Instalare sistem de incalzire suplimentar antigel, discutii, montare aftermarket, etc
![]() ![]() ![]() |
Instalare sistem de incalzire suplimentar antigel, discutii, montare aftermarket, etc
menyayto2 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 3 February 10 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5 DCI 86CP
|
|||
radunre |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Instalare sistem de incalzire suplimentar:
Am inceput intr-o vineri dupamasa, pe la 5 cu urmatoarele demontari: - baterie - capac siurante compartiment motor - capac plastic motor - tubulatura superioara intercooler - tubulatura recirculare gaze ulei (de la decantorul de ulei pana in spatele motorului) - vas expansiune+golire partiala circuit racire Am continuat cu pozarea firelor de la ECU la cutia cu sigurante, le-am trecut prin spatele farurilor si prin fata radiatorului, era mult mai simplu asa decat sa urmez calea cablajului original care mergea pe motor. imagine_ansamblu.JPG ( Size: 153.5k ) Number of downloads: 806 ruta_cablu_1.JPG ( Size: 96.02k ) Number of downloads: 860 ruta_cablu_2.JPG ( Size: 129.27k ) Number of downloads: 825 Pt. ECU am folosit papuci originali extrasi dintr-o mufa identica. Aceasta mufa este compusa din mai multe parti si se demonteaza in felul urmator: - extrageti mufa din ECU prin apasare in jos a clemei gri simultan cu apasarea blocajului situat imediat sub ea in pozitie centrala. Clema gri trebuie sa se roteasca cu 90 grade si in acelasi timp extrage mufa. ECU2.JPG ( Size: 150.45k ) Number of downloads: 832 - mufele se extrag in ordine de jos in sus, demontati colierul de fixare a cablajului si punctul de masa de langa ECU - "disectia" mufei este putin mai sensibila, taiati colierul care strange firele, capacul negru culiseaza daca i se departeaza cele 2 urechiuse de pe culisa. - Fagurele albastru iese prin apasari repetate pe cele 4 blocaje de pe fiecare latura a mufei dupa care il trageti pe fire la ~2cm de mufa. - Scoateti siguranta culisanta din plastic gri. In acest moment pinii din mufa se tin doar de urechile metalice, nu fortati firele ca sa nu se smulga. - Stratul de silicon nu trebuie scos, pinii se introduc prin el. - Pt. extragerea pinilor din mufa veche, introduceti un ac in gaurile dreptunghiulare (nu patrate) sau cele curbe de pe colturile conexiunilor mai mari. mufa_ECU_1.JPG ( Size: 143.14k ) Number of downloads: 781 mufa_ECU_3.JPG ( Size: 93.31k ) Number of downloads: 91 papuci_ECU.JPG ( Size: 45.99k ) Number of downloads: 89 - La introducerea pinilor trebuie sa auziti un "click", pinii mici au o singura pozitie de intrare, cei mai au doua pozitii, daca nu intra le rotiti cu 90 grade si incercati din nou. - Verificati de 5 ori pozitia corecta inainte de a remonta mufele... Am continuat lucrarea in cutia cu relee si sigurante: - folositi tub termocontractil pt. fiecare conexiune (prin cositorire pe o lungime de ~1,5cm la firele de forta) - fiindca nu am vrut sa alterez instalatia originala a masinii, am adaugat o siguranta de 60A pt. acest sistem (original, siguranta F11, 70A deserveste si acest modul) folosind papuci originali (dezmembrari Laguna 1) - am folosit relee de 50A, 2 buc. relee.JPG ( Size: 160.18k ) Number of downloads: 110 releu_12V50A.JPG ( Size: 67.37k ) Number of downloads: 116 siguranta_60A.JPG ( Size: 87.18k ) Number of downloads: 107 papuci_bujii.JPG ( Size: 150.22k ) Number of downloads: 91 - pinul 1 de la cele 2 relee se leaga la firul alb care iese din releul B (injectie), astfel ele pot fi alimentate doar cand este pornit ECU (dupa sistemul original). Pt. aceasta conexiune am dezizolat firul alb pe o portiune de 1cm (fara al taia), infasurat firele de la relee, am scos papucul din soclu, si am tras un tub termocontractil pt. izolatie. Firele de la ECU le-am conectat in felul urmator: - Releu cu 1 bujie - pin H3 mufa GRI (prima/sus) - Releu cu 2 bujii - pin E4 mufa NEAGRA (ultima/jos) - Cele 2 relee corespund la "thermoplungers 1" si "thermoplungers 3" (nu e greseala) Pe schema originala a sistemului de incalzire erau notati pinii J4 si E4 dar nu este corect. Pinii corecti se vad in schema de ansamblu a sistemului de injectie din urmatorul pdf. ![]() Am tras si firele pentru corpul de incalzire si le-am conectat la relee, pinul 3 de la fiecare relu la siguranta de 60A si pinul 5 de la fiecare releu catre bujii Pt. conectarea la bujii am folosit 3 fire de 4mm patrati + 1 fir de 12mm patrati pt. conectarea la masa (maro). Instalarea corpului de bujii a fost mai anevoioasa fiindca nu este original. L-am conectat intre stutul superior din cutia termostatului si stutul inferior al radiatorului de habitaclu. Din pacate l-am pozat dupa ce am terminat lucrarea si era aglomerat... corp_bujii.JPG ( Size: 113.32k ) Number of downloads: 173 corp_incalzitor_antigel_Ford.JPG ( Size: 218.79k ) Number of downloads: 260 Dupa remontarea tuturor elementelor, am tras un somn ca era 1.30 si a 2-a zi m-am apucat de butonat prin DDT2000. Cu contactul pus (motor oprit), in ecranul de configurare selectezi "Avec thermoplongeurs" si apesi butonul "Thermoplongeurs" activare_bujii_incalzire.JPG ( Size: 102.2k ) Number of downloads: 261 Am facut un ciclu e pornit/oprit dupa care am testat functionarea in ecranul "Pilotage de sorties", pe rand, "Relais thermo. 3" si "Relais thermo. 1", cu motorul oprit, se aud releele si plafoniera scade in intensitate. control_bujii_incalzire.JPG ( Size: 140.11k ) Number of downloads: 109 Din prima dimineata dupa montare (-2 grade), am avut un confort sporit prin scurtarea serioasa a timpului de incalzire in habitaclu. Daca, fara sistem, in traficul de dimineata la -10 grade, pornit motor si lasat la relanti 5-7 minute (pana dau zapada, curat geamurile, imbarc copii), circuit de ~4 km, temperatura de ridica pana pe la primul semn, dupa montare temperatura ajunge la 3,5-4 linii... Atasez cateva fisiere care pot fi de ajutor la montare, intelegerea functionarii si diagnoza. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by radunre: 15 Jan 2012, 11:56 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
Dodone |
![]()
Post
#33
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Excelenta treaba ! Felicitari ! Ar trebui sa faci un tutorial, sa nu se piarda informatii pretioasa in noianul de postari.
Pe de alta parte, la masina mea nu cred ca ar fi necesar, devreme ce aerul e dezmortit deja dupa un rulaj de 200-300 m. la - 3 gr. Celsius. Unde mai pui ca am si scaune incalzite... |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
radunre |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Multam fain Dodone... tutorialul era facut cu fix un an in urma dar in urma unor probleme tehnice, au disparut imaginile... colegul cj98czh m-a rugat sa reincarc imaginile dar fiin atat de vechi, functia edit nu mai exista asa ca am copiat textul si adaugat imaginile.
Ciudat e ca la postul din ianuarie 2011 au reaparut imaginile dupa ce eu le-am incarcat, mai bine de 2 ori decat deloc ![]() PS. Tu ai motor pe benzina, se incalzeste muuuult mai repede decat cele diesel, parca spunea cineva pe aici ca si benzinarele beneficiau de un astfel de sistem, el fiind gandit pt. reducerea poluarii si nu comfortul pasagerilor. This post has been edited by radunre: 16 Jan 2012, 08:23 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
hwe |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Am si eu o intrebare pt randure sau altii care au sistemu de termoplonjoane.eu mi-am montat pe buton si am legat doar 2 bujii si cand le activez la relanti sau pana in 1500 de ture se aud cum lucreaza.cred ca se transmite un bazait prin calorifer pt ca la motor nu se aude nimic.intrebarea este daca le leg la ecu se m-ai aud?
|
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
radunre |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
La mine nu se aude nici un bazait. Ai montat sistemul original ?
Daca le conectezi la ECU si activezi functia, acele bujii intra in functiune doar dupa indeplinirea unor conditii. La pornirea lor, ECU ridica relantiul pana la 950rpm sau mai mult in functie de temp. exterioara. Eu le-am testat si cu motorul oprit, prin interfata, in acel caz se aude un sunet usor, asemanator celui produs de un fierbator electric. Motivul sunetului e ca antigelul nu e pompat si se supraincalzeste in jurul bujiei. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
hwe |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Da exact asa se aude, am sa le montez cat de curand pe original si daca nu se m ai aude inseamna ca la turatii joase functioneaza doar una,daca tot se aude inseamna ca pompa mea de apa nu are debitu care trebuie.multumesc.
|
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
hwe |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
radunre am ajuns intr-o dilema.am 2 scheme de la autodata si pe una la masini pana 02.2002(j4 si e4 mufa c)si a doua 03.2002 pana s-au terminat masinile(h3 mufa a si e4 mufa c).singura diferenta intre ele in afara de termoplonjoane m-ai apare la schema cu j4 si e4 ca are senzor temperatura motorina.masina mea are prima inmatriculare 04.2002 si omologare rar 02.2002.
Ce crezi ca se poate intampla daca nu ar fi si la mine pinu H3 A ci J4 C?teoretic e doar o masa care ajunge in ecu, si oricum nu ar fi conectata ca s-ar opri in releu zic eu.pe ecu nu am vazut ce serie are. |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
radunre |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Initial eu am conectat pe E4+J4 si mi-a functionat doar un releu dupa care am mai studiat si am facut o legatura pe H3.
ECU nu a avut de suferit ![]() |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
hwe |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
Problemele sunt altele acum,cu zgomotul de fiert am rezolvat prin schimbarea bujiilor cere erau de clio si asa fac ele din fabrica am vazut pe forum,cu unele de golf 4.
Am conectat E4 si J4 dar si H3 si surpriza pe H3 si E4 am semnal masa de cand pun contactu si pana il i-au.deci nu am putut lasa instalatia asa ca ar fi mers non stop.am lasat firile in ecu si astept sa ajung pe un tester m ai performant sa incerc sa activez funcia daca o am. |
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Renault nu face bujii ... asa cu nici golf 4 nu este producator de bujii
![]() |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
hwe |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 19 December 10 ![]() |
radunre zi-mi te rog daca si la tine aveai semnal masa dupa conectarea pinilor in ecu sau dupa activarea functiei? cj98czh stii bine la ce m am referit.
|
--------------------
renault
megne 1
berlina 1.9 dci 2002
- is 07 hwe
|
|
dan.gorea |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 4 August 12 From: Targu Mures ![]() |
Eu am scenic 1.9dci si este montat acel sistem de încălzire a antigelului ,cred ca este de fabrica si este cu 3 bujii acelasi sistem l-am văzut si pe vw si skoda dar cred ca este si pe alta mărci auto. Este foarte bun acest sistem ,încălzești apa repede si da si căldura la fel de repede. Cred ca sistemul este montat pe masinile diesel cu motor mare 1.9 si peste pt ca am si un Ford de 1.4tdci si acesta nu are sistemul de încălzire a antigelului si sa stiti ca se vede diferenta scenicul de 1. 9 se încălzirii ste mai repede decât Fordul de 1.4 . In schimb Fordul are sistemul de încălzire a motorinei ambele lăsat direct pe filtrul de motorina dar acest lucru se vede si la pret 175ron filtru de motorina Man. Mi-ar plăcea sa montez si pe Ford acel sistem de încălzire a apei dar nu cunosc un meserias pe masura .
|
--------------------
Nissan
Juke
2010/1.5DCI 110CP K9K VW Passat B8 2.0TDi 150Cp
|
|
espacern |
![]()
Post
#44
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Sistemul respectiv este pentru reducerea poluarii.....nu pentru confort.
Pentru interior exista rezistente electrice care incalzesc aerul.....nu incalzire indirecta prin lichid. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#45
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Am vrut sa fac si eu sistemul respectiv, am corp cu 4 bujii incandescente, am bujiile, dar nu am mai apucat sa il finalizez,am schimbat masina
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 15:49 |