Manzu, 1971 w114 coupe
![]() ![]() ![]() |
Manzu, 1971 w114 coupe
Ov |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|||
maho |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Aha, deci ai "pile"!
![]() Bun asa. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
dizzy |
![]()
Post
#33
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
QUOTE(Ov @ 7 Aug 2020, 10:16) Doamna e si ea muscata de microbul asta, ba chiar tocmai ce a fost aleasa presedintele retromobil ![]() Partea buna e ca am reusit sa-mi cumpar si garajul in care am lucrat la masina asa ca acum am spatiu sa ma desfasor si baie sa fac dus dupa ce termin, asa ca acasa ajung cu un miros de benzina+sapun ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Ov |
![]()
Post
#34
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
acum 2 saptamani am bagat o tura pana in Lefkada, ceva peste 2500km in total, consum 15 la suta
![]() image002.jpg ( Size: 379.45k ) Number of downloads: 499 image003.jpg ( Size: 228.23k ) Number of downloads: 520 image001.jpg ( Size: 459.16k ) Number of downloads: 525 inainte de plecare am rezolvat si ultima piesa din puzzle, A/C-ul: ac.jpg ( Size: 171.81k ) Number of downloads: 520 This post has been edited by Ov: 7 Oct 2021, 12:17 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MuciX |
![]()
Post
#35
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Cat de bine arata BBS Mahle alea fata de ale mele. Le-ai polishat singur?
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Ov |
![]()
Post
#36
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
nu, sunt facute diamond cut la topwheels
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
nu stiu ce sa zic. e intr-adevar ceva deosebit. bravo ai stil
![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#38
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
foarte misto! E convertit la vreun freon mai modern ACul?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ov |
![]()
Post
#39
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, am inlocuit conductele, compresorul (si evident trecut pe ulei sintetic) si filtrul uscator. Condensatorul si evaporatorul au ramas ale masinii.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MuciX |
![]()
Post
#40
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Compresor ai mai gasit OEM, sau ai adaptat ceva mai modern?
Intreb pentru ca la mine mi-au zis deja 2 meseriasi din Bucuresti ca e compresorul dus si ca nu se baga, iar OEM nou nu se mai livreaza. Teoretic compresorul R12 poate fi folosit cu R134a, spre exemplu, dar trebuie ajutate fitting-urile si puse alte oring-uri, plus ventile de umplere. Eu, pe vremea cand credeam ca inca mai am compresorul zdravan, am facut deja conversia. Sincer m-am ajuns, lipsa A/C e cam primul motiv pentru care nu fac kmp cu masina aia, e prea mare chinul. Prefer R53 in loc. Chiar si Mazda aia insipida, numai sa nu mor de cald. This post has been edited by MuciX: 8 Oct 2021, 09:25 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Ov |
![]()
Post
#41
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Compresor am pus ceva modern universal ca nu mai aveam suportul de la cel OEM si mi-a fost mai usor sa fac prinderea noua in alta parte. La dacia 2000 am compresorul original pe care l-am trecut pe R134a (curatat instalatia, schimbat ventilele si trecut pe ulei sintetic) si merge f bine. La instalatiile vechi de regula etansarea nu e pe oringuri ci pe bercluri. La mercedes am pus oringuri doar la mufele de la compresor, fiind model nou. E adevarat ca la instalatiile vechi completarea cu freon era o operatiune de mentenanta curenta
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
dizzy |
![]()
Post
#42
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
Rogu-te sa imi explici un pic mai pe larg cum e inlocuirea unui compresor cu un altul universal;
Ma intereseaza sa dotez o fiara car nu a avut, cu asa ceva. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
MuciX |
![]()
Post
#43
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Principiul de functionare e cam acelasi, pot diferi presiunile si turatiile la care functioneaza de la un model la altul. Aici pare ca a fost doar o chestiune de a identifica un compresor care sa se pupe la presiuni cu restul sistemului existent si adaptarea unui suport pentru montaj. Eventual fulii care sa se potriveasca la tipul de curea necesar.
Fiara despre care vorbesti a avut a/c ca optional, macar? Intreb pentru ca va trebui si o alta aeroterma, una care sa aiba loc pentru evaporator si e destul de greu de adaptat una care nu a fost facuta sa incapa la tine in bord. This post has been edited by MuciX: 8 Oct 2021, 11:38 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#44
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
Da, au existat modele cu AC.
Deci trebuie aeroterma cu evaporator (asta e caloriferul ala rece, nu?), evaporatorul, compresor care sa se potriveasca fizic si sa aibe aceleasi presiuni cu celelalte componente? Sa'naaa! |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
MuciX |
![]()
Post
#45
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Asa as spune. Ideal ar fi un sistem intreg de pe o masina donatoare, in felul asta ai si toate conductele de Al cu forma corecta, cu sertizarile corecte, devine totul plug&play.
Spre exemplu la ursulet panoul de comanda si butoanele specifice de A/C vin conectate direct la aeroterma aia. Uite munca dracului numai sa repari una. Deci as cam spune respec Ov, ca ai avut atata rabdare sa iei a/c-ul la mana. ![]() This post has been edited by MuciX: 8 Oct 2021, 12:13 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Ov |
![]()
Post
#46
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Sistemul de ac e un sistem relativ simplu: ai un compresor (motor) care face presiune freonului, acesta trece printr-un filtru/uscator (o piesa cilindrica undeva in compartimentul motor cam cat o sticla de cola de 0.5), apoi ajunge in valva de expansiune care transforma freonul din lichid in gaz (prin transformarea asta se produce racirea freonului), valva este in masina chiar la intrarea in evaporator. Evaporatorul este practic un radiator prin care trece freonul rece si-ti face tie frig in masina (cu o aeroterma in spate care sufla aer prin el). Apoi din evaporator (unde deja ai presiune joasa) ai o conducta care merge pana in condensator (radiatorul din fata masinii) si apoi de acolo inapoi in compresor. Dupa gust, unele instalatii au si diversi senzori, in general un senzor de presiune care protejeaza compresorul in cazul in care ramai fara freon sau un senzor de temperatura care comanda electroventilatorul cand freonul ajunge la o anumita temperatura. La 2000 n-am niciun senzor, ev-ul porneste o data cu compresorul, la mercedes n-am senzor de presiune ci unul de temperatura (aflat pe filtrul uscator) care imi porneste EV-ul cand freonul depaseste 52 de grade.
Ca sa montezi AC pe o masina care nu are, trebuie sa rezolvi mai intai problema prinderii compresorului pe motor, prindere care trebuie sa-ti permita si tensionarea curelei - unele se tensioneaza direct din compresor, asemanator intinderii curelei de alternator, altele folosesc role suplimentare de intindere. Evident iti trebuie si o fulie pe arborele cotit care sa aiba loc si pt cureaua care va actiona compresorul sau daca ai loc poti incerca sa legi compresorul de alte accesorii printr-o curea mai lunga. La jeep de exemplu am o singura curea (2.5m lungime) care actioneaza tot - compresor, alternator, pompa de servo. Apoi trebuie rezolvata problema evaporatorului. Daca a existat AC de fabrica pt masina ta iti trebuie tot ansamblul interior (si aici deranjul e destul de mare ca se lasa cu demontat bordul si inlocuit in general tot ansamblul aerotermei care mai contine si diverse clapete/cabluri/tuburi), daca nu a existat atunci iti trebuie un evaporator universal care se prinde direct sub bord si contine si aeroterma. Mai departe e doar o problema de pozat conductele si pus condensatorul in fata radiatorului. La mine a fost simplu ca practic imi lipsea doar compresorul si suportul. Exista si kituri universale formate din compresor, evaporator, filtru, supapa expansiune, senzori, condensator si furtune. La kiturile alea iti mai trebuie practic sa rezolvi problema prinderii compresorului pe motor si sertizarea mufelor (o face orice atelier de sertizat, sau daca n-ai ce face cu banii iti poti cumpara singur un cleste special). O chinezarie luata de pe ebay/amazon/aliexpress costa undeva la 300 de euro plus ~100 transport/vama. @MuciX, eu am avut oricum masina desfacuta bucati bucatele si am luat toate componentele la mana. Suportul mi-a fost mai usor sa-l fac ca am lucrat la el cand am avut motorul scos de pe masina si am avut loc sa ma invart. Oricum la mine a fost simplu ca masina a avut AC din fabrica si tot ansambul evaporatorului era la locul lui cu tot ce trebuie. This post has been edited by Ov: 8 Oct 2021, 13:10 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MuciX |
![]()
Post
#47
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Si eu am avut masina bucati, din pacate facuta de mana altora.
Masina nu a avut A/C, dar fostul proprietar facuse retrofit cu instalatia OEM de pe o alta masina. Avea un suport improvizat, dar am reusit sa il cumpar nou OEM. Din pacate nu si compresorul. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
maho |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Boierie (si masina).
Pe Dacia mea n-as pune AC nici sa ma platesti, mohicanii se imputineaza exponential. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
MuciX |
![]()
Post
#49
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Sunt rau tare de caldura, iar prima mea sotie nu sufera geamul sau trapa deschise.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Geox16v |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
@Ov Quote: Apoi din evaporator (unde deja ai presiune joasa) ai o conducta care merge pana in condensator (radiatorul din fata masinii) si apoi de acolo inapoi in compresor.
De ce ar merge refrigerantul dupa ce s-a racit prin destindere (valva de la intrare in evaporator) ? Eu zic ca din compresor merge in condensor si apoi prin conducta de inalta presiune in valva de destindere |
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
Ov |
![]()
Post
#51
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
cat se poate de corect, le-am incurcat eu
![]() din compresor (presiune inalta) > condensator > filtru > expansiune (de aici e presiune joasa) > evapor > inapoi in compresor This post has been edited by Ov: 8 Oct 2021, 14:30 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
sobolan |
![]()
Post
#52
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
super-smecher
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
pistritu |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Foarte fain mercedesul.Felicitari. Ce ulei bagi in motor Ov?
|
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
Ov |
![]()
Post
#54
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
motul classic 15w50
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 13:11 |