De ce plecam de acasa, ghid de petrecut sapte zile in tren
![]() ![]() ![]() |
De ce plecam de acasa, ghid de petrecut sapte zile in tren
Hora_ce |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
-------------------- Volkswagen Passat, B6, SL, 2.0tdi 140CP, 2006
|
|||
pastrama |
![]()
Post
#32
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Mai vreeeeeem!!!
![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
Sa nu fi patit ca in celebrul banc cu Transsiberianul !
Pentru cine nu il stie : Dupa vreo trei zile de mers , pe la miezul noptii , transsiberianul opreste undeva intr-o mica gara din Siberia . Noapte , frig , viscol ... Calatorii incep sa inghete de frig... Brrrr... Unul mai indaznet trage geamul si intreaba : -Tavarisci konduktor . nu mai plecam ? - Moment , schimbam locomotiva ! Mai trece o ora , iarasi intrebarea : - Tavarisci konduktor , nu mai plecam ? - Moment , schimbam locomativa ! Dupa inca doua ore si alte doua intrebari , calatorul , un pic iritat intreaba : -Nu plecam ? -Moment , schimbam locomotiva ! -Dar de ce dureaza asa mult ? -Pai o schimbam ...pe vodca ! La scris trebuie si inspiratie ! Apropo , in cele doua sacose nu era si o sticla mica de doi litri de Krepkaia ? |
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
michirec |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Please.............!
|
--------------------
renault
Scenic 1,6 dci,96kw.
2011
|
|
alecsz99 |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 18 February 07 From: Bucuresti, Romania ![]() |
Hai, hai cu continuarea, ca suntem la fel de nerabdatori cum erai tu inainte sa pleci de acasa!
![]() |
--------------------
Dacia/Kia/Mercedes
Berlina Li / Pro Cee'd / S320
2003 / 2008 / 2010
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#36
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Vrem episodul următor, și un moderator care să alipească bucațile de poveste...
This post has been edited by Catalin Marinarul: 13 Mar 2007, 18:28 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
guliver |
![]()
Post
#37
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
Are talent baiatu', imi place cum nareaza.
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
mihailogan |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 14 March 06 From: Bucuresti ![]() |
da da...vrem continuarea..super
|
--------------------
Dacia Logan
Preferance 1.4
2005
- B 90 PIx
|
|
only4waly |
![]() ![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 7 October 06 ![]() |
Adevarata sau nu povestea; persoana aceasta chiar detine o inclinatie narativa aparte si daca a trait experientza asta cu atat mai mult ar trebui apreciata aceasta poveste! Asteptam cu interes continuarea...mie personal mi-a placut foarte mult pana acum
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
martie 2006, Fidji
|
|
gibonu |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(hadessutzu @ 12 Mar 2007, 17:23) P.S. Multumim ca ne arati ca viata poate fi cu mult mai frumoasa si interesanta daca nu te limitezi la a merge la scoala apoi la serviciu, la a pune bazele unei familii, constructia unei case, etc... Cat se poate de corect. Eu as completa ca cel mai inteligent mod de a cheltui banii este sa te duci sa vezi lumea. Odata, un mos mi-a zis: "ba, da-le dracu' de case, masini, averi, du-te sa vezi lumea si o sa fii mult mai castigat" Cata dreptate avea, ca in groapa nu ne ducem cu ce agonisim, ci cu amintirile pe care le aveam. Iar ceea ce a facut colegul nostru, asta insemana adevarata calatorie, nu excursiile oraganizate, care seamana cu o plimbare a puscariasilor prin curtea inchisorii. Tot respectul si asteptam continuarea. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
Gabi |
![]()
Post
#41
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Vrem continuarea....
|
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
kiel |
![]()
Post
#42
|
![]() Arkan Group: Members Posts: 47 Joined: 12 November 06 ![]() |
Vrem sa plece trenul din gara.......................!!!
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 airbag lateral spate, climatronic
2006 lux privilege
- XX 2X TXX
|
|
marksman |
![]()
Post
#43
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.676 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Continua, nu ne lasa cu sufletul la gura.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
jean_ange |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 May 06 ![]() |
QUOTE(Ghidioneanu @ 13 Mar 2007, 17:38) Sa nu fi patit ca in celebrul banc cu Transsiberianul ! Pentru cine nu il stie : Dupa vreo trei zile de mers , pe la miezul noptii , transsiberianul opreste undeva intr-o mica gara din Siberia . Noapte , frig , viscol ... Calatorii incep sa inghete de frig... Brrrr... Unul mai indaznet trage geamul si intreaba : -Tavarisci konduktor . nu mai plecam ? - Moment , schimbam locomotiva ! Mai trece o ora , iarasi intrebarea : - Tavarisci konduktor , nu mai plecam ? - Moment , schimbam locomativa ! Dupa inca doua ore si alte doua intrebari , calatorul , un pic iritat intreaba : -Nu plecam ? -Moment , schimbam locomotiva ! -Dar de ce dureaza asa mult ? -Pai o schimbam ...pe vodca ! La scris trebuie si inspiratie ! Apropo , in cele doua sacose nu era si o sticla mica de doi litri de Krepkaia ? In sacose nu era vodca. Dar ca in orice povestire / informatie / calatorie ce se desfasoara despre sau in Rusia apare imediat si vodca. Nu ca un cliseu ci ca o realitate ce intareste un cliseu. QUOTE(only4waly @ 13 Mar 2007, 21:57) Adevarata sau nu povestea; persoana aceasta chiar detine o inclinatie narativa aparte si daca a trait experientza asta cu atat mai mult ar trebui apreciata aceasta poveste! Asteptam cu interes continuarea...mie personal mi-a placut foarte mult pana acum ![]() Calatoria este strict adevarata - am si dovezi ![]() inadverdente : datorita trecerii timpului si deteriorarii amintirilor. Mi-a luat ceva timp - si cautari - sa imi aduc aminte datele exacte. inexactitati : datorate mai ales calitatii - asa cum o vad eu, fireste - cautate pentru povestire. In rest iti multumesc - la fel ca si celorlalti - pentru aprecieri. |
--------------------
Opel
Astra
2008
- CL-03-GGB "Tell them stories"
His Dark Materials - Golden Compass |
|
jean_ange |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 May 06 ![]() |
Din nou, multumesc tuturor pentru aprecierile facute. Din pacate merge greu cu scrisul in perioada aceasta. Sper sa pun cam doua pagini odata la doua zile. A doua problema ar fi dimensiunea pe care o capata povestirea aceasta. Am cautat si am gasit mai multe insemnari pe care le-am facut in perioada aceea si mi-am adus aminte de cite lucruri s-au petrecut in timpul acestei calatorii - intimplari pe care le uitasem cind am inceput sa scriu. Daca voi continua in aceeasi nota povestirea va creste la dimensuni mult mai mari decit cele proiectate initial.
Daca observati ca pelteaua se intinde va rog sa ma aduceti la realitate. La urma urmei acesta este un forum de calatorii - mai precis informatii din calatorii - si nu unul de literatura de calatorie. Am sa incerc miine seara (Joi ) sa mai postez o bucata. This post has been edited by jean_ange: 14 Mar 2007, 17:44 |
--------------------
Opel
Astra
2008
- CL-03-GGB "Tell them stories"
His Dark Materials - Golden Compass |
|
daciafan |
![]()
Post
#46
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
imi place
|
--------------------
/
/
/
|
|
DAN_DANIEL |
![]()
Post
#47
|
![]() STAGIAR Group: Members Posts: 167 Joined: 15 October 06 ![]() |
Superba povestire. Poze din calatorie mai ai? Astept cu interes continuarea
![]() |
--------------------
DACIA
berlina
2000
|
|
guliver |
![]()
Post
#48
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
Nu inteleg de ce unii se indoiesc ca povestea nu ar fi adevarata? In fond ce interes ar avea sa minta??
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
menta |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 26 February 06 From: Bucuresti ![]() |
si chiar daca nu ar fi adevarata..... tot misto ramane ...... asteptam cu nerabdare continuarea
|
--------------------
Dacia
Logan Papuc / Kia ceed SW / Megane Grandtour
2008/2008/2006
- B - 38/90/909 - WWK
|
|
pastrama |
![]()
Post
#50
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Adevarata, neadevarata mie imi place! Si astept continuarea!
![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
jean_ange |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 May 06 ![]() |
am facut o corectie referitoare la distanta si timp. Din pacate, din insemnarile mele reieseau valorile de mai sus. Consumul de alcool in exces si hartile cu scara prea mica dauneaza grav sanatatii si exactitatii relatarilor de calatorie.
Moscova – Beijing sau 9001 km in 150 de ore Extras dintr-un fel de jurnal : Duminica 27 Iunie 1993, ora 23.10 « Am trecut fluviul Obi asa ca geografic si oficial sint in Siberia. Tinuturi imense. Se vad lacuri, paduri, fluvii pina la orizont. Merg de atita timp si nici un sat sau alt fel de asezare umana. Au inceput sa apara brazii. Afara miroase grozav a rasina si e foarte frig. Mergem spre Nord si asta se vede. Soarele a apus pe la ora 21.00 dar la 23.30 era inca lumina. E fascinant si infricosator in acelasi timp. Ma gindesam ce ar fi daca m-as trezi afara, in pantaloni scurti si in tricou, fara bani, fara acte fara nimic. Ar fi momente tare grele, cu siguranta. Dar daca ma gindesc bine, asta imi mareste senzatia de confort din tren » Ziua I – Duminica 27 Iunie 1993 In sfirsit am reusit sa plec din Moscova. Sint in vagonul 5, locul 20 si nu pot spune ca nu eram multumit. Prima senzatie pe care am avut-o a fost aceea de confort. Dupa nebunia din Moscova aveam in sfirsit un pat al meu si numai al meu si eram sigur de el pentru o intreaga saptamina. Cabina era foarte mare cu patru paturi largi si cu un fel de dulap in care iti puneai bagajele. Imediat dupa ce trenul a plecat am baut o bere pe care o luasem cu mine si m-am culcat imediat. Nici macar tovarasii din compartiment nu am vut timp sa ii cunosc. Am dormit fara incetare toata noaptea – am simtit ca trenul a oprit intr-o singura statie – a doua zi aflam ca fusese Kirov. Abia dimineata am inceput sa explorez putin locurile. In primul rind vagonul era plin si daca ai claustrofobie, mai bine stai acasa. Erau in primul rind o multime de chinezi. Intrau si ieseau fara incetare din compartimentele lor avind un aer oarecum misterios fara sa te lase sa vezi ce era inauntru. Erau rusi – nu foarte multi, citiva mongoli – sau mai bine zis mongoloizi – urma sa aflu ca sint buriati. Mai erau citiva vestici plus eu – singurul din partea mea de lume. I-am cunoscut si pe cei cu care urma sa impart timpul in urmatoarea saptamina : un olandez care se numea Ewald si-inca-ceva ( un nume generic pentru cei care nu inteleg avalasa de consoane din olandeza ) , un chinez in virsta si un chinez mai tinerel, cu ochelari care tinea neaparat sa vorbeasca cu mine. Faptul ca nu intelegeam chineza iar el nu stia engleza nu parea sa constituie un impediment prea mare pentru el atit timp cit dupa ce spunea ceva, incepea sa rida. Ewald era un olandez grasut, mai tinar ca mine, care terminase facultatea in Olanda si acum isi facea calatoria rituala prin Asia. Ne-am imprietenit rapid si am facut o buna parte din drum impreuna. La un capat al vagonului se afla toaleta si un dus iar la capatul celalalt nelipsitul samovar, adica o instalatie bizara al carei rol era sa furnizeze non stop apa clocotita oricui avea nevoie. Nu stiam atunci cit de mare nevoie urma sa am de apa aceea pretioasa. In jur nu se vedea mare lucru – cu binecunoscuta lor secretomanie de-a lungul caii ferate plantasera o perdea compacta de arbusti – daca ati fost cu trenul prin Bulgaria stiti despre ce vorbesc. Vremea era mohorita si numai buna de somn asa ca am recuperat toata oboseala din Moscova. Ziua II – Luni 28 Iunie 1993 Am dormit iarasi foarte bine. Ieri am descoperit motivul comportamentului misterios al chinezilor. Seara, dupa ce toata lumea s-a linistit din foiala si a inceput sa intre in cusete s-au deschis pe rind cele trei usi de la cusetele ocupate de chinezi. Eram pe hol si fumam cind uitindu-ma in lungul culoarului am jurat ca nu mai exagerez cu berea cite zile oi avea. In mijlocul culoarului se aflau cam douazeci de catelusi, nu mai mari de o luna – doua care alergau cit ii tineau picioarele. Erau toate rasele – si erau de rasa -, toate culorile si dimensiunile. Nu-mi venea sa cred, dar dupa ce au inceput sa se gudure in jurul meu si am luat doi in brate mi-am dat seama ca nu era nimic in neregula cu berea mea. Dupa ce i-au lasat cam 10 minute sa alerge, cei doi chinezi aflati strategic la capetele culoarului au condus turma inapoi in cusetele din care iesisera. Abia a doua zi am aflat ca asistam la o mostra de ingeniozitate comerciala. Politica de natalitate restrictiva din China se aplica si asupra animalelor de companie, in special ciinilor. Adevarul este ca totusi sapte – opt milioane de ciini ar reprezenta un cosmar edilitar pentru primarul oricarui oras din lume. Asa ca in China – si mai ales in Beijing – statutul social se masura printre altele si in ciini pentru care trebuia sa platesti impozite imense si mai ales trebuia sa il cumperi cu sume pornind de la 7-800 $. Asa ca, au aparut citiva chinezi intreprinzatori care cumparau sapte opt ciini pe nimic din Moscova, traiau o saptamina cu ei intr-un compartiment de 4 mp, plateau o mica avere vamesilor si conductorilor si ii vindeau cu preturi astronomice celor care isi permiteau sa ii cumpere in Beijing. Mai usor era parca cu rulmenti si cascaval la turci, nu credeti ? Am trecut fluviul Obi asa ca geografic si oficial sint in Siberia. Ziua III – Marti 29 Iunie 1993 Am palavragit toata ziua cu Ewald. In compartimentul de linga noi se afla Brian, un canadian impreuna cu Sarah din Noua Zeelanda. Au impreuna mari si lati 2200 de dolari cu care au degind sa traverseze China, sa treaca in Vietnam, Thailanda si de acolo inapoi in Canada. Am intrat in vorba cu ei si mai trece timpul. De altfel aceasta e marea problema : sa faci sa iti treaca timpul. Stai intins in pat, mai dormi, mai iesi sa fumezi. Trenul opreste in medie cam de doua ori pe zi si toata lumea asteapta asta ca pe un eveniment. Conductorul ne-a avertizat – printr-o multime de semne – ca in gari sa avem mare grija cind trecem liniile. Garniturile trenurilor de marfa sint imense – am vazut si trei locomotive cu poate 150 de vagoane – si se misca foarte incet. Daca te-ai nimerit pe peronul celalalt cind trece un astfel de mamult, trenul tau poate foarte bine sa plece fara sa te mai astepte. Am trecut astazi de Novosibirsk si apoi de Krasnoiarsk si a aparut o problema : fusele orare. Se shimba atit de incet dar sigur mergind catre Est incit am intrat intr-o mare confuzie. Ceasurile garilor arata toate ora Moscovei asa ca am inceput sa nu mai stiu cind trebuie sa dorm si cind nu. Peisajul e acelasi : padure, padure, padure. Singura schimbare este ca au inceput sa apara dealuri. Am traversat inca un fluviu : Enisei. Chinezii joaca tot timpul carti si rid in hohote. Daca rid de joc sau de stupizii europeni care ii chibiteaza fara sa inteleaga nimic, asta nu o voi afla vreodata. Ziua IV – Miercuri 30 Iunie 1993 Afara a inceput sa fie frig. Trecem printr-o padure imensa de brazi acoperiti de ceata. Nu e ceva foarte placut. Ne apropiem de Irkutsk si Lacul Baikal. Astazi mi s-a terminat mincarea. Mult mai repede decit am apreciat eu. Se pare ca din lipsa de ocupatie am mincat mai mult decit calculasem. La prima vedere nu pare o tragedie – la a doua e un adevarat dezastru. Dupa ce am descoperit ca nu mai am ce minca mi-am zis ca pot sa maninc la restaurant in timpul care mi-a tamas. Am mers la vagonul restaurant si am fost informat ca pot fi servit cu patru feluri : vodca, vodca, piine si paste uscate. Am inceput cu paste, puse intr-o farfurie peste care am turnat apa fierbinte de la samovar. Dupa care am continuat cu vodca. Si iarasi cu vodca. Era pacat, tinind cont cit de multa aveau in depozitul acela. Noaptea trecuta am vazut Steaua Polara in cea mai inalta pozitie pe care am vazut-o vreodata. Miine am sa vad lacul Baikal. |
--------------------
Opel
Astra
2008
- CL-03-GGB "Tell them stories"
His Dark Materials - Golden Compass |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#52
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Din ce în ce mai captivantă povestirea...Poți condimenta cu ceva poze?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
tarzy |
![]()
Post
#53
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
super tare, deabia astept continuarea
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
DAN_DANIEL |
![]()
Post
#54
|
![]() STAGIAR Group: Members Posts: 167 Joined: 15 October 06 ![]() |
SUPERB. sa nu lasi povestea neterminata. si cand o termini, sa ne mai incanti si cu altele
![]() |
--------------------
DACIA
berlina
2000
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Numai Sven Hassel scria in genul asta. SUPERB.
Parerea mea. |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
padre |
![]()
Post
#56
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Hehe, Sven Hassel, ce vremuri... de cand caut sa cumpar din nou cartile lui si nu le gasesc.
Foarte frumoasa povestirea, abia astept urmarea. ![]() |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
pastrama |
![]()
Post
#57
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Da, foarte frumoasa povestirea...da cam scurta.
![]() Asteptam urmatorul episod! |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Marius81 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 30 June 04 From: - ![]() |
super interesant !! Ce rau imi pare ca imi lipseste curajul de a incepe o calatorie de genul asta
![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Gabi |
![]()
Post
#59
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Mai vrem mai vremmm
|
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
Calatoria mea cea mai lunga cu trenul a durat ca timp 14 ore , in 3 ianuarie 1980 , intre Roman si Bucuresti ( era oarece viscol si ne-am inzapezit de trei ori) , deh , iarna nu-i ca vara , nici Moldova nu-i Siberia , dar stiu cum au trecut orele alea , asa ca imi inchipui cum trec atatea zile in tren ...
|
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 21:15 |