LUCREAZA..adica faca un cilu RICH/PAUVRE 1 sec. Cea aval sta IN PERMANENTA in STAREA PAUVRE. (stiu ce inseamna..amestec bogat / sarac). Pe scurt sa inteleg ca sonda aval este decedata? NU? |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
apa este din condens. Daca consideri ca sonda ta poate sa fie "scaldata " in condens....nu e bine
|
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 11:46 |