Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Eaglemaster CL5100 pe Solenza Clima, nelamurire legare fire

ador13
post 7 Dec 2007, 15:07
Post #1


VADER


Group: Members
Posts: 263
Joined: 9 September 05
From: Mangalia




Mi-am cumparat de pe net o alarma Eaglemaster CL5100 si de vreo saptamana ma plimb cu ea in portbagaj pe la service, electricieni samd...
La Dacia service nu vor sa mi-o monteze pentru ca nu e cumparata de la ei (politica firmei) iar la particulari...unul e ocupat pana de sarbatori iar altul nu a vrut sa mi-o monteze corect, si cam astia sunt toti prin oraselul asta.
Ca urmare am hotarat sa mi-o montez singur, doar ca nu sunt lamurit in ceea ce priveste anumite conexiuni. Am vazut ca sunt destui care si-au montat singuri acest tip de alarma sau altele, de aceea ii rog pe cei care stiu sa ma ajute.

Ce am inteles/sau nu din schema:
ROSU: + baterie (OK)
NEGRU: - baterie (OK)
GALBEN: pin 86 releu sau contact 12V ?????
VERDE: contact 1usa/4usi ?????
PURPURIU: ?????
ROSU/NEGRU: contact frana (OK)
MARO: sirena (OK)
GRI: geamuri el. (OK)
MARO/ALB: pager (OK)
PORTOCALIU: pin 85 releu (OK)
ROSU/ALB: iesire portbagaj (OK)
ALB: sigurante lumini (OK)

In ceea ce priveste conexiunea cu inchiderea centralizata, este suficienta legarea firelor verde si purpuriu de la central door lock port direct la actuatorul de la o singura usa, confom variantei 2 din wiring diagram? sau trebuie legat in paralel la toate cele 4 actuatoare?

Si ultima nelamurire se refera la releul pentru imobilizare motor: este neaparat nevoie de el? Ma gandesc ca masina oricum nu porneste fara identificarea cheilor originale. Daca renunt la imobilizare motor, deja pare treaba simpla instalarea alarmei, si chiar nu avea rost sa dau 170 ron la dacia service pentru manopera (asta presupunand ca ar fi facut o exceptie de la "politica firmei")


Attached thumbnail(s)
5100_diagram.jpeg ( Size: 107.8k ) Number of downloads: 1752
wire_CL5100_IC_.jpeg ( Size: 108.33k ) Number of downloads: 2481


--------------------
OPEL ASTRA H 2007 - CT-13-...
EX: DACIA SOLENZA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 7 Dec 2007, 15:50
Post #2


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Eu zic sa te asiste un amic cu un pic de experienta intr-ale electricelor (nu e chiar mare lucru de pus alarma dar se pot intampla lucruri neplacute destul de usor).

In primul rand, ATENTIE la comanda inchiderii centralizate, aceasta NU se face direct pe actuatoare pt. ca faci un scurtcircuit de toata frumusetea (in repaos ambele terminale ale actuatorului sunt legate la masa, daca tu aplici plus direct pe actuator practic faci scurtcircuit!!!).

Schema folosita e nr. 1, dar dupa cum e desenat acolo nu se intelege mare lucru. Sa explic:
Alarma are 6 fire pt. controlul inchiderii centralizate, 3 pt. Lock, 3 pt. Unlock. Fiecare "triplet" de fire consta intr-un fir comun (com), un contact normal inchis (NC) si un contact normal deschis (NO).

Inchiderea centralizata la SLZ (si nu numai) e comandata din UCE sau UCH (depinde de versiune), si cel mai usor gasesti firele la butonul de inchis/deschis usile de pe bord. In acel buton trebuie sa gasesti care fir pus la masa comanda inchiderea (si sa-l notezi ca Lock) si care fir pus la masa comanda deschiderea (unlock). Atentie: punerea la masa a respectivelor fire nu e permanenta, se da numai un "puls" si atat !!! (cam cum apesi pe buton).

Firele NC nu se folosesc (poti sa le izolezi). Firele COM se leaga impreuna la masa.
Firul Lock NO (roz) se leaga la firul de Lock determinat la butonul din bord, firul Unlock NO (portocaliu) la firul unlock al butonului din bord.


Releul de imobilizare e o prostie in conditia in care masina are cheie cu transponder, poti renunta fara grija la el.

Firul gri se refera la comanda unui modul optional pt. inchiderea geamurilor, nu se face direct prin acel fir.

Firul purpuriu nu se foloseste (izoleaza-l).

Firul verde e pt. usi si portbagaj/ capota. La usile spate, capota motor si portbagaj (parca SLZ nu are lumina in portbagaj, daca are se foloseste contactul acela) trebuie instalate contacte.
Usile fata sunt oricum legate intre ele, deci te poti lega doar la unul din intrerupatoare. Circuitul usilor fata, spate, al capotei si portbagajului (cate exista) se separa intre ele cu diode (am pus eu pe undeva cum, e vorba ca circuitele se leaga la firul verde prin diode cu catodul comun), ca sa nu se aprinda plafoniera cand deschizi capota, de exemplu.

Firul galben e +12V prin contact (ai 12V doar cand e pus contactul, altfel nu), nu are legatura cu releul de imobilizare, era o sugestie unde poti lega firul.

Iesirea pt. portbagaj poti sa o folosesti pt. a comanda un releu, NU direct actuatorul sau solenoidul pt. portbagaj. Aceasta iesire e activa pe minus.

Firul alb e pentru comanda semnalizarilor (iesire +12V). Trebuie sa cauti firele care puse la +12V aprind ramura stanga respectiv ramura dreapta a semnalizarilor (ATENTIE, NU te apuca sa pui la + fire pe acolo, dai semnalizare stanga si cauti firul cu +12V "pulsator" apoi repeti pt. dreapta!!!) si sa le legi (separate cu diode, ar trebui sa fie incluse, atentie ca trebuie diode mai "solide", ai peste 40W pe ramura!) la firul alb. Daca nu pui diodele de separatie nu vei mai putea semnaliza stanga sau dreapta, vei semnaliza numai avarie sleep.gif

Daca ti se pare complicat apeleaza la cineva cu ceva experienta, nu risca wink.gif

This post has been edited by GoGu: 7 Dec 2007, 15:59


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ador13
post 9 Dec 2007, 08:44
Post #3


VADER


Group: Members
Posts: 263
Joined: 9 September 05
From: Mangalia




Lucrurile sunt clare acum.
Cred ca se poate inchide topicul.
Multumesc.


--------------------
OPEL ASTRA H 2007 - CT-13-...
EX: DACIA SOLENZA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th May 2024 - 05:57
Dacia