Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Imi tot fierbe apa in borcan...

MindBlank
post 8 Aug 2007, 00:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




Am spalat motorul (in interior) acum o luna, pentru ca tot am schimbat vasul de expansiune si vroiam sa-mi inlocuiesc antigelul prost pe care il aveam, cu ceva de calitate, plus ca era foarte multa rugina si depuneri. In fine, a fost spalat cu apa, nu cu altceva, si imediat dupa ce a fost pus antigelul si apa distilata, nu a vrut sa mai porneasca ventilatorul. Se intamplase ceva cu termocupla. Am inlocuit-o de 2 ori, pentru ca am avut ghinion sa iau una care avea un contact prost la unul din picioruse. Credeam ca am scapat de problema. A fost verificata, pornea bine, inchidea bine termocupla.
Am mers vreo 3 zile fara probleme si la un moment dat nu a mai pornit ventilatorul. Tocmai oprisem motorul, ma dadusem jos si aud cum fierbea apa si iesea din borcan siroaie pe la roata. Am ignorat, pentru ca oricum nu aveam ce sa fac pe moment. Toate bune si frumoase vreo 2 saptamani, pana cand imediat dupa parcare, dupa un drum lung facut (fara probleme cu racirea) inchid motorul, ma dau jos si aud iar cum bolborosea; apa iesea iar. Ventilatorul a pornit cam dupa vreo 5 secunde dupa ce a inceput sa iasa apa. Am pierdut peste un litru.

Am fost plecat, nu am avut contact cu masina, si asta seara am facut un mic drum, si la parcare iar vad pe bord ca ajunsese acul intr-o zona unde nu are cum sa nu fie pornit ventilatorul. Nu am oprit motorul, am zis sa las ventilatorul sa porneasca si apoi sa-l inchid. A pornit in cele din urma, opresc motorul si cand ma pregateam sa ies aud ca incepe apa sa fiarba - cu ventilatorul pornit de data asta - Am pierdut mai putin de un litru...dar tot a iesit ceva.

Nu stiu ce sa-i mai fac, sa mai inlocuiesc. O sa incerc maine sa o aerisesc sa vad daca ajuta la ceva. Oricum m-am saturat sa nu fiu sigur pe masina, sa mearga ventilatorul de 50 de ori si a 51-a oara sa nu mai porneasca.

Ce e de remarcat e ca toate care s-au intamplat s-au intamplat cand masina era oprita sau eram pe punctul de a opri masina. In mers nu am probleme, se raceste bine, la drum lung si nici in oras nu sunt probleme...

Rog sa-mi dati sugestii, pareri.

This post has been edited by MindBlank: 8 Aug 2007, 01:07


--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 8 Aug 2007, 07:31
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Se poate ca nici din a doua incercare sa nu fi nimerit o termocupla buna.
Cand fierbe apa in vas radiatorul trebuie sa fie fierbinte (100-120 grade).
In momentul in care apa fierbe, dar ventilatorul nu functioneaza verifica termocupla daca inchide circuitul cu un aparat de masura sau cu un banal bec.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Aug 2007, 08:36
Post #3


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Aerisire + verificare / inlocuire termostat sad.gif. {sau scoate termostatul o perioada sa vezi ce si cum}. Bafta,


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 8 Aug 2007, 08:39
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Termostatul l-ai verificat sa vezi daca deschide cand trebuie ? Cred ca mai bine pui o termocupla noua, si eventual de backup iti tragi temporar un intrerupator pt ventilator pentru situatiile extreme


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 8 Aug 2007, 09:28
Post #5


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




La mine la R5 aceeasi problema.
Cum ma dadeam jos hopa sarea apa afara
Am schimbat termocupla, dat jos termostatu si degeaba.Am schimbat intr-un final si garnitura de chiuloasa.
La fel a facut.
Concluzia termocupla nu proasta ci care declansa la o temperatura care nu era optima.Am pus un radiator de Mazda fara termocupla ci cu intrerupator pe electroventilator.Nu mai am probleme.
Si mai pot recomanda un termostat care sa deschida la o temperatura mai mica + lichid de racire cu temperatura de fierbere undeva pe la 110-115 grade.Exista pt motorete si e bun si la masina


--------------------
N-am si Suzuki GSX de mers la plimbare - B Riesling
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 8 Aug 2007, 14:08
Post #6


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




El are o termocupla corespunzatoare, proaspat schimbata, care dupa schimbare a mers.
Termostatul nu se stie in ce situatie este.
Vedem ce se intampla dupa ce aeriseste...
Rider, daca google.gif uiai putintel, aflai la ce temperatura trebuie sa porneasca si sa se opreasca termocupla si cumparai una corespunzatoare.
Sau intr-un caz si mai fericit faceai un topic p-aici in care cereai codul de piesa originala al termocuplei si te duceai cu el in brate la un magazin de piese auto si ziceai ca vrei o piesa compatibila si asa rezolvai totul fara improvizatii si adaptari wink.gif

This post has been edited by R19/16v: 8 Aug 2007, 14:09


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 8 Aug 2007, 17:48
Post #7


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




Merci de sfat dar asta am facut acum 2 ani aproape cand nu eram pe forum
Si nici nu ma deranjeaza ca am contact manual pe electroventilator smile.gif

Manualul de R5 COMPLET il aveam inainte sa imi iau masina deci...aveam de unde sa fac rost de cod 'n' shit biggrin.gif


--------------------
N-am si Suzuki GSX de mers la plimbare - B Riesling
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzache
post 9 Aug 2007, 12:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 212
Joined: 19 December 06
From: Bucuresti




La 19 nu are aerisire automata ? Sa nu fii patit ce am patit eu adica sa fie infundat returul. un furtunel subtirel care da in vasul de expansiune ... Io stiu ca si pe dacie avem furtunelu ala.


--------------------
Renault 25 TXI '90 - B 88 TZK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Aug 2007, 17:06
Post #9


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ar fi evident daca ar fi infundat ala, cred ca observa...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzache
post 10 Aug 2007, 18:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 212
Joined: 19 December 06
From: Bucuresti




Eu am fost la enshpe mecanici si nu au observat 251.gif si nici eu ... pentru ca nu stiam ca ar trebui sa curga pe acolo apa in borcan ... oricum merita sa te uiti daca, curge lichid calumea prin acel furtun.


--------------------
Renault 25 TXI '90 - B 88 TZK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MindBlank
post 13 Aug 2007, 19:12
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




Tzache mersi pentru sfat. O sa ma uit la furtunasul ala sa vad daca e infundat sau nu. Am aeisit, sa vedem acum ce se intampla. Pana acum a pornit frumos ventilatorul...

Acum incepe asteptarea.


--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzache
post 16 Aug 2007, 17:21
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 212
Joined: 19 December 06
From: Bucuresti




Daca dupa ce aerisesti merge bine si dupa un timp o ia razna sigur trebuie sa fie ceva infundat ... Sau mai incearca sa scoti capacul de la vasul de expansiune si vezi daca da pe afara ... daca isi face circuitul complet si cum trebuie ar trebui sa nu dea afara nici un pic de apa ...


--------------------
Renault 25 TXI '90 - B 88 TZK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MindBlank
post 19 Sep 2007, 22:20
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




Nu vreau sa deschid un alt topic - incerc inca sa rezolv problema racirii...

Am schimbat termostatul (care era intr-o stare jalnica) si am curatat radiatorul colmatat si lucrurile stau mult mai bine, insa m-am certat cu cineva referitor la capacul de la vasul de expansiune. Eu sustineam ca trebuie inchis bine, deoarece nu se creeaza presiune in sistem si scade punctul de fierbere al apei. El sustine ca nu poate functiona corect atat timp cat e strans si nu "respira" huh.gif
Cu capacul strans la jumatate se auzea cum se pierdea presiune si apa avea tendinta sa fiarba de la o anumita teperatura, pana in pornirea GMV.

Parerea mea e ca e o ineptie ce sustine el, dar cine stie ce mi-a scapat din vedere si poate nu am dreptate sa cred ceea ce cred. Asa ca va intreb si pe voi, trebuie sau nu trebuie strans capacul? (Mentionez ca vorbim de un capac cu valva unisens - aerul intra, dar nu poate iesi).


--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 19 Sep 2007, 22:53
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Strans!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 07:07
Dacia