Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum negru la Laguna II 1.9, 96kW, DPF

lag1a_130
post 16 Oct 2014, 22:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 15 January 12




Am o problema la care nu reusesc sa ii gasesc rezolvare si sper sa ma ajutati.
In luna iulie in timp ce ma deplasam pe A1 cu Laguna II, 1.9 dCI,96kW, DFP, la 130-140lm/h am simtit ca masina incepe sa mearga sacadat adica accelera si se infrana. Am pus masina pe pilot insa acelasi lucru.
Am sunat un prieten mecanic si mi-a zis ca e posibil sa fie probleme cu filtrul de particule si sa incerc sa merg constant aproximativ 30-40km cu 90km/ora.
Dupa o perioada mi s-a aprins Check injection iar masina nu se mai accelera mai mult de 2800rpm.
In ziua urmatoare am mers la un service Renault, unde mi-au pus tester-ul si mi-au zis ca am filtru colmatat 65g si trebuie inlocuit. Am facut totusi o regenerare fortata din tester, mi-au aratat ca este 0g in filtru am achitat si am plecat. Dupa aproximativ 30km s-a aprins Check injection iar masina nu se mai accelera mai mult de 2800rpm. I-am sunat si m-am intors la service. Au pus tester...65g, au facut o noua regenerare...0g, am plecat in proba, iarasi eroare. Au facut o a 3-a regenerare si mi-au trecut din tester si inlocuire filtru, am plecat in proba 15 minute de mers pe centura, aceeasi problema. Singura solutie filtru nou. Am spus ca nu imi permit sa il schimb si am plecat.

Am citit pe forum despre filtru de particule si am hotarat sa merg in ziua urmatoare la un alt service Renault. Numai ca de pe forum aflasem ca e posibil ca regenerarea filtrului de particule sa nu se mai faca din cauza unui furtun de la senzorul de presiune diferentiala amplasat langa acest filtru. Acest furtun din cauza temperaturii foarte mari se perforeaza si impiedeca regenerarea filtrului.

Cand am ajuns la service le-am povestit tot ce am patit cu masina si i-am rugat sa verificam daca acest furtun este ok. Bineinteles ca furtunul era perforat.

CONSIDER IN PRIMUL RAND CA PRODUCATORUL RENAULT AR TREBUI SA OBLIGE SERVICE-URILE SA VERIFICE SITUATIA ACESTOR FURTUNE LA FIECARE REVIZIE. MENTIONEZ CA AM FOST CU MASINA DOAR LA SERVICE-URI RENAULT PENTRU REVIZII SI NIMENI NU MI-A VERIFICAT STAREA ACESTOR FURTUNE VREODATA.

Am inlocuit furtunul si imediat cand am coborat masina de pe elevator la bord s-a aprins martorul pentru regenerarea filtrului.
Electricianul de la service-ul respectiv mi-a zis ca ar trebui sa merg acum pe autostrada ca sa se faca regenerarea naturala a filtrului, continutul actual fiind de 65 grame.
Am mers aproximativ 300 km pe autostrada dar nimic. M-am intors din nou la service si mi-au spus ca trebuie sa inlocuiesc filtrul cu unul nou, sau SH, sau sa incerc sa il curat, sau sa il anulez.
Am optat pentru varianta cu curatare. L-am curatat l-am montat pe masina, l-am trecut din tester ca este nou si am plecat. Masina se accelera acum peste 3000 dar urca foarte greu in turatie iar consumul era foarte mare, plus ca incepuse sa scoata fum negru.
Am mers aproximativ 30 minute si mi s-a aprins din nou Check injection iar masina nu se mai accelera mai mult de 2800rpm. Iarasi tester, 65 grame funingine...

Am hotarat sa dau filtrul jos impreuna cu toata evacuarea si sa vedem ce este cu fumul negru.
Cand am ramas fara evacuare, masina se accelera dar la fel nu tragea, numai ca acum scotea fum mai rau decat o Raba alimentata cu pacura.
Au inceput verificari si am descoperit ca turbina in sarcina nu face decat 1.4 bari si asta ar fi cauza pentru care scoate fum. La service mi-au spus ca probabil turbina are geometria variabila distrusa/blocata si din cauza asta nu ajunge in sarcina la 2.4 bari.
Am demontat si turbo, l-am dus la un service pentru turbosuflante, l-am verificat iar verdictul a fost ca are doar o mica pierdere de ulei pe admisie, iar geometria variabila nu functioneaza din cauza electrovanei care ii da comanda prin vacuum si nu din cauza turbinei.
Cu alte cuvinte, turbo nu are nicio problema, problema este tot pe masina.
Astazi am inlocuit captorul de la presiunea de pe admisie si electrovana dar...nimic acelasi lucru.
Cei de la service mi-au zis ca daca reusesc sa duca turbina la 2.4 bari in sarcina, masina nu o sa mai scoata deloc fum si totul o sa fie ok.
Problema este ca nu reusesc sa gaseasca aceasta cauza pentru care turbosuflanta face doar 1.4 bari presiune in sarcina.

Are cineva vreo idee?

Fum negru nu scoate la relanti ci doar in accelerare.

Va multumesc pentru rabdarea de a citi intreaga postare!

This post has been edited by lag1a_130: 17 Oct 2014, 12:01


--------------------
renault laguna 2005/1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 17 Oct 2014, 06:10
Post #2


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.522
Joined: 26 January 11
From: Constanta




cati km are masina de ai probleme cu filtrul de particule?


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag1a_130
post 17 Oct 2014, 08:08
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 15 January 12




Masina este din 2006, are 228.000 Km dar filtrul de particule este ok, problema este ca masina scoate foarte mult fum negru (combustibil nears) iar particulele foarte mari de funingine infunda imediat filtrul.


--------------------
renault laguna 2005/1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 17 Oct 2014, 12:14
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




EGR-ul a fost verificat? Nu exista pierderi de presiune pe intercooler sau furtune?


--------------------
Renault Laguna II - BV - 32 - UMY 2007, 1.9 dci, 131 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag1a_130
post 18 Oct 2014, 16:52
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 15 January 12




Am verificat si EGR-ul, am verificat tot ce se poate verifica...nu merge. Are cineva vreo idee?


--------------------
renault laguna 2005/1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 18 Oct 2014, 17:02
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




scoate mufa de la debitmetru de aer, vezi daca se schimba ceva.


--------------------
Renault Laguna III - TM ...... 2008
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag1a_130
post 22 Oct 2014, 12:50
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 15 January 12




Am rezolvat problema. Am gasit furtunul de la intercooler spre EGR spart.
Ca idee in viitor cand aveti probleme cu masinile turbo-diesel in sensul ca masina nu trage, scoate fum negru si consum mult carburant, verificati in primul rand tubulatura de la aer, iar daca nu exista nicio problema la aer, mergeti mai departe cu verificarile.
Filtrul de particule nu are nicio problema doar ca initial din cauza fumului (ca la vapor) se infundase. Acum sunt 5g de particule in filtru iar masina este din nou in "mintile" ei.

Mult noroc si cat mai multi km!

This post has been edited by lag1a_130: 23 Oct 2014, 07:54

Attached thumbnail(s)
20141020_172859.jpg ( Size: 3.68mb ) Number of downloads: 229


--------------------
renault laguna 2005/1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 22 Oct 2014, 15:09
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Intercooler spre EGR???cum vine asta?poate Intercooler spre admisie ca eu n-am vazut sa intre un furtun in EGR.Daca ai gasit problema, adauga si o poza ca sa ramana pe forum rezolvarea peste ani si ani.


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 22 Oct 2014, 15:29
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




ady... degeaba adauga poza ca oricum nimeni nu foloseste functia de SEARCH a forumului smile.gif)


--------------------
Renault Laguna III - TM ...... 2008
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 04:18
Dacia