Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Indicator nivel combustibil se misca incontinuu, Indicator nivel se misca intre gol si jumatate

capcaunu
post 29 Jul 2015, 20:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Am o laguna 2 Ph2 din 2005 - pe benzina.



Saptamana trecuta am bagat masina la spalatorie, si cand a terminat-o de spalat, n-am mai putut sa o pornesc. Imi dadea eroare de frana de mana, iar cand incercam sa o pornesc, tacaneau ceasurile si licarea ecranul din bord. Am reusit sa decuplez frana de mana si am scos-o impinsa din spalatorie. Mentionez ca nu am spalat motorul, si nici nu cred sa fi ajuns apa prin incinta motorului. Poate doar pe sub masina, pe la firele care duc de la rezervor la motor/bord.

Am filmat momentul cand nu voia sa porneasca:
https://www.youtube.com/watch?v=r9FqMLpm_Vs

M-am chinuit vreo 30 de minute sa-mi dau seama de ce porneste alarma din senin, si de ce nu vrea sa porneasca motorul. Am ajuns de unu singur la concluzia ca...nu are curent suficient. Am cumparat o pereche de cabluri pentru baterie si m-am incarcat de la un SUV timp de vreo 5 minute. Cand i-am dat cheie (buton) a pornit din prima. Fara eroare de frana de mana, fara probleme la alarma...totul ok.

In timp ce mergeam spre casa am observat ca indicatorul de nivel de combustibil se misca incontinuu intre Gol si Jumatate.

Am sperat ca problema o sa dispara la urmatoarea pornire, dar n-a disparut. Dupa 30 min de condus am putut opri motorul si l-am putut porni la loc, cu mai putin de 1 minut de stationare. Dupa ce am lasat masina oprita o ora, n-am mai putut porni - aceeasi problema cu ceasurile care tacaneau. Am facut un test al bateriei si rezultatul e ca a murit subit. Dupa 24 de ore pe redresor, am pus-o pe masina si la prima tentativa de pornire tensiunea a scazut la 10 volti, deci era moarta de tot. Am cumparat baterie noua, de atunci masina porneste si merge bine, dar acul de la nivelul din rezervor continua sa fluctueze intre jumatate si gol, si habar nu are cata benzina am in rezervor.

Am incercat resetarea bordului, tinand apasat pe butonul din capatul manetei din dreapta, apoi bagat cartela (parca asa am facut). Ceasurile au tot dansat vreo 20 de secunde si nu se mai opreau. Se miscau ok, inclusiv ceasul de nivel de benzina, care ajungea si sus, si la un sfert, si la trei sferturi, deci ceasul in sine nu e stricat. Dupa vreo jumatate de minut m-am saturat sa ma uit la ele cum se misca si am apasat start (fara pedala), si s-au oprit.

Am cateva intrebari:

0. Oare s-a terminat resetarea bordului, sau am intrerupt-o eu prematur?
1. Exista siguranta pentru nivelul de benzina din rezervor?
2. Jucaria care masoara nivelul de benzina e incorporata in pompa de benzina?
3. E posibil sa fi fost o eroare temporara, din cauza bateriei, si de atunci computerul sa o fi memorat si sa nu mai vrea sa-mi indice nivelul?
4. S-ar putea rezolva problema cu un tester?
5. Ce imi recomandati?

Va multumesc!


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdR!@N
post 29 Jul 2015, 21:44
Post #2


Adrian


Group: Members
Posts: 1.170
Joined: 13 December 10
From: Timisoara




0. Ceea ce ai facut este "self test", adica verifici ca acele indicatoare nu sunt decalate, combustibilul din rezervor si mai cateva chestii.
1. nu exista siguranta separata pentru sonda litrometrica
2. Jucaria ce masoara nivelul combustibilului este sonda litrometrica si se gaseste in rexervor, ai acces pe sub bancheta spate... destul de dificil de desfacut. Nu cred sa aibe incorporata si pompa de benzina, cel putin la diesel nu au.
3. Nu. Problema este inca activa, nu doar memorata.
4. Nu.
5. Schimba sonda litrometrica, sau daca ai 2 maini dibace incearca sa ii cureti pista rezistiva si tensioneaza lamelele colectoare.

Ca si pont: vezi ca e al dracu de greu de demontat sonda, nu mai zic de montat la loc...

Numai bine
Adrian


--------------------
Renault Latitude Luxury 2.0dCi CVA
Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 29 Jul 2015, 22:01
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Multumesc Adrian!

Acum ca am trecut de presupuneri, mai raman faptele:

Sub bancheta din spate, pe mijloc e pompa de benzina (are 2 furtune de cauciuc care ies din ea - deci sigur e pompa) + o mufa cu nspe mii de fire, mufa pe care am desfacut-o ieri si am curatat-o cu spray pentru curatat contacte, si am pus-o la loc - fara niciun rezultat.

Alt dispozitiv atasat la rezervor n-am vazut sub bancheta din spate, asa ca e posibil ca sonda aia litrometrica sa fie in pompa de benzina la mine?

Sper sa ma lamureasca cineva care are motor pe benzina. Daca nu raspunde nimeni, in scurt timp o sa desfac pompa si vad ce are in ea. Doua maini dibace am, si am mai mare incredere in ele decat in cele ale unui nene electrician/mecanic care abia asteapta sa-mi ia banii si sa scape de mine, cu treaba facuta de mantuiala. Ce-mi mai trebuie e ceva ajutor de la forum.

Mersi inca odata, o sa postez noutati.

PS - Crezi ca exista vreo explicatie pentru faptul ca sonda aia a crapat fix cand am ramas eu fara baterie, sau fix cand am dus-o la spalatorie? Imi pare destul de bine protejate toate firele acolo, sub bancheta din spate. Cum o fi ajuns apa la ele?


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuddy93
post 29 Jul 2015, 23:41
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 175
Joined: 22 September 12
From: Sibiu




Salut,

Ai incercat sa lasi masina fara borna pusa gen 10 minute? Poate este de natura software si nu hardware. Just assuming.

A si...incearca sa ii faci un self test, poate isi revine.

Bafta si tine-ne la curent.

Tudor B.

This post has been edited by tuddy93: 29 Jul 2015, 23:44


--------------------
Renault Laguna 2003 1.9 dCi 74 kW - Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 30 Jul 2015, 08:26
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Tudor, masina am tinut-o fara borna vreo ora si ceva, si tot asa face sad.gif


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdR!@N
post 30 Jul 2015, 10:37
Post #6


Adrian


Group: Members
Posts: 1.170
Joined: 13 December 10
From: Timisoara




Din cate tin minte, atunci cand este circuit deschis pe traseul sondei litrometrice (fir intrerupt, contact deschis la lamelele alunecatoare) indicatorul se manifesta cum e descris mai sus (urca pana la jumatate si coboara repetat).
Am vazut pe net ca la benzinare pompa este in sonda litrometrica, dar partea de senzor este similara cu cea de pe diesel. Senzorul este incercuit in poza, acolo gasesti 2 lamele alunecatoare pe pista rezistiva. Incearca sa le tensionezi mai tare si curata pista rezistiva.

Faptul ca a inceput sa faca figuri o data cu bateria sau spalatoria... eu cred ca este mai mult o coincidenta.

44248189_1_1000x700_pompa_benzina_rezervor_renault_laguna2_20_16valve_2003_budesti.jpg ( Size: 162.11k ) Number of downloads: 152


PS. Inainte de toate verifica daca ai ceva tensiune intre firele senzorului.


--------------------
Renault Latitude Luxury 2.0dCi CVA
Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 30 Jul 2015, 21:49
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Adrian, mersi mult pentru detalii! Am ridicat bancheta si m-am uitat mai atent la pompa. Ies 4 fire din mufa pompei: 2 fire mai groase, cu care mai mult ca sigur e alimentat motorul pompei, si inca doua fire mult mai subtiri, care probabil ca sunt de la sonda litrometrica.

Am masurat rezistivitatea dintre firele subtiri si imi indica vreo 135 Ohmi, adica o rezistivitate normala pentru un potentiometru care indica pozitia. Acum mi-am amintit ca am instalat pe masina un modul care face nivelul de rezervor sa se "reinitializeze" de fiecare data cand pornesc motorul. Mi l-au instalat dupa ce mi-am pus instalatia de GPL pentru ca masina mergea pe GPL si imi scadea nivelul din rezervor in timpul mersului, crezand ca merge pe benzina. E posibil sa se fi stricat modulul ala, si sa-mi tina circuitul deschis.

Poate dau o tura pana la service sa vedem ce parere au si ei. Avand in vedere ca e o piesa noua care modifica circuitul initial, s-ar putea sa imi complice putin situatia, dar nu-i graba mare sa o rezolv. Multumesc inca odata, te tin la curent


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bumbul
post 31 Jul 2015, 08:14
Post #8


Am alt vapor acum ...


Group: Members
Posts: 378
Joined: 22 June 15
From: Constanta




Salutare colegii,

În legătură cu acul de la combustibil, sunt interesat ce ai rezolvat și cum ai rezolvat.

Adrian, sonda litrometrica este ceea ce ai încercuit tu în poze?

Concret, nivelul de combustibil nu urca mai sus de jumătate chiar dacă rezervorul este plin.

Stima


--------------------
Hyundai i40 1.7 CRDi 136cp CVA - CT28SBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdR!@N
post 31 Jul 2015, 20:08
Post #9


Adrian


Group: Members
Posts: 1.170
Joined: 13 December 10
From: Timisoara




Ce am incercuit este partea electrica a sondei ce indica nivelul. Este actionat de plutitor prin tijaetalica. Este posibil sa se fi miscat din pozitie si tija sa loveasca in ceva.


--------------------
Renault Latitude Luxury 2.0dCi CVA
Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 2 Aug 2015, 16:42
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Salutare, am rezolvat problema. Nu avea legatura nici cu ceasurile din bord, nici cu sonda litrometrica, ci avea legatura cu modulul pe care mi l-au instalat cei de la GPL, ca sa-mi reseteze calculatorul si sa-l faca sa citeasca din nou nivelul real din rezervor. Si nici modulul nu era defect, ci avea mufa scoasa, de undeva de sub bord.

Cand am ramas fara baterie, alarma pornea total aiurea, si un tip care isi spala masina s-a intamplat sa fie instalator de sisteme de alarma a zis ca unele alarme dau comanda la computerul masinii ca sa nu porneasca. Asa ca mi-a scos toate mufele de la alarma, si pe langa a scos si mufa aia din modulul de resetare.

Ca sa aflu de chestia asta a trebuit sa o iau pe fire de la pompa de benzina, sa verific unde e intrerupt, pana cand am ajuns sub bord, unde firele duceau la o mufa care atarna in aer smile.gif Am pus-o la loc si totul e ok.

Totusi, ca sa ajut pe altii care poate au aceeasi problema dar din cauza unei defectiuni reale, atasez o pagina din manualul de reparatii, care spune cateva detalii despre circuitul de masurare a nivelului de benzina din rezervor.

Esential ca sa-ti dai seama daca joja de carburant e defecta, trebuie sa ridici bancheta din spate, dai capacul de deasupra rezervorului jos si scoti mufa care intra in pompa de benzina.

Apoi, pe pompa de benzina masori rezistivitatea dintre pinii in care intra firul alb si firul portocaliu (firele subtiri din mufa). Daca rezistivitatea e intre 10 Ohmi la rezervor plin si 350 Ohmi la rezervor gol, atunci sonda e probabil OK.

Daca acul oscileaza inseamna ca fie circuitul e intrerupt, fie e scurt circuit.

Sper sa ajute pe cineva vreodata.
Multumesc mult inca odata, Adrian!

Attached thumbnail(s)
circuit_joja.png ( Size: 139.12k ) Number of downloads: 90


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 04:50
Dacia