Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Elicea la radiator

pokales
post 29 Dec 2008, 11:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 29 December 08




am si eu un mic twingo de prin 97... imi place cum se comporta... insa nu stiu sigur daca e bine sa nu mearga elicea la radiator... adik cel putin merge numai cand vrea ea... e ok sa faca assa?


--------------------
renault twingo 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 Dec 2008, 11:58
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Da, porneste si merge cat are nevoie.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pokales
post 29 Dec 2008, 12:06
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 29 December 08




mc dar... intre fulia de la motor si fulia de la pompa de apa mai este o fulie intermediara...care e pe dosul curelei de la pompa de apa...aia de ce merge cand vrea...tot asa face...ba merge ba se opreste


--------------------
renault twingo 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexmitzu
post 21 Jul 2010, 15:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 27 January 10
From: Popești-Leordeni




si eu mi-am pus intrebarea acelei elice ce are drept scop racirea apei din radiator, aseara dupa un drum de 2 km, am ridicat capota si era radiatorul foarte cald, adica puteai sa pui mana pe el dar nu o tinei foarte mult ca frigea. am bagat si degetul in borcanelul de apa, nivelul era ok, apa era rece.

acum imi pun niste intrebari:
* apa nu atinsese temperatura optima pentru a porni elicea?
* senzorul care da semanalul pentru pornirea elicei este termostatul sau este altul in radiator?
* pot verifica daca e ok unind cele doua fire de la elice?

cine a mai avut dubii ca ale mele si a gasit raspunsuri?

ms


--------------------
Renault Scenic 3 1.5 dci 110CP 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 21 Jul 2010, 15:25
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




poti sa unesti firele de la termocupla, nu de la ventilator. identifica unde este termocupla, are firele destul de groase. scoti mufa de pe termocupla si faci scurt cu un fir scurt si gros. trebuie sa plece ventilatorul!


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 21 Jul 2010, 18:14
Post #6


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




eu cred ca ati deschis un topic total inutil din ciclul "lucruri pe care le afli cautand"

@alexmitzu: pentru o experienta total palpitanta, scoate busonul de la radiator si verifica temperatura acolo smile.gif

parol daca nu cred cateodata ca ar trebui sa bage in cursul de conducere auto si o sectiune mica cu mecanica generala si de bun simt


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexmitzu
post 22 Jul 2010, 06:25
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 27 January 10
From: Popești-Leordeni




twingooo sunt multi oameni destepti pe acest formul, unii o dovedesc altii nu, fara suparare. erai adeptul posturilor utile.

totusi hai sa-ti explic niste lucruri:
* postul nu l-am deschis eu, era deschis in 2008.
* busonul il voi scoate cand te vei uita tu la el de la 5cm distanta biggrin.gif

vad ca spui cuvinte pe care nu le intelegi '' de bun simt'' unde era cand imi faci mie recomandari? sincer nu stiu de gluma cand recomandai cuiva sa posteze ceva util...

as putea sa spun si mai multe insa vreau sa fie un post util, macar pentru comportamentul tau pe viitor...

MS gedan, diseara sper sa am timp sa ma uit acolo si sper sa-mi dau seama ce si cum (la un diesel pornea imdiat, la fel si la logan, la mine nu prea :-s)

This post has been edited by alexmitzu: 22 Jul 2010, 06:26


--------------------
Renault Scenic 3 1.5 dci 110CP 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 22 Jul 2010, 07:23
Post #8


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




daca tu bagi degetul in BORCANEL si nu in vasul de expansiune sa vezi daca apa e calda de o elice, am inteles unde bati cu utilitatea postului.


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TM31BDY
post 24 Jul 2010, 11:31
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 18 June 10




Si eu am avut probl asta,si era stricat senzorul de la termocupla.Asa ca daca ai banuieli e vreo 90 de lei senzorul si sigur va functiona corect wink.gif


--------------------
Renault Megane II 2007 - Tm 47 BDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rwxit
post 23 Aug 2010, 15:36
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 13 April 10
From: IS




si mie imi mergea ventilatorul "numai cand avea chef", pana am fost sa`l verifice cineva si a constatat ca avea rotorul ars, carbunii sudati, etc. intre timp am comandat un motoras de pe un twingo din `02, l`am pus pe suport cu ajutorul altor nituri (ca am obs. ca nu se potriveste suportul de pe `02 cu cel de pe `95). Partea proasta e ca elicea de pe noul motoras e un pic crapata si sistemul de prindere difera, asa ca nu am cum sa il folosesc pe cel vechi. Credeti ca e posibil sa gasesc doar elicea pt motorasul de `02? P.S. Cei de la dezmembrari mi`au oferit elicea cu tot cu suport si motoras si la un pret de`ti vine sa pui un chinez sub capota sa`ti sufle pt racire.


--------------------
Renault Twingo 1.2 / 8V `95 - [IS 07 ***]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexmitzu
post 1 Sep 2010, 07:05
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 27 January 10
From: Popești-Leordeni




e o chestie foarte ciudata la twingo, ventilatorul prinde sa se invarta cand ajunge la o temperatura, eu ma uitam la el cand opream masina.

am facut testul: turat masina pe loc, porneste ventilatorul, daca opresc motorul, ventilatorul se opreste automat, lucru care la alte masini nu se intampla, functioneza in continuare pana apa ajunge la o temperatura normala, apoi iar am turat motorul, porneste ventilatorul, opresc motorul insa raman cu cheia in contact in pozitia ½bord aprins½ si ventilatorul functiona in continuare.

este foarte ciudat modul acesta de functionare smile.gif


--------------------
Renault Scenic 3 1.5 dci 110CP 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 1 Sep 2010, 11:43
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




In manual zice asa (la D4F cel putin - insa sunt sigur ca este valabil si la D7F).

Se cheama "Functia de antiperlocatie" - icon_mrgreen.gif habar nu am ce inseamna.

Si zice cam asa:

"La fonction antipercolation est commandée par le calculateur d'injection. L'information température d'eau utilisée est celle du systeme d'injection.
Apres coupure du contact, si le moteur a tourné, le systeme entre en mode surveillance.
Si la température d'eau dépasse le seuil 102° C pendant les 2 minutes suivant l'arret du moteur, la petite vitesse du groupe motoventilateur est pilotée.
Si la température d'eau repasse en-dessous 95° C le relais du groupe motoventilateur est coupé (le groupe motoventilateur ne peut etre commandé pendant plus de 10 minutes)."

Asta inseamna:

Aceasta functie este comandata de calculatorul de injectie.
Informatia temperaturii apei este utilizata de systemul de injectie.
Dupa ce iei contactul, daca motorul este pornit, sistemul intra in mod de supraveghere.
Daca temperatura apei depaseste 102° C peste 2 minute de la oprirea motorului, este activat ventilatorul de racire pe prima treapta de viteza.
Daca temperatura scade sub 95° C releul ventilatorului (GMV) este decuplat (ventilatorul nu mai poate fi comandat timp 10 minute).

This post has been edited by bubu782001: 1 Sep 2010, 12:04


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 1 Sep 2010, 14:47
Post #13


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Este vorba de functia "antipercolatie" sau "antipercolare".


Si ca erata:

"Dupa ce iei contactul, daca motorul a fost pornit, sistemul intra in mod de supraveghere."
In loc de:
"Dupa ce iei contactul, daca motorul este pornit, sistemul intra in mod de supraveghere."

This post has been edited by tunderbird: 1 Sep 2010, 14:56


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoºul e mai frumos ca vulturul, numai cã nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 1 Sep 2010, 16:08
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Corect. icon_mrgreen.gif Nu am tinut neaparat sa fie foarte gramatical spus, cat sa se inteleaga ideea cu ventilatorul.

By the way... si ce este pana la urma functia aia de "antipercolare" ? Acest sistem in sine?


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 1 Sep 2010, 20:01
Post #15


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Pai este exact ceea ce ai descris tu mai devreme. Functia aceasta este necesara pentru evitarea percolarii sau percolatiei dry.gif...logic nu? radmasa.gif

Iata si o definitie a fenomenului de percolatie aferenta domeniului auto (termenul se mai foloseste si in alte domenii, in special in geologie/metalurgie):

"Percolation (automotive field)
A condition in which the fuel actually boils due to excess heat. Percolation prevents proper atomization of the fuel causing rough running. "

A propos,

isi mai aduce aminte cineva de ce multe Dacii 1300 pe carburator porneau destul de greu cand motorul era foarte cald?

This post has been edited by tunderbird: 1 Sep 2010, 20:13


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoºul e mai frumos ca vulturul, numai cã nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 2 Sep 2010, 12:06
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Aham...ee uite ca nu o stiam pe asta. Pe bune ca nu o stiam (nici nu am avut Dacie). Mai invata omul cate ceva... biggrin.gif Mersi mult.


This post has been edited by bubu782001: 2 Sep 2010, 12:07


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 2 Sep 2010, 12:14
Post #17


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Atat la R19 16v cat si la Scenic 2.0T exista o pompa electrica de apa, care porneste in anumite conditii, inlocuind-o pe cea antrenata de motor, dupa acesta se opreste.
Nu are legatura cu sistemul de alimentare, ci cu cel de racire.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 2 Sep 2010, 14:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pompa de apa electrica? Separata ce pompa de apa de la motor? Sau aia electrica o substituie pe aceasta? Foarte tare biggrin.gif - nici pe asta nu o stiam...

Presupun ca sistemele respective de racire sunt foarte lungi/mari si ca sa "ajute" pompa motorului, intervine si electrica cand motorul sta, sau probabil cand e la relanti (pompa de apa are eficienta scazuta la relanti stiam eu...).

Buna asa.
Invat si eu chestii noi (care se pare ca sunt vechi dar habar nu aveam de ele radmasa.gif )

Mersi.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 2 Sep 2010, 14:35
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




La Scenic n-am cautat, dar la 19 releul care porneste pompa primeste curent doar dupa ce se ia contactul, iar in niste teste am observat ca daca alimentam pompa electrica in timp ce motorul mergea, temperatura motorului crestea foarte repede. Din aceste motive eu cred ca pompa electrica o inlocuieste pe cea mecanica.
Parca citisem pe undeva ca pompa aceasta exista pentru a reduce temperatura din sistemul de racire dupa oprirea motorului, pentru ca in aceasta situatie, fara a circula, temperatura apei creste, creste si presiunea, iar supapa de pe vasul de expansiune elibera aburi in atmosfera.
In timp, percolarea asta ducea reducerea cantitatii de lichid de racire din sistem.

This post has been edited by R19/16v: 2 Sep 2010, 14:36


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 2 Sep 2010, 14:42
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Da sa stii ca. Cred ca asta e motivul pentru care la un timp - 1 an - 1 an si jumate, (eu nu am stat mai mult de 1 an jumate, cu acelasi antigel) in instalatie este mai putin lichid fata de cat am pus initial.

This post has been edited by bubu782001: 2 Sep 2010, 14:43


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 2 Sep 2010, 14:46
Post #21


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu prea stiu de ce s-a incalzi motorul ala mic asa tare...

19le aprindea becul la 125 de grade, ceea ce e foarte mult.



This post has been edited by R19/16v: 2 Sep 2010, 14:47


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 2 Sep 2010, 15:08
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




...cred ca e din cauza ca motorul are 16v. Nu ar putea duce la o incalzire mai agresiva acest fapt ?

This post has been edited by bubu782001: 2 Sep 2010, 15:10


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 2 Sep 2010, 20:04
Post #23


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(R19/16v @ 2 Sep 2010, 14:46)
Nu prea stiu de ce s-a incalzi motorul ala mic asa tare...

*



Tocmai pentru ca este foarte mic in comparatie cu puterea pe care o are.

Cu alte cuvinte are putere litrica mare ceea ce inseamna regim termic foarte sever.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoºul e mai frumos ca vulturul, numai cã nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 2 Sep 2010, 20:09
Post #24


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




64.4 bhp/litre la Twingo
79.4 bhp/litre la 19
80.6 bhp/litre la Scenic

Eu cred ca eunt mai multi factori care influenteaza existenta unei pompe anti-percolare.

This post has been edited by R19/16v: 2 Sep 2010, 20:10


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 2 Sep 2010, 20:22
Post #25


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Categoric.

Si probabil pentru ca asa cum rezulta si din ierarhia prezentata de tine, Twingo ar fi cel mai putin incarcat, a fost suficient ca producatorul sa se limiteze numai la "implicarea" GMV-ului.

This post has been edited by tunderbird: 2 Sep 2010, 20:28


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoºul e mai frumos ca vulturul, numai cã nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 06:00
Dacia