Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 5 6 7 8 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

FAP - filtru activ de particule, Intretinere, Regenerare etc

nad76
post 15 Jan 2015, 14:10
Post #181


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 4 July 07
From: Ploiesti




Da normal ca am schimbat uleiul dupa regenerare , in legatura cu faptul ca am pus 5W40 in detrimentul 5W30 stiu ca w30 aduce o scadere de consum , o eventuala crestere de putere dar w40 aduce o uzura mai scazuta a elementelor in miscare masina are totusi 180.000, in acelasi timp un ulei w30 ajunge mai usor pe evacuare decat w40 deci ....
Am gasit Elf SOLARIS DPF 5W-30, ACEA C4 la 185 - ron/5 litri cu schimb inclus . Referitor la RN0720 cred ca este mult mai utila motoarelor generatie noua nu 2008 . Acum macar am pus un ulei DPF care teortic ajuta la curatarea FAP.

P.S. nu stiu de ce dar nu am incredere in ELF poate gresesc ...


--------------------
Renault Megane II 2008 / Break / 1.5 Dci 76 kW FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 15 Jan 2015, 15:57
Post #182


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




daca citeai topicul asta de la inceput intelgeai de ce se pune acest ulei, cand pui ulei pentru un motor , te uiti in specificatiile lui sa vezi ce se recomanda (RN0720 in cazul de fata), mai ales ca e cu FAP, acel Castrol nici macar nu este pt Renault-FAP, si in general motoarele cu FAP/DPF au w30 si nu w40. Nu conteaza cati km are, a mea are 230mii ca exemplu.

Nu stiu de ce nu ai incredere, avand in vedere ce spuneam mai sus despre Castrolul care se gaseste pe la noi.
Da, gasesti Elf si in magazin la preul la care spuneai dar nu ai nici o garantie ca nu e contrafacut, eu deasta prefer sa-l iau de la reprezentanta, cat si filtrele de ulei si motorina OEM (tot din aceleasi motive).

Fiecare face ce vrea cu motorul lui, dar in general filtrele de particule sunt pretentioase, deasta se recomanda sa pui un ulei cu specificatia pentru acel motor+filtru si nu unul general. De exemplu la VAG-uri, daca pui w40 o sa te omoare cu erori de regenerare.

Avand in vedere cati km are masina ta, sper sa nu ai probleme prea curand cu filtrul, sper ca stii cat costa unul, probabil o sa vrei sa faci FAP-off atunci wink.gif

This post has been edited by djcristi: 15 Jan 2015, 16:03


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nad76
post 15 Jan 2015, 16:40
Post #183


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 4 July 07
From: Ploiesti




perfect adevarat tot ceea ce spui , eu personal nu reusesc sa gasesc nicaieri specificatie clara referitor la ce ulei este recomandat la acest motor , marefer la document oficial nu discutii sau pareri .... nu stiu un scan la cartea tehnica eventual .... multumesc


--------------------
Renault Megane II 2008 / Break / 1.5 Dci 76 kW FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 15 Jan 2015, 17:19
Post #184


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




e scris si in manualul masinii, o sa il caut candva, pana atunci poti studia si documentatia de la Motul (ofera si ei un ulei compatibil cu acest standard).

Daca tot esti fan Castrol, au si ei unul compatibil cu RN0720 : Castrol EDGE Professional C4 5W-30

This post has been edited by djcristi: 15 Jan 2015, 17:45


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nad76
post 15 Jan 2015, 23:01
Post #185


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 4 July 07
From: Ploiesti




multumesc inca odata pentru rabdare si interes chiar nu stiu ce sa zic, stiu doar ca reprezentantele Renault înlocuiesc in GARANTIE uleiul din fabrica .... cu orice si nu inteleg de ce nu aleg doar ELF ..... ca doar e indicat de fabricant ca doar acorda ganrantie.
ma rog eu sunt multumit ca acum macar stiu mult mai multe despre FAP si sper sa reusesc sa-l protejez corect chiar daca acest ulei nu este unul inclus in lista certificarilor renault referitor la RN07200 vad se refera mult mai mult la norme de poluare si mai putin la protejarea motorului sau a filtrului de particule cat despre modul de alegere 5w30 sau 5w40 este deja o alta discutie care include clar si uzura unui motor

P.S. m-ai facut foarte curios si voi urmari cu interes toate discutiile referitoare la ELF 5w30 full-tech DPF cine stie poate peste 10-15 mii il voi folosi


--------------------
Renault Megane II 2008 / Break / 1.5 Dci 76 kW FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 15 Jan 2015, 23:04
Post #186


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




nu stiu unde ai vazut tu, dar in general in reprezentantele Renault se foloseste doar Elf, iar la cele cu FAP doar modelul mentionat de mine.

cu uzura motorului stiu ce vrei sa spui, dar dupa cum spuneam este valabil doar la cele fara FAP, la masinile cu FAP intotdeauna se foloseste w30 , si acel ulei RN0720 ajuta si la reducerea producerii de cenusa dupa ardere pentru a proteja filtrul.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigigi
post 20 Mar 2015, 18:27
Post #187


Membru autentic


Group: Members
Posts: 909
Joined: 29 September 06
From: Brasov




Up.


--------------------
Renault Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci - BV 07 UDL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 21 Mar 2015, 00:56
Post #188


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




de ce up?smile.gif)


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigigi
post 21 Mar 2015, 08:29
Post #189


Membru autentic


Group: Members
Posts: 909
Joined: 29 September 06
From: Brasov




Nu pot sa ma abonez la acest topic. Ma anunta intotdeauna ca sunt abonat cand incerc .
Am crezut ca dupa postare pot.Nici acum n-am putut sa ma abonez.


--------------------
Renault Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci - BV 07 UDL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 21 Mar 2015, 12:26
Post #190


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




pai daca esti deja abonat normal ca nu te mai lasa sa te abonezi...


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigigi
post 26 Mar 2015, 13:05
Post #191


Membru autentic


Group: Members
Posts: 909
Joined: 29 September 06
From: Brasov




Stie un brasovean un traseu bun pentru a obtine o regenerare FAP ?
Multumesc.


--------------------
Renault Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci - BV 07 UDL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 26 Mar 2015, 13:30
Post #192


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




daca citeai postarile anterioare aflai ca nu e nevoie sa mergi pe un anumit traseu, regenerarea se face oricum daca filtrul este in regula.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigigi
post 26 Mar 2015, 19:16
Post #193


Membru autentic


Group: Members
Posts: 909
Joined: 29 September 06
From: Brasov




Ai dreptate am mers turat pe varianta Brasovului cu 180 km/h in treapta a IV cca 1O km , am ajuns acasa cu becul aprins ,am oprit motorul ,l-am repornit dupa o ora si nu s-a mai aprins.


--------------------
Renault Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci - BV 07 UDL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 26 Mar 2015, 19:44
Post #194


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




asta este o varianta fortata, daca se aprinde becul (sau mesajul in bord) filtrul e pe duca, eu nu am avut nici un mesaj / bec si am 226mii km, de cand am adus-o in RO (209mii) a mers 90% in trafic de Bucuresti, regenerarile se fac frumos in trafic, nici o problema.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigigi
post 27 Mar 2015, 08:13
Post #195


Membru autentic


Group: Members
Posts: 909
Joined: 29 September 06
From: Brasov




Am tinut-o aproximativ 1 1/2 ore la relanti ,pe loc, pana a reusit incarcarea Europei de est.Apoi s-a aprins beculetul galben.Asta-i explicatia,masina are numai 180000 si functioneaza absolut perfect.
Cu stima.


--------------------
Renault Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci - BV 07 UDL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 27 Mar 2015, 10:40
Post #196


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




poti s-o tii si 10 ore la relanti, daca filtrul e ok nu se aprinde nici un bec.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 27 Mar 2015, 11:47
Post #197


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




@djcristi: daca masina merge o lunga perioada de timp in regim de oras si nu ajunge la temperatura optima de functionare atunci nu se poate face regenerarea si se va aprinde martorul filtrului de particule. In acel moment esti obligat sa nu opresti motorul si sa mergi cu masina in regim normal, la o viteza de 50-60 km/ora pana se stinge acel martor. In acest timp se face regenerarea filtrului, care nu este o regenerare fortata. Regenerarea fortata se face in reprezentanta ca ultima solutie in cazul filtrelor care nu reusesc sa-si mai faca regenerarea in mod normal. Faptul ca in cazul tau nu s-a aprins niciodata martorul filtrului inseamna ca mergi in oras destul cat sa se incalzeasca motorul la temperatura optima, la intervale de timp iesi in afara orasului pentru distante de cel putin 20 km sau filtrul tau este anulat.


--------------------
Renault Laguna II - BV - 32 - UMY 2007, 1.9 dci, 131 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 27 Mar 2015, 12:29
Post #198


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




nu este asa, de cele mai multe ori face la viteze mici prin oras, am perioade cand merg si sub 10km zilnic, si nu e nici o problema, ies mai rar din oras cu ea, si oricum atunci cand ies e deja regenerat filtrul, de cele mai multe ori are 1-2g, in oras o mai urmaresc, urca pe la 12-13g cateodata si dupa regen (care se face si la stat la semafor la relanti) scade la 0.5g.

bine, acum daca ai numai drumuri de 10min cu masina zilnic timp de o luna, s-ar putea sa se adune destul in filtru si sa nu apuce sa faca nici un regen.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
knebel_be
post 19 Jun 2015, 14:37
Post #199


Desteptul intelege, Prostu cauta nod in papura


Group: Members
Posts: 102
Joined: 13 February 15




Astazi mi-a aparut pe Bord Eroarea ( engine failure hazard ) + STOP.
Am mers cu masina in jur la vreo max 10 km.
Am ajus la Reprezentanta Renault de pe Sos Pantelimon 450 ( Auto Marcus ), unde, un baiat Foarte OK pe nume Valentin, mi-a remediat aceasta eroare.

Problema era ca FAP-ul era infundat, desi, motorul este turat, folosit numaii ulei original ELF Evolution pentru FAP iar ca si combustibil, EFIX 55 ( premium ).

Nu au gasit un motiv CLAR care sa duca la Elucidarea acestei Probleme care mai apare!

Toate operatiunea a costat 591 lei ( Schimbat Ulei si Filtru Ulei, Regenerare FAP, Manopera ).

Sa speram ca nu voi mai avea aceasta problema!

PS. De la ce Brand alimentati ( MOL, PETROM, ROMPETROL, LUKOIL ) si ce fel de combustibil?


--------------------
Clio Clio 2012 Clio
Desteptul intelege, Prostul cauta nod in papura.

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 19 Jun 2015, 16:07
Post #200


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




Efis S Rompetrol, filtrul se auto-curata perfect, are 235k masina. Merg 90% prin Bucuresti cu ea, forja de obicei.

Daca in urmatorii o mie de KM iti apare iar eroarea, adica nu se curata normal, tb sa-l schimbi cu unul nou sau sa faci FAP OFF (fizic+soft)

This post has been edited by djcristi: 19 Jun 2015, 16:08


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jhonn_boss
post 5 May 2016, 22:36
Post #201


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 3 September 10
From: slobozia




Salut!De curand am achizitionat un Renault Megane 2006 1.9 dci 130 cp si am o nelamurire:are sau nu filtru de particule?Pe bord nu am vazut niciun martor care sa indice prezenta acestuia la pornire.Mentionez ca am mai avut doua megane-uri,unul de 1.5 dci 82 cp si unul de 1.9 dci 120 cp.La astea stiam sigur ca nu erau dotate cu filtru de particule deoarece erau euro 3.


--------------------
renault megane II combi 2006 1.9 dci 131cp 6+1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 6 May 2016, 10:56
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




pune VIN-ul aici sau da-mi-l pe PM si iti spun.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nike_bodo008
post 7 May 2016, 19:54
Post #203


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 31 May 10
From: iasi




QUOTE(knebel_be @ 19 Jun 2015, 14:37)
Astazi mi-a aparut pe Bord Eroarea ( engine failure hazard ) + STOP.
Am mers cu masina in jur la vreo max 10 km.
Am ajus la Reprezentanta Renault de pe Sos Pantelimon 450 ( Auto Marcus ), unde, un baiat Foarte OK pe nume Valentin, mi-a remediat aceasta eroare.

Problema era ca FAP-ul era infundat, desi, motorul este turat, folosit numaii ulei original ELF Evolution pentru FAP iar ca si combustibil, EFIX 55 ( premium ).

Nu au gasit un motiv CLAR care sa duca la Elucidarea acestei Probleme care mai apare!

Toate operatiunea a costat 591 lei ( Schimbat Ulei si Filtru Ulei, Regenerare FAP, Manopera ).

Sa speram ca nu voi mai avea aceasta problema!

PS. De la ce Brand alimentati ( MOL, PETROM, ROMPETROL, LUKOIL ) si ce fel de combustibil?
*




Eu pun de la ROMPETROL cel mai des, OMV, MOL, PETROM rar.

This post has been edited by Nike_bodo008: 7 May 2016, 19:54


--------------------
renault grande scenic - BC89NIL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 8 May 2016, 12:16
Post #204


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




nu prea conteaza, tb doar sa nu mergeti pensionareste, ca la orice diesel dealtfel, nu va intereseaza ca are fap sau nu, el isi face treaba oricum.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 May 2016, 13:48
Post #205


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Si-o face pe durata medie de utilizare a masinii, dar la cele din 2006 cu 2-3-400.000 km, FAP-ul nu mai prea face mare lucru, de obicei se strica.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 8 May 2016, 16:41
Post #206


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.522
Joined: 26 January 11
From: Constanta




nu stiu ce se intampla cu argon in ultima vreme, dar cateodata are dreptate.
@knebel - daca masina e sarita de 200.000 km asteapta-te sa mai faca, si daca iti mai face incearca sa nu mergi mult cu ea si sa rezolvi problema cat mai repede ca nr de km (adica nu merge cu el infundat ca o bulesti), se rezolva intr-un fel (OEM, aftermarket) sau "altul".


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 8 May 2016, 17:04
Post #207


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Pentru E5 si 6 FAP-ul asta e obligatoriu?


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nike_bodo008
post 8 May 2016, 18:52
Post #208


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 31 May 10
From: iasi




Sunt curios care este nr de km max care duce un filtru de particule.
Eu am pe masina acest filtru. O singura data mi s-a intamplat sa-mi comunice computerul de bord ca necesita o "plimbare mai lunga" pentru regenerare.
Acum sa posteze cine are diesel cu filtru de particule si cati km are.
In momentul de fata cu masina din semnatura am 116000 km si aproape 10 ani.

This post has been edited by Nike_bodo008: 8 May 2016, 18:59


--------------------
renault grande scenic - BC89NIL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 8 May 2016, 23:54
Post #209


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




QUOTE(argon @ 8 May 2016, 14:48)
Si-o face pe durata medie de utilizare a masinii, dar la cele din 2006 cu 2-3-400.000 km, FAP-ul nu mai prea face mare lucru, de obicei se strica.
*



megane-ul din semnatura 250k aproape, FAP functioneaza in continuare fara probleme , utilizare 90% Bucuresti, cox din cand in cand smile.gif. Si e si prima generatie de FAP. La Renault nu prea e problema cu FAP-urile, fara de nemtesti...

9 May 2016, 00:54:
QUOTE(mars @ 8 May 2016, 18:04)
Pentru E5 si 6 FAP-ul asta e obligatoriu?
*



incepand cu e5 este standard la diesel, in curand si la benzinare.

This post has been edited by djcristi: 8 May 2016, 23:54


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brutus36
post 18 Jul 2016, 10:08
Post #210


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 7 November 08
From: Bucuresti




Salut,

Sa va spun ce am patit eu cu filtrul de particule
Mi-a aparut mesajul sa verific filtrul de particule si injectia.Am mers la service unde s-a facut regenerare din calculatorul lor + schimb ulei si filtru
La doua zile dupa 60 km prin bucuresti a aparut iar acelas mesaj.Am mers inapoi la service si vroiau sa gaseasca problema prin eliminare ( pe banii mei )adica sa-mi schimbe un sensor daca nu era de la el sa schimbe nu stiu ce si tot asa (le arata pe tester 3 posibile cause),dar am hotarat sa merg cu masina pana se intampla ceva mai grav,caci eu nu simteam aproape nimic la motor
Si s-a intamplat .Am plecat in MM in concediu iar pe drum a inceput sa se auda un fasit la motor.La destinatie am cautat un service la care am rezolvat si problema .Un furtun de 3 sau 4 cm fisurat care pleca de la un senzor de presiune spre evacuare.L-am inlocuit si au disparut erorile fara resetare.

SE VERIFICA FOARTE SIMPLU
Se astupa teava de esapament cu o carpa (asa a facut la mine) si se vede pe unde iese fum


--------------------
renault megan 1.5 DIESEL 2010 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 5 6 7 8 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 00:27
Dacia