Intrebari condus (incepator)
![]() ![]() ![]() |
Intrebari condus (incepator)
razvi |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol Fidji dCi
80CP 2005
|
|||
RCS |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
Intrebarile, din cate observ eu..sunt puse la VRAJEALAAAAAAAAAAAA !!!!
![]() |
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
dya |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru fost gras Group: Members Posts: 386 Joined: 25 August 05 ![]() |
QUOTE(razvi @ Nov 28 2005, 12:37 PM) 7. Am intalnit la perla doua semafoare unul langa altul, primul avea placuta pentru inainte si dreapta si era rosu, celalat era o sageata spre dreapta si era verde intermitent. Care e faza? Verde intermitent???? Ce e aia? ![]() |
--------------------
Nissan
Qashqai
2008 1.5dCI 105CP
|
|
CGB |
![]()
Post
#4
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
razvi....tu vb serios?
![]() |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
RCS |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
Repet...este VRAJEALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....!!!!Dupa mine mai bine stergeti ,,porcariile astea de aici'' !!!!
|
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
in linii mari, se aude un zgomot de rezonanta atunci cand mergi subturat rau de tot. Neavand diesel nu vreau sa dau sfaturi si ii las pe cei ce au, dar ca idee, cred ca daca schimbi a.i. turatia sa cada la 2000 e bine.
la semafor poti sa o lasi in viteza+frana (ambreajul sa nu fie apasat), iar cand ajunge pe la 1500, ambreaj+treapta inferioara+ eliberarea ambreiajului, iar la oprirea completa, ambreaj - punctul mort, se ia piciorul de pe ambreiaj. ![]() Economic o conduci cand nu o subturezi si nu o supraturezi, nu o fortezi, o conduci "predictibil", dar oricum, s-a mai discutat, a incercat cineva un condus economic si a avut un castig demn de...nimic. Oricum, ii multumesc pentru merite stiintifice deosebite ![]() Cand parchezi, o lasi cum iti e mai la indemana, frana de mana, viteza, sau combinate.... n-am auzit pe nimeni sa pateasca ceva ![]() Ii las pe cei cu diesel. Curbele de 90 de grade, regulamentar, cu a 2-a se iau ![]() Faza cu semaforul e ca se numeste verde intermitent si ar trebui sa fie scris si in legislatie ceva despre el.... Adica in principiu, unde vezi ansamblul respectiv, o poti lua la dreapta in intersectia respectiva, dupa ce te asiguri ca nu vine nimic din stanga, si dupa ce treci de toti smecherii dotati cu berline+manele, beamere si alte alea care se uita urat la tine ca le iei intentionat oglinda, din lipsa de spatiu, ca ei vor s-o ia drept pe banda de dreapta..etc. bafta ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
vrajeala, nevrajeala, eu oricum ma cam plictisesc...astept urmatorul salariu...
![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
radari |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 30 September 05 From: Bucuresti ![]() |
parerea mea:
1. depinde si de viteza cu care te apropii. io schimb a doua intotdeauna. cuplul te ajuta si la 1000 ture, io prefer sa am mai multa forta 2. ce faci tu acum se cheama frana de motor (daca ridici ambreiajul si schimbi intr-o treapta inferioara - daca inteleg bine). e bine pe polei. io o lasa libera. o scot din viteza si o las sa "curga". exista si un avantaj sa o lasi in viteza dar cu ambreiajul ridicat. in acel moment se opune motorul si masina se franeaza mai repede. ambreiajul apasat anuleaza rolul cutiei de viteze oricum. nu am auzit vreodata sa aiba vreo legatura cu sistemul de franare. 3. nu o bruschezi, nu pleci cu scartaieli, mergi cu farurile stinse cand se poate, umfli pneurile, schimbi filtre. verzi ca scrie in manualul masinii. 4. io o las in viteza doar. frana de mana mi-a ighetat odata (nu la reno) si m-am lecuit. 5. io schimb a patra la 50-60. nu sunt probleme, cu exceptia consumului. oricum cutia de viteze este facuta pentru a fi utilizata cat mai frecvent. nu se strica. 6. cred ca e corect. pe gheata aceelereaza dupa ce iesi din curba. citeste si punctul 2. 7. au aparut si in bucuresti semafoare intermitente numai pe relatia dreapta. daca faci dreapta poti trece, numai ca ai grija la prioritate pentru toate masinile aflate in intersectie si mai ales pt pietoni (au verde). daca vrei inainte nu sta pe banda aia: vei avea in spate un nesimtit care claxoneaza ca un tampit ca nu are el loc sa treaca. si te si fareaza. 7 bis. nu bloca intersectiile cand oricum mergi in coloana (chiar daca e o amarata de strada laterala). nu claxona daca cel din fata ta nu a plecat la o secunda dupa ce semaforul arata verde. nu "fara" pe dn-uri sau autostrazi, daca cel de pe banda a doua depaseste un tir, 2, 3. rabdare. exista riscul sa intarzii 5 minute. fii tolerant. si f..-ei in gura pe ceilalti 95% din "soferi" din romania care nu aplica punctul 7 bis. astept si alte intrebari. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2006 1.6-16V Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
|
|
RCS |
![]()
Post
#9
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
QUOTE(EL_BGD @ Nov 28 2005, 02:01 PM) vrajeala, nevrajeala, eu oricum ma cam plictisesc...astept urmatorul salariu... ![]() Eu astept..masina !!!!! |
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
@ RCS, iar eu revizia de 60k
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
razvi |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 November 05 ![]() |
Probabil ca intrebarile sunt foarte simple de au parut la misto, dar sunt pe bune. Masina pe care am facut scoala (tot diesel) nu se compara cu asta si altfel o conduci cand stii ca e a ta... in plus n-am avut de la cine sa invat, scoala si asta a fost.
dya> Verde intermitent, ca si galben si orice alta culoare intermitenta e un verde care clipeste. Chestia asta n-o intalnisem in legislatie si pe loc m-am orientat si am trecut...a doua oara m-am gandit mai bine si am oprit si incepuse unu sa ma claxoneze. 2. Tocmai ca nu fac frana de motor, tin apasat ambreiajul permanent si mai ciupesc frana, cand scade turatia bag in viteza inferioara si tot asa. Il tin apasat in caz ca e nevoie sa pun o frana brusca sa nu mi se opreasca motorul. Asa am invatat, repet, si imi e cam incomod. Incerc cum a zis EL_BGD. P.S: Multumesc tuturor pentru contributia la topic, dar mai ales lui RCS. ![]() |
--------------------
Renault
Symbol Fidji dCi
80CP 2005
|
|
CGB |
![]()
Post
#12
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
QUOTE(razvi @ Nov 28 2005, 01:25 PM) P.S: Multumesc tuturor pentru contributia la topic, dar mai ales lui RCS. ![]() aaaaaaah ce l-ai atins... ![]() |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
RCS |
![]()
Post
#13
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
QUOTE(cristib @ Nov 28 2005, 02:40 PM) aaaaaaah ce l-ai atins... ![]() Unde...unde...unde m-a atins ???? La aripa sau la oglinda ??? ![]() |
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
CGB |
![]()
Post
#14
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
Tudor |
![]()
Post
#15
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
1.Cand e subturat motorul, masina intra in rezonanta, nu stiu cum sa-ti explic, dar cred ca ai simtit si tu. Eu zic sa incerci sa tii motorul intre 1800 - 3000 rpm (1800-2500 rpm in rodaj). Eu unul as retrograda daca turatia scade sub 1500 rpm. Mai ai putina rabdare si te vei deprinde sa adaptezi treapta fara sa te gandesti, ci doar simtind ce iti cere masina. Per total incearca sa conduci rotund, fara smucituri.
2. Este indicat sa eviti ambreiajul apasat la jumatate, este zona ce determina uzura maxima. Sfatul cu ambreiajul lasat cat mai mult liber este corect, dar pentru ca esti incepator si vrei sa eviti sa-ti moara motorul, calca ambreiajul de fiecare data cand simti nevoia, dar calca-l complet. 3. Asta o sa descoperi in timp, eu zic sa conduci intre 1800-3000 rpm. 4. Doar frana de mana trasa, de fiecare data cand opresti. Daca folosesti frana de mana tot timpul, o sa merga usor tot timpul si nu o sa ai probleme sa inghete sau sa se blocheze. La diesel in general nu se recomanda sa lasi masina in viteza, deoarece, nefiind nevoie de scanteie (ca la benzina), ci doar de compresie, motorul poate porni singur prin autoaprindere. La motorul dCi asta e cam imposibil, pentru ca fara computerul masinii, nu cred ca merge motorul nici sa-l bati, dar eu oricum aplic regula clasica. 5. Nu 6. Uita de sfaturile din scoala. Incearca sa simti cum merge mai rotund si trage mai bine masina. Regula e ca nu exista regula. 7. Ai voie sa faci la dreapta, cand semaforul verde intermitent lumineaza, dar trebuie sa cedezi trecerea celorlalte masini (de pe celelalte directii de mers) care au patruns in intersectie pe culoarea verde continuu. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
Race |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Sund de acord cu RCS:vrajeala !
Imi place ca toti au sarit sa raspunda,sa impartaseasca din cunostiintele lor de soferi experimentati. |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
Tudor |
![]()
Post
#17
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca majoritatea ne-am pus astfel de intrebari dupa ce am luat carnetul, in perioada de inceput intr-ale sofatului. Care ne-am amintit am raspuns, care-au uitat (aici varsta, starea de sanatate sau starea de ebrietate pot influenta decisiv
![]() |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
pablo |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
razvi:
1. motorul pe care il are masinuta ta 1,5dCi 80 CP se conduce in plaja de turatie 2.000-4.000.De la 2.000 ai cuplu maxim iar la 4.000 ai puterea maxima.E foarte stresant in perioada de rodaj.Poti trece si sub 2.000 pina pe la 1.800 dar sa-l accelerezi usor. Ca sa-ti dai seama cind e subturat motorul iesi din oras si du-te pe un drum cit mai drept.Lasi sa cada turatia sub 2.000 si incepi sa accelerezi.Vei observa foarte usor diferentele. 2.Cu opritul la stop e cum ti-a zis Tudor 3.Condusul economic lasa-l mai incolo ... peste vreo 5 - 10.000 km sau mai mult (depinde de sofer).Oricum ai diesel asa ca nu prea te intereseaza consumul 4.Eu la parcare folosesc in viteza + frana de mana.Dar vezi ca vine iarna si s-ar putea sa-ti inghete.Pe cit posibil nu o lasa in panta si nu vei avea probleme 5.In principiu nu 6.Curbele le ia fiecare sofer cum crede el de cuvinta ... e o chestie de obisnuinta ... si de km facuti de sofer (adica experienta).In principiu frinezi inainte de curba schimbi in trepata corespunzatoare si de la jumatatea curbei incepi sa accelerezi 7. ![]() |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
cipman |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
QUOTE(razvi @ Nov 28 2005, 01:25 PM) Verde intermitent, ca si galben si orice alta culoare intermitenta e un verde care clipeste. Chestia asta n-o intalnisem in legislatie........ Art. 82. (1) Semnalul verde permite trecerea. (2) Se interzice intrarea într-o intersectie chiar daca semnalul luminos ori un indicator de prioritate permite, daca din cauza aglomerarii circulatiei conducatorul de vehicul risca sa ramâna imobilizat, stânjenind sau împiedicând desfasurarea traficului. (3) Când semaforul este însotit de una sau mai multe lampi care emit lumina intermitenta de culoare verde sub forma uneia sau unor sageti pe fond negru catre dreapta, acestea permit trecerea numai în directia indicata, oricare ar fi în acel moment semnalul în functiune al semaforului. (4) In cazurile prevazute la alin. (3), conducatorii vehiculelor sunt obligati sa acorde prioritate de trecere participantilor la trafic cu care se intersecteaza si circula conform semnificatiei culorii semaforului care li se adreseaza. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
Dem |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tudor @ Nov 28 2005, 03:22 PM) eu zic sa conduci intre 1800-3000 rpm. Cu 3000 eu merg doar intr-a 5-a la drum lung in rest schimbarea o fac 2000-2500. intr-adevar nu e specificat in manualul de utilizare aspectul asta ci doar sa nu treci de 2500 (parca) in rodaj. Logic daca schimbi la 2500-3000 ai un consum urban mult mai mare ca la 2000. mi-am pus si eu problema asta si am intrebat un inginer de la renault cobalcescu. Omul zicea ca e OK la 2000 dar in timp se ineaca/imbicseste catalizatorul cu funingine si de aceea se recomanda o forjare pina la 2500-3000 la scchimbarea peste viteza 2, si fireste cind motorul e deja cald. Eu la 3000 imi simt pistoanele-n capota asa ca schimb la maxim 2500. |
-------------------- Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003 |
|
razvi |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 November 05 ![]() |
cipman> Mersi, m-am lamurit.
In general schimb in sus pe la 2300-2500, mi s-a spus sa nu trec de 2500 in rodaj, mai mult ma preocupa schimbatul intr-o viteza inferioara, din raspunsurile primite mi-am facut o idee despre cum stau lucrurile. Cam atata, cred ca se poate inchide acuma. Multumesc inca o data. ![]() |
--------------------
Renault
Symbol Fidji dCi
80CP 2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 10:00 |