Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Debitmetru de aer 1.9 dCi - 1.9 dTi, Probleme, inlocuire, echivalente, etc ..

ciuperka
post 12 Jul 2013, 09:10
Post #31


de la tzara


Group: Members
Posts: 148
Joined: 9 September 05
From: Chiajna City




Tin sa multumesc pe aceasta cale colegului edy1092 pentru ca a expus problemele si rezolvarea lor pe forum... ca daca stam in baza mecanicilor se intampla tot felul de surprize...

Masina in cauza e un Megane Classic 1.9 dTi 98cp an 2000, fara CB.
Simptomele sunt cele descrise de edy1092 - adica masina nu trage, se comporta ca si cum nu ar mai avea turbo, fara alte simptome [fara fum, fara martori aprinsi].

Am facut acum ceva timp distributie, ocazie cu care am facut si revizia, masina tot mergea in lumea ei... Ii zic mecanicului - dupa ce da o tura cu ea - primul diagnostic = ambreiaj. Mdeah, desigur.
Il mai las si dupa ceva timp tot incepe sa ma roada problema ca plecam de la semafor si incurcam circulatia la cum prindeam eu 60km/h pana la urmatorul.

Trecem la pasul 2, recomandarea mecanicosului, cum masina fusese folosita preponderent in oras, dar calcata cum se cuvine - hai sa o scoatem la o "desfundare" pe autostrada - zis si facut - du-te pana la km36 si inapoi cu 3000-3500-4000 ture: masina se plafona la 3500 ture in treapta 4 - am reusit sa merg cu maxim 120km/h, nu mergea mai mult, pedala la fund...

Pas 3, pe care eu am vrut sa-l fac demult, da' am stat in sfaturile mecanicului - testul CLIP - care surpriza, nu a venit cu absolut nimic nou, totul e oke, Pentium 2 merge fara probleme, masina e perfecta buna de mers pe pista cu ea... Bravos.
Singurul lucru bun care l-a facut mecanicul ce a operat testul CLIP, dupa ce a vazut ca nu are ce veste sa-mi dea, a fost sa descopere ca intercoolerul era imbacsit de ulei la imbinarea dintre radiator si partea cauciucata de deasupra.

Bun, am rezolvat cu ajutorul lui iulimlc - cumparat IC sh, toate bune, manopera proprie biggrin.gif, da' masina tot nu tragea, s-a simtit doar o vaga imbunatatire in mers.

Iau iar la rasfoit forumul si fac ceea ce era atat de la indemana sa faca orice mecanic #@%#$%^ - scot mufa de la debitmetru, ma urc in masina si terorizez strazile cu furia de 98 de cai! ph34r.gif Ca sa vezi, masina merge PERFECT!

Concluzia, pentru cine nu are chef sa citeasca povesti, ca un sfat bun de aplicat oricand:
Trebuie eliminate din start chestiile evidente si care de obicei sunt cele mai simpleeee. Nu se poate tu ca mecanic sa nu ai nici un simt, nici un fler, si sa stai la diagnosticul calculatorului, tu'i mama ei de treaba, ca d'aia ai atata experienta in spate...

Sa incerc schimbarea debitmetrului cu ala de Duster, sa iau sh, sau sa merg fara [mufa scoasa] - ii dauneaza?


--------------------
Renault Megane I Classic 1.9 dTi 2000 98CP - IF78WPA
Honda Civic Sedan 1.8 ES A/T 2008 140CP - IF09BBL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 12 Jul 2013, 09:24
Post #32


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.315
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu te supara ... dar gaseste un mecanic nu un incepator din asta ...

Cu chestia asta:

"a fost sa descopere ca intercoolerul era imbacsit de ulei la imbinarea dintre radiator si partea cauciucata de deasupra"

M-ai dat pe spate .... ai schimba un intercooler care nu avea nimic .... toate masinile au depuneri acolo ....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 12 Jul 2013, 09:31
Post #33


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(ciuperka @ 12 Jul 2013, 10:10)
Sa incerc schimbarea debitmetrului cu ala de Duster, sa iau sh, sau sa merg fara [mufa scoasa] - ii dauneaza?

Daca scoti mufa debitmetrul setarile din calc.de injectie sunt Default Mode.
Asta permite functionarea motorul in sistem de avarie...adica.
Cumpara exact modelul original nu altceva( cauta ca se gaseste si pastila separat fara corp).

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciuperka
post 12 Jul 2013, 11:47
Post #34


de la tzara


Group: Members
Posts: 148
Joined: 9 September 05
From: Chiajna City




Nu am de ce sa ma supar.
Asta cu mecanicii incepatori e aiurea - omul mi s-a parut serios, e destul de batran pentru a avea ceva experienta, lucreaza in service Dacia-Reno... Dar asta e.
Daca vrei sa ma ajuti recamanda-mi tu un mecanic atotstiutor smile.gif

Masina mea a fost lovita fix pe acea parte acum ceva timp.
Te las pe tine sa decizi daca a fost schimbat degeaba - vezi pozele aici:
http://imgur.com/a/BnMz3#0

Multumesc frumos pentru sfaturi!


--------------------
Renault Megane I Classic 1.9 dTi 2000 98CP - IF78WPA
Honda Civic Sedan 1.8 ES A/T 2008 140CP - IF09BBL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sanduiout
post 18 Jul 2013, 13:54
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 13 September 12




influenteaza acest debilmetru consumu de motorina ? pentru ca am mai expus problema mai demult mie mi se pare ca masina consuma nejustificat de mult pentru un renault megane 1.9 dti (8.5 9 in oras) cu AC inchis si mers absolut normal (schimb maxim in 3000) am curatat si egr care intradevar era infundat insa problema cu consumul a ramas la fel. 2 diagnoze diferite la 2 service diferite si nu mi-a aratat nici o eroare... ramane doar acest debilmetru de verificat/schimbat. Masina merge ok nu afuma deloc, trage bine... (pt cei 80 cai) dar nu stiu ce sa ma fac cu consumul asta absolut exagerat


--------------------
Renault Megane 1 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 18 Jul 2013, 13:57
Post #36


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.315
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Daca ai debitmetru dus, motorul functioneaza dupa niste parametrii presetati.

Care este consumul tau inafara? Care este viteza medie de deplasare in oras?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sanduiout
post 18 Jul 2013, 14:00
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 13 September 12




in cluj stau, si fac cam 30-40-50 pe zi km... prin centru si nu numai. In afara sub 7 nu am reusit sa ii scot (drum cluj tarnita, cluj bucuresti, cluj huedin ) unde chiar am vrut sa merg cat mai econom ca sa nu consume.. Totusi mi se pare exagerat ! nici nu mai stiu ce sa schimb sau sa umblu la ea ca sa ii reduca cosumu, pe lnaga ca ii cea mai slaba motoizare de 80 cai sa consume 8.5 in oras fara AC on ii enorm in stil de condus mai mult decat decent... Cum pot verifica debilmetru ? sau curata sau ma rog... ce ar mai trebui sa verific la ea. ? ca is disperat


--------------------
Renault Megane 1 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 18 Jul 2013, 14:04
Post #38


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.315
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pune un tester pe ea ca sa-i vezi parametrii de functionare ..

9% am avut si eu consum prin Cluj umblat foarte mult pe zona centrala .. viteza medie 17-18 km/h ... dar este absolut normal in acele conditii ..

La un mers normal vara cu Ac imi ia cam 7,5-8,8% strict urban, sau mai mult daca petrec mult timp prin aglomeratie, in schimb inafara la un condus destul de sportiv nu sare de 6%, la mers normal cam 5,2-5,5%, iar sotia in rarele cazuri in care il conduce scoate si 4,7% cu el strict extraurban ... eu recunosc ca nu am un stil de condus orientat catre consum,..

This post has been edited by cj98czh: 18 Jul 2013, 14:05


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sanduiout
post 18 Jul 2013, 14:14
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 13 September 12




pai am fost la un amic care mia facut diagnoza cu sistem BOCH si la Auto FYg si nu au gasit absolut nimic... Mie mi se pare ce nu ii inordine, efectiv consumul ii mare si nu imi dau seama ce ii defect sau ce nu functioneaza in parametrii optimi. Ok si daca o pun pe un al 3 tester la ce valori sa ma uit sau ce parametrii is importanti.. ? imi poti recomadna pe cineva ?


--------------------
Renault Megane 1 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 18 Jul 2013, 14:22
Post #40


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.315
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu cand am avut probleme am mers la Saralinsky de la renault. M-a rezolvat de fiecare data.


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sanduiout
post 18 Jul 2013, 15:44
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 13 September 12




oki smile.gif si cam cat ma costa sa imi zica ce are, daca are cva... ca sa ma duc iarasi si sa imi zica ca totul e oki ma iau de cap.. si mai ii mai si dau 80 ron


--------------------
Renault Megane 1 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaigreno
post 8 Aug 2013, 19:08
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 8 August 13




salutare am mers cu meganul meu 45 k cu debitmetru defect pe tester imi dadea flux de aer defect
consumul era maxim 7,2 cu ac in oras in Iasi iar medium 6,2 pana la mare si inapoi am ajuns cu 5,8
pana in germania 2000 km am ajuns cu 5,2 acum pe aici in de am 6,2 mediu caii nu prea se aratau toti 102 pleca greu crestea greu turatia cu pedala blana pana la 2500
in orice viteza dupa 2500 se aratau cativa cai dar parca nu toti ..........

am luat debitmetru din germania simens vdo consumul mediu a ramas acelasi 6,2 urmeaza sa vin in ro , o sa vad cat

caii acum sunt toti se simte diferenta chiar de la 1000 de turatii imi pare rau ca nu l am schimbat mai demult




--------------------
megane 1 megane 1 08 2003 - is 14 med
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvicaaa
post 10 Sep 2013, 13:11
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 5 August 07
From: Ploiesti




Salut,

Am rezolvat problema rezistentei aprinse in bord si a lipsei de putere a motorului. Dupa verificarea fiecarui senzor/mufe ce are legatura cu turbo, verificarea furtunelor de vacum am gasit si vinovatul pentru asta.
Din captusala carcasei filtrului de aer s-au desprins bucati de burete care au ramas in sita de langa zona in care se debitmetrul. Prin urmare senzorul era obturat de acele reziduri iar valorile masurate erau eronate.
Am rupt tot buretele care se dezmembra din cauza vechimii si o sa lipesc unul nou.
Atasez doua poze.

Attached thumbnail(s)
DSC_0237.jpg ( Size: 1.33mb ) Number of downloads: 783
DSC_0239.jpg ( Size: 1.6mb ) Number of downloads: 864


--------------------
Renault Laguna II 2003 Expression 1.9dci 79kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganedci2001
post 15 Sep 2013, 16:50
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 15 September 13




Cod Debitmetru 1.9 Dti 98 cp : 7700105010


--------------------
in cautare in cautare in cautare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nepotu87
post 16 Sep 2013, 12:50
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 25 June 12




Dezmembrez eu o masina.. daca esti din bucuresti ne putem intalni sa vedem daca are debitmetrul bun.. o zi buna


--------------------
renault megane 2001 coupe - B 12 NPT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hwe
post 20 Oct 2013, 10:49
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 19 December 10




Am si eu o rugaminte daca ma poate ajuta cineva cu parametrii cititi de debitmetru,

M-ai exact pe un tester unde am vazut parametrii aeru aspirat la relanti era 40kg/h si la 4000 rot 250kg/h asta pe loc nu in mers,pe un topic la Laguna2 era la 4000 rot 400kg/h.

Temperatura aerului era buna si debitmetru l-am masurat cu alta ocazie si era bun.
Si nu am nici o eroare.
Ca probleme ar fi un pic m-ai mult fum negru la plecari de la semafor si consumu pe exterior 6 eu zic un pic cam mare.motoru 1.9dci 75/102cp 2002.


--------------------
renault megne 1 berlina 1.9 dci 2002 - is 07 hwe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan.gorea
post 23 Apr 2015, 19:53
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 4 August 12
From: Targu Mures




1.9dci 75kw scenic are debitmetru aer,unde?


--------------------
Nissan Juke 2010/1.5DCI 110CP K9K
VW Passat B8 2.0TDi 150Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 4 May 2015, 19:42
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Privind catre motor, debitmetrul este dupa (in spate, spre parbriz) cutia filtrului de aer (cea cu inscriptia dCi), are o conexiune electrica cu 6 fire, vizibila de sus.

This post has been edited by radunre: 4 May 2015, 19:43


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 07:48
Dacia