Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fierbe apa in motor iarna!

radunre
post 7 Jun 2012, 14:10
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




I-ti spun releu defect treapta 1 wink.gif
Gluma gluma da' verifica mufa din ECU, traseul pt. alimentarea celor 2 relee si releele in sine.
Eu cred ca fara AC pornit, ECU comanda doar prima treapta (prin rezistenta, ca este doar una conform schemei) si cel mai evident defect este releul.

"Pe mine ma intereseaza cine comanda ventilatorul", am explicat ca ECU se ocupa de toata treaba, prin intermediul a 2 relee si 1 rezistenta.
Cu un sistem de diagnoza tip CLIP sau DDT2000 poti verifica in timp real temperatura citita de senzorul aflat in carcasa termostatului, astfel eliminand un posibil contact imperfect/senzor defect, il conectezi si faci ture prin oras pana i-ti apare defectul.
La motorul meu, termostatul este de 88-89 grade, asta cred ca inseamna ca e complet deschis la acea temperatura.
ECU porneste ventilatorul in treapta I cand antigelul ajunge la 95-97 grade.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danviteza
post 9 Jun 2012, 15:36
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 9 April 12




Am fost la un magazin specializat in vanzarea de piese pt. Renault, noi si second hand.

L-am intrebat pe individul de acolo daca meganul 1.6 16v are termocupla. Raspunsul lui a fost ca unele au termocupla pe radiator, altele nu, cele care nu au pe radiator cica o au in corpul termostatului.

Eu am mai vazut la o Dacia papuc, diesel, motor 1.9 o sonda de temperatura exact pe corpul termostatului, inclin sa-i dau dreptate astuia de la magazinul de piese ; ar functiona cam asa: termostatul deschide pe la 90 grade , iar ECU porneste ventilatorul cand vede ca sonda din carcasa termostatului a ajuns la 98(la mine cel putin ventilatorul trebuie sa porneasca la 98 asa scria pe testerul ala de la Renault), dar ... exista un dar....
atunci de ce porneste ventilatorul si merge non-stop daca ai motorul pornit si scoti mufa de la senzorul de temperatura ? Acum parca l-as crede pe radunre wub.gif radmasa.gif
Dosarele X...

[color=red]Si acum ...bomboana de pe coliva: am stat zilele astea cu capota deschisa sa vad cand porneste ventilatorul, si pornea saracul mentinand temperatura apei fix unde trebuie..., am vazut altceva : in vasul de expansiune isi facuse aparitia un firicel de bule cam de 2-3 mm diametru, care urca zglobiu (pe partea dinspre motor a vasului) de la fund spre suprafata, acest firicel s-a tot zbenguit pe acolo timp de vreo 10 minute pana m-am plictisit si am inchis capota, ventilatorul mergea , acul statea fix pe jumatate. E normal sa apara acele bule ? Exclus garnitura de chiulasa, nu scade nivelul in vas, nu am urme de ulei in vas, nu scoate fum alb pe esapament.... Lichidul din vas nu se involbureza si nici nu face spume ca apa marii, atata dor ca apare un firicel de bule ..., ca atunci cand desfaci o bere reeeceeee![SIZE=7]

This post has been edited by danviteza: 9 Jun 2012, 15:54


--------------------
Renault Clio IV Estate 2018; Life Evo 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 11 Jun 2012, 07:23
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Eu incep sa nu mai inteleg ce anume vrei exact...

Un senzor te temperatura costa pe la 45-50 ron (piese Logan), 99% si al tau este compatibil, il demontezi pe al tau si mergi la un magazin specializat in piese Dacia, al meu este identic cu cel de 1.5dCi Logan.
Un releu gasesti la aproape orice parc cu dezmembrari, sa cumperi de pe Renault, de obicei acelea sunt cu dioda incorporata, la alte marci am vazut doar cu o rezistenta incorporata... iarasi vre-o 10-15 ron.

Cand scoti mufa de la senzor, ventilatorul este pornit non-stop pt. ca ECU il simte defect si decat sa-ti fiarba motorul mai bine il asigura astfel.

Schimba-le, aeriseste instalatia si monitorizeaza comportamentul.
Din vorbe pe forum nu se repara defectul...


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danviteza
post 29 Jul 2012, 07:27
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 9 April 12




Rezolvat problema: curatat mufa de la rezistenta de pe radiator, curatat releele, curatat mufa sonda temperatura. Nu stiu de unde a fost dar nu mai am probleme, la 40 grade afara, temperatura apei sta sub jumatate cu o jumatate de liniuta in aglomeratia din Bucuresti

Deci, Radunre are dreptate 100%. Megane 1 , 1.6 16v 2002 nu are termocupla.

Intamplator am vazut un alt Megane, acelasi motor si an fabricatie , caruia nu-i deschide termostatul, dar porneste ventilatorul si pe treapta 1 si apoi la putin timp si pe treapta2.[COLOR=red][B]

In concluzie, ventilatorul este comandat de calculator pe baza informatiilor trimise de sonda de temperatura din corpul temostatului. Nu are termocupla, nu cautati asa ceva la 1.6 16v 2002.

This post has been edited by danviteza: 29 Jul 2012, 07:30


--------------------
Renault Clio IV Estate 2018; Life Evo 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RobertGabbY
post 9 Oct 2012, 23:02
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 13 July 09




Acum am aceeasi problema. Astazi ma indreptam spre casa, viteza era una de 60-70 km/h cand deotdata vad indicatorul de temperatura la maxim, martorul STOP aprins in bord si Motorul acela cu stop si incepuse sa "bolboroseasca apa in vas". Opresc masina, deschid capota, electroventilatorul mergea. Am asteptat vreo 10 minute, a scazut temperatura la jumate, dupa care am plecat, iar in 2-3 km aceeasi faza...
Am verficat si nu am ulei in vas, si nici spuma galbuie pe joja, sau pe busonul de la ulei. Care sa fie problema?


--------------------
Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 10 Oct 2012, 05:04
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Un nou inceput...

Logica mea ar fi urmatoarea:

Motorul tau nu are suficienta racire cu flux de aer atunci cand masina se afla in miscare.Aceasta face sa creasca temperatura si sa intre electroventilatorul.

Cauze posibile:

1)Radiator cu depuneri in exterior ce nu permit trecerea aerului pentru a raci agentul din radiator si mai departe blocul motor(muste,praf dens,mortaciuni de toate felurile)
Deci radiatorul tau este obturat de ceva la exterior...
2)Radiator infundat pe interior cu diverse.Aceasta face ca circulatia agentului sa nu se produca si racirea sa se faca numai partial(pe lichidul pe care il prinde)
3)Instalatie neariesita corespunzator.
4)Termostat blocat pe inchis sau care deschide f putin(asa cum au spus colegii mai sus)
5)Buson vas expansiune defect(cu supapa blocata)
6)Garnitura de chiulasa arsa(impuscata)
7)Calorifer infundat(obtureaza circuitul de racire,creste temperatura si porneste ventilatorul)Dar in cazul asta nu ai caldura in habitaclu si tu zici ca ai.
8)Pompa de apa ineficienta(nu misca suficient agentul de racire in circuit)
9)Furtune strangulate(gatuite)
10)Furtune puse invers(am intalnit racorduri mufate aiurea)


Nu cred ca trebuie sa includem nimic din partea electrica(senzori,mufe etc) pentru ca dupa cum imi dau seama acestea isi fac treaba...Este o chestie mecanica...Ceva obtureaza circuitul de racire si face sa creasca temperatura agentului.

Numai bine...

This post has been edited by jas2: 10 Oct 2012, 05:05


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 10 Oct 2012, 12:22
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




RobertGabbY, in urma cu aproape 1 an iti recomandam, printre altele, sa verifici termostatul... ai facut-o ? din 4 clipsuri de furtun si 3 suruburi ai demontat cutia care-l contine...

Stiai ca daca-ti fierbe lichidul de racire, temperatua reala din motor este semnificativ peste 100 grade C (probabil pe la 115-120 grade) ? asta duce de cele mai multe ori la distrugerea garniturii de chiulasa, obligandu-te la cheltuieli muuult mai mari decat verificarea unui amarat de termostat.

Asa cum explicam si colegului danviteza, din vorbe pe forum nu se repara masinuta, trebuie actionat smile.gif .

This post has been edited by radunre: 10 Oct 2012, 12:23


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RobertGabbY
post 10 Oct 2012, 14:00
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 13 July 09




problma rezolvata. termostatul a fost de vina, cost 100 lei cu manopera cu tot. multumesc pentru sfaturi. eu ma gandeam la garnitura de chiulasa


--------------------
Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 Oct 2012, 14:03
Post #39


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.315
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Daca motorul a "fiert" de cateva ori ... pregateste bani pentru garnitura de chiuloasa si tras plan chiuloasa .... ca simtomele vor aparea cat de curand ....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco
post 10 Oct 2012, 15:22
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 17 May 06




Pentru a scadea sansele de prajire a garniturii de chiulasa, in cazul in care nu este cureaua de accesorii rupta decat sa opriti motorul si astfel pompa de apa sa nu mai functioneze, mai bine porniti ventilatorul si caldura din masina la maxim si aveti sanse sa raciti mult mai repede motorul decat stand pe margine si uitandu-va la el.
Daca gresesc corectati-ma, dar eu am aplicat metoda asta mai demult la un peugeot si am reusit sa ajung ok acasa chiar daca eu m-am prajit in masina (termostatul se blocase aproape pe inchis).


--------------------
Megane 1.9 dci Octavia 2.0 tdi Fiesta 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 10 Oct 2012, 17:50
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Nu gresesti si este si logic radiatorul de incalzire fiind pe circuitul mic.


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RobertGabbY
post 10 Oct 2012, 22:45
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 13 July 09




QUOTE(cj98czh @ 10 Oct 2012, 14:03)
Daca motorul a "fiert" de cateva ori ... pregateste bani pentru garnitura de chiuloasa si tras plan chiuloasa .... ca simtomele vor aparea cat de curand ....
*



Ce simptome pot aparea? Eu nu am lasat motorul sa fiarba, l-am oprit cand crestea apa.


--------------------
Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 11 Oct 2012, 15:18
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




1. Apa in baia de uilei. Dar ai zis ca n-ai spuma pe joja.
2. Ulei in vasul de expansiune.
3. Bule de aer in vasul de expansiune, mai ales cand motorul este turat.
4. Scade nivelul antigelului din vasul de expansiune - se duce pe esapament.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
finu
post 1 Nov 2012, 15:11
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




@danviteza
aceleasi simptome le-a avut si masina mea in urma cu 1 an.
coupe 2.0 16v 2002 motor F4R
in aglomeratie acul de la temperatura se ridica pana la ora 12.
dat jos din masina si verificat. ventilatorul pe treapta 1 dar mi s-a parut cam anemic.
scadea temperatura doar daca ma puneam in mers.
apa in vasul de expansiune a fost intotdeauna la nivelul corect.
in mers n-am avut niciodata probleme.
cu AC pornit nu trece de jumatate orice i-ai face.

nu am facut decat sa suflu radiatorul . asta a fost prima pornire a mea.
e, de atunci nu s-a mai intamplat sa treaca cu mai mult de o linie peste jumatate.
oricum mentin in permanenta un ochi pe indicator.

oricum voi verifica releele dupa cum zicea cineva mai sus.

sa auzim de bine!


--------------------
Renault Megane 1 Coupe 2.0 16V F4R-746 140 HP 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RobertGabbY
post 1 Nov 2012, 15:27
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 13 July 09




si la mine isi revenise, insa dupa cateva luni nu mai scadea temperatura deloc , nici in mers, nici cu ac. problema a fost termostatul blocat


--------------------
Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
finu
post 19 Feb 2013, 18:22
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




problema identificata si rezolvata.
inlocuit termostat.


--------------------
Renault Megane 1 Coupe 2.0 16V F4R-746 140 HP 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danviteza
post 5 Apr 2013, 22:17
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 9 April 12




Rezolvat definitiv problema ; problema a fost senzorul de temperatura de pe corpul termostatului, senzorul asta are o parte metalica ce se insurubeaza in motor, si una de plastic in prelungirea celei metalice, al meu se misca acolo unde se imbina plasticul cu metalul, am vazut asta intamplator, apoi s-a intamplat sa nu mai porneasca ventilatorul(acul trecuse de prima liniuta peste jumatate,) mi-am amintit ca se misca senzorul, am oprit , am miscat de el .... si surpriza, ventilatorul porneste instantaneu, pe treapta II-a.

Deci inca o data : 1.6 16 v Classic 2002 nu are termocupla(adica inca un senzor pe radiator), daca nu porneste ventilatorul verificati mufe, termostat, relee, sau cazul meu senzor naspa.

This post has been edited by danviteza: 5 Apr 2013, 22:20


--------------------
Renault Clio IV Estate 2018; Life Evo 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelluu
post 5 Jan 2025, 16:43
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 27 June 09




Buna ziua. Sper sa nu fiu off topic . Stiti cumva daca exista o cale prin care sa inlatur (topesc) insectele adunate pe radiator? In timp s-au adunat asa de multe ca s-a facut un strat consistent. Am incercat cu aer comprimat dar nu are efect. Daca ma apropii mai mult cu pistolul de aer se indoaie aripioarele dar insectele nu se misca de acolo. Ma gandesc la o substanta ceva, poate stiti.
Multumesc!

This post has been edited by nelluu: 5 Jan 2025, 16:45


--------------------
renault clio simbol benzina 2005 - K7J - GL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 13:28
Dacia