Explozie cauciuc, Explozie cauciuc: ajuta servo?
![]() ![]() ![]() |
Explozie cauciuc, Explozie cauciuc: ajuta servo?
jon2008 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 May 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane scenic
2001 1.6 16v
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#2
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Daca n-ai Citroen cu DIRAVI, tot nu-ti va fi bine cand va exploda un cauciuc, indiferenta daca ai sau nu servodirectie.
In schimb poti evita o asemenea situatie cumparand cauciucuri noi, facute de producatori consacrati, inlocuindu-le cand ajung la martorul de uzura, respectand presiunea indicata de producatorul masinii si verificand-o saptamanal. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
DRD |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
Nu te poti pregati pentru asa ceva,cel mai bine e sa strangi volanul cu amble maini in incercarea de a tine masina pe o traiectorie oarecum stabila,sa iei piciorul pe de acceleratie si sa franeaza usor de tot fara miscari bruste.
Trebuie sa iti menti calmul pe at posibil si sa nu te perzi. |
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|
Bhal |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 30 April 07 ![]() |
eu nu as recomanda frana de serviciu.
![]() si on topic: dar in principiu servo te mai ajuta putin. insa tot de tine depinde sa tii volanul drept. daca ai pozitie de condus cu un picior pe geam, rezemat in scarba de cotiera si un deget pe volan, ai toate sansele sa o mierlesti. ![]() This post has been edited by Bhal: 4 Jun 2008, 16:53 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
|
|
jon2008 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 May 08 ![]() |
De fapt este interesant de aflat daca un barbat peste 75kg, sa spunem, poate tine masina pe traiectorie, si cu ajutorul servo, bineinteles. Bine, in conditii de viteza: 80-100 km altfel e clar ca se poate. Vorbesc de cazul in care esti pe faza, cu mainile pe volan? Cat de mari sunt fortele care te trag la sant?
|
--------------------
renault
megane scenic
2001 1.6 16v
|
|
MuciX |
![]()
Post
#6
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Sunt destul de mari fortele (instantanee, deoarece prima tendinta a masinii e de a crea un soc). Problema tine mai mult de perspicacitate, parerea mea, pentru ca daca te sesizezi din primele momente, cat sa nu apuce diferenta de frecare a rotilor sa iti miste volanul, ai multe sanse sa opresti masina. Dupa ce "se stabilizeaza", ar trebui sa poti lua usor stanga-dreapta, dar nu stiu cat de mult te mai asculta directia, ai "rupt" aderenta pe fata, nu mai ai directie; ai "rupt-o" pe spate, te fura.
In cazuri ca asta e ideal sa nu folosesti frana de serviciu (decat foarte putin in caz de nevoie), luat picior de pe acceleratie, retrogradat si cuplat ambreiajul cat mai lin (pentru a nu supara cvasiechilibrul). Intrebarea mea, ar fi, pentru cei cu mai multa experienta decat mine, ce te faci daca patesti patania intr-o curba, eventual si in coborare (punem tot raul inainte ![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
chris_b |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 29 May 08 From: Cluj Napoca ![]() |
Eu spun ca servoasistarea nu are nici cel mai mic efect.
In cazul unei explozii apar cateva forte noi asupra directiei. Hai sa le luam pe rand: 1. Forta exercitata de eliberarea violenta a aerului. Un fel de suflu al exploziei. Daca ruptura cauciucului se produce pe suprafata de contact cu asfaltul, vectorul fortei se plaseaza in plan vertical si va avea un efect neglijabil asupra directiei -> volanului. Daca apare in lateralul cauciucului, va impinge roata intr-o parte. Totusi, cu atat mai mult la viteze mari, in fractiunea de secunda in care iese aerul, cauciucul se invarte si acea forta va fi distribuita pe o portiune mai mare a cercului, reducand semnificativ efectul pe care l-ar putea avea o forta concentrata intr-un punct fix. Concluzia mea e ca aceasta forta e aproape neglijabila. O denivelare longitudinala a drumului sau marginea unei gropi poate avea efect mai mare. 2. Forta exercitata prin deformarea cauciucului. Acelasi efect pe care l-ar avea trecerea peste o denivelare longitudinala in drum, o piatra sau o groapa. 3. Forta brusca de franare datorata distrugerii cauciucului. O experienta similara poate fi intrarea cu viteza intr-o balta mare sau rularea pe pietris. Dupa parerea mea, asta e cea mai importanta forta in cazul unei explozii. Este principala cauza a pierderii controlului. Va face ca volanul sa traga intr-o parte, dar nu suficient de violent incat cineva care e pe faza sa nu il poata mentine pe pozitie. Pe de alta parte, in conditii normale de rulare, stand cu mainile relaxate pe volan si fara a avea vreun semn cum ca va avea loc explozia, miscarea volanului e imposibil de contracarat pentru simplul fapt ca "te ia prin surprindere". (4). Aspect conex: Pierderea totala a "aderentei" rotii in cauza. De fapt, mai corect spus, a stabilitatii traiectoriei. Acesta este motivul pentru care, daca franezi, zbori de pe sosea: trei roti franeaza, una nu => volanul trage in cealalta directie, traiectoria masinii se destabilizeaza (si mai tare) si se obtine un efect invers ESP-ului. Avand in vedere ca in majoritatea cazurilor servoasistarea nu are niciun efect la viteze mari si mai ales a faptului ca ea nu impiedica feedback-ul transmis de roti volanului, nu are nicio relevanta daca o ai sau nu in cazul unei explozii. Mai mult, avand in vedere ca fortele care apar nu sunt mari ci pur si simplu neasteptate, volanul va putea fi controlat fara a fi necesar un efort fizic. __________________________ Singura chestie pe care o poti face in cazul unei explizii este sa fii pregatit sa controlezi traiectoria unei masini care derapeaza, prin manevre de redresare si sa nu franezi pentru ca destabilizezi si mai tare masina. Franarea exercitata de cauciucul facut varza e suficienta pentru a incetini pana la o viteza rezonabila (sub 40 - 50 km/h) de unde poti incepe sa actionezi cu incredere frana. Probabil ca singura dotare care ar putea avea un efeect notabil este ESP-ul. Si MUUULTE airbag-uri ![]() P.S. Am convingerea ca sunt bullshituri mari, mari de tot alea cu "nu baga mana dupa volan ca in caz de explozie ti-o rupe". Fortele de mai sus nici macar nu ti-o luxeaza decat in cazuri rare. |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.9 dCi
2004 Luxe Dynamique
- CJ 21 BFP 17", ESP, "Hands free", Audio Connection Box
Ex Logan Prestige 1.6 16v 2007 Ex 1310 Li 2001 |
|
verde |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Explozie poti avea doar la anvelopele cu camera.La cele fara camera pierderea de aer e mai putin brusca. Cabral a avut explozie pe A2 si a reusit sa tina masina pe drum.Cazula fost mediatizat la vremea respectiva.Anvelopele fara camera sunt f etanse si f strinse pe janta , se foloseste chiar un fel de adeziv ptr etansare.Obiectul care le strapunge (cuie, sarme, suruburi )ramane de regula infipt si poti rula mult si bine cu el acolo daca nu are mari dimensiuni.Daca e mare si taie anvelopa e putin mai tragic.
Si subscriu la controlul doar asupra directiei si a nu frana absolut deloc in astfel de situatii daca nu ai ESP. This post has been edited by verde: 5 Jun 2008, 19:24 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
Mrija |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
Eu umblu cu un cui in anvelopa spate deja de 3 luni. nu sufla, nu trepideaza, nu face nimic. sooo ....
|
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#10
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Sooo scoate-l...?
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
rtBK |
![]()
Post
#11
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
verde |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
O sa-l scoata cand va rugini ca atunci sigur va pierde aer.
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
chris_b |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 29 May 08 From: Cluj Napoca ![]() |
Ce-aveti cu omul? E cuiul lui!
![]() |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.9 dCi
2004 Luxe Dynamique
- CJ 21 BFP 17", ESP, "Hands free", Audio Connection Box
Ex Logan Prestige 1.6 16v 2007 Ex 1310 Li 2001 |
|
Mrija |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
![]() ![]() Apropos, cuiul a intrat pe peretele anvelopei, nu pe calea de rulare ![]() |
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
I s-a tocit sau rupt cumva capul si restul a ramas infipt acolo sau pur si simplu a iesit. Asta inseamna ca nu s-a strapuns cauciucul.
Toate bune, numai sa nu vna Pepelea ... ![]() Am avut si eu un surub de ~1 cm in calea de rulare, mi l-au scos pur si simplu ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Mrija |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
Interesant
![]() |
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:29 |