Eliminare greierasi trapa
![]() ![]() ![]() |
Eliminare greierasi trapa
panavision |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|||
rommax2 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 23 January 08 ![]() |
Mie mi s-a blocat trapa, cand rotesc butonul sau apas pe cel din mijloc din spate se aude un tacanit si trapa nu se deschide. Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna cum sau daca pot sa rezolv aceasta problema ?
|
--------------------
Renault Megane II
Renault Megane II
2002
|
|
nkusor |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 9 January 07 ![]() |
Salut panavision
Am gasit in programul Dialogis acele piese uzate. Ele sunt denumite articulatie elastica sau mecanism to. Am am o veste buna si una rea pentru tine. 1. Cea rea se datoreaza pretului care este de 347.00 Ron adica 3.47000.000 lei vechi. ![]() 2. Cea buna este ca le au la Ipso Otopeni in set pe stoc. ![]() Codul piesei este: 7701208254. This post has been edited by nkusor: 10 Apr 2008, 15:10 |
--------------------
Renault
Megane II
2007 Luxe Privilege 1.5 dCI
- B ** * * * Clima, scaune, trapa, xenon, tuxedo, parktr., etc.
|
|
panavision |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand imi cer scuze ca nu am mai avut timp sa completez tutorialul, dar sunt intr-o perioada foarte aglomerata.
Kitul de reparatie am reusit sa-l cumpar acum cateva saptamani, dar nu am avut timp sa-l montez pana ieri. Pretul intra-adevar a fost in jur de 3 milioane, dar codul a fost altul. Respectiv :77 01 209 744 (poate este diferit de la bicorp, la sedan) Mai jos puteti vedea ambalajul si continutul acestuia: Image092.jpg ( Size: 444.26k ) Number of downloads: 2160 Image093.jpg ( Size: 586.76k ) Number of downloads: 1529 Si cam asa arata acei "papucei" in stare buna: Image094.jpg ( Size: 412.96k ) Number of downloads: 1602 Partea buna este ca in pachet vine si o cutiuta cu vaselina. Pentru a mentine in stare buna toate aceste piese supuse uzurii, cred ca este necesara curatarea si gresarea sistemului cam la 2 luni (mai ales daca folositi masina in Bucuresti si nu aveti garaj). Rezultatele eu zic ca sunt mai mult decat multumitoare. Respectiv trapa sta mult mai fixa si nu mai troncane la cea mai mica denivelare. Suieratul la viteze mari nu dispare complet dar se aude doar daca opriti muzica. In cazul in care doriti sa faceti singuri intretinerea acestui sistem, timpul necesar pentru operatiune este de maxim 15-20 de minute. Daca mai aveti nevoie de informatii ma puteti contacta pe PM si voi incerca sa va raspund cat pot de repede. Am uitat sa precizez ceva: Metoda cu banda izolatoare este o improvizatie care a functionat foarte bine pana acum. Nu garantez ca va functiona la fel de bine pe o perioada lunga de timp, mai ales ca urmeaza si caldurile. Oricum de stricat nu are ce sa se strice. In cel mai rau caz se dezlipeste banda izolatoare de pe papucei si ajungeti in stadiul initial. Daca totusi alegeti varianta banda izolatoare, alegeti cantitatea de banda folosita in functie de uzura "papuceilor". Acestia in final trebuie sa mearga usor pe traseu. This post has been edited by panavision: 12 Apr 2008, 09:18 |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
rommax2 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 23 January 08 ![]() |
Am facut si eu acest lucru si am inchis trapa din grasala inainte sa prind surubul de pe partea dreapta, cel din imagine (nu am mai facut alta poza, am copiat-o pe a ta).
Problema e ca nu se mai deschide trapa probabil din cauza ca detecteaza ea ca nu mai are un brat sau ceva de genul asta. Exista vreo posibilitate sa deschid altfel trapa (prin fortare sau ceva) ? |
--------------------
Renault Megane II
Renault Megane II
2002
|
|
ScoRpiO |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 6 August 03 From: Bucuresti ![]() |
salut everybody!
am si eu aceeasi problema la trapa.. are joc in coltul din partea stanga si suiera la peste 110 km/h. am fost in service si mi-au schimbat papucii aia cu brate cu tot, gresat, etc, sub ochii mei... surpriza insa... daca in continuare la fel... we asta o sa demontez sina ca suspectez ca nu e stransa bine partea din fata a sinei si este mai inalta si ca urmare nu exercita suficienta presiune asupra bratelor ca sa apese bine trapa pe cheder. va tin la curent cu orice voi identifica la sina. |
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2003 1.6 16V
- - ScoRpiO
____________________________________ Posesor de Renault Megane Bicorp 2.1 |
|
rommax2 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 23 January 08 ![]() |
Ai megane hatchback sau sedan? Eu nu reusesc sa o demontez (am un hatchback) si este blocata de tot, se aude un tacanit in spate si atat, se mai deschide din cand in cand.
|
--------------------
Renault Megane II
Renault Megane II
2002
|
|
hellcat |
![]()
Post
#8
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Ar fi bine daca acest topic ramane un tutorial daca tot suntem pe aceasta arie.
Discutia despre trape si problemele lor generale si/sau particulare ar fi ideal sa se continue pe un topic dedicat la sectiunea Megane II. Un moderator ar putea sa intervina si sa pastreze doar discutia strict legata de acest tutorial. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
ScoRpiO |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 6 August 03 From: Bucuresti ![]() |
ca sa nu mai poluam tutorialul, am deschis un nou topic:
http://www.reno.ro/Probleme-trapa-t119653.html ramane la latitudinea moderatorilor daca topicurile vor fi unite sau nu! Excelent tutorial panavision! multumim! |
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2003 1.6 16V
- - ScoRpiO
____________________________________ Posesor de Renault Megane Bicorp 2.1 |
|
topy30 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 1 November 05 ![]() |
panavision!am cumparat recent un megane confort privilege si te rog sa imi spui si mie ce trebuie sa fac acum la inceput cu trapa( ma refer la gresare...etc)sa nu am probleme mai tarziu cu ea.Merci
|
--------------------
renault
megane II
2008+ MIO C720
|
|
panavision |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Dupa 3 ani in care am umplut de carne frigiderul celui care a proiectat minunatul sistem cu "papucei", am decis ca a venit timpul pentru o schimbare. Am zis sa fac o curatenie de primavara si mi-am pus mainile in cap cand am vazut ca degeaba am tot gresat si curatat sistemul de la trapa, ca papuceii tot se uzeaza si iar am ajuns in stadiul in care ar trebui sa dau aproape 100E pe altii noi pentru ca au ajuns sa arate cam asa:
16042011074.jpg ( Size: 85.77k ) Number of downloads: 1336 Si iata cum am inceput sa imi storc creierii sa gasesc o solutie mai permanenta. Si solutia a venit dintr-un domeniu ce imi mai face cu ochiul in timpul liber, si anume modelismul. Am masurat santul pe care culiseaza papuceii (10mm) si axul pe care stau papuceii (6mm). Apoi am gasit niste rulmenti cu dimensiunea D10 x d5 x 4 mm care mi s-au parut potriviti pentru proiect. 16042011077.jpg ( Size: 69.56k ) Number of downloads: 910 Asa ca am trecut la modificarea diametrului axului pe care stau papuceii de la 6 la 5 mm cu ajutorul unei pietre de ascutit cutite atasata la o bormasina si a iesit ce se vede mai jos. 16042011079.jpg ( Size: 42.15k ) Number of downloads: 856 Apoi am introdus rulmentii pe axe, am pus putin super glue sa fiu sigur ca nu pleaca la plimbare si a rezultat noul sistem de culisare al trapei de Megane: 16042011073.jpg ( Size: 54.1k ) Number of downloads: 941 Avantajele acestui sistem ar fi ca nu mai e nevoie de gresare, curatare sau intretinere. Canalul pe care culiseaza se va curata de fiecare data cand spalati masina, lipsa vaselinei inseamna ca mizeria nu se mai strange pe canal. Frecarea intre rulmenti si canal este minima, pentru ca suprafata de contact este mica, iar metalul aluneca usor pe plastic. Pretul pentru 4 rulmenti este de 34 Ron fara transport si sunt luati de aici. Nu fac reclama, doar va usurez munca de cautare. Mare atentie sa nu fortati rulmentii cand ii introduceti pe ax, pentru ca se vor sparge. Initial ar batut unul cu ciocanu si a ajuns asa: 16042011076.jpg ( Size: 84.41k ) Number of downloads: 930 In rest aveti nevoie de rabdare si cam 1 ora de mesterit. Spor la modificari. This post has been edited by panavision: 17 Apr 2011, 11:31 |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
defrag |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 924 Joined: 9 August 07 From: BUCURESTI ![]() |
Super idee si tutorial
Mi-am comandat si eu rulmenti. Multumesc. |
--------------------
renault
Scenic 3. 1.6 dci
2015/ Bose
- IL 65 DRA
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#13
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
Bun tutorial
![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
shyck |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 620 Joined: 24 August 05 ![]() |
foarte bun tutorialul, mai ales ca daca schimbi odata papucii, iti raman cei vechi pe care ii poti modifica
eu sunt de acord cu rulmentii, dar nu in totalitate poate sunt mai buni poate nu, nu zic nici una nici alta, doar intreb daca ei au crapat la o usoara introcere cat crezi ca vor rezista acolo? daca acel canal este de plastic nu crezi ca rulmentul poate largi/afecta canalul? le ai deja pe masina? cum se comporta? nu vreau sa fiu carcotas, daca se comporta bine, chiar cu schimbat la 1 an, dar fara sa afecteze altceva, sunt si eu interesat oricum ideea este de laudat |
--------------------
Renault
Megane IV Estate
2018 GT 205 Ex: Renault Megane II Sedan 1,6 16V 2003 Privilege + Cruise
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#15
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Eu nu pricep un lucru - rulmentii aia fie freaca doar pe partea inferioara a glisierei, deci sunt mai mici, si ramane joc intre rulment si partea superioara a glisierei, fie freaca pe ambele parti si...cum se invart?!
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
panavision |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
@shyck Rulmentul care a crapat a fost introdus cu forta folosind un ciocan. Inca nu subtiasem suficient de mult axul. Si crede-ma ca am batut tare in el pana a crapat. Sistemul l-am montat pe masina, am fost in teste pe tot felul de drumuri. Am incercat si cu trapa deschisa si cu ea inchisa pe drum cu denivelari si sunt foarte multumit de rezultat.
@R19/16v Rulmentii au fix dimensiunea canalului. Nu exista joc deloc. In mare parte rulmentii aluneca pe canal, nu trebuie neaparat sa se invarta. Se invart daca au aderenta mai mare pe una dintre parti (superioara sau inferioara). Suprafata de contact cu canalul este foarte mica, rulmentii sunt netezi si aluneca foarte usor pe canal fara sa il deterioreze. Aveti sanse mai mari sa obtine o uzura a canalului folosind papuceii de origine. O sa incerc sa fac astazi si un filmuleti sa vedeti cat de usor se deplaseaza trapa. |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
shyck |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 620 Joined: 24 August 05 ![]() |
ar fi super
astept filmuletul |
--------------------
Renault
Megane IV Estate
2018 GT 205 Ex: Renault Megane II Sedan 1,6 16V 2003 Privilege + Cruise
|
|
panavision |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
http://www.youtube.com/watch?v=-3QL-y7MAfI
Am facut un filmulet demonstrativ mai detaliat. Daca vrea cineva sa vada sistemul live in Bucuresti ne putem auzi pe PM sa vedem cum ne intalnim. Stau cam prost cu timpul dar mai gasesc mici ferestre. This post has been edited by panavision: 18 Apr 2011, 13:25 |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
shyck |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 620 Joined: 24 August 05 ![]() |
wow
![]() ![]() ![]() super merge chiar foarte misto, foarte lin, fara greutati fac comparatie cu a mea care merge foarte greu, am schimbat papuceii acum 2 ani si nu am folosit trapa cine stie ce astept si alte pareri sper sa nu fi aruncat pauceii vechi si sa ma apuc de bricolat super |
--------------------
Renault
Megane IV Estate
2018 GT 205 Ex: Renault Megane II Sedan 1,6 16V 2003 Privilege + Cruise
|
|
panavision |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca am schimbat filmuletul, acum se vede si un detaliu cu rulmentii in actiune.
|
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
shyck |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 620 Joined: 24 August 05 ![]() |
stii ce am uitat eu sa precizez, rulmentul trebuie sa aiba joc acolo, pentru a se putea roti, in caz contrar merge tot prin frecare
nu are cum sa se roteasca daca atinge si jos si sus cum sta la capitolul vibratii, vechii papuci, sunt din cauciuc, automat iau din socuri, aici este fier? am sa vad filmuletul cand ajung acasa, no acces to youtube from work ![]() ![]() ![]() btw: era un topic mai vechi cu niste papuci confectionati din alt material, mai exista? This post has been edited by shyck: 18 Apr 2011, 13:42 |
--------------------
Renault
Megane IV Estate
2018 GT 205 Ex: Renault Megane II Sedan 1,6 16V 2003 Privilege + Cruise
|
|
panavision |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Rulmentul nu trebuie neaparat sa se invarta. Se invarte doar daca pe una din laturi are aderenta mai mare. In rest tot prin frecare merge, dar comparativ cu papuceii frecarea este mult mai mica, in primul rand pentru ca suprafata de contact este foarte mica si in al doilea rand pentru ca metalul aluneca mult mai usor pe plastic.
Faceti un test simplu. Daca aveti la indemana un cablu usb, incercati sa frecati o muchie de la partea metalica a mufei pe o suprafata de plastic, iar apoi incercati alelasi lucru cu o muchie a partii de plastic care acopera mufa. O sa vedeti ca partea de metal aluneca mult mai usor decat cea de plastic. Asa cum am zis am incercat sa merg pe un drum cu foarte multe denivelari si cu trapa deschisa si cu ea inchisa. Si nu se aude niciun zgomot, nu trepideaza, nu troncane, nu face nimic. |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#23
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Da' tare mi-e c-o sa faci santuri in glisiere...
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
panavision |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu sunt convins ca nu vor aparea santuri. Canalul de culisare este dintr-un plastic suficient de rezistent, iar suprafata rulmentilor este foarte neteda. Iar combinatia papucei, vaselina, praf este mult mai abraziva.
|
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#25
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
O fi fost abraziva, da' era mai moale.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
defrag |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 924 Joined: 9 August 07 From: BUCURESTI ![]() |
Azi am realizat si eu modificarea cu rulmenti. Confirm ca functioneaza foarte bine.
Multumesc panavision pt. idee. |
--------------------
renault
Scenic 3. 1.6 dci
2015/ Bose
- IL 65 DRA
|
|
George Paul |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 6 May 07 ![]() |
Am recurs si eu la inlocuirea papuceilor cu rulmenti (translatie inlocuita cu rotatie). Unul dintre ei scartaia aschiind in ghidajul-sina deoarece se rupsese un sfert din invelitoarea cu care se freca de sina si rascheta cu ea la fiecare inchidere. Sina avea sapat un sant destul de adanc (nu e de plastic, ci de metal acoperit cu o protectie destul de consistenta anti-frictiune).
Fiindu-mi teama ca nu voi putea ajusta fara abateri majore axele papuceilor, am cumparat rulmenti D10xd6x3. Sunt cam ingusti, au inelele mai subtirele, dar sper sa tina. Nu sarcina la care sunt supusi imi starneste teama, ci comportarea lor dupa spalari/ploi, inghet. Poti pune si rulmenti de D8, NU VOR AVEA CUM sa aibe joc, ei vor calca diferit: unul pe partea superioara a sinei, al doilea pe partea de jos a ei. Nu vor calca nicicand haotic (cand pe partea de sus, cand pe cea de jos a sinei). Greutatea trapei apasa excentric pe brida cu axele rulmentilor, tinandu-i mereu in contact tensionat cu ambele parti ale sinei-ghidaj a trapei (ca in schema).rulmenti.jpg ( Size: 43.4k ) Number of downloads: 836 Oricum, e suficient sa prinda (pe vaselina cu care e uns ghidajul partii din fatza a trapei) ceva abraziv, ca sa deterioreze si calea de ghidare din fatza, unde exista tot translatie. O problema ramane, dar numai cand trapa e lasata deschisa. |
--------------------
Renault
Clio III
08.2007/Dynamique/1.4/3 usi Iudelor '89-azi:
Cine-au îndragit strainii Mânca-i-ar inima cânii, Mânca-i-ar casa pustia Si neamul nemernicia. Cititi ''Doina'' - Eminescu. |
|
panavision |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
@George Paul De unde ai cumparat rulmetii D10xd6x3? Ce spui tu cu rulmenti D8 e adevarat doar daca stai cu masina pe loc sau mergi pe un drum foarte drept. La cea mai mica denivelare vei avea un adevarat concert de troncaneli in partea din spate.
Eu sunt in continuare foarte multumit de conversia la rulmenti. Folosesc trapa in fiecare zi si chiar astazi am verificat starea rulmentilor si a caii de rulare si totul este ok. Nu exista deloc uzura, in conditiile in care nu am mai gresat deloc traseul. |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
George Paul |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 6 May 07 ![]() |
De aici.
Nu m-am gandit sa fi pus cate 2 unul langa altul, adica in total 8, ca loc pe axe e destul. Cred ca era mult mai bine. Oricum, sunt nemultumit ca am joc pe una din bridele cu rulmenti. Cum spuneam mai sus, una din glisiere a fost aschiata de papucelul rupt. Jocul se face auzit cu trapa inchisa. Papuceii erau mai lungi, aveau acest avantaj al contactului nepunctiform, mai ales in zona cu curburi a glisierelor. Asta e, nu vreau sa ma intorc iar la papucei, vaselina, praf, nisip abraziv etc., ca raman fara glisiere. |
--------------------
Renault
Clio III
08.2007/Dynamique/1.4/3 usi Iudelor '89-azi:
Cine-au îndragit strainii Mânca-i-ar inima cânii, Mânca-i-ar casa pustia Si neamul nemernicia. Cititi ''Doina'' - Eminescu. |
|
slash28 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 2 December 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Poate ma puteti ajuta si pe mine cu o serie de sasiu de la un megane sedane cu trapa. Am un megane sedane 2007. Am avut un accident si am fost nevoit sa schimb plafonul. Neavad casco am luat unul de la dezmembrari care avea trapa. Acum am nevoie de 2 suruburi in care e prinsa trapa si nu le pot comanda pentru ca am luat seria de sasiu gresit de pe masina de la dezmembrari. Multumesc |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 18:06 |