Esp Pe Megane 1, Se poate pune ESP pe M1?
Esp Pe Megane 1, Se poate pune ESP pe M1?
cosminidis |
8 Aug 2005, 12:47
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 June 05 |
|
||
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3 |
|||
electriczbif |
8 Aug 2005, 13:03
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 23 May 04 From: Cluj |
Hahaha! Cativa senzori, un chip "bine ales", ceva fire si un letcon, nu? Fii serios!
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2003
|
|
cosminidis |
8 Aug 2005, 14:41
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 June 05 |
Ok, nu vreau sa ma duc eu la Conex sa-mi cumpar un PIC si sa-mi fac ESP cu letconul, dar intreb daca se poate adauga eventual la un atelier de tunning...
A si inca o chestie (ca sa nu deschid topic nou). Firele alea de sub scaunul din dreapta au ceva senzor ca sa stie daca sta cineva pe scaun, ca as vrea sa pun un soi de reminder de pus centura si pt scaunul din dreapta... 10x This post has been edited by cmandrei: 9 Mar 2006, 17:20 |
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3 |
|
Toto - BOD |
8 Aug 2005, 16:16
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
1. TUNING
2. La un garaj de tuning nu o sa-ti faca in vecii vecilor ceea ce ai zis tu! ABS, ESP & this kind of shits nu sunt considerate elemente de tuning (de fapt o masina CU ABS franeaza pe un spatiu mai mare decat o masina FARA ABS in conditiile in care soferul stie sa franeze... un caz mai rar intalnit pe strada si in momente de panica, dar asta e alta poveste). La un garaj de tuning iti monteaza niste frane mai mari si mai sigure 3. YOU GOT TO BE JOKING!!!! |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
cosminidis |
8 Aug 2005, 18:20
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 June 05 |
Hmmm... As prefera niste argumente si niste explicatii in loc de haha si de must be joking... De ce nu se poate? Mai sunt implicate si alte elemente in afara de cele pe care le-am enumerat eu?
In ceea ce priveste franele, pe spate am tamburi... Cam cat m-ar costa sa pun discuri? Nu vreau sa arate bine, nu conduc sportiv, vreau doar sa fie cat mai safe... |
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3 |
|
cornel_t |
8 Aug 2005, 19:00
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti |
Cel mai simplu si de fapt 99,(9)%, ca singura solutzie ar fi sa vinzi tu ce ai acum si sa cumperi una cu ESP din fabrica, argumente sunt destule ca te faca sa renuntzi la ideea ta; ESP presupune pe langa o unitate centrala de comanda DIFERITA de a ABS-ului, si de senzori ce masoara acceleratie laterala a masinii care functie de pozitia volanului decid daca masina a iesit de pe traiectorie sau nu; alte impedimente ar fi ca nu ai senzor pt pozitia volanului si acceleratia masinii tale e pe sistemul clasic cu cablu, fatza de una cu ESP (si nu numai) care este "drive by wire" adica intre pedala de acceleratie si motor este doar un potentiometru; ECU masinii funtie de ceea ce ii zice acest potentiometru accelereaza masina, si de asemenea "reduce gazul" daca ESP/ASR ii spune ca ceva nu e "in regula". Pe langa asta acest sistem ESP presupune si o calibrare f buna.
|
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
cosminidis |
8 Aug 2005, 19:11
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 June 05 |
Am acceleratie cu cablu... Probabil ca nu am senzori pt pozitia volanului....
Life sucks. And than you die Asta e, poate mai incolo un M2 sau un Modus... Desi e destul de fiabila M1 asta a mea... Gata m-a lasat entuziasmul. Cu senzorul din scaun cum ramane? Pot detecta daca sta cineva sau nu pe scaunul din dreapta? 10x C |
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3 |
|
Toto - BOD |
8 Aug 2005, 19:11
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
in ceea ce priveste discul pe spate... e o variante foarte buna a imbunatatirii franarii... dar o sa te coste o punte noua... Trebuie inlocuita puntea actuala cu una de pe un megane cu discuri pe spate (sau s-o comanzi la service si o schimba ei )
pe fata ai variante unor discuri ventilate... dar la un motor <100 de cai nu cred ca isi au rostul... discurile actuale nu se incing atat de tare incat sa patineze... (pebntru discuri mai mari iti trebuie si jante mai mari... ) Succes! later edit: senzorul din scaun nu cred ca e o asa mare problema... deci cred ca se poate rezolva... cu niste timp, indemanare si utilajele necesare |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
electriczbif |
8 Aug 2005, 19:56
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 23 May 04 From: Cluj |
QUOTE(Toto - BOD @ Aug 8 2005, 05:16 PM) [...stuff deleted...] de fapt o masina CU ABS franeaza pe un spatiu mai mare decat o masina FARA ABS in conditiile in care soferul stie sa franeze... un caz mai rar intalnit pe strada si in momente de panica, dar asta e alta poveste [...stuff deleted...] S-a mai discutat asta si din fericire o masina cu ABS NU franeaza pe spatiu mai mare decat in niste conditii foarte speciale si destul de rar intilnite: zapada afanata sau noroi/mocirla. In rest cele cu ABS franeaza pe spatii sensibil mai MICI, iar explicatia este simpla: oricat de meserias ar fi soferul NU are cum sa controleze SEPARAT franarea fiecarei roti in parte, avand o singura pedala de frana. Incep sa fac o lista lunga pt. MythBusters... |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2003
|
|
dadu |
8 Aug 2005, 23:00
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 June 05 |
ca sa nu mai vorbim de faptul ca unitatea ESP cantareste 20 kg
|
-------------------- Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege Peugot 207 1.6 hdi 90cp, Sport |
|
pablo |
9 Aug 2005, 09:04
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA |
Pe asta cu "unitatea ESP cantareste 20 kg" de unde ai scos-o?
Referitor la punerea ulterioara a ESP pe masina ... cam complicat.Dar daca zici ca nu conduci sportiv nu prea vei avea nevoie de ESP.Poate doar iarna pe gheata,polei. Pentru scaunul din dreapta se poate face adaptarea care o vrei.Iti trebuie un senzor in centura (ca si la cel de la sofer).In principiu circuitul electric ar trebui sa fie la fel ca la sofer. |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
cosminidis |
9 Aug 2005, 11:07
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 June 05 |
Asta nu ar fi foarte complicat.. problema e sa nu bipaie cand nu sta nimeni pe scaunul din dreapta... Deci un contact sau ceva care sa zica ca sta cineva pe scaun... Am vazut niste fire care ies din scaun si intra in podea, dar habar nu am la ce folosesc.
This post has been edited by cmandrei: 9 Mar 2006, 17:20 |
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3 |
|
9 Aug 2005, 15:22
Post
#13
|
|
*** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... |
Alea, din cate stiu eu, sunt pt. airbag.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
cornel_t |
9 Aug 2005, 15:24
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti |
Sau pretensionare pirotehnica centura.
|
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
Toto - BOD |
9 Aug 2005, 16:21
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
Habar nu am daca este vre`un renault care are sistem de centura si pentru scaunul din dreapta... daca are iti recomand sa folosesti unul dintr-ala! Daca nu... Golf V are sistem de bipait pentru scaunul din dreapta... (n-am idee cat costa... in principiu senzorul de greutate e important... in rest e la fel ca la scunul soferului)
This post has been edited by cmandrei: 9 Mar 2006, 17:21 |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
cosminidis |
9 Aug 2005, 18:27
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 June 05 |
QUOTE Alea, din cate stiu eu, sunt pt. airbag. Poi daca sunt pt airbag, inseamna ca exista senzor de greutate in scaun, nu? Adica ca sa nu se declanseze aiurea airbagu' cand nu sta nimeni acolo... Sau nu am inteles eu nimic ? Cand o sa am putin timp scot mufa aia din podea si pun un multimetru pe acolo sa vad daca se inchide vreun contact cand ma asez pe scaun |
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3 |
|
electriczbif |
9 Aug 2005, 18:39
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 23 May 04 From: Cluj |
De ce sa nu se declanseze? Crezi ca-i mai pasa cuiva daca are de inlocuit unul sau doua bag-uri cand tot botul masinii e muci?! Singura chestie care-ti inhiba bag-ul e comutatorul ala din dreapta bordului, si lucrul asta e semnalizat ca nu cumva sa uiti de el.
N-are nici un senzor, si sfatul meu e sa nu te joci cu multimetru' pe la mufele alea, asta daca nu doresti cu tot dinadinsul senzatii tari... |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2003
|
|
Toto - BOD |
9 Aug 2005, 19:00
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
cred ca se refereau la air-bagurile laterale din scaun... oricum nu cred ca e posibil ca firele air-bagului sa stea aiurea si la vedere... si nici cele alea sistemului de pretensionare (eu am sistem de pretensionare si nu am vazut nici un fir pe sub scaun... si aspir o data pe sptm pe acolo)
|
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
cosminidis |
9 Aug 2005, 19:13
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 June 05 |
Eu am Megane 1 Classic Expression. Nu cred ca masinuta are airbaguri laterale in scaun. (Daca are, oricum le acopera husele :-)) Asta ar fi cea mai seaca poanta)
Cine mai are aceeasi masinuta ca a mea si stie exact ce fac firele alea de sub scaun? Pls nu ma lasati in intuneric |
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 Renault Megane Classic @ 1.6 16V ~ 63k km
Make OGG, not MP3 |
|
cornel_t |
9 Aug 2005, 21:37
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti |
Eu te-am lamurit odata aici! ...pagina anterioara
Cum e? s-a "aprins" lumina? |
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
Toto - BOD |
9 Aug 2005, 23:30
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
la tine ies cabluri pe sub scaun de la sistemul de pretensionare? ca la mine nu se vede bucatica de firicel...
This post has been edited by cmandrei: 9 Mar 2006, 17:21 |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
alx |
10 Aug 2005, 08:46
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni |
ce treaba au firele/cablurile de airbag cu esp-u'?
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
cornel_t |
10 Aug 2005, 13:51
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti |
Era vorba de un Megane Classic, poate pe Clio nu sunt centuri cu limitator de efort si pretensionare pirotehnica.
"ce treaba au firele/cablurile de airbag cu esp-u'?" N-au ... s-a sarit de la un subiect la altul. This post has been edited by cmandrei: 9 Mar 2006, 17:21 |
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
10 Aug 2005, 17:00
Post
#24
|
|
*** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... |
Pe Bicorp sunt sigur (inclusiv firele de sub scaune).
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
Toto - BOD |
10 Aug 2005, 18:40
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
si al meu symbol are si pe cuvant daca am vazut vre`un fir...
|
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
cornel_t |
10 Aug 2005, 22:27
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti |
Le-or fi mascat mai bine turcaletii la tine de nu le vezi fac si o paranteza, s-a mai spus dar nu strica sa repet: cei carora li se aprinde becul de la airbag in bord sa nu se sperie si primul lucru pe care ii sfatuiesc sa il faca e sa scoata bidonul de Cola, Pepsi sau ce or fi avand pe sub scaune, ca el este autorul contactului imperfect pt intreruperea circuitului catre aceste dispozitive (centuri pretensionate pirotehnic)
|
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
Toto - BOD |
11 Aug 2005, 00:06
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
ma feresc sa le folosesc in acelasi timp pe amandoua...
Oricum aspiratorul este tot o arma... cand se termina paralizantu dau cu aspiratorul ca se apuca bine si usor... ca de aspirat... cioaca... nada... NIMIC!... mai bine suflu`... |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
jagoman |
11 Aug 2005, 00:09
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 596 Joined: 8 February 05 From: jud. Satu Mare |
Acum inteleg postul mai de devreme ca un ESP cantareste 20kg. Vad ca componentele de baza le-ati procurat deja.
|
--------------------
Renault 11 1985 TL,
Skoda Fabia 2002 Comfort
,
- SJ-02-XLK R11 TL 1,4 44kw 1985
|
|
the_linu |
15 Oct 2005, 18:56
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 13 September 04 From: Cluj-Napoca |
ESP = Electronic Stability Program
Componentele principale ale sistemului complex numit ESP sunt: 1. 4x senzori care masoara viteza de rotire a fiecarei roti 2. unitate hidraulica de modulare - primeste comenzi de la ECU si regularizeaza presiunea in fiecare cilindru de frana al rotilor, individual 3. senzor care masoara unghiul de rotire a volanului 4. unitatea de comunicare cu managementul motorului - poate spune motorului sa reduca "puterea" sau sa o creasca 5. sensor care masoara unghiul de rotire in jurul axei verticale - acestea impreuna cu niste senzori integrati de accelerare laterala, fac ca directia actuala a masinii sa poata fi comparata cu intentiile soferului. Dupa cum vezi si cred ca-ti dai seama, este un sistem destul de complex ... |
-------------------- ... parerea mea ...
|
|
semit |
26 Dec 2005, 17:51
Post
#30
|
Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti |
si nu se merita pus after market.... daca e3ra venit cu mawsina da...dar asa..mai mare daraua decat ocaua... parerea mea...
|
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th May 2024 - 04:19 |