Erori tester P047A P047B și P01525
![]() ![]() ![]() |
Erori tester P047A P047B și P01525
obudeanu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 November 22 ![]() |
Attached thumbnail(s) Screenshot_20221119_155233.png ( Size: 111.06k ) Number of downloads: 601 |
||
--------------------
Renault
Laguna
2012 Laguna GT
|
|||
luciancezar |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Buna! Cam mult 26 de grade pe admisie pe frigul asta, de asemenea si fluxul de aer mi se pare enorm. P1525 stiu ca e de la cruise control, un efect al primei erori, nu e ce scrie acolo. Acestea sunt coduri obd 2 universale care sunt corecte, dar pot fi interpretate gresit. Ar trebui o scanare cu ceva dedicat care le interpreteaza corect. Primele erori par a fi de la senzorul de presiune de dupa turbina, turbine upstream sensor pressure, indica o presiune incorecta a presiunii de evacuare. Poza e facuta dupa un minut de functionare in relanti? Daca nu ai sigur egr infundat! Imi dai si mie codul de pe debitmetrul de aer?
This post has been edited by luciancezar: 24 Nov 2022, 16:21 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
obudeanu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 November 22 ![]() |
Da , este făcută după o perioadă de funcționare la relanti.
EGR l-am dat jos și este curat. Am fost la reprezentanta și au pus diagnoza , aparent senzorul de presiune diferențială funcționează cu întreruperi, deși a fost schimbat cu unul nou,i nclusiv conectorul a fost schimbat. Urmeazăsa revin la ei pentru o verificare a cablurilor. Te referi la codul piesei? Mulțumesc! |
--------------------
Renault
Laguna
2012 Laguna GT
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Legat de erorile generice (citite cu un tester\program multimarca):
P047A: Exhaust Pressure Sensor "B" Circuit P047B: Exhaust Pressure Sensor "B" Circuit Range/Performance cei din reprezentanta au verificat parametri aferenti din diagnoza, au masurat valorile tensiunilor, au verificat conectorii si cablajul dintre senzor si calculatorul de injectie (continuitatea \izolarea legaturii alimentarii. la masa si semnal), dupa inlocuire au reinitializat senzorul ex cu RZ036- Senzor presiune diferentiala FAP si au verificat PR414- Presiune dif. FAP ??? Vezi ex atasat si procedura de diagnosticare a senzorului presiune diferentiala FAP la o LagunaIII 2.0 dCi motor M9R814\815, sublinierile le-am facut in capturi: Attached thumbnail(s) SenzorPresiuneFAP1.png ( Size: 282.1k ) Number of downloads: 540 SenzorPresiuneFAP2.png ( Size: 293.47k ) Number of downloads: 514 SenzorPresiuneFAP3.png ( Size: 269.75k ) Number of downloads: 495 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Da, mi-ar trebui codul piesei, al debitmetrului, sau primele 7 litere din vin.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
obudeanu |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 November 22 ![]() |
QUOTE(luciancezar @ 6 Dec 2022, 22:42) VF1KTD2 Nu dețin mașina de foarte mult și încercând sa rezolv problema am aflat următoarele. DPF a fost schimbat cu unu aftermarket Acum am observat că la turații mari la relanti sau in sarcina mașina scoate o dara de fum. Credeți că este de la DPF? |
--------------------
Renault
Laguna
2012 Laguna GT
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Merci pentru cod! Nu are cum sa fie de la dpf. Este o lipsa de aer sau o supra alimentare cu motorina. Prima data trebuie sa verifici daca actuatorul de la turbo se misca usor, in principiu trebuie la relanti sa fie tras undeva la 70%. Cand se tureaza brusc motorul vine o fractiune de secunda in fata si dupa ce creste presiunea, se duce putin spre spatele masinii, se dezangajeaza turbina.
La tine mi se pare ca debitmetrul indica prea mult aer ce presupune o injectare mai multa de motorina. Dar trebuie luate pe rand. This post has been edited by luciancezar: 19 Dec 2022, 20:15 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Nu gasesc codul debitmetrului dupa serie. Imi poti da codul debitmetrului?
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
ProfiBv |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.142 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
QUOTE(luciancezar @ 28 Dec 2022, 00:30) https://www.ssg.asia/cats/#/parts?groupId=I...f251b0cd31c3c88 28 Dec 2022, 13:24: pozitia nr 15 28 Dec 2022, 13:25: Daca nu am ales bine echiparea masinii , selectezi tu ce sti ca ai pe masina sau scri sus seria de sasiu . This post has been edited by ProfiBv: 28 Dec 2022, 12:25 |
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2010 / 1,5dci 110cp / EDC
- Bv Drumuri bune și RESPECT !
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
VF1KTD2 nu cred ca e corect.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
8200280065 Asta e codul.
https://www.google.com/search?q=8200280065&...chrome&ie=UTF-8 il gasesti si pe autokarma https://www.autokarma.ro/piese-auto-origina...000%20280%20065 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Merci! Sunt curios cum merge si daca merge pe euro 4.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Pentru LagunaIII VF1KT0J 2008 Euro4 motor M9R744 codul debitmetrului aer este 8200280065, ex si atasat.
LE: iar la (re)montare este recomandat sa se schimbe si garnitura de etansare, poz. #16 cod OE 8200766130. This post has been edited by Gil26: 30 Dec 2022, 22:15 Attached thumbnail(s) DebitmetruAerM9R744.png ( Size: 284.78k ) Number of downloads: 385 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Acelasi debitmetru il am si eu, dar indica ca valoare la relanti putin peste jumatate din ce indica la colegul in imaginea de mai sus in aceleasi conditii, adica undeva la 13 g/s fata de 24 g/s
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Am mentionat ca acel cod OE este pentru masina ta LagunaIII 2008 Euro4 motor M9R744.
Dar valorile din captura postul #1 sunt citite cu un program generic multimarca si bazate pe niste PID-uri mai mult sau mai putin corecte, pentru debitmetrul de aer vezi atasat parametri (ex PR146, PR180, PR132), valori, unitati de masura si conditii in care se citesc cu un tester\program dedicat CLiP. Attached thumbnail(s) Laguna3M9R744Debitmetru.png ( Size: 142.78k ) Number of downloads: 38 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Cdul meu e m9r742 si e similar cu 744. El are 24,3 g/s, se traduce cu 647 mg/str, euro 5, nu stiu care sunt valorile acceptate pentru el.
This post has been edited by luciancezar: 4 Jan 2023, 23:07 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Da, motoarele sunt similare pe LagunaIII KT0J, dar masina ta a iesit din fabrica in octombrie 2008 cu un motor M9R744 numar de fabricatie C002169, daca doresti poti verifica \confirma asta pe placute (cea de pe blocul motor de langa starter sau langa protectia distributie dupa suport), iar formulele ecuatiilor din PID-uri in diferite programe pot sa difere functie model si nr injectie, si pot sa fie corecte sau nu, valabil si pentru unele erori generice \multimarca citite cu acestea.
This post has been edited by Gil26: 5 Jan 2023, 06:16 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Da, ai dreptate in ce priveste codul si seria motorului, merci pentru detalii. In ce priveste pid-urile, in sistemul obd2 standard ele sunt fixe, precise si gratuite deoarece sunt puse la indemana autoritatilor de verificare a traficului. Mai multe detalii:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Da, am dreptate si in privinta PID-urilor, chiar si tu ai scris asta:
QUOTE(luciancezar @ 24 Nov 2022, 16:16) ... nu e ce scrie acolo. Acestea sunt coduri obd 2 universale care sunt corecte, dar pot fi interpretate gresit. Ar trebui o scanare cu ceva dedicat care le interpreteaza corect ... Noi pe aici discutam de Renault si LagunaIII nu alte marci, "standardizarea" este una iar PID-urile care se gasesc in diferite programele generice multimarca si ce se "citeste" cu ele este cu totul altceva, nu am timp acum dar pot da exemple concrete de formule si adrese preluate aiurea de la Renault de dezvoltatorii acestor aplicatii, in unele versiuni s-a mai corectat cate ceva in altele insa nu, e adevarat insa ca altele sunt OK (si eu am facut cateva PID pentru unele modele \calculatoare Renault), "cireasa de pe tort" este si cand se aleg PID-uri gresite (mai ales pentru anumite injectii) discutia despre asta poate sa fie mai lunga, insa pana la urma fiecare procedeaza cum doreste. PS: si cred ca mai trebuie tinut cont ca initiatorul are masina model 2012 cu softul injectie aferent. This post has been edited by Gil26: 5 Jan 2023, 14:07 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Ce vreau eu sa precizez este faptul ca unele aplicatii sunt oneste si gratuite pentru ca ofera ceva gratuit adica: 1. coduri de eroare la calculatorul de injectie, fara interpretarea lor, si 2. cateva piduri pe care le pune la dispozitie producatorul in functie de marca si model. Acestea sunt destinate verificarii autoturismelor in trafic si sunt corecte. Adresele si formulele de calcul sunt valabile pentru orice masina si sunt mentionate pe site-ul de mai sus. Valorile din prima postare fac parte din aceste pid-uri gratuite si sunt corecte. Valoare debitului de aer este uriasa, dubla aproape, in comparatie cu ce este in general pe un euro4, vorbim de aceiasi capacitate cilindrica si de aceiasi turbina si aproximativ de aceiasi angajare a turbinei. Nu cred ca le-au proiectat francezii chiar asa. Daca valoarea lui e buna, inseamna ca francezii au gandit motorul meu ca unul de 1200 cm3, si culmea 131cp. Eu sunt convins ca debitmetrul meu indica prea putin iar al lui prea mult.
In ce priveste pidurile proprii Renault, alea sunt scumpe din cate inteleg si fiecare producator de echipamente de diagnosticare incearca sa obtina cateva. Cum reusesc, nu stiu, e o tema interesanta si provocatoare pe care vad ca ai abordat-o putin, aprciez asta. Probabil unii au dat gres data fiind dificultatea si lipsa de informatii. Renault nu pune la indemana usor si ieftin, precum VAG undeva la 200 euro, o interfata de diagnosticare, e un mare minus al lor dat fiind faptul ca este o marca pretentioasa cel putin din punct de vedere al gestionarii motorului. This post has been edited by luciancezar: 10 Jan 2023, 10:38 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Asa cum am scris discutia poate sa fie mai lunga iar fiecare procedeaza asa cum doreste, doar referitor la "...Acestea sunt destinate verificarii autoturismelor in trafic si sunt corecte..." citez din nou:
QUOTE(luciancezar @ 24 Nov 2022, 16:16) ... P1525 stiu ca e de la cruise control, un efect al primei erori, nu e ce scrie acolo. Acestea sunt coduri obd 2 universale care sunt corecte, dar pot fi interpretate gresit.... |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Codul de eroare, repet, este corect, pentru ca este luat direct din calculatorul masinii. Unele aplicatii, nu toate, incearca sa-l interpreteze cu putin sau mai mult succes.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
OK, dar ai scris destul de clar ca P1525 stii ca e de la cruise control, un efect al primei erori, nu e ce scrie acolo ....
![]() LE: iar ca sa fie clar pentru toata lumea: QUOTE Description of error P1525: Ford= Air Bypass Valve System; GM= Throttle Body ServiceRequired; Chrysler/Dodge/Jeep= Defrost Sensor; Citroen/Peugeot: Air Bypass Valve System; BMW= A Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1; Daewoo= APS / BOOSTER PRSS SNSR PWR; Mazda= ABV Vacuum Solenoid Circuit; Mercedes= Right adjustable camshaft timing solenoid (Y49/2); Opel= Electronic throttle system (ETS),limp home position – malfunction; Toyota= Resolver Circuit Malfunction; Volkswagen /Audi /Volvo= Intake Camshaft Contr. Circ.,Bank1 Electrical Malfunction si eroarea P1525 NU se refera la cruise control si nici NU este un efect al primei erori, am subliniat cea de la Ford pentru ca PID-urile de acolo sunt cat de cat (si poate ar trebui sa subliniez asta) mai apropiate de Renault. Apoi referitor la ceea ce a scris colegul ”In ce priveste pid-urile, in sistemul obd2 standard ele sunt fixe, precise si gratuite deoarece sunt puse la indemana autoritatilor de verificare a traficului ...” se poate observa ca eroarea aceasta difera de la un producator auto la altul si implica chiar componente diferite deci si PIDs(hex) =01 = 4 Data bytes returned = Monitor status since DTCs cleared. (Includes malfunction indicator lamp (MIL), status and number of DTCs, components tests, DTC readiness checks) sunt diferite, ”standardizarea” aceasta nu implica aceleasi lucruri la toti producatorii, plus ca unii detaliaza si diagnosticarea erorilor Pxxxx, la Renault insa aceasta este facuta dupa un alt format. PS: ceea ce am scris anterior ramane valabil. This post has been edited by Gil26: 10 Jan 2023, 17:27 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Te asigur ca p1525 ESTE eroare a cruise control ca efect al unei alte erori a sistemului de injectie. De aceea cand se aprinde check injection nu functioneaza nici cruise control.
This post has been edited by luciancezar: 10 Jan 2023, 17:39 Attached thumbnail(s) Screenshot_2023_01_10_17_25_26_574_com.android.chrome.jpg ( Size: 408.5k ) Number of downloads: 39 Screenshot_2023_01_10_17_37_11_304_com.android.chrome.jpg ( Size: 671.55k ) Number of downloads: 35 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Reciteste te rog ceea ce am scris, si te citez din nou:
QUOTE(luciancezar @ 10 Jan 2023, 13:23) Codul de eroare, repet, este corect, pentru ca este luat direct din calculatorul masinii. Unele aplicatii, nu toate, incearca sa-l interpreteze cu putin sau mai mult succes. plus ca depinde de "aplicatie" (sunt diferente destul de mari intre ele), chiar versiune, PID-uri alese si mai ales sa fie conforme \corespunzatoare, ecuatii si adrese, soft injectie, ... mai adaug chiar si interfata plus softul interfetei, cei care folosesc programele astea generice o fac de obicei cu unele clone ELM327 ieftine dar destule din pacate NOK pentru Renault si care "citesc" balarii, etc... Iar daca tot ai facut afirmatiile acestea, ai tras "concluzii" cu privire la valori, doresti sa faci comparatii, etc. iti sugerez sa ai atat aceleasi date de "intrare" cat si de "iesire" in toate cazurile, altfel toate acestea NU sunt (neaparat) corecte ... PS: si daca tot ai mentionat forumul Renault din UK poti sa citesti si celelalte posturi de acolo mai ales #2, apoi referitor la P1525 si ”aplicatiile” ![]() Toate cele bune! This post has been edited by Gil26: 10 Jan 2023, 19:14 Attached thumbnail(s) P1525.png ( Size: 113.58k ) Number of downloads: 27 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
luciancezar |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 11 August 18 ![]() |
Eu am avut codul de eroare 1525 si a fost foarte clar eroare a cruise controlului ca efect al unei erori la sistemul de injectie. Punct! La fel s-a intamplat si la alti colegi, conform atasamentelor! Iarasi PUNCT! Restul sunt speculatii inutile. Sistemul functioneaza corect, dar trebuie sa ai suficiente informatii pentru o interpretare corecta. PUNCT!
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 dci 130hp 2008
- CJ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:57 |