Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Indicatoare restrictie/limitare, raza de actiune

eXtenSion
post 8 Mar 2008, 16:07
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Intr-o carte pentru scoala soferilor, super revizuita in 2007, scrie ca aceste indicatoare actioneaza sau pana la un semn care le anuleaza sau pana la prima interesectie.

Totusi, in multe locuri exista semne de anulare dupa destul de mult drum de la prima intersectie. Ma refer in special la cele pentru limitarea vitezei. Cum sta treaba aici? Nu inteleg eu bine ce e o intersectie?!

This post has been edited by eXtenSion: 8 Mar 2008, 16:08


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 8 Mar 2008, 16:20
Post #2


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




<OUG 195 - Regulament de aplicare>
"...
Art. 98. - (1) Semnificatia unui indicator este valabila pe intreaga latime a partii carosabile deschise circulatiei conducatorilor carora li se adreseaza.
(2) Cand indicatorul este instalat deasupra benzii sau benzilor, semnificatia lor este valabila numai pentru banda ori benzile astfel semnalizate.
(3) Semnificatia indicatoarelor de avertizare incepe din dreptul locului sau sectorului periculos pe care il semnalizeaza si inceteaza imediat dupa acesta.
(4) Semnificatia indicatoarelor de interzicere sau restrictie incepe sau este aplicabila din dreptul acestor indicatoare. In lipsa unei semnalizari care sa precizeze lungimea sectorului pe care se aplica reglementarea ori a unor indicatoare care sa anunte sfarsitul interdictiei sau al restrictiei, semnificatia acestor indicatoare inceteaza in intersectia cea mai apropiata. Cand indicatoarele de interzicere sau restrictie sunt instalate impreuna cu indicatorul ce anunta intrarea intr-o localitate, semnificatia lor este valabila pe drumul respectiv, cu exceptia locurilor unde alte indicatoare dispun altfel.
..."

Zice bine cartea !


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 8 Mar 2008, 16:43
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Da, dar atunci de ce dracul sunt semne de sfarsit a interdictiei la 21435 m dupa prima intersectie? De exemplu, la Lipova, la intersectia drumului national cu cel care coboara de pe pod. Daca mai mergi spre Arad, doar dupa ceva vreme dai peste semnul de anulare a interzicerii de a depasi si a limitei de viteza. Aceea nu e intersectie?!

De asemenea, daca este o strada principala pe care sunt perpendiculare stradute mici, asfaltate(cum sunt cartierele in America), cum e la noi(Arad), la iesirea sprea Iratos, acestea nu sunt considerate intersectii? Din definitia de la inceputul codului, toate sunt intersectii. E asa vaga definitia ca ai putea spune ca si daca ar fi drumuri de pamant batatorit ar fi intersectii.

In concluzie, daca, dupa prima astfel de bifurcatie, eu trec de 30, nu pot lua amenda, nu?


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 8 Mar 2008, 17:07
Post #4


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




In general, ceea ce scrie, se aplica asa: o restrictie aplicata pe o strada/drum este valabila pana la prima intersectie sau pana la ridicarea restrictiei. Restrictia nu actioneaza "dupa colt" iar la o intersectie in Y, de exemplu, ar fi greu sa stabilesti care-i "drumul tau", cu restrictia si care-i "celalalt".
In mod normal, daca asa se doreste, dupa fiecare intersectie trebuie "actualizata" restrictia. Nu poti sa visezi, dupa prima intersectie (cu drum secundar sau de alt rang), daca va urma sau nu un semn de anulare restrictie. O alta ratiune este ca un participant la trafic, virand pe o strada (drum) dupa o intersectie, n-are de unde sa stie ca pe strada/drumul pe care tocmai a intrat, cu 500m in urma, era o restrictie de viteza. [LE]
Tot ce am scris mai sus este insa "anulat" de restrictia pusa pe panoul indicator de la intrarea in localitate !
Acea restrictie este valabila in toata localitatea, pe acelasi drum (cum ar fi DN7 in Lipova) pana la anularea ei, adica "cu exceptia locurilor unde alte indicatoare dispun altfel", cum zice legea !
Aceasta prevedere este deficitara, dupa parerea mea, deoarece, la patrunderea in localitate pe alt drum decat cel pe care era aplicata restrictia "globala", sa zicem pe un drum secundar unde nu exista nici o restrictie, la intrarea in drumul restrictionat nu ai de unde sa stii acest lucru daca nu exista "reconfirmarea" dupa fiecare intersectie. [LE]
Si in acest caz, ridicarea limitarii de viteza se refera la restrictie (40Km/h), nu la limita maxima in localitate (50 Km/h).


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 8 Mar 2008, 17:50
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Da, stiu ca restrictia de 50 nu se ridica, dar sfarsitul limitarii de 40 pentru ce mai exista, din moment ce exista intersectia cu podul? Asta nu intelegeam eu.

Oricum, inteleg ca dupa fiecare intersectie, chiar daca drumul cu care te intersectezi e perpendicular si tu mergi drept, ar trebuie actualizat semnul. Multumesc pentru rabdare, promptitudine si, mai ales, informatii!


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 11:37
Dacia