K9K, anomaliile acestor motoare
![]() ![]() ![]() |
K9K, anomaliile acestor motoare
morph |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|||
semit |
![]()
Post
#2
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
25.127km fara nici o problema.... depinde cum il tratezi.... daca ii respecti regimul de turatie si cuplu n-ar trebui sa ai probleme..vezi exemplul claus..112.xxxkm el e cel mai indreptatit sa ne spuna ce si cum despre acest motor...
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
claus |
![]()
Post
#3
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
morph.. eu sunt foarte multumit de cum merge motorul asta.. in cei 112xxx km, cu schimb de ulei la 15.000 (elf excellium 5w40).. si trage ca in prima zi, nu consuma ulei, si nu consuma motorina aiurea..
![]() ![]() |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pentru un diesel 112000 de km sunt floare la ureche. Sunt normali si pentru un benzinar. Daca avea 300-400 de mii de km atunci trebuia sa te intrebi cat mai tine.
De obicei la un motor nu kilometrii il omoara ci stilul de condus (mai mult cel subturat decat cel supraturat, mai ales la diesel) si uleiul prost. La un diesel in general nu pica motorul in sine, ci ori turbina ori sistemul de injectie. In cazul turbinei este de vina un stil de condus subturat in cele mai multe cazuri (accelerarea puternica la viteze mici in trepte superioare de viteza va determina cocsarea turbinei in timp cu motorina nearsa) si in cazul sistemului de injectie este de vina motorina proasta, mai rar defect de fabricatie (problemele cu pompele de injectie Delphi au fost remediate de ceva timp, asa ca nu mai merita luate in discutie). In rest nu prea mai are ce sa pice. Acum cateva zile am vazut un Symbol Fidji dci cu numere rosii care a scos fum negru-maroniu de motorina nearsa atunci cand a accelerat. Sa mai explic de ce? ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
alx |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Am de la serviciu temporar un megane 2 sedan dci80 42k km. motorul excelent dar scartaieturile...
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
morph |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut motorul de care v-am povestit in primul post. Defect de fabricatie, supapele bateau in pistoane.
![]() In spiritul renault, nici macar pistoanele care au urme evidente de supape pe ele (cateva zecimi mancate din carnea lor de catre supape) nu se schimba. Se purcede la schimbarea distributiei si a supapelor. Am si o veste proasta pt posesorii de k9k 80cp. Pompa de injectie e aceeasi pompa de da pilitura (delphi, pompa care echipeaza multe alte motoare si de pe la alte marci). Cei cu 100cp au pompa siemens din ce am inteles si la ei nu ar aparea aceasta problemuta, sau apare dar in mai mica masura. Recomandare data de oficiali renault este sa folosim motorina mai bogata in sulf (euro3 in detrimentul euro5) deoarece motorina unge anumite elemente din pompa. Aceasta pilitura apare la temperaturi ridicate, gen 35-40 de grade afara, cand motorina isi pierde din 'propietatile' de ungere. Bine, la -30 de grade chiar ti se recomanda o motorina aditivata. |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
Alec |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 14 March 04 ![]() |
LAurentiu, ti-as fi recunascator si-ti multumesc anticipat daca explici de ce a scos fum negru. Cred ca a fost "innecat" motorul dar nu ma pricep. Am condus numai benzina. In cateva zile imi cumpar un logane dci.
Concluzie: sunt incepator la capitolul asta. Multumesc! Va pupa tata! |
-------------------- va pupa tata!
|
|
ktmbull |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 546 Joined: 6 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu sunt pe motorina, dar la toate merturile si golfurile am vazut fum negru in coada cand o calca!
|
--------------------
Renault
Megane Sedan(2.1), 1.6 16v,
Confort Expression+Clima, 2005. +2 roti.
|
|
Herbas_ |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 06 ![]() |
omiti un lucru...toate merturile si toate golfurile care le vezi au undeva peste 150 000 km la bord... eu am vazut ieri un clio care cand accelera putin lasa nor de fum negru...si a mea probabil peste ink cativa kilometrii va incepe sa lase norisorul vesel
![]() |
--------------------
Ford
Fiesta
2003 Coupe Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD) Ford Fiesta 1.4 tdci (in service) |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
@morph
Si exista motorina pentru -30 de grade? Vad ca Top Nordic diesel mare si tare e garantat doar pana la -29 de grade. ![]() O bila neagra pentru Renault daca ar continua sa monteze aceeasi pompa de injectie cu probleme. Dar e ceva bine stiut ca apare pilitura? Pai daca mi se strica pompa si dupa ce iese din garantie ies mai ieftin cu un benzinar. @Alec Adica nea cutarica ala de care iti zic, probabil era intr-a 4 la vreo 1000 de ture si i-a fost lene sa retrogradeze intr-o treapta inferioara, asa ca s-a multumit sa calce acceleratia pe considerentul "e diesel dom'le, are cuplu, ce-mi trebuie altceva". Motorul a primit comanda de accelerare, asa ca actionat in consecinta, adica a introdus mai multa motorina in motor, dar care a ramas nearsa o parte, deoarece motorul n-avea atata putere incat sa se foloseasca de toata motorina aia. Motorina aia nearsa a iesit sub forma de fum pe esapament, dar o parte infima s-a depus pe palele turbinei. In timp, daca se continua in acest mod, turbina va crapa, iar asta e cauza faimei proaste pe care o are turbina de diesel pe la noi, deoarece romanul e zgarcit si schimba vitezele cat mai jos, ca sa economiseasca gaz. Daca vrei sa-ti iei Logan diesel atunci sa schimbi vitezele pe la 2500 de ture, pentru a fi intotdeauna pe cuplul maxim. Se poate si ceva mai putin, daca masina nu e incarcata, oricum intotdeauna cand schimbi vitezele, daca dupa ce ai schimbat, masina e lenesa, e clar ca trebuie sa schimbi "mai sus" vitezele. Se admite un mers mai subturat atunci cand mergi constant pe un drum drept sau la vale, in rest nu. Cam asta e secretul pentru a tine o turbina "sanatoasa". |
--------------------
.
.
.
|
|
Fanu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Sa fim seriosi, orice Passat 2.0 TDI super mega turbodiesel si tot scoate fum cand o calci. O fi si de la motorina, nu neg.
Mi se mai intampla si mie uneori, dar nu cu fum negru dens, ci cu ceva gri si mai translucid. Nu-mi fac probleme. Am avut un Megane II 1.5 dCi si l-am dat la 40.000 km. Acum sunt la al doilea si are 16.000. Nu are nici o problema, motorul merge brici. Am mers cu o Almera 1.5 dCi - acelasi motor. Parca se misca un pic mai bine (caroseria mai usoara ![]() Cand m-am intors la Megane am zis ca am "masina". |
-------------------- Megane II.2 Bicorp Confort Expression 1.5 dCi 100 - Bleu Extreme
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Passat-ul 1.9 TDI PD pe care l-am condus nu scoate fum cand il calc, special am pus un prieten sa se uite la esapamentul meu cand mergeam in coloana odata. Si nu scoate pentru ca stiu sa-i dau ture, nu ma sfiesc sa-l turez pana la 3500 rpm, dar sub 2000-2200 nu vede talpa. Asta-i smecheria. Si rareori turteam pedala, deoarece simteam ca o fac in gol, fiind obisnuit cu benzinar la care "o calci, o simti" fata de diesel unde "o calci, astepti, o simti". Poate scoate fum, dar nu e in reflexul meu sa dau talpa la 1500 de ture.
|
--------------------
.
.
.
|
|
Herbas_ |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 06 ![]() |
dak te uiti in cartea tehnica a masinii scrie frumos si turatiile optime pentru schimbarea vitezelor, si producatorul recomanda de obicei ca turatia minima pe viteza sa fie cea de cuplu maxim.... asa masina "trage" si nu trebuie sa mai astepti o eternitate cand o calci sa-ti intre turbina in functiune ca sa simti si u ceva.
This post has been edited by Herbas_: 8 Apr 2006, 19:46 |
--------------------
Ford
Fiesta
2003 Coupe Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD) Ford Fiesta 1.4 tdci (in service) |
|
Alec |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 14 March 04 ![]() |
am inteles ideea.
multumesc pt explicatii, laur saptamana viitoare ridic masina. sper sa-si merite banii |
-------------------- va pupa tata!
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
@Herbas_
La mine in cartea tehnica recomanda schimbarea la cel mult 2500rpm pt consum redus si atat. Am o prietena cu O1 cu 1.9TDI 90cp iar in cartea ei tehnica recomanda schimbarea la 2100rpm pt consum redus... deci despre ce carte vorbeai tu? Pt a pica pe turatia de cuplu maxim in viteza nou angajata ar trebui schimbate vitezele la cel putin 2800rpm. E adevarat ca masina asa trage cel mai bine iar turbina este protejata, dar pt mers nonsportiv masina se misca f bine si in intervalul 1500-2500 iar turbina nu sufera atata timp cat pedala de acceleratie e mangaiata usor. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
sorin |
![]()
Post
#16
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
Baietii cu norisorii de fum....am ras
![]() Nu sunt gaze nearse sau motorina nearsa,sunt depunerile care se produc peste tot de la un mers subturat nesanatos pentru un diesel si cand i-a putina talpa se mai elimina funinginea.La un diesel la care se schimba vitezele la 3000 rpm constant nu ies norisori de fum. |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pai si depunerile alea de la ce sunt? Nu de la motorina?
|
--------------------
.
.
.
|
|
DRD |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
Oare daca faci un drum lung pe la 3000rpm timp de 30 min sau asa ceva se duc depunerile de pe paletele turbinei?
|
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:34 |