Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire, "poulie de dephaseur" conform manualului
![]() ![]() ![]() |
Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire, "poulie de dephaseur" conform manualului
JADRRO |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru " moderat " Group: Members Posts: 311 Joined: 31 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dCi 150 CP,2008,xenon,trapa,cabasse,handsfree Nissan Pathfinder XE,2,5 dCi,174 CP,2007,Silver Lightning
Powered by RENAULT , driven by passion |
|||
ncristi |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.910 Joined: 9 April 05 ![]() |
Problema asta apare la putini km sau poate apare si dupa 20k-30k exemplu?
|
--------------------
Renault
kadjar - 1.2 tce 130 hp
ZEN - 2017 Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp |
|
dahn |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 14 November 05 From: Timisoara ![]() |
marco, sustin si eu rugamintea lui cipman. Daca poti fa te rog inregistrarea respectiva si uploadeaz-o pe forum. Si mie mi-ar folosii! Mersi.
|
--------------------
Megane II.1 Sedane
Confort Expression
2005, 1.6 16v Renault Megane II.1 Sedan, 1.6 16V, 115CP, Confort Expression, octombrie 2005
|
|
cipman |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
@ncristi: lui JADRRO i-a aparut la 2.5k iar Turkish zice mai sus de 2 masini la care problema a aparut la 30k.
@JADRRO: daca mai ai inregistrarea, pune-o undeva s-o auzim si noi. Sau trimite-mi-o mie si o pun eu undeva. Termenul mai corect (folosind traducerea din franceza) ar fi de "fulie defazoare". Uite aici poza: vvt12349we.jpg 1. piston (piesa bleu, in forma de stea sau, ma rog, ca si cum are patru lobi) 2. fulie (antrenata de cureaua dintata) 3. arbore cu came admisie 4. electrovalva Se numeste fulie defazoare - ansamblul format de 1+2+capace (care lipsesc in detaliul din prim plan, cel exterior se vede in imaginea din fundal). Spre deosebire de motoarele clasice, cu lege/diagrama unica de admisie, motoarele VVT (variable valve timing) au, in plus, un mecanism cu rolul de a varia momentul de deschidere/inchidere ale supapelor de admisie. Exista mai multe solutii tehnice pt. asta; renault a ales metoda din desen pt. motoarele K4M si F4R. La ce e buna admisia variabila? Pe scurt, imbunatateste schimbul de gaze. Efecte: pornire mai usoara (in special la rece), mers mai rotund la turatii joase, economie de benzina la turatii joase si medii, poluare redusa, o crestere de cuplu la turatii medii (3-8%), o crestere a puterii maxime. Care e dezideratul (ce vrem sa obtinem)? O modificare a momentelor de inchidere si de deschidere ale supapelor de admisie (s.a.) in raport cu turatia, sarcina si temperatura motorului (de exemplu, cu cresterea turatiei, vrem sa reducem avansul la deschiderea s.a. si sa marim intarzierea la inchiderea lor). Cum se face? Se face prin defazarea (de unde si numele) rotatiei arborelui cu came al admisiei in raport cu rotatia arborelui cotit. Practic: - se rupe legatura directa intre cureaua dintata de distributie si arborele cu came prin folosirea ansamblului numit fulie defazoare; - fulia defazoare e formata din doua piese principale: rola dintata (2) (in contact cu cureaua dintata, antrenata in miscarea rotatie de aceasta din urma) si pistonul (1) montat fix pe arborele cu came; - intre rola si piston se poate introduce ulei, din circuitul de ungere (traseul galben), cu ajutorul electrovalvei (4), pe doua cai: in sensul maririi avansului (traseul rosu) sau in sensul reducerii lui (traseul galben); - rezultatul este umplerea compartimentelor, de pe o parte sau de pe alta, dintre piston si carcasa interioara a rolei, ceea ce face ca pozitia relativa a pistonului (si, deci, a arborelui cu came) sa se modifice in functie de cantitatea/presiunea uleiului si locului in care e injectat de electrovalva; - mecanismul (pistonul) are capacitatea de autoblocare la cap de cursa (nu sunt sigur daca la ambele capete) si asta e una din cauzele defectiunilor. La motorul K4M (1.6 16v) electrovalva primeste comanda sub forma unor impulsuri de deschidere (intr-un sens sau in celalalt) cu frecventa de 250 Hz a.i.defazarea e continua in intervalul 0 - 43° RAC (Rotatie Arbore Cotit), in functie de turatie si sarcina, conform maparii din computerul de injectie, in urmatoarele conditii: - in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului - in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei - in absenta erorilor de injectiei (injection fault) - in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula - temperatura lichidului de racire trebuie sa fie intre 10 si 120°C La motorul F4R (2.0 16V) electrovalva functioneaza dupa regula "totul sau nimic". In sensul ca ori e deschisa ori e inchisa. Cu alte cuvinte, exista doar doua legi de admisie. In mod obisnuit, supapa e inchisa (nealimentata). Electrovalva se deschide (primeste alimentare) in urmatoarele conditii: - in absenta erorii de senzor de rotatie (turatie) a motorului - in absenta erorii de senzor de pozitie al arborelui cu came al admisiei - in absenta erorilor de injectiei (injection fault) - in regimuri diferite de cel de relanti sau de sarcina nula - tensiunea pe baterie > 11.4 V - temperatura motorului > 30°C - turatia intre 1500 si 4300 rpm (peste 4300 electrovalva nu mai este alimentata dar mecanismul defazor are o pozitie de blocare a.i. nu mai este nevoie de injectarea de ulei pt. mentinerea pe pozitie) - sarcina mai mare de 87% (presiunea in galeria de admisie peste 900 mbar) In cazul in care apare suspiciunea vreunui defect legat de admisia variabila se procedeaza in felul urmator: - se verifica varianta de soft din computerul de injectie (se reprogrameaza daca nu e "ultimul strigat") - mai putin probabil - se cauta si se remediaza defectele din circuitul electric: electrovalva stricata (sau care nu e in parametri), traductori de pozitie, de turatie, mufe, cabluri, etc. E vorba de defecte ce apar la diagnoza computerizata; - daca nu e cazul sau au fost rezovate punctele precedente, se inlocuieste fulia defazoare. Asta implica, in plus, inlocuirea setului/kit-ului de distributie (asa scrie la cartulie). |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
mihaifl |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 December 05 ![]() |
Salutare! Sunt un nou membru, sunt propietarul unui Megane Sedan II 1.6 16V(115CP) si azi am gasit acest site. Din pacate sunt foarte suparat! De luni am un zgomot puternic la motor care tine 2-3 secunde, la prima pornire, la rece. Masina a stat 3 zile in service in Craiova, la SC Redac SRL Craiova, unicul dealer Renault din Craiova. Dupa 3 zile masina am luat-o in aceeasi stare si mi s-a spus ca nu stiu ce are...Sa mai trec eu pe la ei dupa 5 ianuarie. Disperat am sunat la IPSO Bucuresti si am facut o intrebare prin telefon; mi s-a spus ca problema este cu acesata fulie defazoare. Am facut o prigramare marti la ei. Intrebarea mea este: cat dureaza sa se schimbe aceasta piesa, se poate rezolva intr-o zi? Masina este in garantie si are 12.500 KM. Multumesc!
|
--------------------
Renault
Megane
2005 Renault Megane Sedan II 1.6 16V 115CP Privilege Clima
|
|
cipman |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Bine ai venit pe forum!
Norma de timp afectata lucrarii e de 3.3 ore. Doi oameni priceputi o rezolva in 2 ore. Nu asta e problema. Trebuie sa ti se faca constatarea (inseamna o noapte in service - spui ca numai la prima pornire se aude), sa parcurga primele doua etape pe care le-am mentionat mai sus (daca intr-adevar asta e cauza zgomotului), sa aibe toate piesele in stoc, sa aibe timp/loc sa se apuce de ea, dupa care incep sa curga cele 3.3 ore. Bafta. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
mihaifl |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 December 05 ![]() |
Sa fie! Marti la ora 8 eu o sa fiu cu masina in service, dar programarea este pt. ora 14.00. A inceput sa faca si la 1.5-2 h de cand opresc motorul. Asta e! Nu stiu daca o sa pot rezolva totul marti dar macar o sa stiu exact ce are si o sa revin intr-o alta zi. Eu la Craiova nu mai calc in service. Mai bine platesc niste benzina in plus dar stiu ca pot sa o rezolv bine.
|
--------------------
Renault
Megane
2005 Renault Megane Sedan II 1.6 16V 115CP Privilege Clima
|
|
ncristi |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.910 Joined: 9 April 05 ![]() |
Mihai, de cat timp ai masina?
|
--------------------
Renault
kadjar - 1.2 tce 130 hp
ZEN - 2017 Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp |
|
mihaifl |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 December 05 ![]() |
Din aprilie 2005, am 12.500 KM din care 6.500 KM sunt facuti in vest asta vara iar restul in tara.
|
--------------------
Renault
Megane
2005 Renault Megane Sedan II 1.6 16V 115CP Privilege Clima
|
|
mihaifl |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 December 05 ![]() |
Ce puteti sa-mi spuneti despre cei de la IPSO? Sunt profesionisti? Eu sper ca da! Mi-au dat solutia prin telefon...
|
--------------------
Renault
Megane
2005 Renault Megane Sedan II 1.6 16V 115CP Privilege Clima
|
|
mihai0204 |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 19 December 05 ![]() |
Se pare ca am acesiasi problema cu zgomotul la pornire.
Am un MII sedan 1.6 16v, din pacate tocmai a iesit din garantie. Zgomotul a inceput sa se auda la 30.000 de Km, se intampla destul de rar. Acum intrebarea este daca intr-adevar este acea "Fulie Defazoare" defecta, ce se intampla daca nu o schimb? Se poate strica si altceva la motor din aceasta cauza? |
--------------------
Renault
Megan Sedan II
2004 Renault Megane Sedan II 1.6 16V 115CP Confort Privilege
|
|
cipman |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Noi n-avem cum sti sigur care e cauza zgomotului la masinuta ta. Poate o diagnosticare sa te ajute. Dar daca spui ca nu face tot timpul, nu prea ai cum, deocamdata.
De stricat n-are ce sa se strice. Decat tot fulia asta. Adica sa se strice mai tare. Singura chestie nasoala ar fi sa se sparga, lucru ce ar atrage ceva supape indoite, pistoane sparte, stricaciuni aduse chiulasei. Dar e foarte putin probabil. Daca, intr-o zi, zgomotul nu dispare dupa cateva secunde, opreste de urgenta motorul. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
marco |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 12 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Domnilor se pare ca ne inmultim. Sper ca nu se profileaza ceva de genul "asa face toate" pentru ca nu stiu cat vor mai accepta cei de la reprezentante reparatia pe garantie. Am inteles ca e destul de scump.
In alta ordine de idei - pt. CIPMAN si DAHN - promit ca voi incerca sa inregistrez sunetul, dar nu stiu daca voi reusi sa-l pun pe site (nu prea ma pricep-scuze!!!). -------------------- Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion Gris Hologramme - iul. 2005 |
--------------------
renault
megane sedan
2005 Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion Gris Hologramme - iul. 2005 |
|
marco |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 12 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mie mi s-a spus ca reparatia va fi efectuata dupa sarbatori pentru ca se asteapta nu stiu ce aviz de la Renault. Totodata mi-au spus ca pot sa merg linistit cu masina, probleme putand sa apara doar daca face la fel si cand motorul este cald. Oricum am o strangere de inima de fiecare data cand aud sunetul acela "sinistru".
-------------------- Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion Gris Hologramme - iul. 2005 |
--------------------
renault
megane sedan
2005 Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion Gris Hologramme - iul. 2005 |
|
cipman |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Pt. audio si video dati-mi mie PM, ca am unde sa le pun.
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
cipman |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Iata prima inregistrare, trimisa de mihai_c:
- video: zgom_ful_defaz_mihai_c.mpg (2.37 MB). - audio: zgom_ful_defaz_mihai_c.mp3 (92 kB). Multumim Mihai! Daca mai e cineva care are vreo inregistrare, e rugat sa contribuie. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
ncristi |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.910 Joined: 9 April 05 ![]() |
Eu nu am inteles nimic
![]() Trebuia lasat filmuletul putin mai mult sa poti face o comparatie...asa nu pare nimic anormal... |
--------------------
Renault
kadjar - 1.2 tce 130 hp
ZEN - 2017 Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp |
|
cipman |
![]() ![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Ia mp3-ul pe care l-am extras din inregistrarea video ca sa discutam pe el:
- pana la secunda 1.4, totul e frumos (zgomotul strazii, pasarele, etc) - intre secunda 1.4 si 2.2 e actionat demarorul - intre sec 2.2 si 2.4 incepe sa porneasca motorul (cam aiurea exprimarea mea), se mai aude pinionul demarorului invartit de motor - intre secunda 2.4 si 3.5 se aude zgomotul fuliei defazoare, in toata plenitudinea lui - intre secunda 3.5 si 4.0 scade, progresiv, zgomotul dat de fulia cu defect. - de la secunda 4.0 si pana la sfarsit se aude zgomotul normal, la relanti, al motorului plus zgomotul de fond. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
mihai_c |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 2 August 05 ![]() |
Fara glume cu pasarele! Am cerut acordul co-pilotului pentru a trimite inregistrarea, asa ca nu vreau sa am discutii acasa.
Altfel, sper sa va fie de folos. Am urmatoarea intrebare (si-l rog pe cipman sa-mi raspunda): crezi ca ar mai putea sa apara dracovenia asta inca odata? ori fi schimbat ceva la ele sau mi-au pus o fulie asemnatoare cu prima? Merci! |
--------------------
Megane
sedane
II, 2005 MEGANE II Sedan 1,6 16v Confort Privilege - Clima automata
|
|
cipman |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
![]() ![]() ![]() Grea intrebare. Nu stiu ce sa zic. Pe de o parte, n-am auzit ca fenomenul sa se fi repetat. Pe de alta, atata vreme cat defectul inca mai apare la masini noi, probabil ca piesa nu a fost modificata. Cred ca raspunsul e dat doar de statistica. Adica exista sanse ca defectul sa se repete, dar sansele sunt foarte mici. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
dahn |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 14 November 05 From: Timisoara ![]() |
mihai_c, cipman, mersi!
... mp3u' l-am dat jos. Si am auzit si io zgomotul cu pricina. Nu se aude extraordinar de bine, dar de ajuns de bine ca sa imi dau seama daca e la fel ca la mine sau nu. Si din fericire pentru mine nu e la fel. Categoric. Oricum mersi inca o data. Acum macar stiu cum trebuie sa se auda. |
--------------------
Megane II.1 Sedane
Confort Expression
2005, 1.6 16v Renault Megane II.1 Sedan, 1.6 16V, 115CP, Confort Expression, octombrie 2005
|
|
dmc |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am ascultat si eu mp3-ul, parca pornesti un diesel, nasol.
|
--------------------
Renault
Megane II
2004 - 1.6 115 Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004 |
|
k0b3 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iaºi ![]() |
Nu, e mai rau decat atat, nici macar un diesel nu face asa un zgomot. Asteptam vesti sa vedem cum se rezolva situatia.
|
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
mihai_c |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 2 August 05 ![]() |
Pentru rezolvare trebuie sa o luati de la inceputul topicului, la prima pagina. Eu problema am avut-o la 5000 km, in august. Acum am 10500 km si nu am mai avut probleme.
|
--------------------
Megane
sedane
II, 2005 MEGANE II Sedan 1,6 16v Confort Privilege - Clima automata
|
|
bobbomih |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 16 December 05 ![]() |
da si la mine a sunat cam la fel,dar numai ca parca pierdea curent pe la mine cateodata la relantii cu farurile aprinse vedeam ca farurile pierdeau din intensitate,pana la urma dupa ce am fost la vreo 3 mecanici am rezolvat mi-a schimbat rola de la alternator.
dar nu stiu daca e aceeasi problema!!!! |
--------------------
megane 1
bicorp
2002 expression
|
|
cipman |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Nu. Nu e aceeasi problema. Si apoi nu cred ca zgomotul pe care l-ai remarcat la tine se auzea numai la pornirea motorului rece, in primele 2-3 secunde. Probabil ca facea tot timpul sau numai la anumite turatii.
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
cipman |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Prin amabilitatea lui JADRRO mai avem o inregistrare a zgomotului produs de fulia defazoare:
- video original: zgom_ful_defaz_JADDRO.mpg (3.7 MB). - audio extras din film: zgom_ful_defaz_JADDRO.mp3 (123 kB). Chiar imi pare bine ca ne-a oferit acest filmulet. Ce a fost mai deosebit in cazul lui a fost faptul ca zgomotul s-a manifestat intermitent. Multumim JADDRO! |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
geo.meg |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Explicatia care ar fi referitoare la acest defect ?
- ca acea electrovalva la pornirea motorului are sau a avut in decursul timpului o mica intarziere si de atunci a aparut aceasta uzura a fuliei , si chiar daca se schimba , in timp daca nu este calculat timpul de deschidere al electrovalvei se ajunge tot la acest zgomot . Intrebare pentru cei care au schimbat tot ansamblul : A fost schimbata si electrovalva ? sau numai fulia separat . |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
cipman |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Nu, n-are legatura cu electrovalva. E o o defectiune pur mecanica. Ma rog, hidraulico-mecanica. De cele mai multe ori nu se blocheaza pistonul, uleiul nu intra in mecanism si se loveste pistonul de carcasa.
Vezi mai sus, unde am descris cei trei pasi care se parcurg pentru diagnosticare/remediere. Daca electrovalva e in parametri si nu sunt raportate erori in legatura cu circuitul ei, atunci nu se schimba. In momentul in care se pune problema schimbarii fuliei, chestiunea electrovalvei e deja lamurita: e buna si functioneaza corect. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
mihaifl |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 December 05 ![]() |
Am ascultat si eu inregistrarea lui mihai_c si zgomotul este la fel ca la mine. Eu am fost la IPSO marti si mi s-a confirmat ca este fulia defazoare. Au facut comanda pt. piese si mi s-a spus ca o sa fiu sunat intr-o saptamana, maxim doua pt. programarea. Cica este treaba cam de 5 ore.
Va urez un Craciun Fericit! |
--------------------
Renault
Megane
2005 Renault Megane Sedan II 1.6 16V 115CP Privilege Clima
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 19:45 |