Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

K9K, anomaliile acestor motoare

morph
post 6 Apr 2006, 09:39
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




Sunt unul dintre fericitii posesori ai unui astfel de motoras. Versiunea 80cp. Are aproximativ 20k km si nu am intampinat nicio problema, toate bune si frumoase, trage ca in prima zi, nici urma de ulei pe undeva.. etc. Stiti voi, se comporta exemplar. Dupa cum mai stiti aceste motorase mai echipeaza si alte masinute, mai mult sau mai putin din aceeasi clasa de la fratele (mai mic) Nissan.
Ce mi-a dat ochilor sa vad si ce mi-a dat urechilor sa aud intr-un service al unui dealer Nissan: Una bucata micra neagra, full option (clima, piele, jenti) echipata cu acest minunat motoras nu prea era in toanele ei si anume motorul scoate un sunet de Aro, de parca sta sa se rupa bucati. S-au schimbat diverse pe la ea si s-a facut toate testele posibile inclusiv injectoare si tot ce scrie la carte si mai mult. Cum baietii nissan nu i-au dat de cap intr-o saptamana, i-au chemat si pe mai destoinicii baieti cu emblema renault pe spate. S-au invartit si ei ceva vreme in jurul motorului, s-au uitat ca prostii au zis ca nu stiu ce are si au plecat.
Motorul urmeaza sa fie facut bucati pentru a se inspecta totul.

Bun, nimic deosebit. Un exemplar cu probleme (grave) la 19k km. Ideea e ca am primit sfaturi 'ai k9k? Du-o la targ, am mai avut probleme..'. Bun, sfaturi mai mult sau mai putin rautacioase. Neinteresant.

Ce vreau eu prin acest thread este sa discutam anomaliile acestor motoare, daca ati simtit ceva, daca ati fost la service in legatura cu motorul etc. Mai am un amic cu o almera sedan cu k9k si el, la anumite regimuri de turatie simte o anumita 'batzaiala' a masinii.

So, voi ce ati patit/auzit?

Rog 'benzinarii' sa nu incerce sa-si impuna (nu si sa nu-si exprime) punctul de vedere daca nu au mers minim 5k km cu acest motor.


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 6 Apr 2006, 09:55
Post #2


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




25.127km fara nici o problema.... depinde cum il tratezi.... daca ii respecti regimul de turatie si cuplu n-ar trebui sa ai probleme..vezi exemplul claus..112.xxxkm el e cel mai indreptatit sa ne spuna ce si cum despre acest motor... smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 6 Apr 2006, 21:15
Post #3


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




morph.. eu sunt foarte multumit de cum merge motorul asta.. in cei 112xxx km, cu schimb de ulei la 15.000 (elf excellium 5w40).. si trage ca in prima zi, nu consuma ulei, si nu consuma motorina aiurea.. smile.gif mi se pare foarte tare asta, avand in vedere ca am si dat in el destul de mult smile.gif


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 6 Apr 2006, 23:04
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Pentru un diesel 112000 de km sunt floare la ureche. Sunt normali si pentru un benzinar. Daca avea 300-400 de mii de km atunci trebuia sa te intrebi cat mai tine.
De obicei la un motor nu kilometrii il omoara ci stilul de condus (mai mult cel subturat decat cel supraturat, mai ales la diesel) si uleiul prost.
La un diesel in general nu pica motorul in sine, ci ori turbina ori sistemul de injectie. In cazul turbinei este de vina un stil de condus subturat in cele mai multe cazuri (accelerarea puternica la viteze mici in trepte superioare de viteza va determina cocsarea turbinei in timp cu motorina nearsa) si in cazul sistemului de injectie este de vina motorina proasta, mai rar defect de fabricatie (problemele cu pompele de injectie Delphi au fost remediate de ceva timp, asa ca nu mai merita luate in discutie). In rest nu prea mai are ce sa pice.
Acum cateva zile am vazut un Symbol Fidji dci cu numere rosii care a scos fum negru-maroniu de motorina nearsa atunci cand a accelerat. Sa mai explic de ce? sad.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 7 Apr 2006, 07:57
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Am de la serviciu temporar un megane 2 sedan dci80 42k km. motorul excelent dar scartaieturile...


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morph
post 7 Apr 2006, 09:05
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




Am vazut motorul de care v-am povestit in primul post. Defect de fabricatie, supapele bateau in pistoane. blink.gif
In spiritul renault, nici macar pistoanele care au urme evidente de supape pe ele (cateva zecimi mancate din carnea lor de catre supape) nu se schimba. Se purcede la schimbarea distributiei si a supapelor.

Am si o veste proasta pt posesorii de k9k 80cp. Pompa de injectie e aceeasi pompa de da pilitura (delphi, pompa care echipeaza multe alte motoare si de pe la alte marci). Cei cu 100cp au pompa siemens din ce am inteles si la ei nu ar aparea aceasta problemuta, sau apare dar in mai mica masura. Recomandare data de oficiali renault este sa folosim motorina mai bogata in sulf (euro3 in detrimentul euro5) deoarece motorina unge anumite elemente din pompa. Aceasta pilitura apare la temperaturi ridicate, gen 35-40 de grade afara, cand motorina isi pierde din 'propietatile' de ungere. Bine, la -30 de grade chiar ti se recomanda o motorina aditivata.


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alec
post 7 Apr 2006, 13:29
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 14 March 04




LAurentiu, ti-as fi recunascator si-ti multumesc anticipat daca explici de ce a scos fum negru. Cred ca a fost "innecat" motorul dar nu ma pricep. Am condus numai benzina. In cateva zile imi cumpar un logane dci.
Concluzie: sunt incepator la capitolul asta.
Multumesc!

Va pupa tata!


--------------------
va pupa tata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ktmbull
post 7 Apr 2006, 14:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 546
Joined: 6 August 05
From: Bucuresti




Eu nu sunt pe motorina, dar la toate merturile si golfurile am vazut fum negru in coada cand o calca!


--------------------
Renault Megane Sedan(2.1), 1.6 16v, Confort Expression+Clima, 2005.
+2 roti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Herbas_
post 7 Apr 2006, 16:17
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 17 March 06




omiti un lucru...toate merturile si toate golfurile care le vezi au undeva peste 150 000 km la bord... eu am vazut ieri un clio care cand accelera putin lasa nor de fum negru...si a mea probabil peste ink cativa kilometrii va incepe sa lase norisorul vesel smile.gif. Din cate stiu eu fumul negru apare ca o urmare a arderii insufuciente a carburantului.


--------------------
Ford Fiesta 2003 Coupe
Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD)
Ford Fiesta 1.4 tdci (in service)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 8 Apr 2006, 11:07
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




@morph

Si exista motorina pentru -30 de grade? Vad ca Top Nordic diesel mare si tare e garantat doar pana la -29 de grade. blink.gif

O bila neagra pentru Renault daca ar continua sa monteze aceeasi pompa de injectie cu probleme.
Dar e ceva bine stiut ca apare pilitura? Pai daca mi se strica pompa si dupa ce iese din garantie ies mai ieftin cu un benzinar.

@Alec

Adica nea cutarica ala de care iti zic, probabil era intr-a 4 la vreo 1000 de ture si i-a fost lene sa retrogradeze intr-o treapta inferioara, asa ca s-a multumit sa calce acceleratia pe considerentul "e diesel dom'le, are cuplu, ce-mi trebuie altceva". Motorul a primit comanda de accelerare, asa ca actionat in consecinta, adica a introdus mai multa motorina in motor, dar care a ramas nearsa o parte, deoarece motorul n-avea atata putere incat sa se foloseasca de toata motorina aia. Motorina aia nearsa a iesit sub forma de fum pe esapament, dar o parte infima s-a depus pe palele turbinei. In timp, daca se continua in acest mod, turbina va crapa, iar asta e cauza faimei proaste pe care o are turbina de diesel pe la noi, deoarece romanul e zgarcit si schimba vitezele cat mai jos, ca sa economiseasca gaz.
Daca vrei sa-ti iei Logan diesel atunci sa schimbi vitezele pe la 2500 de ture, pentru a fi intotdeauna pe cuplul maxim. Se poate si ceva mai putin, daca masina nu e incarcata, oricum intotdeauna cand schimbi vitezele, daca dupa ce ai schimbat, masina e lenesa, e clar ca trebuie sa schimbi "mai sus" vitezele. Se admite un mers mai subturat atunci cand mergi constant pe un drum drept sau la vale, in rest nu. Cam asta e secretul pentru a tine o turbina "sanatoasa".


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fanu
post 8 Apr 2006, 11:24
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




Sa fim seriosi, orice Passat 2.0 TDI super mega turbodiesel si tot scoate fum cand o calci. O fi si de la motorina, nu neg.
Mi se mai intampla si mie uneori, dar nu cu fum negru dens, ci cu ceva gri si mai translucid. Nu-mi fac probleme.

Am avut un Megane II 1.5 dCi si l-am dat la 40.000 km. Acum sunt la al doilea si are 16.000. Nu are nici o problema, motorul merge brici.

Am mers cu o Almera 1.5 dCi - acelasi motor. Parca se misca un pic mai bine (caroseria mai usoara blink.gif ), dar mult mai mult zgomot si suspensia + directia varza.

Cand m-am intors la Megane am zis ca am "masina".


--------------------
Megane II.2 Bicorp Confort Expression 1.5 dCi 100 - Bleu Extreme
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 8 Apr 2006, 12:02
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Passat-ul 1.9 TDI PD pe care l-am condus nu scoate fum cand il calc, special am pus un prieten sa se uite la esapamentul meu cand mergeam in coloana odata. Si nu scoate pentru ca stiu sa-i dau ture, nu ma sfiesc sa-l turez pana la 3500 rpm, dar sub 2000-2200 nu vede talpa. Asta-i smecheria. Si rareori turteam pedala, deoarece simteam ca o fac in gol, fiind obisnuit cu benzinar la care "o calci, o simti" fata de diesel unde "o calci, astepti, o simti". Poate scoate fum, dar nu e in reflexul meu sa dau talpa la 1500 de ture.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Herbas_
post 8 Apr 2006, 19:43
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 17 March 06




dak te uiti in cartea tehnica a masinii scrie frumos si turatiile optime pentru schimbarea vitezelor, si producatorul recomanda de obicei ca turatia minima pe viteza sa fie cea de cuplu maxim.... asa masina "trage" si nu trebuie sa mai astepti o eternitate cand o calci sa-ti intre turbina in functiune ca sa simti si u ceva.

This post has been edited by Herbas_: 8 Apr 2006, 19:46


--------------------
Ford Fiesta 2003 Coupe
Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD)
Ford Fiesta 1.4 tdci (in service)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alec
post 8 Apr 2006, 22:25
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 14 March 04




am inteles ideea.
multumesc pt explicatii, laur
saptamana viitoare ridic masina. sper sa-si merite banii


--------------------
va pupa tata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 9 Apr 2006, 21:22
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




@Herbas_

La mine in cartea tehnica recomanda schimbarea la cel mult 2500rpm pt consum redus si atat. Am o prietena cu O1 cu 1.9TDI 90cp iar in cartea ei tehnica recomanda schimbarea la 2100rpm pt consum redus... deci despre ce carte vorbeai tu? Pt a pica pe turatia de cuplu maxim in viteza nou angajata ar trebui schimbate vitezele la cel putin 2800rpm. E adevarat ca masina asa trage cel mai bine iar turbina este protejata, dar pt mers nonsportiv masina se misca f bine si in intervalul 1500-2500 iar turbina nu sufera atata timp cat pedala de acceleratie e mangaiata usor.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 10 Apr 2006, 13:50
Post #16


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Baietii cu norisorii de fum....am ras biggrin.gif
Nu sunt gaze nearse sau motorina nearsa,sunt depunerile care se produc peste tot de la un mers subturat nesanatos pentru un diesel si cand i-a putina talpa se mai elimina funinginea.La un diesel la care se schimba vitezele la 3000 rpm constant nu ies norisori de fum.


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 10 Apr 2006, 18:34
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Pai si depunerile alea de la ce sunt? Nu de la motorina?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 19 Jan 2007, 16:38
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Oare daca faci un drum lung pe la 3000rpm timp de 30 min sau asa ceva se duc depunerile de pe paletele turbinei?


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 06:34
Dacia