Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

MISTER - scurtcircuit poate?

DarkTempTatiOnN
post 30 Mar 2012, 14:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Salut. Problema mare la buburuza, poate ma poate ajuta cineva va rog...
Ieri, dupa un drum de nici 20 km cu buburuza am oprit intr-un peco sa alimentez. Cand i-am dat cheie sa pornesc nu a vrut de nicio culoare... ok... o problema veche la electromotor stiu ca am... am impins-o, mi-a pornit insa dupa nici 200 metri iar se opri si asa pana am facut cei 20 km cu ea mai mult impinsa pana acasa...
Simptome... simptomele cred eu ca au aparut cam acum o luna cand prima data mi s-au ars beculetele de la butoanele alea pentru caldura, s-a ars si ledul pentru faza scurta, dupa care displayul de la casetofon se aprindea se inchidea, pe langa asta acum vreo doua saptamani eram pe faza lunga cand mi s-au inchis si s-au deschis, asta in nicio secunda... insa acum doua zile ceva mai grav... am pornit motorul totul ok insa becul de la baterie imi palpaia asta pana am tinut-o pornita cam 20 minute...
Ieri pe drum cu ea spre casa cand mai mult am impins-o imi pornea insa cand calcam frana sau semnalizam ori aprindeam farurile motorul se oprea... De fiecare data ca si acum cand stau cu ea pe loc cand pun contactul imi BAZAIE ceva la display (un fel de bazait aduce mai mult a speaker care incearca sa scoata un sunet insa nu are destul curent), insa dupa ce o las cam 10 minute imi invarte putin electromotorul moment in care scoate acel bazait si se opreste... insa daca ii dau imediat cheie dupa cheie abea daca mi se aprinde displayul ca sa nu mai zic de lumini semnalizare si altele ca nici becul dinauntru nu mi se aprinde
Am scos toate mufele pe rand de la motor, am scos mufele de la blocul de lumini insa nimic... Singurul lucru care imi ramane de facut ar fi sa desfac bordul sa caut un scurt pe undeva... Are cineva o alta idee poate fi o piesa dusa sau ceva? Cum as putea sa verific mai usor? ( asta fara service)...
Va rog frumos, ma puteti ajuta?


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 30 Mar 2012, 14:35
Post #2


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Da' bateria mai e in mintile ei?

This post has been edited by MuciX: 30 Mar 2012, 14:36


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 30 Mar 2012, 16:36
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Cu bateria chiar nu am avut probleme deloc deloc si sa ma fi lasat asa deodata nu stiu ce sa zic... Puteam sa ascult 3-4 ore muzica si nu aveam probleme la pornire....


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 30 Mar 2012, 16:38
Post #4


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Incarcarea ai verificat-o?
Primele "investigatii" ar trebui sa fie bateria si incarcarea.


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 30 Mar 2012, 17:42
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




E o alta modalitate de a face asta fara un aparat de masura? ( de care nu dispun momentan)
Inca ceva... de cand o am, asta de aproape un an cand motorul sta la relanti si aprindeam farurile sau semnalizare, orice necesita un consum mai mare de energie, motorul scadea in turatie iar la faruri cand le deschideam displayul lumina mai putin... de doua trei luni am observat ca motorul scadea din ce in ce mai mult in turatie cand aprindeam farurile (asta la relanti)... e posibil sa fie releul de incarcare? carbuni dusi ceva? cum verific? trebuie demontat neaparat electromotorul?... sau cum?

This post has been edited by DarkTempTatiOnN: 30 Mar 2012, 19:56


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brasil
post 30 Mar 2012, 20:56
Post #6


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Mai exista si alte metode, dar cea mai buna este cea cu aparatul de masura. Oricum ea ti-a dat semne, din ce spui, de mai multa vreme. Vestea proasta este ca e posibil sa-ti fi busit bateria. Ar trebui sa verifici amanuntit si alternatorul. In continuare e bine sa verifici si electromotorul care am inteles ca-ti face probleme si probabil suge curent mult la pornire. Deasemenea e bine sa verifici si punctele de masa de pe caroserie sa fie curate si biune stranse. Spor la lucru ca ai mult de treaba!


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skmetaly
post 31 Mar 2012, 15:46
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 27 July 10
From: Cluj-Napoca




Asa pateam eu la logan, era din cauza bateriei. Chiar pe la sfarsit, chiar murea de tot motorul, chiar si daca aprindeam farurile sau semnalizam sau asa. Schimbatul bateriei a rezolvat toate problemele


--------------------
Alfa Romeo Giulietta 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 31 Mar 2012, 17:41
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Bateria moare asa deodata? Repet, eu chiar nu am mai avut probleme cu ea deloc. E posibil sa se fi dus releul de incarcare si sa nu mai incarce, sa fie descarcata? Oricum o pun astazi la incarcat si vad maine. Daca e ok, inseamna ca e dus releul de incarcare care e mai ieftin, sper totusi sa nu fie bateria

This post has been edited by DarkTempTatiOnN: 31 Mar 2012, 17:42


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redlinero
post 31 Mar 2012, 20:00
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 31 March 12




functie de cati ani are bateria, poate muri subit. am patit-o eu. chiar daca nu ai un aparat de masura incearca sa gasesti la un vecin ceva. masori bateria cu motorul oprit, masori apoi cu motorul pornit sa vezi daca incarca.
cel mai simplu : imprumuta o baterie de la cineva pt jumatate de zi si vezi cum se comporta masina.


--------------------
Renault Twingo 1999 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 1 Apr 2012, 10:33
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Am progresat putin... acum trebuie sa aflu care e piesa defecta. Ce am facut... Am incarcat bateria cu un redresor pentru aproximativ 12 ore, rezultatul fiind: masina mi-a pornit perfect, motorul nu se mai opreste... un drum cu ea inca nu am apucat sa fac si inca nici nu ma incumet asta pana nu imi dau seama ce e de vina: releul de incarcare sau alternatorul? Imi pot da seama dupa starea carbunilor? Acum urmeaza sa masor si bateria dupa cum mi-a sugerat REDLINERO...

This post has been edited by DarkTempTatiOnN: 1 Apr 2012, 10:33


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brasil
post 1 Apr 2012, 14:15
Post #11


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Sfatul meu este sa le verifici pe cele enumerate in postul anterior pentru ca nu iti ia mult si te vei edifica total. In plus daca vei verifica electromotorul te vei scuti de neplacerile pe acre ti le poate provoca chiar inainte de plecarea in vacanta sau atunci cand e cel mai frig afara de nu iti vine sa scoti nici cainele din casa. Profita de vremea buna si verifica-le pe toate. Sigur, daca bateria e slaba nici releul de incarcare nu va merge corect. Verifica cu bateria incarcata sau cu una buna incarcarea sa aiba 14,3 sau 14,4 V cu motorul pornit. Vezi si cand pornesti consumatorii ce valori ale incarcarii obtii. Pe urma mergi mai departe cu investigatiile ( bloc de diode, perii alternator). Neaparat verifica punctele de masa si bornele bateriei sa fie stranse si curate.


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 1 Apr 2012, 17:41
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Am curatat si strans foarte bine punctele de masa de pe caroserie si bornele bateriei. Azi dupa ce am incarcat-o mi-a mers insa dupa ce am lasat-o cam 3 ore fara sa ma ating de ea, am pus contactul si... surpriza... iar nu se aprinde ledul de la baterie... semn ca s-a consumat iarasi insa totusi imi porneste ... inca nu am reusit sa imprumut un aparat de masura.
Intrebare: E posibil ca bateria, cand e moarta, sa nu tina suficient curent in ea, sa se descarce repede?... ori e posibil ca doua fire sa fie in scurt si sa mi se descarce bateria chiar daca contactul nu e pus?

This post has been edited by DarkTempTatiOnN: 1 Apr 2012, 17:41


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brasil
post 1 Apr 2012, 17:45
Post #13


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Nu cred ca ai un scurt. Cred ca bateria e aproape moarta ori din cauza incarcarii defectuoase ori din cauza faptului ca a stat fara sa functioneze. Testul care te va edifica este acela cu aparatul de masura si cu o baterie buna pe masina. Daca esti din Bucuresti te pot ajuta cu un aparat de masura. E bine sa iti cumperi unul sa ii ai pe langa casa. Nu costa mai mult de max 50 ron. Am vazut si pe la 20 ron.
Completeaza si tu la profil locatia sa fie mai usor pentru ceilalti sa te ajute.

This post has been edited by brasil: 1 Apr 2012, 17:47


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 3 Apr 2012, 17:00
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Mi-am completat la profil ca sunt din Bacau. De functionat chiar a functionat in fiecare zi nu a fost zi in care sa nu folosesc masina sau macar sa o pornesc pentru un sfert de ora acolo. Ce am observat si m-a dus din ce in ce mai mult cu gandul la un scurtcircuit e ca la trepidatii mai puternice (de exemplu pe drum pietruit) beculetul de baterie clipoceste iar pe drum fara denivelari (asfalt) cand o turez mai tare incet incet incepe sa se stinga, semn (cred eu) ca de incarcat, incarca. Acum nu stiu, e posibil ca la trepidatii sa clipoceasca asa din cauza ca e moarta bateria?


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redlinero
post 4 Apr 2012, 08:58
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 31 March 12




vad ca te incapatanezi sa crezi ca e orice altceva mai putin bateria, cand probabilitatea e invers. ia o baterie pentru 2 zile de la cineva imprumut, cineva care nu circula des cu masina si iti raspunzi singur la toate intrebarile.


--------------------
Renault Twingo 1999 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 4 Apr 2012, 19:00
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Cam ai dreptate de baterie... azi am incercat sa o incarc dar degeaba... nici nu se mai incarca cum trebuie.... Multumesc mult pentru ajutor... Revin cu un post dupa ce rezolv problema, dupa ce schimb bateria.... Pentru cei care mai patiti asa ceva: faceti rost mai intai de un aparat de masura si nu apucati-va sa demontati toata masina degeaba....


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 12 Apr 2012, 17:45
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Mi-am cumparat o baterie noua, am atins din greseala pentru o fractiune de secunda bornele intre ele cu un fir. A facut o mica flama. E belea mare?

This post has been edited by DarkTempTatiOnN: 12 Apr 2012, 18:49


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 13 Apr 2012, 02:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Daca ai noroc scapi doar cu o siguranta, doua arse. Daca ai noroc si mai mare, "scapi" si cu un calculator de injectie belit. icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redlinero
post 13 Apr 2012, 07:33
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 31 March 12




daca nu era legata inca la masina nu e nimic grav, si chiar daca era legata, avand in vedere ca scurtul s-a facut intre borne iarasi nu cred ca e "belea mare" ca sa te citez


--------------------
Renault Twingo 1999 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 13 Apr 2012, 12:42
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




QUOTE
daca nu era legata inca la masina nu e nimic grav, si chiar daca era legata, avand in vedere ca scurtul s-a facut intre borne iarasi nu cred ca e "belea mare" ca sa te citez


Pe ce te bazezi cand zici asta? Eu ma ocup cu eparatia ECU-urilor...cam stiu ce e in ele..si cam stiu si cum merg jucarelele astea.

In primul rand la ECU avem unul sau mai multe conexiuni la 12v permanent - ECU are anumite module din el ACTIVE.
Deci ca sa te citez si pe tine...scurtul ala poate TERMINA cam TOT ce e legat pe direct de baterie - ma refer aici la semiconductori si alte jucarele de prin ECU.

Apropo, stiai ca tranzistorul "protejeaza" siguranta si nu invers? Pentru ca timpul de strapungere a unei jonctiuni dintr-un tranzistor este MULT mai mic decat timpul de rupere a unei sigurante.



--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twinbubu
post 13 Apr 2012, 20:20
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 24 August 09




QUOTE(redlinero @ 13 Apr 2012, 07:33)
daca nu era legata inca la masina nu e nimic grav, si chiar daca era legata, avand in vedere ca scurtul s-a facut intre borne iarasi nu cred ca e "belea mare" ca sa te citez
*


Daca nu era legata la masina cel mult ai stricat un element din baterie dar ma indoiesc sincer,nu s facute chiar sa crape asa usor.


--------------------
Renaut twingo 2001 - IS 06 TIK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 13 Apr 2012, 21:54
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Din pacate, era legata la masina. Dupa intamplarea asta am parcurs cam 500 km cu ea si slava domnului, INCA nu am niciun rateu din cauza prostiei aleia pe care am facut-o .... Sper sa se mentina asa.

14 Apr 2012, 15:05:
Bun... am schimbat bateria, azi dupa 20 km dupa ce am plecat de acasa mi se opri motorul... mi-a facut exact ca inainte cu bateria veche... Asadar am o intrebare, poate sa imi spuna cineva cum scot releul de incarcare de la alternator, unde anume e pozitionat, si cat costa unul?

This post has been edited by DarkTempTatiOnN: 14 Apr 2012, 15:05


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brasil
post 14 Apr 2012, 15:08
Post #23


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Vad ca insisti sa schimbi toata masina fara sa faci niste masuratori simple. Daca schimbi releul si e blocul de diode? Muncesti de 2 ori si dai si bani aiurea?


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DarkTempTatiOnN
post 14 Apr 2012, 15:20
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 October 11
From: Bacau




Am desfacut regulatorul de tensiune de la alternator si... surpriza... un carbune era rupt iar celalalt mai avea circa 1 cm... asadar... asta era defapt problema... Bine ca am distributia pe lant si nu trebuie sa ma mai gandesc si la schimbat distributia la cat am pornit-o impinsa. A mai cumparat careva aceasta piesa? Cat costa?

This post has been edited by DarkTempTatiOnN: 14 Apr 2012, 17:04


--------------------
Renault Twingo 1996 C3G - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 07:59
Dacia