Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Instalatia de racire - curatare, cum curat instalatia de racire?

elko_viena
post 3 Mar 2010, 21:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 25 February 10
From: palma de mallorca




Am vrut sa spal circuitul de racire,am desfacut cele 2 conducte care ies din radiator si sa golit toata apa,am mai suflat putin si pe cele care ies din vasul de expansiune si nu mai iese apa deloc,apoi am pus la loc conductele,am umplut vasul de expansiune ,l-am lasat fara capac si am pornit motorul cam 15 min.SURPRIZA :blink:lichidul din vas era intact,am apasat pe conducte si nu se simtea nimic in ele lichid si ca niciodata nu mia mai pornit termocupla/ventilatorul (cu o zi in urma i-am dat o pornire si functionau doar ca din 10 in 10 min porneau,cred eu ca prea repede) si in final problema cea mai mare care pana acum nu am intalnit-o deloc becul rosu de la apa in bord.Ce sa fac sad.gif ??? P.S.in coltul din dreapta radiatorului era un capacel din plastic cu garnitura de cauciuc,am incercat sa il desfac si cand l-am scos avea 2 lamele din metal care mi s-au rupt,pentru ce era acel capacel si la ce folosea daca stie cineva sad.gif ???


--------------------
renault laguna autentique 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 4 Mar 2010, 01:52
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Ca sa poti sa speli cum trebuie un motor de r19 trebuie sa desfaci tot ce inseamna furtun,sa-l inspectezi vizual,daca este bun ramane daca nu altul,sa desfaci radiatorul de pe masina,sa dai jos termostatul ........
Apropo ce motor ai pe ea?
Nu am inteles treaba cu becu de la apa?
Capacelul ala era AERISITORUL de radiator,de regula NU SE DESFACE decat se slabeste.


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elko_viena
post 4 Mar 2010, 08:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 25 February 10
From: palma de mallorca




Am un reno 19 L53 hidramat cu motor de 1.8.Dupa cum am mai spus si mai sus am incercat sa ii curat circuitul de racire si dupa ce am pornit motorul apa din borcan nu sa clintit deci nu mi-a tras deloc apa din borcan,termocupla/ventilatorul nu a mai pornit si ca niciodata mi sa aprins becul rosu in bord cel de la temperatura apei pt ca indicatorul de la apa din bord a cresut pana la maxim.


--------------------
renault laguna autentique 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CalinB53
post 4 Mar 2010, 10:02
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 January 10
From: Arad, com. Zadareni




Si eu m-am confruntat cu aceiasi problema eu am reno19 B53 1721 monopunct benzina
cu motorul rece, am scos toata apa din circuit am bagat 1l de detratant si am lasat motorul sa mearga putin cu detratantul in el(ai grija ca face presiune mare si trebuie dat drumul din cand in cat de la aerisitorul de pe radiator)numa ai grija sa defaci putin sa nu te stropeasca. Eu am repetat ciclul asta de 2-3 ori si nu am cuvinte sa iti spun ce culoare mai rau ca rugine iesea din motor si radiator. dupa toate astea speli bine bine cu apa circuitul sa nu mai ai urme de detratant in el. Acum simt o diferenta sesizabila in sensul ca apa urca normal iar termocupla deschide mai devreme. Sper ca ti-am fost de ajutor


--------------------
Renault 19 - AR-13-LAV 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 4 Mar 2010, 13:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Este oarecum bun si detartrantul pt ca elimina depunerile de piatra si mizeria,dar e posibil sa elimine si furtunele vechi imbatranite si coapte.
O solutie la indemana ar fi apa curata sub presiune bagata peste tot,iar furtunele spalate bine bine cu ceva detergent si apa calduta,fiecare furtun in parte.
Tu prin metoda folosita nu ai eliminat nici 40% din lichidul din circuit.
La capitolul bec aprins e posibil sa se fi blocat termostatul pe inchis.
Cum ai facut mai exact ai golit radiatorul si ai umplut vasul de expansiune pana la maxim sau cum?


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elko_viena
post 4 Mar 2010, 14:20
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 25 February 10
From: palma de mallorca




am scos toate furtunele de la radiator mai exact doua groase unu sus unu jos mi-a curs toata apa de culoare caramizie super murdara dupa care am montat totul la loc am umplut vasul de expansiune pana la nivel max am scos dopul de pe radiator de sus din coltul opus si mi-a iesit foarte mult aer in timp ce nivelul apei din vasul de expasiune scadea vizibil in concluzie a mes ca la carte.problema e ca am scos fortat dopul de sus si l-am rupt acum oare cu ce sa inlocuiesc eu dopul ala ?pe acolo a iesit mult aer pana a inceput sa curga apa curata.


--------------------
renault laguna autentique 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 4 Mar 2010, 21:11
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Era suficient sa-i scoti decat furtunul de jos daca ai ales varianta asta de "spalare",aerisitorul nici macar nu trebuia atins.
Un 19 se aeriseste singur.Trebuia scos decat termostatul sa poti sa speli bine si sa-ti faci loc in spatele motorului spre a avea acces la furtunele de la caloriferul de bord.


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 14 Mar 2010, 11:18
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




sa va povestesc ce mi se intampla cu masina mea de la o vreme si nu stiu ce sa ii mai fac. daca merg 5-10 km cu ea imediat se ridica acul de la apa destul de mult si nu baga caldura, iar daca continui sa merg cu ea si iau vre o groapa sau ceva deodata cade acul de la apa putin mai sus de zona aceea in forma de U si incepe sa bage caldura...chiar si asa daca opresc masina fierbe apa in borcan de o gaseste boala! ieri am scos termostatul crezand ca e blocat si nu mai deschide cand trebuie. am constatat ca face exact la fel...de la ce poate sa fie, mentionez ca am spalat tot sistemul de racire ca la carte in vara. Plus de asta radiatorul cand sta masina cu o parte pe trotuar, adica ridicata de o parte incepe sa curga si face balta sub masina, insa nu curge mai multa apa din el decat pana sub nivelul minim din borcan. ce este ciudat ca atunci cand imi fierbe apa in borcan si face presiune nu curge nici o picatura de antigel din radiator. Eu sincer nu am gasit nici o explicatie logica la ce se intampla, astept parerile voastre. apropos cum pot sa testez daca merge electroventilatorul ca la asta nu m am gandit!


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 14 Mar 2010, 12:08
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Eu cred ca nu ai aerisit bine. Din cate stiu eu aerisirea nu se face cu motorul pornit. Completezi cu apa in borcan, infiletezi capacul, pornesti motorul si astepti. La un momentdat incepe sa scada. Cand ajungi la minim la apa din borcan, opresti motorul, astepti 10 minute sa se raceasca putin apa SI APOI desfaci capacul de la borcan putin cate putin si completezi. Faci asa pana nu mai scade nivelul apei. In tot timpul asta esti atent daca ai scurgeri pe undeva prin zona radiatorului. Eu as verifica in zona sondei de pe radiator, as curata contactii aia fara sa o dau jos (cu o perie ceva) si daca zici ca ai desfacut si aerisitorul m-as uita si pe acolo. Mai verifica mufa la senzorul temperatura apa din bord, bec, poate face contact aiurea si de la gropi ti se mai aprinde becul. Electroventilatorul poti sa il verifici prin alimentare directa dar eu te sfatuiesc sa faci aerisirea intai si sa lasi temperatura apei sa ajunga la pragul la care porneste singur. Daca temperatura creste foarte tare si se aprinde becul si nu mai porneste ventilatorul, e clar ca ori nu mai merge sonda de pe radiator ori nu mai functioneaza electroventilatorul. Cred ca sonda poate fi masurata dar nu stiu valoarea. Spor!


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demonbogdan
post 14 Mar 2010, 14:41
Post #10


Junior


Group: Members
Posts: 91
Joined: 25 January 10
From: vaslui




cv probleme cu radiatorul si temperatura apei am si eu.
daca sunt in trafic imi porneste ventilatorul... dar daca pornesc masina si pur si simplu o las la relanti mi se incalzeste apa la maxim si se aprinde beculetul rosu. trebuie sa opresc motorul si sa il pornesc iar sa imi porneasca ventilatorul.


--------------------
hyundai accent - vs67bem 2008/diesel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 14 Mar 2010, 15:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Curata contactii de la sonda de pe radiator, masoara sonda, masoara mufa, miscand de cablu, poate nu face contact calumea, curata contactii de la termocupla... si invarte cu mana de ventilator si asculta sa nu agate pe undeva.


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 14 Mar 2010, 20:38
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Verificati si releul de la GMV.


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 14 Mar 2010, 22:14
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




deci am mers si in seara asta cu masina si s a ridicat apa insa nu mi s a aprins niciodata becul in bord!
becul e legat la aceeasi sonda cu gmv?
am constatat ca nu porneste gmv ul si alta treaba acum fara termostat mi se ridica apa insa nu imi face caldura in habitaclu!
daca fac scurt intre pinii sondei de pe radiator ar trebui sa porneasca gmv ul? din cate stiu eu ar trebui sa aiba 2 viteze ... cum verific treaba asta?
unde este releul de la gmv? in tabloul de pe contra aripa? daca este acolo, nu este defect pt ca le am verificat pe toate! gmv ul are siguranta in tabloul de bord? care este aceea!
multumesc anticipat!


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 15 Mar 2010, 13:00
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(zeu_4u_sweety @ 14 Mar 2010, 22:14)
deci am mers si in seara asta cu masina si s a ridicat apa insa nu mi s a aprins niciodata becul in bord!
becul e legat la aceeasi sonda cu gmv?
am constatat ca nu porneste gmv ul si alta treaba acum fara termostat mi se ridica apa insa nu imi face caldura in habitaclu!
daca fac scurt intre pinii sondei de pe radiator ar trebui sa porneasca gmv ul? din cate stiu eu ar trebui sa aiba 2 viteze ... cum verific treaba asta?
unde este releul de la gmv? in tabloul de pe contra aripa? daca este acolo, nu este defect pt ca le am verificat pe toate! gmv ul are siguranta in tabloul de bord? care este aceea!
multumesc anticipat!
*




Becul este legat la mufa de la senzorul de temperatua apa de pe chiulasa, cel care arata si temperatura lichidului si cand temperatura ajunge e la 120 grade ar trebui sa se aprinda - cel putin asa am inteles eu din ce s-a mai discutat pe site. Nu e legat la aceeasi sonda cu GMV pentru ca nu se aprinde o data cu pornirea GMV. Trebuie sa faci contact intre pinii de la MUFA de la sonda de pe radiator si cred ca ar trebui sa porneasca avand in vedere ca sonda aia e un bimetal care se "topeste" la temperatura de 80grade. Asta e parerea mea... mai asteapta si alte pareri.


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demonbogdan
post 17 Mar 2010, 16:43
Post #15


Junior


Group: Members
Posts: 91
Joined: 25 January 10
From: vaslui




eu gata am scapat de ea..smile.gif) m-am rostogolit. 90 % distrusa. doh bine ca am scapat eu cu viata.


--------------------
hyundai accent - vs67bem 2008/diesel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 17 Mar 2010, 22:55
Post #16


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




cum s-aintamplat? ce viteza aveai? cauza?poze cu masina avariata?


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demonbogdan
post 17 Mar 2010, 22:58
Post #17


Junior


Group: Members
Posts: 91
Joined: 25 January 10
From: vaslui




poze nu am... tu crezi ca la asta m-am gandit atunci.. smile.gif)
veneam dp sosea.. si am intrat pe un drum pietruit in curbe.. si pur si simplu sa dus( nu am reusit sa o mai stabilizez.. si m-am rasturnat pe o parte) . masina e varza .. bine ca nu am patit eu nimic si nici prietena mea.. mai mult imi era de ea decat de mine. daca vreti piese am facut topic!


--------------------
hyundai accent - vs67bem 2008/diesel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 18 Mar 2010, 09:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




pacat...imi pare rau sa aud din astea.
poti sa o vinzi ptr acte....mie mi-a trebuit una cu ceva timp in urma dar am luat-o tot de pe forum...
doar ca atentie, cine o ia ptr recarosare tb sa aiba caroseria si motorul pt RAR...


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demonbogdan
post 18 Mar 2010, 13:36
Post #19


Junior


Group: Members
Posts: 91
Joined: 25 January 10
From: vaslui




QUOTE(renault19tse @ 18 Mar 2010, 09:26)
pacat...imi pare rau sa aud din astea.
poti sa o vinzi ptr acte....mie mi-a trebuit una cu ceva timp in urma dar am luat-o tot de pe forum...
doar ca atentie, cine o ia ptr recarosare tb sa aiba caroseria si motorul pt RAR...
*


ma bucur ca a fost rezistenta.. ea sa facut varza dar cei din masina am ramas intregi fara nici macar o zgarietura.


--------------------
hyundai accent - vs67bem 2008/diesel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 18 Mar 2010, 21:51
Post #20


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Demonbogdan , imi pare rau de situatie sad.gif

Intrebam de poze datorita faptului ca in urma cu ceva timp am avut si eu un eveniment rutier , soldat cu rezultate fericite spre binele meu si al sotiei .
Mergeam in drum spre R. Moldova si la aprox. 110km/h am simtit masina cum pierde aderenta si fuge spre drpt si apoi au urmat vreo 3 opturi pe asfalt.


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 25 Mar 2010, 19:17
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




am clarificat problema! nu mai porneste gmv de la termocupla care este moarta. cand plec cu masina acum pornesc intai electroventiletoru, pun firele pe direct, si dupa aceea ma urc in masina!
am nevoie si de un radiator pt ca e infundat cred si cand se face presiune in sistem da cu apa pe la furtune, e si spart!
are cineva radiator! eu am radiator de 1.7 si e pe dos fata de ce imi trebuie mie! imi trebuie si o termocupla, cine are!
facem schimb de radiatoare daca are careva!

Attached thumbnail(s)
25032010014.jpg ( Size: 1022.13k ) Number of downloads: 4258


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 25 Mar 2010, 20:03
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Din ce se vede nu arata foarte rau.. adica cel ce-l aveam pe masina era varza fata de a-l tau. Eu as incerca sa-l curat pe asta in prima instanta. Dar daca ai ceva bani unul nou e 4-500 RON - Second am luat eu anul trecut aproape perfect u 150. Daca iei tot SH nu cred ca ar trebui sa te ajunga mai mult de 170 RON. Bafta!


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 25 Mar 2010, 22:34
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




pai asta e de 1.7 . pe al meu de1.4 nu l am dat inca jos de pe masina! pe asta il dau cuiva, daca are nevoie de el. ce imi trebuie mie este exact in oglinda fata de asta, adica are cele 2 gaturi plus gaura pt termocupla pe partea dreapta plus inca un gat pt furtunul care da in vasul de expansiune!

un coforumist a pus de clio 1.4 din cate am inteles, aam rugamintea sa imi confirme sau macar cineva care are habar sa imi zica cum sa procedez!


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 12:07
Dacia