Elicea la radiator
![]() ![]() ![]() |
Elicea la radiator
pokales |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 29 December 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
twingo
1997
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#2
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Da, porneste si merge cat are nevoie.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
pokales |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 29 December 08 ![]() |
mc dar... intre fulia de la motor si fulia de la pompa de apa mai este o fulie intermediara...care e pe dosul curelei de la pompa de apa...aia de ce merge cand vrea...tot asa face...ba merge ba se opreste
|
--------------------
renault
twingo
1997
|
|
alexmitzu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
si eu mi-am pus intrebarea acelei elice ce are drept scop racirea apei din radiator, aseara dupa un drum de 2 km, am ridicat capota si era radiatorul foarte cald, adica puteai sa pui mana pe el dar nu o tinei foarte mult ca frigea. am bagat si degetul in borcanelul de apa, nivelul era ok, apa era rece.
acum imi pun niste intrebari: * apa nu atinsese temperatura optima pentru a porni elicea? * senzorul care da semanalul pentru pornirea elicei este termostatul sau este altul in radiator? * pot verifica daca e ok unind cele doua fire de la elice? cine a mai avut dubii ca ale mele si a gasit raspunsuri? ms |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
gedan |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
poti sa unesti firele de la termocupla, nu de la ventilator. identifica unde este termocupla, are firele destul de groase. scoti mufa de pe termocupla si faci scurt cu un fir scurt si gros. trebuie sa plece ventilatorul!
|
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
twingooo |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
eu cred ca ati deschis un topic total inutil din ciclul "lucruri pe care le afli cautand"
@alexmitzu: pentru o experienta total palpitanta, scoate busonul de la radiator si verifica temperatura acolo ![]() parol daca nu cred cateodata ca ar trebui sa bage in cursul de conducere auto si o sectiune mica cu mecanica generala si de bun simt |
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
alexmitzu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
twingooo sunt multi oameni destepti pe acest formul, unii o dovedesc altii nu, fara suparare. erai adeptul posturilor utile.
totusi hai sa-ti explic niste lucruri: * postul nu l-am deschis eu, era deschis in 2008. * busonul il voi scoate cand te vei uita tu la el de la 5cm distanta ![]() vad ca spui cuvinte pe care nu le intelegi '' de bun simt'' unde era cand imi faci mie recomandari? sincer nu stiu de gluma cand recomandai cuiva sa posteze ceva util... as putea sa spun si mai multe insa vreau sa fie un post util, macar pentru comportamentul tau pe viitor... MS gedan, diseara sper sa am timp sa ma uit acolo si sper sa-mi dau seama ce si cum (la un diesel pornea imdiat, la fel si la logan, la mine nu prea :-s) This post has been edited by alexmitzu: 22 Jul 2010, 06:26 |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
twingooo |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
daca tu bagi degetul in BORCANEL si nu in vasul de expansiune sa vezi daca apa e calda de o elice, am inteles unde bati cu utilitatea postului.
|
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
TM31BDY |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 18 June 10 ![]() |
Si eu am avut probl asta,si era stricat senzorul de la termocupla.Asa ca daca ai banuieli e vreo 90 de lei senzorul si sigur va functiona corect
![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2007
- Tm 47 BDY
|
|
rwxit |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 13 April 10 From: IS ![]() |
si mie imi mergea ventilatorul "numai cand avea chef", pana am fost sa`l verifice cineva si a constatat ca avea rotorul ars, carbunii sudati, etc. intre timp am comandat un motoras de pe un twingo din `02, l`am pus pe suport cu ajutorul altor nituri (ca am obs. ca nu se potriveste suportul de pe `02 cu cel de pe `95). Partea proasta e ca elicea de pe noul motoras e un pic crapata si sistemul de prindere difera, asa ca nu am cum sa il folosesc pe cel vechi. Credeti ca e posibil sa gasesc doar elicea pt motorasul de `02? P.S. Cei de la dezmembrari mi`au oferit elicea cu tot cu suport si motoras si la un pret de`ti vine sa pui un chinez sub capota sa`ti sufle pt racire.
|
--------------------
Renault
Twingo 1.2 / 8V
`95
- [IS 07 ***]
|
|
alexmitzu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
e o chestie foarte ciudata la twingo, ventilatorul prinde sa se invarta cand ajunge la o temperatura, eu ma uitam la el cand opream masina.
am facut testul: turat masina pe loc, porneste ventilatorul, daca opresc motorul, ventilatorul se opreste automat, lucru care la alte masini nu se intampla, functioneza in continuare pana apa ajunge la o temperatura normala, apoi iar am turat motorul, porneste ventilatorul, opresc motorul insa raman cu cheia in contact in pozitia ½bord aprins½ si ventilatorul functiona in continuare. este foarte ciudat modul acesta de functionare ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
In manual zice asa (la D4F cel putin - insa sunt sigur ca este valabil si la D7F).
Se cheama "Functia de antiperlocatie" - ![]() Si zice cam asa: "La fonction antipercolation est commandée par le calculateur d'injection. L'information température d'eau utilisée est celle du systeme d'injection. Apres coupure du contact, si le moteur a tourné, le systeme entre en mode surveillance. Si la température d'eau dépasse le seuil 102° C pendant les 2 minutes suivant l'arret du moteur, la petite vitesse du groupe motoventilateur est pilotée. Si la température d'eau repasse en-dessous 95° C le relais du groupe motoventilateur est coupé (le groupe motoventilateur ne peut etre commandé pendant plus de 10 minutes)." Asta inseamna: Aceasta functie este comandata de calculatorul de injectie. Informatia temperaturii apei este utilizata de systemul de injectie. Dupa ce iei contactul, daca motorul este pornit, sistemul intra in mod de supraveghere. Daca temperatura apei depaseste 102° C peste 2 minute de la oprirea motorului, este activat ventilatorul de racire pe prima treapta de viteza. Daca temperatura scade sub 95° C releul ventilatorului (GMV) este decuplat (ventilatorul nu mai poate fi comandat timp 10 minute). This post has been edited by bubu782001: 1 Sep 2010, 12:04 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#13
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Este vorba de functia "antipercolatie" sau "antipercolare".
Si ca erata: "Dupa ce iei contactul, daca motorul a fost pornit, sistemul intra in mod de supraveghere." In loc de: "Dupa ce iei contactul, daca motorul este pornit, sistemul intra in mod de supraveghere." This post has been edited by tunderbird: 1 Sep 2010, 14:56 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoºul e mai frumos ca vulturul, numai cã nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Corect.
![]() By the way... si ce este pana la urma functia aia de "antipercolare" ? Acest sistem in sine? |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#15
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai este exact ceea ce ai descris tu mai devreme. Functia aceasta este necesara pentru evitarea percolarii sau percolatiei
![]() ![]() Iata si o definitie a fenomenului de percolatie aferenta domeniului auto (termenul se mai foloseste si in alte domenii, in special in geologie/metalurgie): "Percolation (automotive field) A condition in which the fuel actually boils due to excess heat. Percolation prevents proper atomization of the fuel causing rough running. " A propos, isi mai aduce aminte cineva de ce multe Dacii 1300 pe carburator porneau destul de greu cand motorul era foarte cald? This post has been edited by tunderbird: 1 Sep 2010, 20:13 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoºul e mai frumos ca vulturul, numai cã nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Aham...ee uite ca nu o stiam pe asta. Pe bune ca nu o stiam (nici nu am avut Dacie). Mai invata omul cate ceva...
![]() This post has been edited by bubu782001: 2 Sep 2010, 12:07 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#17
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Atat la R19 16v cat si la Scenic 2.0T exista o pompa electrica de apa, care porneste in anumite conditii, inlocuind-o pe cea antrenata de motor, dupa acesta se opreste.
Nu are legatura cu sistemul de alimentare, ci cu cel de racire. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Pompa de apa electrica? Separata ce pompa de apa de la motor? Sau aia electrica o substituie pe aceasta? Foarte tare
![]() Presupun ca sistemele respective de racire sunt foarte lungi/mari si ca sa "ajute" pompa motorului, intervine si electrica cand motorul sta, sau probabil cand e la relanti (pompa de apa are eficienta scazuta la relanti stiam eu...). Buna asa. Invat si eu chestii noi (care se pare ca sunt vechi dar habar nu aveam de ele ![]() Mersi. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#19
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
La Scenic n-am cautat, dar la 19 releul care porneste pompa primeste curent doar dupa ce se ia contactul, iar in niste teste am observat ca daca alimentam pompa electrica in timp ce motorul mergea, temperatura motorului crestea foarte repede. Din aceste motive eu cred ca pompa electrica o inlocuieste pe cea mecanica.
Parca citisem pe undeva ca pompa aceasta exista pentru a reduce temperatura din sistemul de racire dupa oprirea motorului, pentru ca in aceasta situatie, fara a circula, temperatura apei creste, creste si presiunea, iar supapa de pe vasul de expansiune elibera aburi in atmosfera. In timp, percolarea asta ducea reducerea cantitatii de lichid de racire din sistem. This post has been edited by R19/16v: 2 Sep 2010, 14:36 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Da sa stii ca. Cred ca asta e motivul pentru care la un timp - 1 an - 1 an si jumate, (eu nu am stat mai mult de 1 an jumate, cu acelasi antigel) in instalatie este mai putin lichid fata de cat am pus initial.
This post has been edited by bubu782001: 2 Sep 2010, 14:43 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#21
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Nu prea stiu de ce s-a incalzi motorul ala mic asa tare...
19le aprindea becul la 125 de grade, ceea ce e foarte mult. This post has been edited by R19/16v: 2 Sep 2010, 14:47 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
...cred ca e din cauza ca motorul are 16v. Nu ar putea duce la o incalzire mai agresiva acest fapt ?
This post has been edited by bubu782001: 2 Sep 2010, 15:10 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#23
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoºul e mai frumos ca vulturul, numai cã nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
R19/16v |
![]()
Post
#24
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
64.4 bhp/litre la Twingo
79.4 bhp/litre la 19 80.6 bhp/litre la Scenic Eu cred ca eunt mai multi factori care influenteaza existenta unei pompe anti-percolare. This post has been edited by R19/16v: 2 Sep 2010, 20:10 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#25
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Categoric.
Si probabil pentru ca asa cum rezulta si din ierarhia prezentata de tine, Twingo ar fi cel mai putin incarcat, a fost suficient ca producatorul sa se limiteze numai la "implicarea" GMV-ului. This post has been edited by tunderbird: 2 Sep 2010, 20:28 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoºul e mai frumos ca vulturul, numai cã nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 06:00 |